A+ A A-

Pretraga pitanja

Način pokrivanja žene

Pitanje:

Ja sam prije par dana donijela odluku da se pokrijem nakon dužeg vremena razmišljanja o toj želji koja se pojavila u mojoj dusi. Sada kada sam konačno donijela odluku i pokrila se, željela bih da to bude ispravno. Naime jako me plaši hadis: "Dvije skupine stanovnika Vatre nisam ih vidio: ljudi sa bičevima poput kravljih repova sa kojima udaraju narod, i žene obučene a gole, koje se uvijaju kada hodaju, njihove glave su poput nagetih grba od deva, neće ući u Džennet niti osjetiti njegov miris, a njegov miris se osjeti na udaljenosti od toga do toga".

Pročitala sam sva pitanja koja sam nasla na Vašoj stranici vezana za ovu temu i uglavnom sam upoznata sa Vašim savjetima, međutim, nemir me ne napušta, jer jako puno čitam i susrećem na Internetu puno strožiji stav i opis "šerijatski ispravnog hidžaba", kao recimo u knjizi "ŠERIJATSKI HIDŽAB(DŽILBAB)", DEFINICIJA, SVOJASTVA, PROPIS I ŠARTOVI ŠERIJATSKOG HIDŽABA, Priprema i obrada: Safet Suljić, Fakultet Šerijatskih Nauka, ISLAMSKI UNIVERZITET U RIYADU, iz koje sam i prekopirala gore navedeni hadis.

U spomenutoj knjizi se opisuje hidžab na sljedeći način:

"Definicija džilbaba (hidžaba) Poznata je stvar da je naredba pokrivanja žene hidžabom došla naknadno i nakon naredbe o pokrivanju samog stidnog mjesta žene, što znači da je pokrivanje hidžabom i njegovo nošenje nešto više od samog pokrivanja stidnog mjesta žene. A stidno mjesto žene je cijelo njeno tijelo osim šaka, lica i stopala oko čega se razilaze učenjaci. Mufessiri prilikom tumačenja riječi džilbab i hidžab koje su došle u Kur'anu, iako su se izražavali različitim riječima, složni su da se pod tim terminima misli na široki ogrtač, mantil ili haljinu koji pokrivaju cijelo tijelo žene preko njenog uobičajenog veša kojeg oblači u svojoj kući sa kojim je pokrila svoje stidno mjesto, i da on (hidžab ili džilbab) nije odjeća koja samo pokriva stidno mjesto nego pokriva odjeću i ukrase koje je ženi dozvoljeno da nosi ispred mahrema. Prema tome, džilbab (hidžab) je široka odjeća odjevnog dijela koja pokriva cijelo tijelo žene, odnosno to je široki i gusti ogrtač, mantil ili haljina koji pokrivaju ženu od glave do stopala ili od ramena do stopala čime žena pokriva svoje tijelo i uobičajenu odjeću i ukrase koje nosi ispod njega."

Halalite mi što sam opširna, ali nastojim da shvatim sve u vezi hidžaba. Naime, nije mi jasno, da li su ove definicije i način na koji se pokrivaju većina žena danas kod nas u Bosni, (mislim na onaj ispravniji dio sa širokim, dugim i ne prozirnim tunikama, hlačama, suknjama i sl. stvarima) u suprotnosti zbog različitih mezheba (vidim da je gornji citat iz knjige pisao neko ko je studirao ili radi na Univerzitetu u Riyadu, a znam da je tamo zastupljena druga pravna škola) ili je ipak način na koji su pokrivene naše žene neispravan.

Ako je ipak neispravan da li se to definiše kao u prvom hadisu "obučene a gole" jer nemaju na sebi više slojeva odjeće, pa je moguće da se odjeća lijepi i ocrtava ili su to samo finese među mezhebima i stvar imana svake osobe pojedinačno u izboru slijeđenja mezheba.

Još me zanima, da li većina uleme, (mezheba), podržava jednodijelne hidžabe preko svakodnevne odjeće, ili pak ovu drugu varijantu u jednom sloju koju praktikuje većina žena u Bosni?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Za naše prilike ovdje dovoljan je uobičajeni hidžab koje nose naše žene (mada tu postoje brojne varijacije od kojih su neke šerijatski upitne), tj. hidžab koji pokriva tijelo žene osim lica i šaka, koji nije tijesan ni proziran. Ostalo su detalji.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH