A+ A A-

Aktuelno (arhiva)

Prvi i drugi sastanak u Karađorđevu i memorandumi SANU

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

SANUPiše: Nedžad Latić 

Dva puta je Sandžak bio tema između mene i rahmetli Alije Izetbegovića. Prvi put je to bilo po svršetku rata, kada sam ga molio da primi Rasima Ljajića, tadašnjeg oponenta Sulejmana Ugljanina. Vjerovao sam da će to učiniti, jer je Ugljanin podržavao Harisa Silajdžića koji je tada već bio "zabio nož u leđa Aliji". Međutim, Izetbegović je odbijao primiti Ljajića, jer se nije želio miješati u politiku Sandžaka. "Ako bi to učinio ispalo bi da radim isto što i Tuđman nama u Hercegovini", branio se Izetbegović. 

"Ali, Tuđman vodi zločinačku politiku prema BiH. Mi bismo, valjda se podrazumijeva, pozitivno djelovali u Sandžaku. Rasim je bolji i kao čovjek i kao političar od Sulje, a i prihvatljiviji je za međunarodnu zajednicu", uzaludno sam insistirao na njegovom prijemu. 

Đinđić rođen na Alijinom imanju

Drugi put sam, nakon što mu je Džemo Latić prenio poruku Zorana Đinđića, a preko muftije Muamer ef. Zukorlića, u Centrali SDA pitao Izetbegovića šta će poduzeti u vezi s tim. Koliko se sjećam, nije bio baš oduševljen ovom idejom. Tada sam svaku njegovu bezvoljnost pripisivao starosti i bolesti. Đinđić je poručio kako želi otvoriti sprsko-bošnjaki dijalog  i u tome je kao partnera vidio Aliju Izetbegovića. Iako je Lagumdžija bio domaćin Đinđiću prilikom posjete Sarajevu, kao lider Alijanse za promjene, Đinđić ga je opisao da je „poput našeg Rasima koji se samo licka pred ogledalom prije pojavljivanja pred medijima".

O ovome sam, kasnije, razgovarao i sa Bakirom koji mi je otkrio da je Đinđić rođen na njihovom porodičnom imanju u Bosanskom Šamcu. 

Smrću pokojnog Zorana Đinđića u sprko-bošnjačkim odnosima, posebno u pogledu Sandžaka, sve se tumbe promijenilo. Očekivalo se da će Boris Tadić, kao nasljednik pokojnog Đinđića, preuzeti i nastaviti "tamo gdje je Zoran stao", pa je reis Cerić, više po savjetu nekih stranih diplomata, nego iz osobnog uvjerenja, posjetio Tadića u Beogradu,  nudeći mu dijalog. Međutim, Đinđićev nasljednik je radio suprotno, kao što će se i nasljednik Alije naopačke miješati u pitanja Bošnjaka u Srbiji. 

Prvo je Bakir Izetbegović dao nekakve izjave o Kosovu i Sandžaku, koje je naknadno korigirao u smislu kako nije mislio ono što je izjavio, odnosno nije primio one koje je primio, već da je imao susret s nekom delegacijom iz Sandžaka itd. Da bi prilikom nedavnog trojnog sastanka predsjednika Srbije, Turske i BiH, jedna od tema sastanka bila pitanje izbora novog reisu-l-uleme u BiH. 

Izetbegović je prvo izjavio kako su mu preči odnosi sa Srbima nego sa Albancima, jer se "Albanci i nisu baš pretrgli kad je u pitanju pomoć u vrijeme rata u BiH". Zatim je u svom kabinetu primio delegaciju iz Sandžaka na čelu sa dr Mevludinom Dudićem, koja se smatra "izaslanstvom muftije Zukorlića".    

