Da li ribolov kvari post?
- Kategorija: Post/ramazan
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Da li ribolov kvari naš post ?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
To je dopušteno i ne kvari post ukoliko se tom prilikom ništa ne unosi u organizam, a što inače kvari post.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Da li ribolov kvari naš post ?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
To je dopušteno i ne kvari post ukoliko se tom prilikom ništa ne unosi u organizam, a što inače kvari post.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Imam 17 godina. Posvetio sam se vjeri, ali imam problema sa samozadovoljavanjem. Ne mogu nikako to ostaviti, ali na kraju uvijek plačem jer me je strah Allaha dž.š. Da li je ovo što radim težak grijeh?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Nastojte se osloboditi toga adeta tako što ćete se baviti nekim korisnim poslovima, zikrom, ibadetom i sl. "Bojte se Allaha koliko ste u stanju!" - kaže Svevišnji u Kur'anu. To ipak ne spada u velike grijehe, ali svakako trebate nastojati da ga izbjegavate.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Odavno imam želju da svom imenu dodam još jedno. Zovem se Amina, a voljela bih dodati ime Isra ili Irem (rajski vrt).
Kada sam se rodila proučen mi je ezan na uho, pa me zanima da li je neophodan, pri dodavanju drugog imena, neki preduslov ?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Mada općenito nije zabranjeno, ali smatramo da je nepotrebno da svom tako lijepom imenu dodajete bilo šta drugo. Uobičajeno je da se na drugo mjesto u punom imenu i prezimenu stavlja ime oca.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Da li je dozvoljeno bojiti kosu u crnu boju upotrebom crne kana?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
U nekim hadisima se navodi zabrana bojenja kose crnom bojom. Zato je bolje da izbjegavate tu boju kod bojenja kose.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Nalazim se na određenoj prekretnici u svom životu i nisam kadar iole odlučiti šta učiniti.
Izlaz pronalazim u istihari; međutim, izuzetno su mi potrebne sve informacije koje mi možete dati.
Do sad što sam svojim istraživanjem saznao jeste da se može klanjati do 40 dana i da se u snu može odgovor pojaviti, iako ne mora.
Molim Vas da dopunite sve praznine u mojoj datoj izjavi gore po pitanju informacija i istihari.
Dio koji mi je također od izuzetnog značaja se tiče samih snova nakon klanjanja istihare:
Da li ono što usnijemo, a negativno je za dato pitanje za koje se klanja istihara, postaje farz da se uradi i prema tome postupi; ili je, prema hadisu, i dalje to san od šejtana i samim tim treba biti ignorisano iako smo tražili u dovi da nam se kroz snove da uputa i ukaže rješenje?
Da pojasnim, ako klanjam da želim nešto, i sanjam negativno o tome, da li moram odustati od svoje namjere da to ostvarim ili trebam i dalje nastaviti klanjati? Zar je moguće da je taj san od šejtana kada sam ja u dovi tražio da bude od Gospodara - da mi to bude uputa? I, zar nisu samo lijepi snovi od Njega?
Razumijem da sudbinu ne određujem direktno ja, kao i da dova sudbinu mijenja. Ali ono što mi nije jasno jeste kako da postupim kada se dati znaci počnu ukazivati (Ako se uopšte to treba smatrati znacima)?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Osim istihare namaza i dove neka ulema preporučuje i klanjanje salatul-hadždže - namaz zbog neke potrebe. Potrebno je lijepo uzeti abdest, po svim propisima, klanjati dva rekjata (poput sabahskog farza ili sunneta, potom se zahvaliti Allahu, donijeti salevat na Vjerovjesnika a.s., a potom proučiti sljedeću dovu: "La ilahe illellahul-halimul-kerim. Subhanellahi rabbil-'aršil-'azim. El-hamdu lillahi rabbil-'alemin. Es'eluke mudžibati rahmetike ve 'azaime magfiretike vel-ganimete min kulli birrin vesselamete min kulli ismin. La ted'a lije zenben illa gafertehu ve la hemmen illa ferredžtehu ve la hadždžeten leke fiha ridan ve lije fiha salahun illa kadajteha ja erhamerrahimin!" Još je bolje ako ove dove možete naučiti arapskim pismom, a možete ih naći u zbirkama dova.
