A+ A A-

Pretraga pitanja

Izazak iz kuće nakon poroda

Pitanje:

Zanima me da li je po islamu ispravno poštovati običaj da žena nakon rođenja djeteta ne izlazi iz kuće 40 dana? Isto tako sam čula da se u nekim dijelovima BiH praktikuje da žena kada rodi djevojčicu ne izlazi iz kuće samo 20 dana? Da li je ispravna ijedna od ovih tvrdnji /običaja? 

Odgovor:

Nifas (postporođajni period istjecanja krvi iz materice) traje otprilike isti broj dana bez obzira da li se rodilo muško ili žensko dijete. Boravak porodilje u kući/stanu u periodu čišćenja (koji traje najduže 40 dana, a može trajati i kraće, bez obzira na spol novorođenčeta) ima svoje racionalno (zdravstveno) opravdanje i obrazloženje. Žena je u tom periodu iscrpljena, moguće je da joj i imunološki sistem malo oslabi, pa je podložnija infekcijama i zdravstvenim komplikacijama usljed preuranjenog izlazka iz kuće/stana. Također, njen izlazak, s djetetom ili bez njega, izlaže je riziku da prenese neku zarazu (viruse ili bakterije…), koju može pokupiti na raznim mjestima, na dijete, a da toga nije ni svjesna. Boravak u kući u tom periodu je uobičajena praksa koja ima šerijatsku osnovu i opravdanje. U hadisu Ummu Seleme, r.a., u kojem se govori o najdužem periodu nifasa navodi se „da je žena u nifasu, u vrijeme Vjerovjesnika , a.s., boravila/sjedila u kući četrdeset dana“. (Ebu Davud i drugi) U djelu „El-Munteka“ ovaj hadis je protumačen na sljedeći način: „Ženama u nifasu je naređivano da borave u kući 40 dana.“ (V. I'alaus-sunen, 1/266) Citirani hadis ima formu obavijesti, a ne naredbe da se tako postupi, iako su ga neki učenjaci razumijevali kao preporuku, po kojoj se postupa. Nema razlike u propisu između slučaja rođenja muškog ili ženskog djeteta. U slučaju potrebe, nema vjerske zapreke da žena u tom periodu izađe iz kuće i obavi potrebne poslove. U vezi ovog pitanja porodilja se treba konsultirati s ljekarima (ginekolog, pedijatar).

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH