PRINCIP JEDNAKOSTI ŽENA I MUŠKARACA JE DUBOKO UKORJENJEN U ISLAMU
Princip jednakosti izmedju žena i muškaraca je duboko ukorjenjen u Islamu: Pravovjesnik Muhamed bio je poznat po svom ravnopravnom postupanju prema polovima. Sva njegova djeca su bila ženska i on je štitio prava žena. On je zahtjevao da miraz bude plaćen direktno mladoj, radije nego njenom ocu ili staratelju, i on je ponudio zaštitu udovicama i siročadi.
Mishkat al-Moumini, Institut za Srednji istok:
Kasnije kada je Pravovjesnik Muhamed
umro i tolika mnoga tumačenja se pojavila, to se vratilo nazad na
kontrolisano društvo. Ako hoćete da kontrolišete društvo, da kontrolišete
porodicu, onda vi kontrolišete žene.
Danas, žene muslimanke rade na tome da obore takve barijere. Al- Moumini je izjavio da su ekonomsko i društveno osnaživanje žena ključ da žene napreduju u islamskom svijetu.
MISHKAT al-MOUMINI: Ne možete očekivati od žene da se digne za sebe ako ona nema prihoda ili ne može da priušti hranu na stolu za svoju djecu. Ima toliko mnogo udovica i razvedenih žena. One su odgovorne za cijelu porodicu- ponekad troje ili četvoro djece. Ako nema društvenog ili ekonomskog programa da ih pomogne, za njih će biti tako teško da prežive.
Obrazovanje je drugo područje gdje muslimanske žene zaostaju. Statistike Ujedinjenih nacija su pokazale da u 2005. više od 75 miliona žena na Srednjem istoku i Sjevernoj Africi nisu mogle da čitaju ili pišu. To je veći dio muslimanskog svijeta. Nepismenost je takodjer ozbiljan problem u Avganistanu.
Wadeer Safi je profesor na pravnom fakultetu, univerziteta u Kabulu: Glavni problem pred ženskim studentima u Avganistanu je nepismenost koja preovladava širom zemlje.
Mishkat al-Moumini je rekao da nedovoljno obrazovane djevojčice odrastu da budu nespremne majke, kojima često nedostaju snažne roditeljske sposobnosti. Ovo ih ostavlja neopremljenim da se nose sa modernim problemima kao što su droga, zločin i vjerski ekstremizam.
MISHKAT al-MOUMINI: Kada učinite da žena pati, učinite, da pati cijela porodica. Zato su prava žena važna. Ne radi se o ženama. Radi se o porodicama.
U muslimanskom svijetu žene napreduju različitom brzinom. U Saudijskoj Arabiji, rodnom mjestu Islama, tempo moderne promjene, dolazi sporo, uz odbijanje prava ženama da glasaju ili voze.
Munira Nihad je sociolog na univerzitetu Kralj Fahd u
Rijadu:
Saudijske žene, zbog ograničenja i zbog ove vrste neravnopravne
mogućnosti sa kojom se suočavaju u ovom društvu, postale su veliki borci i
postigle su velike podvige.
Takva odlučnost nije ograničena na saudijske žene. Muslimanske žene počinju da postaju glas u politici. U Iraku, žene igraju aktivnu ulogu u vladi, dok su prošloga juna žene u Kuvajtu, po prvi put glasale i kandidovale se na parlamentarnim i opštinskim izborima.
Kuwaiti candidate Nabila al-Aanjari:
Današnjica pripada kuvajtskim ženama. Danas kuvajtske žene ostvaruju
svoje snove za koje su se borile. Današnjicu smatram novim poglavljem u
istoriji Kuvajta.
Pregršt muslimanskih žena, uključujuci Benazir Bhutto iz Pakistana, bile su lideri svojih zemalja. Ali još dug put predstoji.
(http://www.voanews.com/bosnian)