Kad je posrijedi istihara namaz, nećemo pojašnjavati način klanjanja jer Vam je to poznato. Samo ćemo pripomenuti da se na prvom rekjatu uči sura El-Kafirun, a na drugom El-Ihlas (Kulhuvallahu ehad) Inače ovaj namaz treba ponavljati sedam puta, kako se navodi u fikhskoj literaturi u našem mezhebu. Moguće je da klanjač usnije nešto što će mu sugerirati da li je bolje da uradi ono što je namjeravao ili ne, a moguće je da se to ne desi. U svakom slučaju, nakon klanjanja istihare namaza čovjek će postupiti onako kako mu srce naginje. Istihara dovom se moli Allah da djelo ili postupak koji odabere bude za njega dobar. Treba uvijek imati na umu da mi nešto možemo voljeti a da to bude loše po nas i obratno, kako se navodi u Kur'anu.
Pitanje:
Essalamu alejkum!
Nedavno sam putem interneta upoznala osobu iz strane zemlje s ciljem boljeg upoznavanja te zemlje i komunikacije s nekim odatle. Ispostavilo se da je ta osoba homoseksualac. Da li je grijeh da komuniciram s tom osobom tj. da s njom razmijenjujem mišljenja i slično, koja su vezana za gore navedeno?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Savjetujemo Vam da prekinete komunikaciju s tom osobom. Veći grijeh od samog činjenja nekog grijeha jeste smatrati da je odnosni grijeh normalan i nešto zbog čega se ne treba stidjeti i što ne treba kriti. Osoba u spomenutom slučaju je primjer takvog odnosa. Općenito, Bog zna ko se krije iza tih imena, fotografija i ideja koje se plasiraju putem interneta. U svakom slučaju, bolje je biti oprezan nego se poslije kajati.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Da li je grijeh sjeći državnu šumu ako nemamo dozvolu za to, ili ako nadjemo u šumi oborena drva za koja se ne zna ko ih je oborio, da to uzmemo sebi, a to smo uradili da bi uštedili novac ili nismo u stanju da ih kupimo?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
U nuždi da, ali bez nužde ne, jer je to opće dobro koje je zaštićeno određenim mjerama vlasti.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
U jednoj firmi će se uskoro raspisati konkurs za prijavu na posao. Da li mi je grijeh da čovjek, koji poznaje direktora te firme, mene preporuči za taj posao, s tim što ne bi dobio pare od mene?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Nije zabranjeno da Vas preporuči odgovornoj osobi za prijem pojašnjavajući Vaše odlike i sposobnost za određeni posao, ali bez nuđenja mita.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Poznajem osobu koja voli tzv. "gotski stil" , tj. voli se oblačiti u crno i smatra taj stil ispravnim. Nije u potpunosti odan tome, ali često dolazimo u konflikt jer on to smatra dopuštenim u islamu. Koji je stav o ovom i sličnim stilovima?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
U jednom hadisu se navodi: "Ko se povodi za nekim narodom, odnosno oponaša ga, on mu i pripada." Ovim hadisom se muslimani odvraćaju od oponašanja nemuslimana u načinu i stilu života, odijevanja i dr., kako se ne bi poistovjetili s tim narodom, posebno ako je odnosni stil obilježje određene ideologije, vrijednosti, ili vjere, i ako je očigledno stran našoj islamskoj kulturi i običajima. Zato smatramo da ste u pravu u Vašoj reakciji. Samo treba odabrati najbolji metod i način kako dotičnoj osobi ukazati na određenu vrijednost, odnosno na ono što bi trebalo izbjegavati, kako ta reakcija ne bi izazvala kontraefekat. Obično povođenje za tuđim stilovima odijevanja povlači za sobom i određeni oblik i formu ponašanja i životnog opredjeljenja. Nije to ipak samo puka imitacija stila odijevanja. Taj postupak oslikava iodređeni vrijednosni sustav i usmjerenje. Neka Vam je Allah na pomoći.
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Nedavno sam kupio takvim za 2014. godinu i vidio sam u njemu da se nalaze reklame za banke koje stiču profit kamatom.
Tim povodom vas pitam za stepen zabrane kamate u Islamu općenito, reklamiranja banaka i njihovih usluga, i zbog čega uopšte publikacija Islamske zajednice ima za potrebu da to stavi u takvim? Zašto se to desilo?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Nije dozvoljeno reklamirati banke koje posluju na kamatnoj osnovi, a pogotovo ne štednju uz kamatu, i to u izdanjima IZ. To je greška.