A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Gramatičke greške u prevodima značenja Kur'ana

Pitanje:

Esselamu alejkum!

U kući imam 5 mushafa i nedavno sam počeo da čitam iz:

(Kur'an s latiničnom transkripcijom i prijevodom na bosanski jezik)
Izdavač: Anis Aljić
Dizajn i tehničko uređenje: art studio dk/ Izedin ŠIKALO
Saradnici na projektu: Sejo REDŽIĆ, Munib OHRANOVIĆ, Salmir KAPLAN
Prijevod značenja Kur'ana na bosanski jezik: Besim KORKUT
Sarajevo 2009 god./1430.H.G.

Čitajući uočio sam dosta gramatičkih grešaka u samom početku. Do druge sure do ajeta 212 sam primijetio 5 gramatičkih i jednu dizajnersku grešku i što me je jako iznerviralo jeste fatalna greška u ajetu 212, sura 2 gdje piše: „Nevjernicima se život na ovom svijetu čini lijep i oni se rugaju onima koji vjeruju. A na Sudnjem danu biće IZNAD onih koji su se Allaha bojali i grijeha klonili.“

I tako ja odem da provjerim to u drugom mushafu:

Kur'an s transkripcijom i prijevodom
Urednik : Mustafa Murat
Izdavač: NEW EDITION
Recenzija: Arif Pamuk, Rahmi Serin
Korektura i transkripcija: mr. Mujo Rančić
Tehničko uređenje i dizajn: Elvedin Kozarević
Dizajn korice: Adnan Ćorić
Štampa: ARKA d.o.o
Tiraž 500
INTERNO IZDANJE

Gdje isto tako piše da će nevjernici biti na Sudnjem danu IZNAD vjernika, pa mi ništa nije bilo jasno dok nisam uzeo treći mushaf i našao kako treba ajet („A na Sudnjem danu biće iznad njih oni koji su se Allaha bojali i grijeha klonili).
Kako je to moguće da u dvije štampe u mojoj kući ajet prevrnut i da ima dosta gramatičkih grešaka? Meni to liči na neku sabotažu i ne vjerujem više u ispravnost prevoda ova dva izdanja. Volio bih da vi ovo ispitate i da se sazna koliko izdanja je na tržištu sa ovom katastrofalnom greškom i zašto je uopšte u promet pušteno bez provjere?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Islamska zajednica ne stoji iza tih prijevoda i izdanja. Njih su radile privatne izdavačke kuće bez ikakve kontrole organa Islamske zajednice. IZ ima svoja izdanja prijevoda, iza kojih stoje ugledni prevodioci i stručni recenzenti. Prema tome, niste trebali nabavljati neprovjerene prijevode i izdanja Kur'ana. Ne posjedujemo spomenuta izdanja, ali ukoliko ste precizno citirali spomenute prijevode, možemo reći da je šerijatski zabranjeno štampati, distribuirati i koristiti prijevod sa takvim katastrofalnim grješkama.

 

Iddet nakon braka koji nije šerijatski

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li je razvedena žena dužna sprovesti vrijeme iddeta nakon razvoda, prije sljedećeg braka, ako je brak bio samo opštinski, a ne šerijatski?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Poslije svakog braka u kojem se desio intimni odnos (bilo da se radi o razvodu ili smrti muža) slijedi obaveza iddeta, čija je osnovna svrha utvrđivanja postojanja eventualne trudnoće, a ima i drugih mudrosti ovog propisa. Prema tome i u spomenutom slučaju postoji obaveza iddeta (poslijebračnog pričeka) od tri mjesečna pranja ili tri mjeseca za žene koje nemaju mjesečnicu.

 

Sufijski tarikati u BiH

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Kao pripadnica jednog od tarikata u BiH, osjetila sam potrebu da Vam se obratim nakon što sam pročitala odgovore na neka pitanja u vezi sufizma koja su Vam upućena. Obzirom na dugogodišnju tradiciju tekija u BiH i sufizma koji je došao na naše tlo zajedno sa Osmanskim Carstvom i islamom, ne kao sekta ili nešto što je odvojeno od sunneta, već kao princip duhovnog odgoja i čišćenja od srčanih bolesti, pogodila me Vaša konstatacija u jednom odgovoru u kojem ste rekli da čovjeku ne treba posrednik između njega i Allaha dž.š., time pokazujući da mislite kako sufije šejha smatraju, ili neuzubillah uzimaju, za posrednika, što bi značilo da čine širk. Takvo nešto u priznatim tarikatima, čiji su pripadnici bili veliki učenjaci poput Imam-i Gazalija, Imam-i Rabbanija, Dželaluddina Rumija, Halida Bagdadija, rahmetli hafiz Hadžimulić i mnogi drugi velikani, ne postoji i sasvim je oprečno učenjima tarikata koji su priznati i koji djeluju u okviru šerijata. Šejh je osoba u čijem prisustvu se čini tevba, a bejat je iskaz kojim se prihvata određeni šejh za duhovnog vodiča. Također ste rekli da osobe koje stupaju u tarikat su one koje su nesigurne u sebe i ne mogu preuzeti odgovornost za svoja djela. Uz dužno poštovanje i znajući da su u BiH tarikati sasvim priznati i stoljećima prisutni, molim Vas da uklonite takve odgovore jer se na taj način osobe koje nisu dio nikakvih sekti već stoljećima postojećih tarikata osjećaju odbačeno od Islamske zajednice kojoj pripadaju i koju slijede. Napominjem da naš tarikat ima vrlo lijep odnos sa Islamskom zajednicom i u potpunosti se pridržava svih zakona i odluka Islamske zajednice. Obzirom da ste Vi veliki učenjak čije fetve slijedimo, molim Vas da uklonite takve odgovore koji stvaraju netrpeljivosti koje nisu potrebne. Uz dužno poštovanje Vas molim da me ne shvatite pogrešno, ovo nije optužba već samo mala primjedba za koju smatram da kao član islamske zajednice imam pravo, jer ste vi cijenjena i učena osoba koja će razumjeti moju primjedbu. Da Vam Allah dž.š.podari svaki hajr i nagradi vas za vašu službu.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Poštujemo višestoljetnu tradiciju tekija i sufizma u Bosni i Hercegovini kao i njihovu važnu ulogu u duhovnoj nadgradnji, odgoju i pročišćenju od srčanih bolesti. Priznati tarikati kod nas su u sastavu Islamske zajednice i za njih važe šerijatski propisi kao i za ostale pripadnike IZ, što je uostalom vjerska i ustavna obaveza članova i pripadnika Islamske zajednice. Pripadnici tarikata nisu odbačeni od Islamske zajednice niti se tako trebaju osjećati. Naprotiv, oni su sastavni dio Zajednice i njen važan dio. Konstatacija u odgovoru na koji aludirate u svom pismu opće je naravi, iako je izrečena u kontekstu pitanje u vezi pozicije šejha u tarikatu, tako da se odnosi na sve koji zagovaraju posredništvo u spomenutoj relaciji. Ako ima nekih tarikata (nepriznatih) u kojima ima sličnih pojava, izjava se odnosi na njih, a ne na one u kojima takvih pojava nema. Oni koji tako ne postupaju, a istakli ste da u priznatim tarikatima takvo što ne postoji, ne trebaju se osjećati pogođenim, jer se u tom slučaju ta primjedba na njih ni ne odnosi. Drago nam je da Vaš tarikat ima dobre odnose sa Islamskom zajednicom i da se pridržavate svih njenih odluka. Nadamo se da će tako i ostati. Ne trebate se osjećati pogođenom, jer kako ste naglasili u Vašem tarikatu takvog što nema jer djeluje u skladu sa šerijatom. Mi učimo da su ljudi podložni grješkama i da nema nepogrješivih, osim Vjerovjesnika u onome što prenose od Svevišnjega. Pa prema tome, svi su podložni grješci i kritici, od najvećeg alima i šejha do najobičnijeg vjernika, ali uz mjeru i poštovanje digniteta osoba i drugačijih mišljenja.

 

Nadijevanje imena Melek

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li postoji smetnja u davanju ženskom djetetu imena Melek?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ne bismo Vam preporučili to ime. U islamskoj terminologiji ta riječ se koristi za označavanje duhovnih bića stvorenih od svjetlosti - meleka, a ne koristi se kao ime za insana. Slično tom imenu je ime Melika, u značenju kraljica, i to nije sporno.

 

Nadimak imenu Abdullah

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam unuka, da mu dragi Allah dž.š. podari svaki hajr. Ime mu je Abdullah. Rodio se ranije pa je sitan i mali te ga ja od milja ponekad zovem Abdulahić, bez ikakvih drugi primisli osim što je sitan i mali. Njegova mama mi kaže da ga ne zovem tako jer po tom onda i izgovorim "Allah-ić" te da to nevalja.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Mišljenja smo da bi bilo bolje  da to ne radite, iz razloga kojeg je navela majka djeteta.

 

Učenje Kur'ana sa tableta, računara ili mobitela

Pitanje:
Esselamu alejkum!

Da li je dozvoljeno učenje Kur'ana bez abdesta sa tableta, mobilnog telefona i računara? Oni su mi uvijek pri ruci na neki način i kada nisam u prilici da uzmem abdest.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Abdest je obavezan kada se uzima i drži Mushaf. Učiti Kur'an naezber (po pamćenju) dozvoljeno je i bez abdesta, ali je poželjno da se bude pod abdestom. Što se tiče učenja Kur'ana gledajući (držeći) tablet, mobilni telefon, kompjuter i sl., ono varira između spomenuta dva slučaja: učenja gledajući u Mushaf i učenja napamet. Ipak elektronski zapisi kur'anskih ajeta, koji se mogu pobrisati jednim potezom ne mogu se tretirati isto kao i tradicionalni, na papiru zapisani Kur'an, pa se i propis u tom smislu razlikuje. Svakako je bolje učiti Kur'an pod abdestom, a u spomenutom slučaju preporuka je još pritvđenija.

 

Da li su starije žene obavezne da pokriju svoju kosu?

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Da li je dozvoljeno da se otkriju žene muslimanke koje su starije dobi (poslije 65 - 70 godine zivota) i da li postoje Kur'anski ajeti koji govore da se žene mogu otkriti? Razlog mog pitanja je da jedan moj prijatelj tvrdi da takvi ajeti postoje i da se odnosi na žene u starijoj dobi. Molim vas da mi pojasnite u Vašem odgovoru "ako" postoje takvi ajeti i na koga se odnose i u kakvoj sitaciji.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Riječ je o 60. ajetu sure En-Nur, u kojem se govori o starim ženama koje ne žude više za udajom, kojima "nije grijeh da odlože ogrtače svoje, ali ne pokazujući mjesta na kojima se ukrasi nose; a bolje im je da budu krjeposne" - kako kaže Kur'an, tj. da ne odlažu ni ogrtače, mahrame i sl. otkrivajući kosu ili ruke.

 

Ramazan u skandinavskim zemljama

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Molim Vas za Vašu pomoć u iznalaženju povoljnog rješenja da se olakša Bošnjacima u Islamskoj zajednici Bošnjaka Finske. Naime, pred nama je mubarek Ramazan i to kako znate dolazi u najduže dane u ovih nekoliko godina. Prethodnih godina je iftar na jugu Finske tj. Helsinki, ispočetka počinjao u 23 h. Ovih narednih godina počinje još kasnije. Međutim imamo džemata gdje žive naši Bošnjaci na krajnjem Sjeveru Finske. Gore i ovih prijašnjih godina malterne nije bilo mraka. Iftar je bio oko 23.30 do 23.45 h. Najgore je što od iftara bilo kakav da je, nema vremena da se obavi  Jacija i Teravih namaz. Idemo po logici da treba klanjati za taj tekući dan do 24 h. I poslije ovoga sehur počinje od 12. 30 i dalje. Zora nastupa oko 13. 30 h. Veoma dugo i sve na brzinu da se obavi. U opticaju su  nekoliko fetvi. Ne tražimo da nas neko oslobodi, nego da ponudi najbolje rješenje. Inače, našu Teraviju ne možemo da klanjamo od 20 rekata nego od 8 rekata i to ubrzano. Ovo sam i Teravih Imamima i Imamima dopisom obavezao. Imali smo sa ostalim organizacijama i prošle godine sastanak i razgovore o iznalaženju rješenja ali su organizacije i narodi, ovisno odakle su, podijeljeni. Nadam se da sam uspio objasniti naš problem u nadi da nam ponudite najadekvatnije rješenje kojeg ćemo da se pridržavamo ovih nekoliko godina, inša'allahu Teala.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Vijeće za fetve je raspravljalo o ovom pitanju početkom ove godine na inicijativu IZ Bošnjaka u Norveškoj. Vijeće nije dalo podršku prijedlogu da se postupa po tzv. egipatskoj fetvi, prema kojoj se vrijeme u ljetnom periodu u tim krajevima određuje prema mekanskom takvimu, što bi značilo iftar, a vjerovatno i klanjanje akšama i jacije po danu. Nije sporno da je dozvoljeno u mjestima u kojima noć ili dan traju 24 sata i duže odrediti namaska vremena te vrijeme iftara i sehura prema najbližem mjestu u kojemu se sunce rađa i zalazi, ili prema mekanskom takvimu. Bio je dogovoren i drugi sastanak i nastavak razgovora, ali nije održan. Prema tome, vama savjetujemo da postupate kako se i dosada postupalo u Finskoj, odnosno kako postupaju i ostali muslimani, posebno Turska zajednica (Dijanet). Muslimani koji žive na krajnjem sjeveru, gdje dan ili noć traju 24 sata i duže neka se ravnaju prema najbližem mjestu, gdje sunce izlazi i zalazi, odnosno prema Helsinkiju i njegovoj vaktiji. Što se tiče teravih namaza, prilagodite se datoj situaciji. Neka vam je Allah na pomoći. I kod nas u Bosni i Hercegovini, post će ovih godina trajati gotovo 18 sati.

 

Klađenje i dug

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Prije  par godina opkladio sam se sa drugom iz ega i neznanja o islamskim principima o dugu,

rukovali smo se, „presjekli“ i ja sam izgubio tu opkladu. Da li se takvo nešto može okarakterisati kao dug u islamu? Da li se to treba isplatiti? Opklada je bila tipa: kladim se da ćeš nešto uraditi, ako to ne uradiš, daješ meni pare, ako uradiš, ja tebi.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Spomenuti oblik klađenja šerijatski nije dozvoljen i ne predstavlja zakonitu osnovu stjecanja imovine. Pitanje je samo da li biste postavljali ovo pitanje da je situacija obrnuta. Savjetujemo Vam da porazgovarate s "povjeriocem" i izgladite taj odnos.

Ukoliko je ta osoba bila motivirana opkladom na činjenje nekog nedozvoljenog posla, grijeh je tim veći i trebate se obojica pokajati zbog toga.

Prodavanje ljudske kose

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Vidjeh da je u BiH počeo neki biznis prodavanja kose, pa imam pitanje u vezi s tim. Naime, kakav je vaš stav po pitanju toga tj. šerijatski stav?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Dijelovi ljudskog tijela ne mogu biti predmet kupoprodaje. Ono ima svoju svetost i ne može se tretirati kao imovina niti može biti predmet prometovanja. Čovjek nije apsolutni gospodar i vlasnik svoga tijela i ne može postupati s njim po svom nahođenju, tj. suprotno namjeni za koju je stvoreno.