Porodilja i izlazak iz kuće tokom "četeresnice"
- Published in
- Kategorija: Ženska prava/abortus
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Trenutno sam u 8. mjesecu trudnoće i većina članova moje porodice mi je skrenula pažnju na činjenicu da 40 dana nakon poroda ne trebam sa djetetom napuštati kuću. Ja sam već od ranije upoznata sa ovim običajem i istraživala sam njegovo uporište u islamu. Nažalost, nisam našla nijednu utemeljenu poveznicu sa islamom pa vas ovim putem molim da mi odgovorite na pitanje, da li žena može napuštati kuću sa djetetom prije isteka “četeresnice” ukoliko se ona osjeća dovoljno oporavljenom i sposobnom? Ukoliko ženi nije dozvoljen izlazak iz kuće u tom periodu zamolila bih vas da obrazložite razloge istog.
Odgovor:
Najduži period nifasa traje četrdeset dana, dok najkraći period nije precizno određen. Ovisi o faktičkom stanju. Porodilji u periodu nifasa nije dopušteno vršiti sljedeće ibadete i radnje: klanjati, postiti, učiti i dodirivati Kur'an, činiti tavaf, ulaziti u džamiju i boraviti u njoj, činiti sedždei-tilavet te imati intimni odnos. Što se tiče boravka u kući/stanu 40 dana, to nije stroga vjerska obaveza, ali se može razumjeti kao preporuka na osnovu hadisa Ummu Seleme, r.a., u kojem se navodi „da je žena u stanju nifasa, u vrijeme Vjerovjesnika , a.s., boravila u kući četrdeset dana“. (Ebu Davud i drugi) U djelu „El-Munteka“ ovaj hadis je protumačen na sljedeći način: „Ženama u nifasu je naređivano da borave u kući 40 dana.“ (V. I'alaus-sunen, 1/266). Ovo nije izričita naredba, ali se može tumačiti kao neka vrsta preporuke. Boravak porodilje u kući/stanu u periodu nifasa ima svoje racionalno (zdravstveno) opravdanje i obrazloženje. Period istjecanja krvi i iscrpljenosti majke zbog porođaja zahtijeva da se ne izlaže naporu izlaska i kretanja bez stvarne potrebe (kao npr. radi odlaska ljekaru i sl.). Njen izlazak vani, s djetetom ili bez njega, izlaže je riziku da prenese neku zarazu (viruse, bakterije...), koju može pokupiti na raznim mjestima, na dijete, a da toga nije ni svjesna. Spomenutu praksu i adet treba posmatrati prije svega kao zdravstveno-higijensku, odnosno preventivnu mjeru. U slučaju potrebe, nema vjerske zapreke da žena u tom periodu izađe iz kuće i obavi potrebne poslove. U vezi ovog pitanja porodilja se treba konsultirati s ljekarima (ginekolog, pedijatar).