Onda je prisustvovao jednom sijelu koje je organiziralo Udruženja Sandžaklija u Sarajevu, na kojem je reis dr. Mustafa ef Cerić poklonio sabrana djela Alije Izetbegovića muftiji Zukorliću, iskazujući mu komplimente kao "muftiji koji dobro radi svoj posao". Iz tog komplimenta Bakir je, očito, zaključio da "reis Cerić priprema muftiju Zukorlića za svog nasljednika." E, da bi se oprao od pristrasnosti držanja jedne strane u Sandžaku, uoči sastanka u Karađorđevu susreo se i sa Muhamedom Jusufspahićem, beogradskim muftijom, koji je postao miljenik općesrpske politike i medija. Također i sam predsjednik Turske Abdulah Gul se sastao sa Sulejmanom Ugljaninom u Beogradu. 

Zbog takvog mešetarenja i miješanja u stvari Islamske zajednice BiH, Rijaset Islamske zajednice izdao je Saopćenje za javnost u kojem je osudio razgovore u Karađorđevu kao miješanje u stvari Islamske zajedince. 

Doživotni mandat za Cerića

Pošto je sastanka u Karađorđevu bio sazvan primarno radi pokušaja privole Milorada Dodika da prihvati pregovore sa tzv. platformašima za formiranje vlasti na državnom nivou, odnosno da odustane od referenduma, tom sastanku je prethodio susret Mirsada Kebe sa vladikom Grigorijem u Mostaru. Kebo je vladiki Grigoriju donirao milion i pet stotina hiljada KM za obnovu pravoslavne crkve u Žitomislićim kod Mostara. Pošto se Grigorije smatra najvećim autoritetom i duhovnim ideologom Milorada Dodika,  jasno je čemu je primarno trebala poslužiti Kebina donacija! 

Tako da će, nakon što je Dodik izjavio da uopće nije pratio sastanak u Karađorđevu, te već sutradan u "Službenom listu" objavio Zakon o referendumu, trojni sastanka u Karđorđevu ostati upamćen kao da je sazvan radi pitanja izbora reisu-l-uleme, a ne zbog Dodikove politike. Tako se stiče dojam da su pregovori u Karađorđevu vođeni u duhu "Memoranduma 2" po kojoj je Islamska zajednica glavni problem srpsko-bošnjačkih odnosa, odnosno Srbije i BiH. Ako bi, ne daj Bože, i bilo tako, da je Islamska zajednica glavni problem, njen historijat govori da je njen rad u bitnome diktiran iz Istanbula i Beograda, a posebno sam izbor reisu-l-uleme.

Jer, Islamska zajednica BiH, kakvu i danas poznajemo, nastala je nakon turske kapitulacije na Balkanu. Formirana je da bi se potpuno prekinule vjerske veze Bošnjaka sa Turcima, odnosno Hilafetom. 

Ali, nekoliko reisova, poput prvog reisu-l-uleme Hilmi ef Hadžiomerovića, školovalo se u Turskoj.  Njega, kao i njegovu dvojicu nasljednika Mehmeda Teufika ef. Azabagića i hafiza Suljemana ef. Šarca, postavljala je, pa i smjenjivala, hodžinska kurija uz blagoslov austrijskih vlasti.

Samo hafiz Ibrahim ef Maglajlić, banjalučki muftija, imao je ustoličenje u Bajrakli džamiji u Beogradu, i samo tokom njegovog mandata, od 1930. d0 1936. godine, rezidencija islamskog vjerskog poglavara bila je u Beogradu. To će pokušati ostvariti i hafiz Husejn ef Mujić kada je 31. oktobra 1987. svečanost njegovog ustoličenja upriličena u Bajrakli džamiji u Beogradu.

Najmarkantniju figuru među reisovima Mehmeda Džemaludina ef. Čauševića, čiji je mandat bio od 1910 do 1920., upravo je zamijenio reis Maglajlić. To je bilo vrijeme tzv. Srškičevog zakona o Islamskoj zajednici, po kojem bi se dokinula "samouprava islamke zajednice". Tek će prosrpskog reisa smijeniti dr Fehim Spaho postavljajući svoga brata Fehima 1938. za reisa.

Reisovi u vrijeme komunističkog režima od Ibrahim ef Fejića, 1947. - 1957., Sulejman ef Kemure (1957. - 1975.), Naima ef. Hadžiabdića (1975. - 1987.) najdirektnije je birala Komisija za vjerske odnose Savez komunista Jugoslavije.

Može se reći da je izbor Jakub ef. Selimovskog 1991. imao karakter demokratske procedure, jer je to bilo vrijeme krize Komunističke partije, ali mnogi smatraju da je imao izravnu podršku tadašnjeg premijera Ante Markovića. 

Pored reis Čauševića sigurno će , kao najmarkantnija figura među reisima ostati dr Mustafa ef. Cerić. On je uz reisa Kemuru imao najduži staž na funkciji reisu-l-uleme. Ali on je biran i u najdemokratskijim uvjetima, u smislu kad su Bošnjaci nakon stoljeća okupacije i tutorstva sami odlučivali o svojim političkim, pa i vjerskim liderima. Po postojećem Ustavu Islamske zajednice on se ne bi mogao kandidirati treći put za ovu funkciju. 

Međutim, postoje prijedlozi o izmjeni Ustava Islamske zajednice. Jedan od prijedloga je i da mandat reisu-l-uleme bude doživotan. Argumenti po kojima bi reis Cerić mogao, a više trebao, ostati reisu-l-ulema, osim njegove neosporne harizme i ugleda u svijetu, je da je on bio jedan od najmlađih reisa. On bi imao (samo!) 60 godina ako bi slijedeće godine otišao u penziju.  Za usporedbu Alija Izetbegovićje imao više godina kad je postao predsjednik SDA, odnosno BiH. A, pošto se BiH nalazi u veoma, veoma ozbiljnoj krizi, što posebno treba da brine Bošnjake, vrlo je ozbiljno pitanje, da u slučaju vanrednih političkih prilika treba ukloniti dr Cerića sa javne scene. Jer, ipak, ma ko bio novi reis teško bi mogao oduprijeti se Sulejmanu Tihiću, pa, kao što se vidi iz priloženog i Bakiru Izetbegoviću, da SDA ovlada i Islamskom zajednicom! A još važnije je pitanje kako bi se neki novi reis nosio sa ovako agresivnom srpskom politikom!  

Muftija gori od Bin Ladena

Još javnost ni ne zna kakvi su planovi srpske politike prema Bošnjacima. Jedan od slijedećih poteza Milorada Dodika bit će formiranje Islamske zajednice RS. To bi Dodik već učinio da ima dovoljno kadrova, što će reći imama, koji bi bili voljni biti finansirani iz budžeta RS-a.. Zato se računa na medresu, odnosno novoosnovani Fakultet islamskih nauka u Beogradu, kojeg finansira srbijanska Vlada, odakle bi se zapošljavali imami u RS-u. 

Nažalost, Bošnjaci uopće na pamte i ne prate šta se dešava sa Islamskom zajednicom u Srbiji. Najeklatantniji primjer nepoznavanja , kako historije, tako i suvremenih dešavanja jesu istupi samog Bakira Izetebegovića. On tako olahko, a tako prepotentno iznosi mišljenje o Bošnjacima, te im presuđuje i naređuje, kao da je bogomdani vođa. On nikako nije rijetka neuka politička pojava kod Bošnjaka. Stoga je važnije šta Bošnjaci, pa i oni u Sandžaku, misle o Bakiru Izetebegoviću, nego on o njima. Ipak bi bilo za očekivati da bar on zna ko je Hamdija Jusufspahić, ako je ikad razgovarao sa svojim ocem o njegovim prijateljima i neprijateljima.

