A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Plaćanje članarine na više mjesta u IZ

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Roditelji mi žive u Srebrenici ali se nisu prijavili gore znači lična karta im je u Tuzli (radi liječenja ponajviše), od 1999. u Tuzli plaćamo članarinu Islamskoj zajednici...

U slučaju smrti i njihovim ukopom u Srebrenici, je li oni moraju da snose sve troškove ili to ide preko Islamske zajednice jer smo redovno uplaćivali redovno članarinu.

Jedan hodža je rekao da džaba plaćaju u Tuzli članarinu ako se namjeravaju kopati u Srebrenici, i da će sve troškove snositi porodica.

Nije mi jasno kako Islamska zajednica nije jedinstvena za cijelu BiH?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Članarina je jedinstvena u cijeloj Islamskoj zajednici. Međutim, kod troškova dženaze i ukopa nastaju određeni problemi i nerazumijevanje. Otuda spomenuto pitanje trebate riješiti na relaciji Medžlis IZ Tuzla i Medžlis IZ Srebrenica. Objektivno, u konkretnom slučaju Medžlis IZ Tuzla je u povoljnijem položaju, jer dobija članarinu, a ne snosi troškove dženaze i ukopa, a Medžlis IZ Srebrenica na gubitku, jer dobija obavezu bez ekvivalentne dužnosti člana IZ u vidu plaćanja članarine. Zato bi bilo pravedno da Medžlis IZ Tuzla u spomenutom slučaju snosi troškove koje će prilikom dženaze i ukopa imati MIZ Srebrenica.

Da li haram stečena imovina može postati halal?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Može li haram stečeni imetak postati halal tako što se od tog imetka daje zekat, sadaka i udjeljuje se sirotinji? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Haram stečen imetak ne može postati halalom na spomenuti način. Izuzetak može biti u nekim slučajevima kada osoba primi islam, ili se iskreno pokaje nakon ogrezlosti u griješenju, ali to ovisi o načinu sticanja i naravi stečene imovine. U svakom slučaju bolje je osloboditi se te imovine darovanjem u dobrotvorne svrhe.

Da li suze kvare dovu?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li suze kvare dovu? Inače sam osjetljivija osoba po prirodi, a kada je u pitanju vjera i dova, nekad imam osjećaj da pretjerujem, ali ne mogu da se suzdržim. Kada dignem ruke da uputim dovu Allahu dž.š., ne tako rijetko, suze mi obliju lice. Nadam se i molim Boga da nisam pogriješila i da moje suze ne kvare moje dove.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Pojava suza prilikom učenja dove ne kvari dovu. Naprotiv, to je dobar znak da dova izvire iz srca i da je osoba iskreno predana i svjesna onoga što uči i traži od Allaha dž.š. Nema tu ničega lošem osim ako to neko čini s namjerom da se pred drugima pokaže bogobojaznim. 

Ko je dužan klati kurban?

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Udovica sam i imam troje djece. Za koga koljem kurban, za sebe ili za porodicu?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Ukoliko su Vaša djeca punoljetna i imaju vlastitu imovinu u iznosu nisaba dužna su za sebe žrtvovati kurbana. Ako nemaju vlastite imovine, nisu ni dužni izvršiti ovaj obred. Jedan kurban je dovoljan za članove porodice koji žive zajedno i nemaju odvojene imovine, odnosno pojedinačno ne ispunjavaju uvjete obaveznosti ovog obreda.

Davanje kurbana osobi koja ne želi da kolje kurban

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam u komšiluku ljude koji, po mojoj procjeni, mogu da zakolju kurban a to neće učiniti. Kažem da mislim da mogu jer su ovog ljeta išli na more, bazene a kao vrhunac svega stoji činjenica da su kupili šljivu za rakiju. Ova poslednja činjenica mi ne da mira jer ja sam svjestan kakav je stav naše uzvišene vjere po pitanju komšija, zato što ne mogu da se otmem utisku da ja to svojevrstan grijeh, a Allah i njegov poslanik znaju najbolje. Da li moram takvom komšiji dati kurban?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Vaša tvrdnja da je dijelenje kurbanskog mesa komšiji spomenutog profila svojevrstan grijeh presmjela je, posebno što je bezuslovna. Ne slažemo se s takvom bezuslovnom kvalifikacijom. Naime, propis u spomenutom slučaju ovisi o nijetu (namjeri) davaoca. Ukoliko ima namjeru da pomogne osobu u grijehu, onda je davanje grijeh. Međutim, ukoliko želi da ispuni svoju komšijsku obavezu, pazeći na komšijske odnose s ciljem da davalac bude primjer u dobru ne bi li se i komšija na neku način motivirao na dobro, onda je to dijelenje opravdano, korisno i pohvalno djelo.

