Rukovodstvo Asocijacije mladih KO SDA Sarajevo smatra da se odluke po pitanju vjeronauke, odnosno ocjenjivanja ovog predmeta i njegovog ulaska u prosjek uspjeha djece, trebaju donositi na osnovu konsultacija i dogovora, prije svega sa roditeljima djece koja pohađaju vjeronauku, a zatim i sa svim drugim institucijama i organizacijama, koji su zainteresirani za ovo pitanje.
Povodom nedavnih istupa visokog predstavnika i specijalnog predstavnika EU u Bosni i Hercegovini oglasilo se Udruženje „Mladi muslimani". U otvorenom pismu upućenom Valentinu Incku se kaže: „Poštovani gospodine Incko, cijeneći Vaš autoritet u rješavanju brojnih problema u Bosni i Hercegovini, želimo iskazati svoje nezadovoljstvo saopćenjima...
U petak, 27. maja 2011, u 19 sati, u velikoj sali Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici, mr. sc. Fatmir Alispahić će održati predavanje na temu: BOŠNJAK BEZ ISLAMA = BOSNA BEZ BOŠNJAKA. Organizator predavanja je Kulturni centar „Karneol".
„Ni jedan narod nije konstituiran na bezbožništvu, a to što se od Bošnjaka traži da žive bez islama, zapravo je genocidni zahtjev za samouništenjem bošnjačkog bića. Zašto se od Srba i Hrvata ne traži da žive bez pravoslavlja i katoličanstva? Zato što bi to značilo negaciju srpstva i hrvatstva. Negacija islama u Bošnjaka je negacija samih Bošnjaka."
Akademik Muhamed Filipović na svečanoj akademiji M.D.D. „Merhameta" u povodu obilježavanja stote godišnjiceod osnivanja sinoć (25.05) je u Mostaru pružio snažnu podršku reisu-l-ulemi dr. Mustafi ef. Ceriću u povodu posljednjih ataka na njegove stavove i ličnost. Akademik Filipović je govoreći o etimološkom i kulturološkom značenju Merhameta kazao kako Bošnjaci...
Poslanik a.s. nas uči da roditelj svome djetetu ne može u naslijeđe ostaviti ništa bolje od lijepog islamskoga odgoja. Dok su im djeca mala, roditelji čine sve što je u njihovoj moći da svoje dijete zaštite od bilo kakve opasnosti po njihov fizički razvoj; paze ih čak i od mogućeg zla očiju nepoznatog gosta, uče ih kako da izbjegavaju opasne situacije dok se igraju, dok prelaze ulicu, vode računa o svakom zalogaju, koji im u usta sa bismillom stavljaju. Međutim, koliko ti isti roditelji vode računa o svojoj djeci kada poodrastu, kada ulaze u tzv. magareće godine, kada uticaj okoline, škole i školskih drugova i drugarica zamjenjuje uticaj roditelja, koji zbog prezauzetosti na poslu ili društvenim aktivnostima, odgajanje svoje djece u presudnim godinama prepuštaju slučaju.
Tim i takvim roditeljima preporučujemo i posvećujemo slijedeće naputke, koji će im otvoriti oči i skrenuti pažnju na faktore rizika i faktore zaštite, kao i na zamke i trikove kojima se tinejdžeri služe da zavaraju čak i najopreznije roditelje.
Faktori rizika:
1. Haotična kućna atmosfera.
2. Nesposobnost roditelja da efikasno odgajaju djecu.
3. Slabo i nedovoljno međusobno kokomuniciranje između djece i roditelja.
4. Neprimjereno ponašanje u učionici, naglašena agresivnost ili stid.
5. Loše ocjene (slab akademski napredak).
6. Nemotiviranost za učenjem.
7. Nesposobnost suočavanja sa problemom.
8. Uzimanje za prijatelje školskih drugova devijantnog ponašanja.
9. Verbalno odobravanje upotrebe droge.
10. Mentalna poremećenost roditelja.
Faktori zaštite:
1. Jake porodične veze.
2. Izražena roditeljska pažnja.
3. Jasno izražena roditeljska očekivanja sa konsekvencama.
4. Akademski uspjesi.
5. Jake veze sa društvenim, vjerskim i školskim institucijama.
Vjerovali ili ne, tinejdžeri su uspješniji u varanju svojih roditelja više nego mi to mislimo. Kako u ovom uspijevaju?
Zamolili smo jednog tinejdžera da nam otkriju svoje „tajne". Čitajte, ima dosta toga ovdje za naučiti:
1. Tinejdžer insistira na odlasku kod svog jarana dok su mu roditelji na sijelu kod prijatelja. Dok su roditelji na sijelu, njihovo dijete se, zajedno sa grupom prijatelja, vraća kući. (Ovo se najčešće događa za vrijeme praznika i drugih važnih datuma.)
2. Prilikom održavanja večernjih časova plesa u školi npr., tinejdžerima se dozvoljava da čas napuste u bilo koje doba. Mnogi parovi naprave koji snimak kao „dokaz" da su prisustvovali, a potom odlaze u praznu kuću ili skrovito mjesto gdje se „druže" na nedozvoljen način.
3. Zajednička veselja, predavanja, festivali i sl. Programi, pa čak i kada se održavaju u džamiji (Islamskom centru), nisu najbolje praćeni od odraslih, tako da ih tinejdžeri mogu napustiti u bilo koje doba, otići u obližnju šumicu, park da preuzmu drogu, cigaretu i sl. Tom prilikom, mlađi studenti mogu biti ugošćeni od starijih u njihovom automobilu i tako se odvesti na još „sigurnije" i udaljenije mjesto. (Može zvučati nevjerovatno da stariji studenti imaju interesa za druženjem sa mlađim, ali to se često dešava.)
4. Po dolasku iz škole, kada su roditelji još uvijek na poslu ili u podmirivanju, djeca se okupljaju u praznim kućama i rade šta im je volja. Problem sa ponašanjem nije limitiran samo na vikende, a ni seksualne aktivnosti nisu isključene.
5. Prilikom odlazaka djece na spavanje kod prijatelja (Sleep-Over), tinejdžeri često uspiju da se kasno iza ponoći iskradu i odšetaju na skrovito mjesto ili budu odvezeni na dogovoreno odredište.
6. Odraslija djece se ne ustručavaju da čak potkradaju roditelje koji u kućama drže alkohol, tako što popijeno iz njihovih boca nadomiruju vodom da se ne primijeti manjak sadržaja.
7. Jedan od najčešće upotrebljavanih trikova je kada djeca, pod izgovorom da idu školskim drugovima radi zajedničkih školskih projekata ili domaće zadaće, vrijeme provode u odavanju seksu, alkoholu ili drogi.
8. Mnogi roditelji nasjedaju na činjenicu da je bezbrižno dopuštati muškoj djeci slobodu u izlascima i slobodnom ponašanju, dok to isto zabranjuju ženskoj djeci, premda su muška djeca upravo ta koja uglavnom iniciraju, osmišljavaju i realiziraju ove obmanjujuće planove.
9. Neki roditelji, također, misle da se u mreže zavisnosti uvlače samo djeca slabijeg materijalnog stanja. Međutim, statistike pokazuju da su pojave upotrebe alkohola i druge češće u porodicama srednjeg i jačeg imovnog stanja.
Ovi trikovi mogu izgledati bezazleno, međutim, djeca koja se jednom nađu u stanju drogiranosti, činiće sve, pa i lagati i krasti, samo da nastave sa svojim ovisničkim ponašanjem.
Kako ustanoviti da li Vam dijete upotrebljava drogu ili alkohol?
Neki od znakova da dijete nije u sasvim normalnom stanju i da je možda pod uticajem sredine počelo upotrebljavati narkotike:
1. Dijete se povlači i postaje depresivno.
2. Raspored obroka je promijenjen, neredovno uzimanje hrane.
3. Postaje neprijateljski raspoloženo, nekooperativno i ne pridržava se pravila u dolascima kući.
4. Veze sa članovima porodice se naglo pogoršavaju.
5. Vrijeme provodi sa novim društvom.
6. Gubi interes za hobijima i sportskim aktivnostima.
7. Ima poteškoća sa koncentracijom.
8. Oči su crvene boje, nos curi, a ne radi se o prehladi ili alergiji.
9. Novac u kući nestaje potkradanjem.
10. Ocjene u školi se pogoršavaju, dolazak u školu neredovan, učitelji se žale na ponašanje.
11. Slaba lična higijena.
12. Poremećen uobičajen raspored spavanja.
13. Mijenja prijatelje.
14. Postaje povučen i pritajen u odnosu na ono što posjeduje.
Roditelji treba da na svoju djecu gledaju kao na jedan od najvećih emaneta, da rođenje svog djeteta dočekuju sa najvećom radošću i budu zahvalni Svemogućem na tom emanetu, koji su dužni opravdati tako što će svojoj djeci dati, ne samo muslimansko ime, već najbolji mogući odgoj kako bi iza sebe ostavili nasljednika i sa duhovnom i materijalnom misijom.