Da podsjetimo; Jusufspahić je kao beogradski muftija inscenirao slučaj u Poriču kod Bugojna počekom osamdesetih, kako tvrdi Muhamed Bešić, tadašnji visoki republički funkcioner, po nalogu UDB-e, kako bi se uhapsio Husejn ef. Đozo, dugogodišnji prijatelj i istomišljenik Alije Izetbegovića. I da nije presvisnuo  uslijed medijske i političke harange, rahmetli Đozo bi bio prvi, prije Alije, na optuženičkoj klupi 1983. godine. Od tog momenta, pa sve do dovođenja tuzlanskog muftije Mujića, inače oficira OZNE,  za reisa 1987., što se smatra jednim od strateških političkih ciljeva Memoranduma 1 SANU-a, uoči raspada Jugoslavije, Jusufspahić djeluje projugoslovenski. Javno se izjašnjavao kao Jugoslaven, podržat će Slobodana Miloševića, pa će tako i prisustvovati, kao jedina ahmedija, na Gazimestanu 1989. kada su najavljeni ratovi. Kasnije će podržavati i drugovati sa Vojislavom Šešeljem, osuđivat će NATO udare na Srbiju, kao i vojnu intervenciju u Iraku, a podržavat će Sadama Husejna i Usamu Bin Ladina itd. Kao veliki poklonik Titove politike izjavljivao je nebuloze kako je Tito umro kao musliman, te da je ponekad sa Titom pio šampanjac. Zanimljivo je da niti jedan bošnjački medij nije reagirao na ovakve nebuloze beogradskog muftije. Samo je Miljenko Jergović uočio njegov infantilni i sramotni stav glede pokolja u Vukovaru, te napisao tekst o njemu. 

Zašto je danas tako važno i tako bitno podsjetiti javnost na ove detalje iz biografije Jusufspahića? Da bi se pravilnije sagledala situacija među Bošnjacima u Srbiji. Jer, muftija Zukorlić, koji je postao muftija sa samo 23 godine, za razliku od Jusufspahića, javno je podržao samo Zorana Đinđića! Zatim, nije pitanje samo muftije Zukorlića može li on i želi li on surađivati sa porodičnom dinastijom Jusufspahića, koja je okupirala Bajrakli džamiju, kako to pojednostavljeno sugerira neuki Bakir Izetbegović, već je pitanje da li bi sandžački muslimani prihvatili ovakvog (prosrpskog) muftiju! 

Pa čak nisu problem ni sami Jusufspahić i Zukorlić, već je problem oživljavanja Ustava IZ-e iz vremena dr. Srškića, po kojem Islamska zajednica gubi svoju samoupravu, kojeg je ponosni Čaušević odbio, ponudivši srpskom monarhu svoju ahmediju sa glave, a priležni banjalučki muftija Maglajlić je prihvatio. Zbog toga je o muftiji Zukorliću napisano više negativnih tekstova u srpskim medijima nego o Bin Ladenu. Razlika između muftije Zukorlića i Bin Ladena u srpskim medijima je u tome što je Bin Laden bombardirao one koji su bombardirali Beograd!

Zato bi sastanak u Karađorđevu, ipak, mogao, bar sa stanovišta Islamske zajednice, rezultirati istim posljedicama kao i sastanak Tuđmana i Miloševića! Formalna razlika bi bila u tome što prvom sastanku u Karađorđevu nije prisustvovao Alija, a na drugom je bio prisutan njegov sin Bakir Izetbegović, dok suštinske razlika ni nema. Ili ima onoliko koliko se razlikuju Memorandum SANU-a 1 i 2!  

(Dnevni avaz, 07. maj 2011. godine)

Obilježena godišnjica genocida u Sjenici

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Institut za istraživanje genocida i zločina i Bošnjačka kulturna zajednica organizovali su povodom 202. godine od stravičnog zločina nad Bošnjacima Sjenice konferenciju za štampu u petak 06. maja 2011. godine u Sjenici. Na konferenciji su se javnosti obratili prof.dr. Admir Muratović, direktor Instituta, Jahja Fehratović, predsjednik BKZ-a, Džemail Suljević...

Opširnije

U Atini zapaljen stan koji se koristio kao mesdžid

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

atinaNepoznate osobe jučer (08.05) su u Atini zapalile stan koji su muslimanski vjernici koristili kao džamiju, a izazvana je veća materijalna šteta.

Stan se nalazio u atinskoj četvrti Kalitea, prenijela je grčka novinska agencija ANA.

Prema saopćenju vatrogasne službe, nepoznati počinioci razbili su prozore stana u prizemlju i izazvali požar koristeći zapaljivu tečnost.

Požar je brzo ugašen, a istraga o incidentu je u toku, saopćila je policija.

(Fena)

12 razloga za ostavku ministra Emira Suljagića i promjenu njegove odluke

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Tekstovi se pišu i radi povijesti, pa bi tako valjalo pročitati, kada bosanskih muslimana više ne bude, za 20 ili 50 godina, (ne pretjerujem) da je neko nešto rekao protiv simptoma njihovog nestajanja. Jedan od tih simptoma je odluka da nema smisla da ocjena iz vjeronauke može uticati na prosjek pošto, po ministru, djeca koja NE IDU na vjeronauk bivaju zakinuta.

Opširnije

Džuma u Čajniču: Bosne će biti onoliko koliko je bude na Drini

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Ne možete nam uzimati pravo na vjeronauku u školi, jer nas na taj način tjerate u ilegalu, tjerate nas da ponovo budemo Mladi muslimani, pa da nas, onda, progonite što u kući klanjamo i djecu učimo. Mi hoćemo da budemo javni, da sve što radimo javno radimo i u vjeri, i u svojoj kulturi. Nema ilegale

Opširnije

Ukidanje Vjeronauke kao signal nečije moći

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

„Vjeronauku su uveli političari, a istjerati je samo mogu vjeroučitelji." Nebrojeno puta sam čuo ovu izjavu. Sa prvim dijelom se nikada slagao nisam, a sa drugim nekada da, a nekada ne. Da je bilo do politike, nikada se Vjeronauka uvodila ne bi i to mi je manje bitno u ovome svemu. Što se tiče druge strane priče, vjeroučitelja, objektivno, bilo je tu svakakvih iskustava...

Opširnije

Husaga Ćišić je baklja bošnjačkog dostojanstva

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

O djelu i doprinosu Husage Ćišića u očuvanju nacionalne svijesti Bošnjaka u prvoj polovini XX stoljeća sinoć (05.05) su u sklopu manifestacije Dani mevluda i zikra u Mostaru govorili prof.dr. Senadin Lavić i novinar i publicista Enes Ratkušić.

mostat-Husaga-Cisic-2011

"Husaga Ćišić spada u red najistaknutijih Bošnjaka u povijesti Hercegovine u rangu Mustafe Ejubovića, Ibrahima Opijača, muftije Karabega, muftije Ali Fehmija Džabića, Mujage Komadine. Nažalost nijedna od ovih ličnosti u Mostaru nema ni ulicu ni bistu.", na početku svog obraćanja konstatirao je Ratkušić. Iznoseći razloge zbog kojih se o Husagi Ćišiću tako malo zna i govori Ratkušić je konstatirao kako su mediji potisnuli naučnu misao na margine.

"Nažalost, mediji se danas, nauštrb naučnih činjenica, nameću kao neprikosnoveni tumači svega i svačega." kazao je Ratkušić. Govoreći o Husagi Ćišiću Ratkušić je posebno istakao kako je Ćišić bio suvereni poznavalac bosansko-hercegovačke povijesti, kako je imao raskošno znanje iz svih grana nauke od filozofije, teologije, sociologije. "S izrazito naglašenom argumentacijom Ćišić je u svojim tekstovima ravnopravno citirao i Hegela, Platona, Ničea kao i velike autoritete vjerskih grana nauke.", ustvrdio je Ratkušić.

Prema njegovom mišljenju Predstavka o uvrštenju Bošnjaka u Ustav Jugoslavije je Ćišićev sukus svih intelektualnih razmišljanja. "Nakon ove predstavke Ćišić je jednostavno "pometen" sa političke scene.", zaključio je Ratkušić.

Prof. dr. Senadin Lavić u svom izlaganju više je govorio o političko-historijskim kontekstima koji su prethodili, određivali ukupan Ćišićev društveni anagažman, već o samom Husagi. "Husaga Ćišić je proživio jedno burno vrijeme, vrijeme bošnjačke frustracije, kad nismo imali ni imena, kad nas nisu priznavali kao narod, kad nam nisu priznavali ni jezik i kad se čekao trenutak da nas pretvore u srpski ili hrvatski element. Zahvaljujući Husagi i sličnim mentalitetima mi smo ipak ostali na putu svog nacionalnog identiteta. Tužno je što su te rijetke bošnjačke umove pratili samo pojedinci.", rekao je dr. Lavić.

