A+ A A-

Aktuelno (arhiva)

Dr. Muhić o preseljenju na Ahiret akademika Ibrišimovića

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

ni-2011-1Nedžad Ibrišimović, čovjek najplemenitijeg karaktera, pisac najvećeg formata, jedan od osnivača i akademik sa prve liste članova BANU, prve Bošnjačke Akademije Nauka i Umjetnosti, preselio je na Ahiret. Međe života svakog čovjeka označene su sa dvije kapije: one kroz koju stupamo u život, i one kojom iz života odlazimo. Nedžad Ibrišimović, čovjek-smrtnik, otišao je. Nedžad Ibrišimović, čovjek-vječnik našao je način kako da zauvijek ostane u prostoru između one dvije kapije, ovdje, gdje se zbiva sav život. Njegov nenadmašiv roman Vječnik, svojim naslovom saopštio je milost Stvoritelja, da Nedžad Ibrišimović bude izabran u one najrjeđe i najbolje ljude-vječnike koji će vječno ostati među živima i učiti ljude dobroti, merhametu, saburu, vedrini i - ljepoti!

Jednom si rekao da ti se tvoje ime toliko čini lijepim, da se ponekad namjerno ne okreneš kada te neki poznanik ugleda u prolazu i zovne; biva, nek' zovne još jednom, da se još raduješ ljepoti svog imena, i ljepoti ljudskih imena cijelog svijeta. Koliko si tada bio u pravu! I kako si nam važnu poruku ostavio! Uvijek ćemo se radovati, i znaćemo da se ti raduješ, kad god izgovorimo tvoje ime, naš dragi, naš dobri, naš sjajni i slavni prijatelju NEEDŽADEE!

U moje lično ime, i u ime Bošnjačke Akademije Nauka i Umjetnosti - BANU, porodici Nedžada Ibrišimovića, svim njegovim brojnim prijateljima i bezbrojnim poštovaocima njegovog književnog djela, upućujem riječi najdubljeg saosjećanja i empatije. Svim institucijama i pojedincima koje su izrazile sućut, kondolenciju, saosjećanje u povodu preseljenja našeg uvaženog člana i osnivača, BANU ovim putem izražava svoju posebnu zahvalnost. Dijelimo njihovu tugu zbog odlaska Nedžada Ibrišimovića smrtnika, kao i ponos zbog velike privilegije što smo bili poznanici, saradnici, prijatelji, jednom riječju - savremenici Nedžada Ibrišimovića, vječnika!

Ferid Muhić

Predsjednik BANU

41. godišnjica „Preporoda"

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

Na jučerašnji dan, prije 41 godinu, iz štampe je izašao prvi broj lista „Preporod". Prvi broj štampan je u 10.000 primjeraka.

Opširnije

Evropske škole loše predstavljaju Islam

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

muslimanke-u-njemackojNajnoviji rezultati jedne ankete ukazuju da većina sadržaja školski udžbenika u evropskim zemljama loše predstavljaju Islam.

Prema izvještaju Press tv, sadržaji knjiga predstavljaju Islam jednom drevnom religijom koja nije dobro prihvaćena u evropskom društvu. Istražni centar iz Njemačke analizirao je političke, geografske i historijske sadržaje knjiga u pet evropskih zemalja.

Istovremeno ove knjige se ubrajaju u jedan važni mediji informisanja vlade. Najviše pažnje u knjigama posvećuje se islamskoj kulturi zasnovanoj na nepoštivanju. U knjigama se obično podstiče mali naraštaj na mržnju prema Islamu jednoj religiji koja nema mjesta u Evropi. U Evropi živi više od 16 miliona muslimana dok oko 900.000 muslimanske djece pohađa škole u evropskim zemljama.

(www.24sata.info)  

U Parizu zabranjena molitva na ulici

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

muslimani-u-namazuOd danas (15.09) je na ulicama Pariza zabranjeno obavljanje molitve, kojom se, prema ocjeni francuskih vlasti, krši princip sekularizma.

Ova mjera stupila je na snagu nakon što je francuski ministar unutrašnjih poslova Claude Gueant upozorio da će biti upotrijebljena sila protiv muslimana i pripadnika bilo koje druge vjeroispovijesti ukoliko ne budu poštovali novi zakon, čiji je cilj da javna mjesta u prijestolnici ostanu sekularna.

