Dvanaestogodišnje iskustvo Tuzlanskog kantona je pokazalo da je uvođenje alternativnog predmeta pod nazivom Religijska kultura u osnovne i srednje škole TK, bilo zaista kvalitetno rješenje! Podržavamo inicijativu uvođenja alternativnog predmeta za učenike koji ne pohađaju vjeronauku na Kantonu Sarajevo!
Vlada Kantona Sarajevo je na 2. vanrednoj sjednici u petak, u skladu sa Odlukom Kolegija članova Vlade KS od 18. maja, jednoglasno verifikovala/usvojila Dopunu...
Nakon klanjanja džuma namaza u nekoliko sarajevskih džamija: Gazi Husrev-begovoj, Carevoj, Fahdovoj i Istiklal džamiji grupe studenata su pisanim transparentima iskazali svoj protest prema početku procesa ograničavanja vjerskih prava i sloboda od strane vlasti u Kantonu Sarajevo kroz diskriminiaciju i brutalno ignoriranje volje roditelja i učenika koji pohađaju vjeronauku.
Povodom aktuelne situacije oko statusa predmeta Vjeronauka u Kantonu Sarajevo izazvane nezakonitom i diskriminatorskom odlukom/instrukcijom tamošnjeg ministra obrazovanja i nauke Emira Suljagića po kojoj ocjena iz istog ne ulazi u prosjek ocjena na kraju školske 2010/11. godine, te povodom permanentnih napada, omalovažavanja...
Za sve je kriva matematika! Zbog toga matematiku treba kazniti u sarajevskim školama, a ne Vjeronauku! Predlažem ministru Suljagiću, da zbog urgentnosti situacije hitno donese odluku o kažnjavanju sarajevske Matematike i zaštiti manjinska prava onih koji istu nisu shvatili onako kako je shvataju određeni drugovi i drugarice.
„Udruženje studenata Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu izražava svoje negodovanje povodom odluke ministra Emira Suljagića o ukidanju ocjenjivanja iz predmeta vjeronauke u školama Kantona Sarajevo. Smatramo da se ovom odlukom uskraćuje pravo djece koja pohađaju vjeronauku da se njihov trud za učenje ovog predmeta adekvatno ocijeni i školski vrednuje u sklopu općeg prosjeka.
Do ministrovog "ne" ocjeni iz vjeronauke i iz budžeta za to plaćene podrške "ZAŠTO NE", razumljivo je bilo da manji broj predmeta znači i priliku za bolji prosjek. Naravno, ne podcjenjujući ničiju profesiju, niti ulazeći u razloge izbora na način na koji to čine ministar i Helsinški(?) komitet, biti odličan u trogodišnjoj srednjoj školi sa manjim brojem predmeta, bilo je opće stajalište kako je to lakše nego u bilo kojoj od sarajevskih ali i gimnazija u drugim gradovima BiH. Možda smo mi, koji smo tako razumijevali veći broj predmeta, bili žrtve jednoumlja. Sada umjesto da ponudi korektne i prihvatljive razloge "za", spomenuti na pitanje zašto odgovara(ju) "ZAŠTO NE".
Podmetati priču da su djeca na vjeronauci svojom ocjenom diskriminirala vršnjake kojima odgojno!?-obrazov(a!?)ne vlasti Kantona nisu ponudile alternativni sadržaj, otvara priliku za tužbe po još više tačaka, a sada se već radi o tome da ministar (in?)direktno optužuje za korupciju vjeroučitelje i vjeroučiteljice tvrdeći da oni ocjenama koje daju omogućavaju polaznicima vjeronauke bolji prosjek. Kleveta i uvreda djece i roditelja u ovakvim tvrdnjama i više je nego očita.
Priču o ocjeni hoću da završim i pozivom da se bude spremno ocijeniti dijete i barem u jednoj školi (ot)kriti direktora koji je spreman braniti svoj moralni i profesionalni integritet, a time i integritet u ovom slučaju školskog, a u širem značenju, i sistema uopšte a posebno sistema ljudskih vrijednosti i prava svojih učenika i njihovih roditelja pa i po cijenu direktorske fotelje. Ili ona nema cijenu? Direktorska fotelja, naravno.
Smatram važnim da nam upućeniji otkriju načine na koje je moguće tužiti i kome se žaliti na gospodu drugove iz Komiteta koji ne uzimaju ni u ruke a kamoli u obzir razmatranje stotina žalbi građana Sarajeva. Do tada ja predlažem slanje žalbi poštom i to je nešto što bi morali uzeti barem u (svoje?) ruke. Da ih uzmu u obzir, obzirom na naše nepotrebne obzire, nije na obzorju nešto takvo.
Tužbe sudovima BiH od prvog dana ministrove odluke (instrukcije ?) bila su, uz druga, nužna rješenja. Mi smo vjernici i kada nam je DOSTA znamo ostati dostojanstveni ali i odgovoriti na način u kojem pokazujemo da imamo vjere u sebe, u organe Države koju smo i mi branili. Vjera u Boga vjernicima je poticaj za vjeru da se jeste moguće (iz)boriti i za već izborena prava, a jedno od njih u ovom trenutku, u jeku građevinske i poljoprivredne sezone jeste (bez političkih razloga?) ocjena iz Vjeronauke.
Pravna (sudska) Vlast, ima li pravne države i za Izvršnu Vlast?! I za "ZAŠTO NE", i za KOMITET?
Prof. Hašim Zahirović, otac troje djece rođene na Tvome (pod)ručju (Kan)Tone
Ovih dana se po internet portalima vrte pisma koja je OSCE slao ministarstvima obrazovanja još 2004. i 2008. godine, u kojima se upozorava na diskriminaciju prema učenicima koji ne pohađaju nastavu vjeronauke i u tom smislu su oštećeni.
Nakon obrazlaganja problema u obrazovanju, OSCE nudi rješenje: „Obrazovne institucije bi takođe trebale osigurati da se učenicima koji ne pohađaju časove vjeronauke ponudi alternativa, ili u obliku drugog predmeta ili drugih aktivnosti, koje bi oni imali u vrijeme kada drugi učenici pohađaju časove vjeronauke."
Dio OSCE-ovog pisma
Iz ovoga proizilazi da je ministar Suljagić poput svojih prethodnika na ovoj funkciji, ignorisao postojanje jednostavnog rješenja za problem diskriminacije učenika koji nisu izabrali vjeronauku.
Da rješenje ima praktičnu vrijednost potvrđuje i primjer Tuzlanskog kantona gdje već duži niz godina uporedno sa vjeronaukom postoji i alternativni predmet pod nazivom „Religijska kultura".
OSCE-ova pisma ozbiljno narušavaju vjerodostojnost namjera ministra Suljagića, ali i svih oni koji ga podržavaju. Ako se želimo boriti protiv problema diskriminacije u obrazovanju, onda rješenje već postoji i ogleda se u uvođenju alternativnog predmeta.
Aktuelna medijska priča, „stavovi" bošnjačkih političkih partija o „inicijativi" sarajevskog kantonalnog ministra Suljagića u mnogo čemu podsjeća na jednu drugu, staru bošnjačku priču, na Pokret za vakufsko-mearifsku autonomiju. Istina, danas oni isti kvalifikativi ne bi mogli stajati uz tada imenovana tijela i funkcije. Recimo danas je reisu-l-ulema na čelu inicijative očuvanja višedecenijskog statusa vjeronauke...