Poslanikova blagost je put ka iskrenom zajedništvu
Tema sedmice - prijedlog za hutbu: Poslanikova blagost je put ka iskrenom zajedništvu
„Zahvaljujući milosti Božijoj, ti si prema njima blag, a da si osoran i grub, razbježali bi se iz tvoje blizine. I zato praštaj im i moli da im bude oprošteno i dogovaraj se s njima o poslovima koji predstoje, ali kad se odlučiš, onda se na Boga osloni, jer Bog, zaista, voli one koji se na Njega oslanjaju.“ ( Alu 'Imran 157-159)
U danima mevluda prisjećamo se vrlina koje su krasile posljednjeg Božijeg poslanika, Muhammeda, a.s. Sve te vrline objedinjene u poslanikovom uzoritom karakteru za nas predstavljaju ideal kojem neprestano težimo. Griješimo kada uzor za krjeposno ponašanje tražimo u ljudima. U najboljem slučaju kod njih pronalazimo tek pojedinačne vrline, koje ne mogu sakriti niti poništiti druge moralne nedostatke. Ukoliko nekog pojedinca krasi vrlina hrabrosti, obično tu vrlinu prati neki drugi nedostatak poput škrtosti ili hvalisavosti. Ako, pak nekog drugog pojedinca krasi vrlina skromnosti, ne treba nas iznenaditi ako kod njega uočimo neku drugu mahanu koja mu ne dozvoljava da bude pravim i potpunim uzorom drugim ljudima.
Što se više ugledamo na druge ljude, sve više otkrivamo njihove nedostatke i samim tim pronalazimo izgovore i za svoje grijehe i propuste. Nasuprot tome, što se iskrenije okrećemo poslanicima kao uzorima sve više bivamo zadivljeni njihovim moralom, a postiđeni vlastitim nedostacima.
Kur'an nas tako podsjeća na jednu posebnu Poslanikovu , a.s. odliku, na njegovu prefinjenu blagost i saosjećajnost u ophođenju i komunikaciji s ljudima. Zahvaljujući toj Poslanikovoj blagosti koju je Muhammed, a.s. menifestirao u kriznim situacijama i iskušenjima, Muhammed a.s. je uspješno održavao jedinstvo i kompaktnost zajednice. Nema nikakve sumnje i ashabi su, premda odlikovani iznimnim vrlinama, bili ljudi skloni greškama i propustima. Pravili su greške i nesmotrene postupke usljed ljudskih slabosti. To potvrđuje i gorko iskustvo bitke na Uhudu. Poslanikovo upozorenje da ashabi po svaki cijenu drže strateške položaje na brdu Uhud, ashabi nisu dovoljno ozbiljno shvatili. Zbog toga je plaćena cijena bolnog poraza. Uprkos svemu, ajetima koje smo naveli na početku hutbe, Poslaniku se skreće pažnja na praštanje i dogovor s ashabima. Sa istim ashabima koji nisu bili na visini zadatka na Uhudu, Poslaniku a.s., Allah džellešanuhu naređuje blago postupanje i razumijevanje.
Ovu moralnu lekciju muslimani danas tebaju nanovo učiti i ponavljati. Ako blagost zanijemimo grubošću, ako damo prednost pojedinačnom odlučivanju prije nego što se posavjetujemo i konsultujemo, ako izgubimo sposobnost praštanja i ako usto zaboravimo da je naš najjači oslonac - Bog Svemoćni, skrenut ćemo sa svijetle staze Poslanikove.
Bez Poslanikovih vrlina blagosti i praštanja teško ćemo očuvati i minimum zajedništva koje je neophodno za koheziju jednog društva. Suzdržimo se grubosti spram braće i sestara u vjeri, ukoliko i posrnu u dunjalučkim stvarima. Posavjetujmo se s njima. Otkrijmo prave uzroke nedostataka. Vratimo se zlatnom Poslanikovom savjetu koji nas uči da put do iskrenog vjerovanja počinje od lijepog i blagog ophođenja i bratske bezinteresne ljubavi.
Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Tako mi Allaha, u Čijoj je ruci moja duša, nećete ući u Džennet sve dok ne budete vjerovali, a nećete vjerovati sve dok se ne budete voljeli! Hoćete li da vas uputim na djelo kojim ćete se, ako ga budete činili, zavoljeti? Nazivajte selam jedni drugima!