A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Korištenje novca prikupljenog na otvoru džamije

Pitanje:

Esselam alejkum!

U 2011. godini smo imali otvorenje džamije, međutim ispred džamije je bila jedna starija zgrada iz 60-ih godina izgrađena na društvenoj imovini, ta zgrade nije imala nikakvu svoju funkciju u posljednjih godina. Većina džematlija je imala želju da taj objekat ukloni kako bi džamija dobila bolji estetski izgled, otvoren pogled i bolji pristup sa magistralnog puta. Bio je jak otpor pojedinih džematlija da se ta zgrada ne ruši, međutim postignut je dogovor da se ta zgrada sruši, a da se novac koji se prikupi prilikom sergije na dan otvorenja džamije upotrijebi u izgradnju nove zgrade. Nakon otvorenja džamije do dan danas nije došlo do realizacije ovog dogovora jer većina džematlija ima stav da nam ta zgrada ne treba i da smeta džamiji jer je zaklanja. Međutim, ovih dana pojavila se dilema da li se po šerijatskim propisima može novac koji je sakupljen na dan otvorenje džamije upotrijebiti za druge svrhe (u ovom slučaju za izgradnju objekta mjesne zajednice u kojem će  se možda i konzumirati alkohol) jer ko god je davao novac na sergiji imao je namjeru da se taj novac upotrijebi za džamiju a ne za neke druge svrhe. Da li se ovaj novac prikupljen na dan otvorenja džamije smatra vakufskim novcem namijenjen džamiji?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Mišljenja smo da taj novac trebate upotrijebiti za potrebe džamije, njeno održavanje i uređenje, unaprijeđenje mektebske nastave i sl. potrebe džemata, jer je u tu svrhu i prikupljen. No, o tome se trebate konsultirati s vašim glavnim imamom i nadležnim muftijom.

Trofej Svjetskog prvenstva kao simbol idolatrije

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Ovih dana je u svim medijima dolazak trofeja Svjetskog prvenstva u Sarajevo. Naime, trofej će biti postavljen u Skenderiji, a građani će ga moći pogledati 7. i 8. marta. Kako da se muslimani odnose prema tome, da li treba da to pogledaju i sl.?

Meni, lično, to izgleda kao obožavanje kipova (ili bar graniči s tim), samo što nije klasični kip, već je šejtan pronašao način da ljudima predstavi obožavanje kipova na svoj način. Samo to da je među glavnim vijestima dolazak trofeja u Sarajevo, dovoljno govori.

S druge strane, djeci je to interesantno i dosta roditelja će odvesti ili poslati dijete da vidi trofej.

Zbog toga Vas molim da odgovorite, Allah Vas nagradio svakim hajrom.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

To treba posmatrati kao pehar koji se dodjeljuje pobjedničkoj ekipi na svjetskom prvenstvu i ništa više. Ne vidimo u čemu je problem da neko pogleda pehar. Pretjerano je o tome govoriti kao o nekom obliku idolopoklonstva. Naravno, ako bi neko s tom namjerom pristupio tom činu, tako bi mu se i tretiralo, jer se djela prema namjerama vrjednuju.

Ime Zulkarnejn

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li postoji smetnja ili zabrana dati djetetu ime Zulkarnejn?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ima mnogo lijepih muslimanskih imena mimo spomenutog, koje inače nije uobičajeno kod nas, pa ni kod ostalih muslimana općenito, pa bi možda moglo uzrokovati nelagodu kod djeteta. Ne bismo Vam preporučili to ime, mada nema zabrane za to. Njegovo značenje je: dvorogi ili vlasnik dva roga.

Rijeka od vina u džennetu

Pitanje:

Esselamu alejkum!
U prevodu Kur'ana, u 15. ajetu sure Muhammed, između ostalog, stoji '' i rijeke od vina, prijatna onima koji piju ''.

Taj dio mi nije jasan, zašto se vino spominje tu kao jedna od džennetskih blagodati jer ovaj ajet opisuje džennetske rijeke, a ja koliko znam vino je alkoholno piće i haram? 

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U suri Ess-Saffat, 47. ajet, pojašnjava se da se radi o piću koje ne opija i od kojeg glava ne boli. Također, podsjećamo na riječi Ibn Abbasa, najpoznatijeg tumača Kur'ana među ashabima: Od dunjalučkih stvari koje se spominju u Džennetu samo su uzeta imena. Drugim riječima, samo su im imena zajednička, a suština je različita. A Allah najbolje zna.

Mijenjanje imena djetetu

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li treba mjenjati ime djetetu ako nije muslimansko, ali nema loše značenje?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Što se tiče imena koja se ne mogu prepoznati kao muslimanska, a nemaju loše značenje, nije neophodno da se mijenjaju, ali preporučujemo da se ubuduće ne daju djeci, odnosno da se daju ona imena koja se u našoj sredini prepoznaju kao muslimanska.

Imena Dino i Sumea

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam dvoje djece sa imenima Dino i Sumea. Razmišljamo o mijenjanju imena. Kao prvo, da li je Dino muslimansko ime? Drugo, kako se Sumea piše ispravno; da li sa dva „j“ (Sumejja), sa jedno „j“ (Sumeja) ili može ostati Sumea?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U našoj sredini ime Dino se prepoznaje kao muslimansko ime, nastalo iz korijena din - vjera. Ime Sumeja spada u lijepa muslimanska imena. U osnovi ono je sa dva jj, ali prilagođeno našem jeziku glasilo bi Sumeja.

Nafila između zore i sabaha

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Može li se klanjati nafila između zore i sabaha?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Mekruh je klanjati nafilu nakon pojave zore osim dva rekjata sabahskog sunneta, kao i nakon klanjanja sabahskog farza. O ovome ima i hadis kojeg je zabilježio Bejheki u svom djelu Es-Sunenul-kubra, 2/465.

Šerijatski razvod braka

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Imam prijateljicu koja je bila u braku, vjenčana je šerijatski i opštinski, međutim došlo je do razvoda. Razveli su se opštinski, pa je interesuje da li i kako se razvodi šerijatski, jer njen bivši muž tvrdi da ne postoji uopšte šerijatski razvod. Da li bi ona mogla da stupi s nekim u brak iako nije šerijatski razvedena? I naravno ako treba da se razvede i šerijatski, kako to da uradi?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Dovoljno je da priloži odluku o razvodu kako bi se razvod evidentirao i u matičnoj knjizi vjenčanih kod imama matičara (pred kojim je sklopljen šerijatski brak). Sudska odluka o razvodu istovremeno znači i šerijatski razvod braka tako da nema potrebe provoditi posebnu proceduru šerijatskog razvoda, već samo registrirati faktičko stanje u matičnoj knjizi.

Šerijatski stav o lovu i lovačkim društvima

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Kakav je stav islama u vezi sa lovom? Dakle, ne uzimajući u obzir lov divljači koja se može koristiti u prehrani, nego uzimajući lovačko društvo kao jednu organizaciju koja brine za okoliš, divljač, njihovu prehranu, ali u isto vrijeme čini i odstrijel divljači koja nije za jelo (uzimajući u obzir činjenicu da je kroz Zakon o lovstvu ta divljač označena kao štetočina: lisica, vuk.. pa čak i pas lutalica u lovištu)? Također me interesuje da li je dozvoljeno, sa stanovišta islama, odstrijel divljeg vepra, kojeg muslimani koriste da bi ga zamijenili za halal meso ili ga poklanjaju nemuslimanima?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Pretpostavka je da lovačka društva postupaju sukladno zakonu koji reguliše pitanje lova, zaštite okoliša i sl., kojim se suštinski treba štititi opći interes. Prema tome, smatramo da nema zapreke učlaniti se u lovačko društvo/klub i učestvovati u aktivnostima koje nisu u suprotnosti s islamskim vrijednostima i propisima. Kad je riječ o odstrjelu divljeg vepra, to je dopušteno zato što se radi o štetočini. Savjetujemo da meso koje dobijete kao naknadu za ustupljenog vepra onima koji smatraju da im to njihova vjera ne zabranjuje poklonite sirotinji.

Učenje Kur'ana osobama u nevolji

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Kada vidim da je neko iz mog okruženja u lošoj situaciji, imam potrebu da u ime Allaha proučim par ajeta iz Kur'ana za tu osobu. Da li ja time pomažem toj osobi i da li je to dozvoljeno činiti?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U spomenutom slučaju preporučeno je Svevišnjem uputiti dovu da pomogne osobi u nevolji, pa Vam sugeriramo da tako postupate.