Kroz stručnu analizu političkih kretanja u XX stoljeću u kojem je samo u prve dvije decenije iseljeno preko 170.000 Bošnjaka, a doseljeno oko 200.000 nemuslimana na prostor BiH, Lavić je zaključio kako je genocid 1992. -1995. godine samo krajnji rezultat projekta koji je začet u XIX stoljeću. "Husaga Ćišić je stoga je na ustavotvornoj skupštini Demokratske Federativne Jugoslavije u Beogradu. 1946.g tražio objašnjenje za nelogičnost zašto u grbu Jugoslavije nedostaje šesta baklja, jedan narod. Ta baklja bila je simbol jednog naroda, jedne Republike, jer svakako postoji šest Republika. Tada mu je Milovan Đilas odgovorio da se teoretska pitanja ne mogu riješiti jednim dekretom, isti onaj Milovan Đilas koji se tajno 1987.g. sastao sa Franjom Tuđmanom i pripremio 31. 3. 1991.g. - tajni razgovor Tuđman- Milošević u Karađorđevu .", istako je prof. Lavić zaključivši kako Bošnjaci neće biti slobodna narod sve dok ne budu smjeli ulicama dati ime po Hivziji Hasandediću, muftiji Karabegu, Husagi Ćišiću.

Husaga Ćišić je rođen 15. decembra 1878. godine u Mostaru. Prilazi Pokretu za vjersko-prosvjetnu autonomiju Bošnjaka u vrijeme austrougarske vlasti, koji je pokrenuo muftija Ali efendije Džabić. Zajedno sa prijateljima je pokrenuo list Musavat, gdje se ističe izuzetno oštrim člancima protiv austrougarskih vlasti. Formirao je i stranku Muslimansko-demokratsku organizaciju. Zbog svojih stavova je hapšen, pritvaran a u tri navrata interniran na Bivolje brdo kod Čapljine, Bihać te Arad. Bio je predsjedavajući Gradskog vijeća Mostara, nakon toga predsjednik Općine Mostar, predsjednik Vakufsko-mearifskog sabora Muslimana u Sarajevu, senator u Kraljevini Jugoslaviji. Umro je i pokopan u Mostaru 1956. godine.

Hasan Eminović

130 zemalja najavilo priznanje Palestine

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Palestine_girl_with_flagPalestinski zvaničnici su objavili da se pripremaju za upućivanje zahtjeva Ujedinjenim nacijama za priznanje nezavisne palestinske države, jer su izgubili nadu da će mirovni dogovori dovesti do toga.

Francuski ambasador pri Ujedinjenim narodima Gerard Araud izjavio je da evropske zemlje, također, razmatraju priznanje palestinske države."Priznavanje palestinske države jedna je od opcija koju razmatra Francuska sa svojim evropskim partnerima", rekao je Araud na sjednici Vijeća sigurnosti UN-a posvećenoj Bliskom istoku.

Palestinski predsjednik Mahmoud Abbas izjavio je nešto ranije kako bi bilo nelogično da SAD blokira palestinski zahtjev za državnošću koji će se podnijeti u septembru u UN-u.

Abbas je tokom posjete Parizu protekle sedmice istakao da je Washington već podržao formulu mirne koegzistencije palestinske države uz Izrael kako bi se okončao bliskoistočni sukob.

Prema Abbasovim riječima 130 zemalja je najavilo da će priznati Palestinu kao državu.

Analitičari, međutim, upozoravaju da Sjedinjene Države imaju rezerve u odnosu na jednostrane korake ka palestinskoj državnosti i mogle bi onemogućiti odobrenje punog članstva za Palestinu koje dolazi od Vijeća sigurnosti UN-a.

Palestinci su 15. novembra 1988. jednostrano proglasili neovisnu palestinsku državu, koju je priznalo više desetina zemalja, ali ona nikada nije implementirana.

(www.preporod.com)

Travnik: Reisu-l-ulema posjetio hafisku porodicu Bektaš

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić jučer (05.05) je boravio u Travniku gdje je posjetio hafisku porodicu Bektaš.

reis-porodica-bektas-maj-2011-1

Povod ove posjete bila je nedavna promocija dvije nove hafize, dvije sestre iz ove porodice hafiza. Naime, 17. aprila 2011. godine u Elči Ibrahim-pašinoj medresi u Travniku promovirane su dvije mlade hafize: Bektaš Fatima, učenica 1. razreda travničke medrese i Bektaš Aiša, učenica 6. razreda osnovne škole. One su kćerke ponosnih roditelja kurra hafiza profesora Fadila Bektaša i hafize Džemile.

reis-porodica-bektas-maj-2011-2

Interesantno je napomenuti da je njihov sin Ahmed također hafiz a najmlađa kćerka Merjem koja je učenica drugog razreda osnovne škole također uči hifz što ih čini jedinstvenom porodicom u našoj domovini - porodicom u kojoj su svi članovi hafizi.

Prilog sa promocije mladih hafiza koja je održana u Travniku možete pogledati ovdje: Veće i od Vlašića (www.preporod.com)

Zagreb: Naučni skup „Evropski identitet Bošnjaka"

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Islamski-centar-ZagrebU Zagrebu će 6. i 7. maja 2011. godine povodom 24. godišnjice otvorenja Zagrebačke džamije biti održan naučni skup pod nazivom „Evropski identitet Bošnjaka". Organizatori ovog 16. po redu naučnog skupa su Medžlis Islamske zajednice Zagreb, Bošnjačka nacionalna zajednica Hrvatske te Naučnoistraživački institut „Ibn Sina" iz Sarajeva.

Na ovom naučnom skupu govorit će između ostalih govoriti: prof.dr.sc. Hilmo Neimarlija sa Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu - „Muslimansko europejstvo Bošnjaka", prof.dr.sc. Ferid Muhić sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Skopju „Mit o kršćanskoj Evropi i islamskom Orijentu - Bosna kao povijesna i kulturna paradigma Evrope", prof.dr.sc. Fikret Karčić sa Pravnog fakultet Univerziteta u Sarajevu - O bošnjačkoj percepciji Evrope u osmanskom periodu: Evropa kao "drugi", akademik prof.dr.sc. Enes Karić sa Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu - „Bošnjačka samokritika u dvadesetom stoljeću", dr.sc. Zlatko Hasanbegović sa Instituta društvenih znanosti "Ivo Pilar" u Zagrebu - „Bošnjaci i kemalistička revolucija. Kemalova Turska u djelu Munira Šahinovića Ekremova", doc.dr.sc. Adnan Jahić sa Filozofskog fakultet Univerziteta u Tuzli - „Neka zapažanja iz kulturne historije Bošnjaka između dva svjetska rata", doc.dr.sc. Ibrahim Pašić sa Fakulteta humanističkih nauka

Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru - „Novi pogledi na etnogenezu Bošnjaka - Evropski korijeni Bošnjaka", muftija Ševko ef. Omerbašić - „Identitet imama", doc.dr.sc. Dževad Hodžić sa Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu - „Bošnjaštvo i Islamska zajednica Bošnjaka u zapadnoj dijaspori", dr.sc. Amir Karić glavni imam MIZ Tuzla - „Muslimani u Europskoj Uniji: novi identitet u nastajanju", mr.sc. Mirza Mešić MIZ Zagreb - „Bošnjaci između sekularizacije i reislamizacije", mr.sc. Saeid Abedpour iz Instituta "Ibn Sina" Sarajevo - „O definiciji identiteta", doc.dr.sc. Elvira Islamović sa Pedagoškog fakultet Univerziteta u Bihaću -„Europska nelagoda i bosanski labirint", Sead Muhamedagić iz Zagreba - „Bošnjački identitet u (europskom) procijepu" te prof.dr.sc. Senadin Lavić sa Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu - „Globalizacijski procesi, evropske integracije i bosanske perspektive. Bošnjačko sazrijevanje" kao i drugi predavači koji će svojim izlaganjem doprinijeti kvaliteti ovog naučnog skupa. 

Skup će se održati u Islamskom centru u Zagrebu. Svečano otvaranje je planirano za 17,30 h u Kongresnoj dvorani IC Zagreb 6. maja 2011. godine.