Slabovidna osoba i učenje Kur`ana

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Osoba sam sa 100%  oštećenim vidom  i starosne dobi 73 god. Vid sam izgubila prije četrnaeste godine (dijabetes). Voljela bih znati da li mogu proučiti hatmu na svaki list Kur'ana. Mislim da znate za taj način učenja hatme koji je primjenjivan na ovim našim prostorima. Već sam saznala vaš odgovor za učenje Kur'ana pomoću Brajevog pisma i nisam sigurna da bi u ovim godinama to naučila. Slabije sam pokretna da bi išla u biblioteku odnosno prostore koje ne poznajem od ranije, ali dobro se snalazim u prostorima koji su mi ostali u sjećanju.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

U takvoj situaciji kakva je Vaša, može i tako. Samo učite, za svaki proučeni harfKur'ana Allah dž.š. daje desetorostruku nagradu. Neka Vam je Allah na pomoći i neka Vas nagradi za Vašu lijepu želju i trud.

Muškarac i trajna sterilizacija

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je trajna prevencija operativnim medicinskim poduhvatom dozvoljenaza muškarca, tj. za jedan bračni par sa odraslom djecom,gdje su oba supružnika mišljenja, da definitivno ne planiraju više imati djece?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dozvoljeno je korištenje neštetnihkontraceptivnih sredstava, u slučaju potrebe, radi privremenog sprječavanja začeća. Trajna sterilizacija je zabranjena, bilo da se radi o muškarcu ili ženi, osim u slučaju nužde (neizlječiva teška bolest i sl.).

Sunećenje djeteta pod punom anestezijom

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moj muž i ja želimo uskoro da osunetimo našeg sina, koji ima 11 mjeseci. U razgovoru sa doktorima su nam rekli, da samo mogu sunetiti pod punom narkozom. Znači, sin nam nebi bio pri sebi dok ga osunete. Da li je to ispravno, ili mi trebamo da tražimo doktora koji bi to radio pod lokalnom anestezijom?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

U vezi određivanja tipa ili vrste anestezije u slučaju sunećenja konsultirajte se s pouzdanim ljekarima stručnjacima za tu vrstu operacije. Problem anestezije je medicinsko, a ne čisto vjersko pitanje.

Žena i promjena prezimena pri udaji

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam ozbiljan i iskren nijet da se oženim, ali imam jedan problem. Naime, djevojkin otac smatra da je grijeh i isključivo kršenje Allahovih naredbi, ukoliko ona promjeni svoje prezime, čak iako uzme oboje. Dakle ispravno je samo ako ostane na svom prezimenu. Njen otac se želi odreći nje, i prisutna je ogromna zabrinutost. Naravno, došlo je do negodovanja kod mojih roditelja. Šta je ispravno da učinimo?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Uobičajeno je kod nas da mladenka prilikom vjenčanja preuzme muževljevo prezime. Načelno, bolje je da žena zadrži svoje prezime s kojim je rođena, ili da tom prezimenu eventualno doda i muževljevo radi veze s djecom u tom braku   putem istog prezimena. Ovaj običaj kod nas suštinski ne vodi zabuni u porijeklu budući da se u rodnom i vjenčanom listu žene uvijek spominju imena njenih roditelja kao i njeno djevojačko prezime. Budući da se ne mijenjaju imena stvarnih roditelja niti se briše realno porijeklo, ne može se reći da  ovim običajem dolazi do promjene porijekla osobe, ne pripisuje se nekom drugom ocu, što je predmet zabrane u islamu. Prema tome, to pitanje je stvar dogovora među vama, odnosno zainteresiranim stranama.

Razvod šerijatskog braka

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Prijateljica mi se razvodi. Proces razvoda na sudu je u toku, pa nas interesuje da li imaju i neke obaveze prema islamskoj zajednici, kakva je procedura? Trebaju li se i tamo predati papiri za razvod šerijatskog braka? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Razveden brak pred sudom tretira se i šerijatski razvedenim brakom. Dovoljno je da sudsko rješenje o razvodu stranke proslijede imamu koji je izvršio šerijatsko vjenčanje kako bi registrirao razvod braka koji je ranije sklopljen pred njim.