Oni kojima Svemogući još uvijek nije dao dijete, treba da ne gube nadu i da mole Allaha dž.š. kao što je Zekerijja a.s. molio, što nam se prenosi u suri 3, ajetu 38:
„Rabbi Heb lii min lledunke Zurrijjeten tajjibeten Inneke semii'uddu'aa."
„Gospodaru, podari mi lijep porod, Ti si zaista onaj Koji čuje dovu."
U vezi sa saopćenjem Visokog predstavnika i specijalnog predstavnika Valentina Inzka objavljenog na www.ohr.int (23.5.2011.) pod naslovom „Neprihvatljive riječi mržnje", Medžlis Islamske zajednice Tuzla izdao je sljedeće saopćenje za javnost: - Iznenađeni smo izjavom gospodina Valetina Inzka u kojoj na neprimjeren način karakterizira govor reisu-l-uleme u Bosni i Hercegovini...
U nedjelju, 22. maja 2011. godine, završeni su kaligrafski radovi i oslikavanje ornamentike u Čarši džamiji Tešanj - koji su započeli 2. februara ove godine.
Sve poslove izvela je restauratorska kuća "HUSNI HATT" iz Sarajeva odnosno njen vlasnik Hazim Numanagić.
Ovim radovima završena je još jedna faza restauracije Čarši-džamije (Gazi Ferhad-begova) kao nutlog spomenika kulture čime ova džamija dobiva prvobitni izgled.
Ukupan projekat restauracije vodi se pod nadzorom F Zavoda za zaštitu kulturno-historijskih spomenika, a sredstva obezbjeđuje Vlada F BiH, džematlije i privredni subjekti općine Tešanj.
U toku su radovi na rekonstrukciji šadrvana ispred džamije koje finansira porodica Šišić Seida iz Tešnja, kao nasljednici ranijeg vakifa ovog šadrvana.
U Visokom je, 20. džumade-l-uhra 1432. h.g. / 23. maja 2011. godine održana hodžijada na nivou Sarajevskog muftijstva. Na takmičenju učestvovalo je 10 ekipa, medžlisi; Sarajevo I i II, Visoko, Gračanica kod Visokog, Kakanj, Breza, Fojnica-Olovo, Vareš, Kiseljak, te ekipa radio Bir-a. Na takmičenju sudjelovalo je oko 90 takmičara-imama sarajevskog muftijstva te uposlenika Rijaseta IZ u BiH.
Turnir je podijeljen bio u dvije grupe. Prvu grupu sačinjavali su: Sarajevo I, Fojnica-Olovo, Kiseljak, Gračanica i Visoko, a u drugoj grupi bili su: Sarajevo II, Breza, Kakanj, Vareš i Radio Bir.
Nakon grupne faze u polufinale su igrali Sarajevo I - Sarajevo II, a u drugoj polufinalnoj utakmici Fojnica - Kakanj.
U finalu, kako to obično biva u fer-plej igri, sastaju se među najboljima najbolji. Ovog puta finalnu utakmicu su odigrali Sarajevo II-Fojnica. Obje ekipe su pokazale raskošnost svoga talenta i nogometne borbenost na terenu. U velikom finalu bolji i efikasniji su bili imami Fojnice koji su svoga respektivnog protivnika pobijedili rezultatom 6:3.
Da iznesemo opći utisak učesnika-takmičara i učesnika-gledalaca, da su domaćini MIZ Visoko i Udruženju ilmijje zaslužili i pobrali sve čestitke i pohvale na gostoprimstvu i uspješnoj organizaciji.
Cjelodnevno igranje i druženje na hodžijadi u Viskom na nivou Sarajevskog muftijstva, proteklo je u izuzetno fer-plej igri i lijepom hodžinskom druženju.
Za pobjedničku ekipu Fojnica-Olovo igrali su :
1. Eldin ef. Kamenjašević, golman,
2. hfz. Mehmed ef. Selimović, odbrana,
3. Senahid Mihaljević, odbrana,
4. Mahmut Ibreljić, vezni,
5. Ajdin Behlil, vezni,
6. Naid Kršić, vezni,
7. Tarik Zahirović, napad i
8. Abdulah Šemić, trener.
Predsjednik i glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Fojnica priredili su prijem i svečani ručak za pobjednike ovogodišnje Hodžijade Sarajevskog muftijstva. Prijemu je prisustvovao i glavni imam MIZ Olovo.
U nedjelju, 15. maja svi putevi polaznika mektebske nastave, njihovih roditelja, rodbine i prijatelja, brojnih aktivista IZ-e vodili su prema sjedištu Zajednice, Mesdžidu gdje su obavljane posljednje pripreme za tradicionalni program Hatmi i završnih ispita polaznika mektebske nastave koji se ovdje pažljivo priprema, čuva i njeguje.
Svečan ambijent, brojni polaznici nervozno iščekuju početak programa, roditelji na okupu s ponosom gledaju na njih, prostorije Mesdžida dekorisane po svim pedagoškim zahtjevima, pažljivo pripremane za ovu priliku.
Sve je ukazivalo na jedan veliki dan, program, svečanost - Dan polaznika mektebske nastave koji se ovdje, kako nam njihov muallim reče, „pažljivo priprema više od pola godine s ciljem da to bude njihova radost i pamćenje i u koje ulažemo mnogo jer svijetla budućnost IZ počinje u mektebskim klupama, zato se radujemo da imamo kome i od čega pokloniti..."
I onda, kako je planirano, počeo je program Hatmi i završnih ispita polaznika mektepske nastave u okviru vjeronaučne 2010/'11 godine s kojim je promovisana 16. generacija svršenika mektebske hatme i 17. generacije polaznika mektepske nastave. Program je bio raznolik, sadržajan i edukativan. Teško je izdvojiti bilo šta, no, hatmenske sure ove generacije svršenika Hatme, njihovi milozvučni glasovi, prezentacija o Kur'anu koja je privukla pažnju prisutnih, dio program posvećen majci - toj prvoj odgajateljici, učiteljici, brižnoj vodilji, svečana zakletva da će cijeli život učiti i čitati Kur'an i svoj život uskladiti spram njegovim propisima i konačno, svečano obraćanje uvaženih gostiju koji su svojim prisustvom uveličali i jasnim porukama i srdačnim čestitkama uljepšali ovu svečanost polaznika, Muhamed Mahmutović, pisac i novinar, Asmir ef. Salihović imam u Ilijašu, Idriz ef. Karaman, glavni imam IZBuŠ. Na kraju programa nakon svečane dove, svi polaznici MN su nagrađeni i darovani, a posebno oni koji su bili najredovniji na nastavi, najbolji i najuspješniji, kao i svi svršenici mektebske hatme i medu njima, najbolji, najredovniji i najuspješniji, te oni novi - koji su uspješno savladali kurs arapskog pisma i prešli u Kur'an. Ovom prilikom nagrađeni su i brojni aktivisti, povjerenici IZ u sjedištu i po okolnim mjestima.
Cijeli program, odisao je nekom posebnom ljepotom, skladom, ritmom, pa i profesionalizmom, program za pamćenje, nadamo se najviše polaznicima MN i njihovim roditeljima. Ovo je bila prilika da se ozvaniče rezultati njihova truda, rada i zalaganja, ali i da se nagrade oni najredovniji, najuspješniji, najbolji polaznici. Što je i učinjeno u jednom krasnom i ovoga puta inovativnom ambijentu, u prisustvu mnogobrojnih roditelja, djedova i nana, omladine, džematlija i drugih zainteresiranih, voljnih da vide i čuju to što se čuti moglo. A čuti se moglo mnogo toga. Prije svega rezultati koji imponiraju! 151 upisanih polaznika u ovoj vjeronaučnoj godini na 6 edukativnih mjesta i 10 grupa, uzrasta polaznika od 6 do 26 godina, 19 učača Kur'an i kerima, 21 u sufari i na ovom svečanom programu oko 100 mladih duša. Podaci su koji nas raduju, ohrabruju i obavezuju, ako Bog da, na još odlučniji i predaniji rad u budućnosti.
Uslijedile su mnogobrojne čestitke kako polaznicima, tako i njihovim roditeljima, djedovima i nanama koji su radili sa njima, pazili ih i pomagali. Čestitke su uputili, među prvima gl. imam IZ BuS Idriz ef. K, Asmir ef. S., kao i njihov muallim Zekerijah ef. Čajlaković. Preostaje da poželimo svim polaznicima da i dalje hode stazama uspjeha i da nam priređuju još mnogo ovakvih sadržajnih programa, roditeljima da ih uče i odgajaju, a muallimu da ih i dalje hrabri, pazi, pomaže i uči.
To što naše generacije nisu imale priliku da uče u školama o univerzalnim vrijednostima života u miru s Bogom, sa samim sobom i sa različitim, a nikako drugim ljudima, ne znači da su generacije koje to (imaju priliku!?) manje obrazovane, slabije odgojene, nenormalne zbog vjeronauke u školi i njenog ocjenjivanja. Neko vjeruje da je moguće biti dobar, tek tako samo po sebi...