A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Stavljanje pirsinga u nos

Pitanje:
Esselamu alejkum, 
Kakav je stav islama o postavljanju minđuše ili tzv. pirsinga na nos kod žena/djevojaka?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Stavljanje minđuša u nos nije dio ni naše islamske niti bošnjačke kulture ukrasa kod žena/djevojaka, te se stoga može smatrati stranim trendom i povođenjem za drugima. Uz to, taj običaj podsjeća i na raniju praksu stavljanja halki u nos robovima kako bi se njima lakše upravljalo. U nekim sredinama (Indija, Malezija, Indonezija...) to se smatra jednim od ženskih ukrasa. Budući da to nije uobičajeni ženski ukras kod nas, može se matrati pokuđenim zato što se bespotrebno tijelo probada ili izlaže potencijalnoj opasnosti nanošenja bola ili infekcije. U svakom slučaju, savjetujemo naše muslimanke da to ne koriste kao dio svoga ukrasa.

Odijevanje žene prilikom izgovora Šehadeta

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Šta obući kada budem izgovarala Šehadet u džamiji, odnosno da li to mogu biti obične farmerice i majica ili suknja i majica?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Preporučili bismo Vam da tom prilikom budete odjeveni u skladu s odjevanjem žena u džamiji. Posavjetujte se sa imamom džamije u kojoj namjeravate obaviti taj svečani čin. Neka to bude diskretno, bez nekakve medijske pompe.

Studij na ekonomskom fakultetu

Pitanje:
Esselamu alejkum.
Učenik sam četvrtog razreda gimnazije te sam imao u planu studirati ekonomiju, ali majka mi je rekla da je rad s kamatom zabranjen. Moje pitanje je da li je islamom dozvoljeno studirati ekonomiju, biti ekonomista i koje su to djelatnosti koje bi mogle spadati u dozvoljene sa tim zanimanjem ako ih ima?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Studij ekonomije je odličan studij, daje široko obarzovanje u ekonomskoj sferi i osposobljava svršenika za najširu moguću lepezu zanimanja i poslova u sferi ekonomije. Ne ograničava svršenika samo na rad u bankarskom sistemu na kamatnim osnovama. To je samo jedna od mogućih sfera zanimanja i rada.

Osamljivanja u nužnoj situaciji

Pitanje:
Esselamu alejkum.
U islamu je zabranjeno osamljivati se sa ženom strankinjom, a da li je to dozvoljeno ako je u pitanju ljudski život, tj. kod straha da će čovjek biti ozlijeđen ili se plaši smrti?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ukoliko se radi o nekoj nužnoj situaciji, radi spašavanja života i sl. dopušteno je, pod uvjetom da nema neke skrivene loše namjere, a pogotovo ne lošeg djela, i to samo u mjeri u kojoj se otklanja ta opasnost.

Posjeta mezaru poslije dženaze

Pitanje:
Esselamu alejkum,
Kakav je kod nas običaj poslije dženaze posjetu mezara? Da li je to dozvoljeno ili se tek poslije 40 dana smije ići na mezar?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Dozvoljeno je pa i preporučeno s vremena na vrijeme posjetiti mezarje jer nas to podsjeća na smrt na razmišljanje o smrti i smislu životu. U prvo vrijeme Vjerovjesnik a.s. je to bio zabranio, radi iskorjenjivanja svih oblika širka, a kasnije, kada je ta opasnost prošla, dopustio je posjećivanje mezarja. Nema smetnje obići mezar neko vrijeme nakon ukopa osobe. Nije precizirano koliko dana treba proći od dana ukopa. Lijepo je prilikom dolaska nazvati selam i proučiti prigodnu dovu koju možete pronaći u zbirkama dova.

Propisi o četeresnici

Pitanje:
Esselamu alejkum
Da li je ispravno predati dovu umrlom, tj. četeresnicu, prije vremena na nekoliko dana

Odgovor:
Esselamu alejkum!
U šerijatu nema propisa o četeresnici, pa Vi to pitanje razmotrite sa Vašim imamom u svjetlu običaja koji vlada u Vašem mjestu.

Termin „medžnun“

Pitanje:
Esselamu alejkum,
Bio sam više puta u mentalnoj instituciji, vršio sam namaz čak dok sam bio u instituciji, a već duže vremena nemam nikakvih problema sa mentalnim zdravljem Obavljam namaz-salat redovno, u islamu se spominje riječ "medžnun" za nekoga bez razuma, koji bi u slučaju da uđe u mesdžid, napravio nered, izvršio nuždu ili nešto slično... Da li ta riječ "medžnun" podrazumijeva sve mentalno bolesne osobe, što podrazumijeva ne-dobrodošlicu u mesdžid na džumu, isto pitanje za Hadždž?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Termin "medžnun" obuhvata neuračunljive osobe, osobe koje ne vladaju svojim razumom i kao takve su poslovno nesposobne, a krivično neodgovorne. Prema tome, taj termin ne obuhvata sve osobe sa mentalnim smetnjama, već samo one koje su potpuno neuračunljive, koje ne mogu kontrolisati svoje postupke. Takve osobe ne mogu prisustvovati namazima u džematu jer ne razumiju smisao i značaj namaza, ne mogu kontrolisati svoje ponašanje i onemogućile bi normalno obavljanje namaza.

Odijevanje tokom namaza u kući

Pitanje:
Esselamu alejkum.
S obzirom na kur'anski ajet koji govori da se treba lijepo obući kad se molitva obavlja (Al-Araf, 31) interesuje me koju biste odjeću preporučili pri klanjanju u kući (npr. da li se preporučuje trenerka, majica, pidžama na sabah namazu)?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Namaz treba obavljati u prikladnoj, što ljepšoj odjeći, u odjeći u kojoj se osoba ne bi postidjela izaći u društvo. Pidžama, sasvim je izvjesno, ne spada u takvu odjeću. No, ako bi se namaz obavio i u njoj bio bi ispravan uz izostavljanje onoga što je bolje i primjerenije u pogledu odjeće u namazu. Tokom namaza klanjač je u nekom obliku audijencije kod Uzvišenog Gospodara i tako se treba ponašati.

Indijska konoplja

Pitanje:
Esselamu alejkum!
Zanima me, da li je indijska konoplja dozvoljena u islamu za korištenje u medicinske svrhe, jer ima jako dobre sastojke koji pomažu u liječenju mnogih bolesti, i je li dozvoljena u neke druge svrhe?

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Sve što šteti čovjeku i njegovom zdravlju, sve što opija i štetno utječe na ljudski razum, zabranjeno je u šerijatu. U ovu kategoriju spada korištenje droga osim u medicinske svrhe pod kontrolom ljekara. Poznato je da se od indijske konoplje proizvode neke vrste droga i zato je gajenje ove biljke zakonom zabranjeno. Prema tome, u ovom slučaju važne činjenice su: šta o tome kaže zakon i medicinska nauka.

Razmjena zlato za zlato

Pitanje:
Esselamu alejkum,
Imam zlatni nakit koji bih mijenjala za zlato u zlatari. Zlatar mi je reko da ako prodam zlato cijena grama je 39KM, a ako ga mijenjam za njegovo zlato onda je cijena 45KM što je ista cijena po gramu kao što ga on prodaje u zlatari. Budući da tog zlata nemam puno, moguće da bih i nadoplatila kako bih uzela vecu količinu u zlatu kod zlatara. Da li je to u redu? Čula sam da moze doci do udjela u kamati ako se razmjeni novac, ali ovdje je vrijednos po gramu jednaka.

Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ukoliko neko želi razmijeniti svoje za neko drugo zlato treba prodati svoje pa za dobijenu cijenu kupiti drugo. Ako razmjenjuje zlato za zlato, onda treba biti ista količina (težina) za istu količinu (težinu) i uz istovremenu primopredaju. Tada nije važna cijena u novcu niti se ona spominje. Bitna je ista težina u gramima. Međutim, Vi ipak tu ne mijenjate istu količinu za istu količinu, već preračunavate u novčanoj vrijednosti. Ako zlatar pristaje na razmjenu u kojoj bi cijena bila 45 KM po gramu, zašto Vam po toj istoj cijeni ne plati Vaše zlato. Očito je da on svoje zlato cijeni više nego kada zlato kupuje i tu je ta razlika. Nema smetnje da razmijenite npr. 100 grama za 100 grama bez obzira na cijenu. Doplata bi bila kamata. Da biste izbjegli te komplikacije prodajte svoje zlato za novac, a potom kupite za dobiveni novac drugo zlato kod toga ili drugog zlatara.