Gueant je najavio da bi zabrana mogla biti proširena i na ostatak Francuske, posebno na mediteranske gradove Nice i Marseille, gdje "problem postoji".

On je obećao da će novi zakon biti doslovno sprovođen.

"Moja odlučnost neće biti poljuljana po pitanju sprovođenja zakona. Molitva na ulici nije dostojanstvena vjerska praksa i krši principe sekularizma", rekao je francuski ministar dnevniku "Figaro".

Gueant je nakon diskusije, koja je prethodila usvajanju zakona, obećao da će nova mjera vrlo brzo biti proširena i na ostale dijelove Francuske, ističući da su "ulice za vožnju a ne za molitvu".

U decembru prošle godine lider stranke desnog centra "Nacionalni front" Marine Le Pen izazvala je kritike svojim poređenjem muslimanske molitve na ulicama Parizu sa "nacističkom okupacijom, samo bez tenkova i vojnika".

Prema rezultatima anketa više od polovine simpatizera krajnje desnice saglasno je sa ovim stavom Le Penovom.

Muslimani u nekoliko oblasti u Parizu mole se na ulicama izvan džamija zbog nedostatka prostora. Prema sporazumu, koji je potpisan tokom protekle sedmice, vjernici će moći da, u očekivanju izgradnje veće džamije, koriste velike prostorije jedne vatrogasne stanice.

Imam jedne od pariskih džamija Šeih Muhamed Salah Hamza rekao je da će poštovati novi zakon, ističući da "oni nisu stoka" i da nije potpuno zadovoljan novom lokacijom. On je izrazio strahovanje da će vjernici i dalje nastaviti da odlaze u manje džamije.

(www.sarajevo-x.com)

Džemat Gornji Srebrenik: Hatma dova i otvorenje mekteba

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

U Gornjem Srebreniku je u subotu, 10. septembra,  nakon 50 godina pauze upriličena svečanost povodom hatma dove za sedam polaznika iz ovog džemata kao i izgradnja novog funkcionalnog mekteba uz samu šejh Sinanovu džamiju. Tako je, u džematu Gornji Srebrenik, Medžlis IZ-e Srebrenik, istog dana uz mevludski program upriličena je još jedna svečanost. Naime, pred velikim brojem prisutnih džematlija (njih nekoliko stotina), sedam kandidata iz ovog džemata, na svečan način je dobilo diplome o završenom hatmenskom ispitu. Isti ispit su, pred vjersko-prosvjetnom komisijom Medžlisa islamske zajednice Srebrenik, u sastavu Refik-ef Hodžić glavni imam, hfz Esmir-ef Selimović i hfz Damir-ef Jahić, ranije uspješno položili.

Na samom početku, nakon klanjanja podne-namaza i proučenog ašereta prisutnima se obratio  imam ovog džemata Hidan-ef Begić koji je poselamio veliki skup i uputio riječi dobrodošlice. Program je vodio imam džemata Gornji Srebrenik, Hidan ef. Begić, dok je realizacija cijelog programa bila iz redova omladine ovog džemata, uz prekrasne zvuke kur'ana i ilahija. Poslije proučenog mevluda i ilahija prisutnima se obratio glavni imam Medžlisa IZ-e Srebrenik Refik-ef Hodžić, koji je poselamio prisutne vjernike, čestitao roditeljima i svršenicima hatmi, kao i džematu. Poslije glavnog imama prisutne je nadahnuo svojim govorom izaslanik muftije tuzlanskog Husein-ef Kavazovića, Bekir-ef Šabić, koji je izrazio svoje zadovoljstvo što se nalazi danas u ovom džematu, te prenio selame uvaženog muftije. Veoma inspirativan govor je bio Bekira-ef Šabića na temu mekteba, u svom govoru mnoge je nasmijao ali i rasplakao po ovom pitanju. Smjernice sa ovog skupa su da mektebe trebamo unapređivati i osavremenjivati za sadašnje i buduće naraštaje

gsreb-hatme-2011-2Prisutnima se obratio i mutevelija džemata Gornji Srebrenik Ibrahim Ćidić. Ocjena današnje svečanosti je: sva svečanost je dobro osmišljena i pred dobrim prisustvom mnogih džematlija sa strane privedena kraju. Sve je bilo u znaku mladosti i omladine kao i teme koje su pojedini isticali u svom obraćanju koji se ticao mekteba kao najstariije obrazovne institucije u okviru islamske zajednice te uvijek nezaobiđene teme roditelja i njihove djece.

Diplomu o završenom  hatmenskom ispitu danas su dobili:

  1. Ćidić Ismail
  2. Ćidić Emir
  3. Ćidić Faruk
  4. Begić Selma
  5. Begić Selmo
  6. Sekić Emrah  
  7. Kavgić Jasmina

U subotu je pored svečanosti hatma dova polaznika ovog mekteba upriličena i svečanost otvorenja novoizgrađenog mekteba u ovom džematu. Džemat Gornji Srebrenik nije imao adekvatno rješenje po pitanju mekteba pa su odlučili da izgrade novi mekteb i poklone ga polaznicima kao hediju u znak početka nove mektebske godine.  Prema riječima mutevelije Ćidića radovi na izgradnji  novog mekteba i adaptacije dijela džamije u novčanom smislu su koštali oko 70 hiljada maraka. Ovdje nije uračunat rad na dobrovoljnoj bazi koje su učinile džematlije ovog džemata, ako bismo uzeli u obzir I rad džematlija onda vrijednost ovog objekta iznosila bi preko 100 hiljada KM.

gsreb-hatme-2011-3

U našem džematu u nekih 50-tak do 80 godina bila su dva  mesdžida i to u naselju Junuzovići i 50-tak metara dalje od sadašnje džamije. Razlog da u malom mjestu pored džamije imamo i mesdžide je taj, da je bila velika posjećenost samih džematlija tim vjerskim objektima. Do tog perioda u naš džemat su dolazili mnogi po znanje jer je ovdje bilo sjedište alima i hafiza . Hafizi koji su obilježili ovaj kraj su:

1.  Hafiz Odobašić ef. Muharem  1880 - 1937. Ime nam je nepoznato rodom je iz G.Srebrenika

2. Hafiz Abdullah Hodžić ef. 1913 godine. Rodom iz Gornjeg Srebrenika

3. Hafiz Nurija Hodžić ef.  Rođen 1915 godine u Gornjem Srebreniku

4. Hafiz Jašarević Osman ef.   Rođen 1838 godine u D.Srebreniku

5. Hafiz Bijelić Ahmed ef. D.Srebrenika

6. Hafiz Hodžić Osman ef. Isto tako rodom iz D.Srebrenika

7. Hafiz Mustafa Kavgić ef. rođen 1922 - 1996. godine. Rodom iz G.Srebrenika

U ovom džematu imamsku, hatibsku i muallimsku dužnost obavljao je i današnji tuzlanski  muftija Husein-ef Kavazović - riječi su čestitog i vrijednog predsjednika džematskog odbora džemata Gornji Srebrenik, člana IO Medžlisa IZ-e Srebrenik, Ibrahima Ćidića.

Historijat džemata Gornji Srebrenik i same džamije

Kad je po istraživanju Dr.Zahirović Nedima profesora na Austrijskom  institutu na ova područje došla osmanlijska vojska, neko je bio potreban ko će vršiti nadzor o ispravnom širenju nove vjere tj Islama. Ovu plemenitu obavezu i dužnost dobio je uvaženi Šejh-Sinan Allah mu se smilovao derviš halvetijskog tarikata  u tadašnjem Beogradu.

Allahovom voljom i njegovim zalaganjem i učenjem islam se na ovim područijima brzo širio. Kao alim i pobožan insan Šejh-Sinan stječe veliko imanje u obradivom zemljištu i šumama tako po popisu iz 1913. godine ovaj džemat je raspolagao oko 480 dunauma zemlje. I tu dolazi do nepravde te su vlasti od 1945 do 1988.godine oduzeli pa skoro 2/3 tog imetka to jest vakufa vakifa rah.Šejh Sinana  što se uz Allahovu pomoć te zalaganje Islamske zajednice i civilne vlasti vratiti taj oduzeti imetak.

Pošto je Šejh Sinan je bio ugledni Alim u tom periodu  (a neke predaje kažu i evlija)  upoznaje nekog pravoslavca iz Žabara te se sprijateljuje sa njim . Taj njegov prijatelj  Tzv. Pobro je i ukopan u ovo mezarje.

 Po pisanju Dr. Zahirovića da pobro nije primio islam on nebi mogao biti ukopan u muslimansko mezarje jer to krši osnovno pravilo nadzora širenja islama od Šejh-Sinana. Šej-Sinanu prilikom širenja islama treba Džamija  (prostorije mesdžita u tom periodu su se nalazile u u samoj tvrđavi gradina nedaleko odavde), te on i gradi džamiju sa drvenom munarom iz krova. Ta džamija je bila u funkciji do 1963.godine kad je zbog dotrajalosti i obrušavanja kamenih zidova i srušena a na tim temeljima izgrađena ova sadašnja džamija. Tako da se starije džematlije sjećaju te džamije. Gradnja ove džamije je tekla normalno a u izgradnji su se javljali većinom jedni te isti radnici i majstori, kad je odkriveno turbe Šejh-Sinana pošto nije bilo  dovoljno majstora i radnika da taj dan i  ponovo ga pokriju ostalo je otkriveno to turbe preko noći. Ali te noći Allah je dao takvo nevrijeme sa kišom i grmljevinom a vjetrovi su puhali takvom jačinom da do danas a i prije toga očevidci pričaju da se nije javljalo . Sutri dan kad je svanuli svi radno sposobne džematlije  su došli da se to turbe završi do večeri iz bojazni da se nevrijeme nebi ponovo dogodilo, tako da je i taj dan i pokriveno.

Poslije smrti Šejh-Sinan negdje oko 1602. godine isti je ukopan sa desne strane tadašnje džamije, te mu je nakon nekog perioda i napravljeno turbe. Zanači poslije rušenja stare dotrajale džamije 1964. godine kreće se sa izgradnjom ove današnje džamije te ista 1967. godine i proklanjava. Pošto je ova sadašnja džamija zidana na temeljima stare džamije, a turbe se nije ništa diralo munaru su morali postaviti sa lijeve strane ulaza u džamiju što je jedinstven slučaj u Bosni i Hercegovini a mislim  i šire.

 Kad smo od arihtekte zahtijevali da nam uradi idejno rješenje za mekteb abdesthanu i ostale prateće prostorije uz džamiju, on nije znao za podatak da je prva džamija koja je bila ovdje  imala munaru izlazila iz krova . Dogradnjom spomenutih prostorija uz džamiju ponovo imamo da munara izlazi iz krova džamije- istakao je vrijedni Ibrahim.

Završne riječi imama Begića

Na kraju programa svim kandidatima uručeni su i prigodni pokloni od strane džemata, koje je uručio mutevelija Ibrahim Ćidić, kao i od  strane Medžlisa islamske zajednice Srebrenik, koje je uručio predsjednik Medžlisa Mevludin-ef Joldić. Hediju je u ime roditelja svršenika hatme primio i njihov imam i muallim Hidan-ef Begić, a uručio je Sekić Nihad, kao i od strane Medžlisa koju je uručio predsjednik Mevludin-ef. Na kraju je Mevludin-ef  proučio dovu, čime je program i formalno završen. Vrijedno je za istaknuti kako je harem ove džamije bio mali da primi sve one koji su željeli prisustvovati ovoj svečanosti.

gsreb-hatme-2011-1

Uručene su i vakufname za Herceg doo, Jata doo, Bašić Hazim i Sadija, Ćidić Hatidža, Fazlić Raif, Mujić Ahmet, Selmanović hadži Safet, Mujić Samed, Odobašić Mehmed, Džombić Sinan, Dadanović Šahzo, koji su pomogli u izgradnji novog mekteba ovog džemata, kojeg su otvorili poslije mevludske svečanosti. Ovaj mekteb otvoren je u znak početka nove 2011/12 mektebske godine - što je i istakao glavni imam u svom izlaganju, te čestitao polaznicima, roditeljima kao i vjeroučiteljima nastupajuću novu mektebsku godinu riječima: "Povodom početka nove školske i mektebske godine u ime Medžlisa Islamske zajednice Srebrenik svim učenicima, roditeljima, muallimima i nastavnicima želim sretnu i uspješnu novu školsku i mektebsku godinu. Nova školska i mektebska godina je još jedan izazov pred svima nama na putu sticanja korisnog znanja i lijepog vjerskog odgoja. Obzirom da nova mektebska godina 2011/12 počinje u subotu 10 septembra 2011. godine, pozivamo naše najmlađe da se odazovu pozivu na upis u mekteb, a roditelje pozivamo da ih u tome bezrezervno podrže". 

Noć uoči ove svečanosti u prostorijama džamije održano je veče učenja Kur'ana, mevluda i proučen je zikr kojeg je predvodio hfz Esmir-ef Selimović. 

 Molimo Allaha dž.š. da trud ovih učenika bude obilato nagrađen, upućujemo iskrene čestitke njima, njihovim roditeljima i muallimu, Hidan-ef Begiću, na uloženom trudu i postignutom uspjehu.

Babajić ef. Damir

Aktivnosti čajničkih džematlija

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

ac-2011-1Završena munara Mir Muhammedove džamije

وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ

I reci: "Trudite se! Allah će trud vaš vidjeti, a i Poslanik Njegov i vjernici..." (Et-Tevba, 105)

Hvala Allahu Gospodaru svjetova. Došao je i taj dan, 10. septembar 2011./11. Ševval 1432. h.g. Čajniče je 16 godina nakon rušenja njegovih ljepotica Sinan-pašine i Mir Muhammedove džamije dobilo munaru.

Danas su privedeni kraju radovi na munari Mir Muhamedove džamije, postavljen je alem, a munara zasjala starim sjajem, a panorama našeg grada od danas izgleda mnogo ljepše. Mahsuz selam iz Čajniča.

Postavljen kamen temeljac za džamiju Maldovan Ali-paše u Međurječju

U subotu, 10. septembra 2011./11. Ševvala 1432. h.g. pred velikim brojem džematlija postavljen je kamen temeljac za obnovu džamije Maldovan Ali-paše Čelja u selu Međurječje, Medžlis Islamske Zajednice Čajniče.

ac-2011-2

Nakon postavljanja kamena temeljca zaklan je kurban, proučena dova a zatim se prisutnima obratio Muftija goraždanski Hamed ef. Efendić, te glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Čajniče Emin ef. Bakal i predsjednik građevinskog odbora za obnovu Maldovan Ali-pašine džamije Kasim-beg Čeljo. Ovom lijepom činu prisustvovao je i predsjednik Medžlisa Islamske zajednice Čajniče Šaćir-beg Raščić.

ac-2011-3

Pozivamo sve one koji su u mogućnosti svojim prilozima pomognu obnovu ove u ratu porušene džamije.

Emin ef. Bakal

Softa Salaahuddin na prvoj borbenoj liniji

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) Aktuelnosti

salahuddin-abdibegovicSofta Salaahuddin Abdibegović, sin Nusreta ef. i  Zijade-hanume, učenik je četvrtog razreda Elči Ibrahim-pašine medrese u Travniku. Salaahuddin je već dva Ramazani šerifa obavljao dužnost teravih imama u džematu Pljeva-Pliva kod Šipova, Medžlis Islamske zajednice Jajce. Ovo selo zvalo se Pliva sve do odlaska Austrougarske, a nakon toga za vrijeme  Kraljevine SHS i poslije Pljeva. Selo je ime dobilo, najvjerovatnije po rijeci Plivi, koja izvire  (nastaje od dva jaka vrela) u podnožju planine Smiljevac-Jasrebnjak dva-tri kilometra udaljeno od džamije u Pljevi. Ova bosanska ljepotica rijeka Pliva, bistra kao djevojačke suze sigurno spada među najpitkije rijeke u BiH, jako je hladna u cijelom svom toku, te kupanje u istoj je moguće samo na bazenu nadomak Jajca i malom Plivskom jezeru, ali mladi i oni hrabriji to čine u svim njenim virovima duž njenoga toka i to je prava atrakcija. Džemat Pljeva se sastoji od nekoliko zaseoka, a to su: Dragnjić, Šarampov (naselje kod džamije), Kudići, Glavaši, Ćosići i Seferi. Ovaj džemat kao i mnogi drugi u BiH imao je džamiju koja je izgrađena u vrijeme osmanske vlasti. Ova  džamija kao i svi drugi vjerski objekti IZ-e i sve što je bilo muslimansko-bošnjačko je 1941. godine srušena. Jedno vrijeme između 1920. i 1930. godine u Dragnjiću - Pljeva imam je bio Ibrahim ef. Julardžija, a zatim  do progonstva Bošnjaka sa ovih prostora (1941.)  imam je bio Alija ef. Bektašević zvani Varvarac. Nakon povratka Bošnjaka na ove prostore dugo vremena nije dozvoljena obnova džamije u Pljevi. One koji bi pokrenuli akciju obnove džamije UDBA bi iscjeljivala i hapsila.  Živo se sjećam priča onih koje je u vezi džamije u Pljevi UDBA odvodila na ispitivanja i hapšenja, iako neki o tome (valjda pod prijetnjom ) nisu htjeli govoriti. Zatim je, nakon popuštanja  UDBE i njene stege,  1974. godine džamija obnovljena, a u toku agresije na BiH  je (28. avgusta 1992. godine) ponovo srušena. Srušena je u istoj noći kada su porušene džamije u Šipovu i Bešnjevu u razmaku od po tri sahata. Džamiju u Volarima koja je tek bila ozidana i pokrivena,  dinski dušmani nisu srušili,  jer je bila samo nekih pedesetak  metara udaljena od srpskih kuća,  bojeći se oštećenja ovih kuća.

Na područje džemata Pljeva do sada se iz muhadžirluka vratilo svega dvadesetak Bošnjačkih porodica. Desetak porodica se vratilo u Dragnjić, sedam u naselje oko džamije (Šarampov),  dvije porodice u Kudiće. U zaseoke Glavaši, Ćosići i Seferi još  nema povratnika Bošnjaka, te tako u ovim zaseocima  život zamire. Zamire sve što je islamsko-bošnjačko kao što je zamrlo u selima Trnovo, Babići,  Gerzovo..., gdje se nakon Drugog svjetskog rata nije vratila ni jedna Bošnjačka porodica. A kako bi se i vratila kada je samo u zaseoku Ćukovi sela Trnovo na Aliđun 02.  avgusta 1941. godine  ubijeno i u jamo Bezdan bačena 21 osoba Bošnjaka - 18 muškaraca i tri žene. Nekada je u zaseocima Kudići, Glavaši, Ćosići i Seferi bilo veoma živo, a posebno u mjesecu posta - mubarek Ramazanu. Do obnove džamije 1974. godine, u ovim zaseocima uz Ramazan su angažovani teravih imami, u džematu su obavljani namazi, najmlađi bi se podučavali islamskim propisima, organizovali bi se zajednički iftari, te omladinska sijela i druženja. Nakon obnove džamije iz svih zaseoka džematlije su dolazile u džamiju, ali bi se i dalje organizovali iftari, sijela i druženja. U obnovljenoj džamiji, pet godina imamsko-hatibsku i muallimsku dužnost obavljao je šejh Sirrija ef. Hadžimejlić - sadašnji šejhu-l-mešajih u BiH. Od 1980. do agresije na BiH 1992. godine, džemat Bešnjevo i Pljeva su činili jedan džemat. Muallimsku dužnost i sve usluge džematlijama obavljao je Muradif ef. Šljivo, a hatibsku dužnost  obavljali su Ragib ef. Duranović, Fahrudin Bećirović i drugi. Za Ramazan bi u ovaj džemat imenovali studente FIN-a ili učenike medrese. Uvijek smo gledali da u ovaj džemat imenujemo odgovorne i iskusnije studente i učenike, te su tako u Pljevi ramazansku praksu obavljali Jakub ef. Salkica - sadašnji glavni imam MIZ Zenica, Abdullah ef. Smajić - koji sada živi i radi u Maleziji, itd. U  godinama nakon agresije na BiH, nakon povratka ovo malo  Bošnjaka u Pljevu, ramazansku praksu su obavljali: Semir Bušatlić,  Ahmed Maglić, Meho Mango, a  evo dva Ramazana džemat u Pljevi je predvodio Salaahuddin Abdibegović, o kome želim u najkraćem reći sljedeće.

Salaahuddin je oličenje  pravog nekadašnjeg  softe - učenika medrese o kojima bi  se u našim džematima pozitivno i sa posebnim poštovanjem pričalo od Ramazana do Ramazana. A softe bi bile  raspoređene u neko bosansko selo na imamsko-muallimsku, a nekada i hatibsku dužnost uz Ramazan. Nekog softu bi zapalo veliko selo- džamijski džemat, nekoga osrednje selo sa mektebom, a nekoga selo ili zaseok sa pet-šest muslimansko-bošnjačkih kuća. Ali, u svakom ovom selu softama bi se radovali, softe bi u toku Ramazana kao svoje dijete pazili, o njima se brinuli i na kraju bi ih, što je moguće bolje, nagradili. O softama bi mladi lijepe i pozitivne pjesme pjevali. Neka sela bi posebno svome softi priredili svečani ispraćaj. Uz stisak ruku, zagrljaj, bilo je i suza, hajr dova, te molbi softi da im i narednog Ramazana dođe. Neko bi obećaj i narednog Ramazana ponovo dođi, a neko iz opravdanih razloga ne dođe, iako je želio u isti džemat ponovo doći.

Tako i naš mladi softa Salaahuddin nakon prošlogodišnjeg Ramazana, nakon uspješno obavljene prakse,  na rastanku obeća da će u Pljevu kod Šipova ponovo doći i dato obećanje ispuni, te i protekli Ramazan-ramazansku praksu u džematu  Pljeva uspješno obavi. U njegovom radu mnogo je pomogao i vrijedni imam u Šipovu - Sadik ef. Đulabić, na čijem području je i džemat Pljeva.

Kažem da je Salaahuddin oličenje pravog softe, softe kakvog džematlije traže i  žele, softe koji bi rado bio viđen u svakom našem džematu.  Zašto?  Zato što džematlije vole softu  lijepog ponašanja, uredno odjevenog, lijepo ošišanog,  preciznog,  odgovornog... Kod Salaahuddina se sve to sastalo i još mnogo drugog lijepog, slobodno mogu reći najljepšeg, da našem džematliji koji cijeni imama, a posebno softu, na Salaahuddinu  oči ostanu. Salaahuddin je svojim postupcima pridobio simpatije džematlija, ali i drugih sa kojima se susretao u toku ova dva Ramazana na području Šipova i Jajca. Kod Salaahuddina u Pljevi, pored ostalih susreta, bio sam jednu noć za vrijeme teravih namaza. Dobro sam pratio kako Salaahudin obavlja namaz kao imam i zaključio da bi sa ovakvim predvođenjem džemata mogao imamiti  u svakoj našoj džamiji. Salaahuddinovo učenje ezana, zatim lijepo i razgovijetno učenje Kur'ana, potpuno ispravan ta'dili erkan i primjerno ophođenje sa prisutnim džematlijama dali su mi povoda da mu javno, pred džematlijama, za sve navedeno čestitam. To isto činim javno i u našem glasilu Preporod, jer je  Salaahuddin te čestitke zaslužio. Nekim softama, pa čak i nekim svršenicima medrese koji su na našem područu proteklog  Ramazana bili rekao sam: „Softe -mladi momci, vi bi se  trebali u Salaahuddina ugledati". Jer nažalost, neke softe ne mogu da shvate svoj poziv i značaj povjerenja koje im je ukazano datim Rješenjem od strane Rijaseta IZ-e  za obavljanje imamsko-hatibske i vaisko- muallimske službe u toku  mjeseca Ramazana. U rješenju je rečeno da pomenute dužnosti imenovani je dužan obavljati u skladu sa normativnim aktima Islamske zajednice u BiH i uputstvom koje je sastavni dio rješenja. Pored pomenutog uputstva koje uz Rješenje daje Rijaset, svim učenicima i studentima daju se usmena i pismena uputstva od strane medžlisa kako bi svoju dužnost obavili na zadovoljstvo Uzvišenog Allaha dž.š., zatim na radost i zadovoljstvo džematlija koje predvode. Ima softa koji, bez obzira na navedena uputstva,  rade i ponašaju se po nekom svome tabijatu. Tabijatu kojim krnje ugled Islamske zajednice koja im je dala povjerenje, krnje ugled medrese u kojojoj se obrazuju i odgajaju i na koncu krnje ugled pravim softama koji su  ELHAMDULILLAH u većini, softama kakve džematlije žele i vole da vide u svom džematu.

U obavijesti Elči Ibrahim-pašine medrese upućenom roditeljima učenika za postupak upisa pri dolasku u medresu između ostalog piše i sljedeće: „Učenici na nastavi moraju biti jednoobrazno odjeveni. Prilikom dolaska u internat svi su obavezni imati po dvoje teget plave (ili crne)  hlače, prsluk iste boje  ili sako, dvije sive košulje i cipele, bez toga im neće biti dozvoljen ulazak u medresu. Oni koji ne budu propisno odjeveni bit će udaljeni sa nastave i časovi će im bi neopravdani".  Lijepo, da ljepše ne može biti. Teget ili crne hlače i sako bili bi potpuno  prikladna odjeća i na ramazanskoj praksi. Umjesto sakoa za ramazansku praksu, najbolje bi bilo od najlakšeg  (nekog tanjeg) materijala skrojiti, lagahno i bez postave,   lijepo džubbe (ili mantil)  koje  bi bilo  ugodno nositi, a koje bi se oblačilo pri obavljanju namaza.

Kako se da razumjeti iz napisanog teksta i vidjeti sa  priložene fotografije softa Salaahuddin posjeduje sve potrebne uvjete primjernog softe, softe koji bi bio rado viđen u svakom našem džematu. Zato Salaahuddinu i ovom prilikom sve čestitke. MUBAREK OLSUN! Zdrav, živ i veseo bio, na radost svojih roditelja, džematlija koje bude u budućnosti predvodio i Islamske zajednice čiji ugled jačaju i softe poput Salaahuddina.

Na kraju ovog teksta treba reći još nešto o Pljevi i njenim džematlijama i džamiji.

Teravih  namaz je obavljan u kući Kadić Hime, supruge rahmetli Džemila.  Himu i njenog rahmetli Džemila poznajem još od 1993. godine. Njihova kuća je prava musafirska. U ovoj kući su posebno rado viđeni imami i softe koji su u ovaj džemat dolazili. Džemilova i Himina djeca su po ugledu na svoje roditelje veoma gostoprimljivi i aktivisti za džamiju. Tako njihov sin Nihad, koji je ratni vojni invalid, uz vrijednog Sadik ef Đulabića imama džemata Šipovo, vodi aktivnosti oko obnove džamije u Pljevi. Džamija je pokrivena, razvedena je struja, te sad predstoji malterisanje i ugradnja stolarije.

Neka i ovaj tekst posluži kao poziv svima koji žele pomoći obnovu džamije u Pljevi da svojim prilogom to i učinu. Svoj prilog možete dati direktno Kadić Nihadu u Pljevi ili na žiro račun Medžlisa Jajce broj: 1011320053423595 PBS Filijala Jajce sa naznakom za obnovu džamije u Pljevi.

U naslovu je rečeno da je Pljeva na prvoj borbenoj liniji, a to je hakk istina, jer je Pljeva krajnji džemat MIZ Jajce - na području Šipova, te do Glamoča i glamočkih sela, nema više Bošnjačkih sela ni ramazanskih džemata.

Napisani tekst: „Softa Salaahuddin na prvoj borbenoj liniji" je istinito kazivanje o pomenutom softi i džematu Pljeva. Namjera mi je, da pobudim želju kod naših mladih softi da nastoje biti poput softe Salaahuddina i drugih njemu sličnih. Nije ovo neki zamišljeni niti izmišljeni tekst o softi.

Cilj je da sve učinimo kako bi spasili naše džemate od izumiranja vjerskog života u njima, a evidentno je da neki džemati nakon agresije na BiH izumiru, neki su nakon Drugog svjetskog rata izumrli i tako se prostor na kome žive Bošnjaci malo, pomalo, ali stalno smanjuje.

Zato pozivam sve Bošnjake porijeklom iz Plive-Pljeve i sa područja Šipova (poziv važi za sve Bošnjake ma odakle bili) koji se nalaze širom bijeloga svijeta da uvijek imaju na umu svoju rodnu grudu i rodnu grudu svojih roditelja i mezarja roditelja, djedova i nena.

Ramiz Bećirović