SVE NEGATIVNIJI STAV O SAD
Jedni smatraju da je potrebno promijeniti politiku, dok drugi naglašavaju potrebu intenziviranja tzv. javne diplomacije.
Prema nedavnoj anketi BBC-a u kojoj je sudjelovalo 26 tisuća osoba u 25 uglavnom nearapskih zemalja, samo 29 posto ispitanika smatra da Sjedinjene Države imaju pozitivan utjecaj u svijetu. Prije godinu dana to je smatralo 36 posto ispitanika, a prije dvije godine 40. Na pitanje o američkoj vojnoj nazočnosti na Srednjem istoku, u prosjeku 68 posto anketiranih u 25 zemalja odgovorilo je kako smatra da ona više pridonosi sukobu negoli ga sprječava.
Alberto Fernandez direktor je ureda za tisak i javnu diplomaciju u američkom Državnom tajništvu. "Svakako postoji velika količina nezadovoljstva u mnogim zemljama glede rata u Iraku, a postoji i velika količina nezadovoljstva zbog tog rata i u Sjedinjenim Državama. Predsjednik Bush je rekao da je situacija u Iraku neprihvatljiva i ja smatram da je to glavni pojedinačni razlog tom nezadovoljstvu".
Zapravo, rat u Iraku postala je dominantna stvar kad ljudi razmišljaju o Sjedinjenim Državama, prema Dr. Johnu Zogbyju, predsjedniku ugledne organizacije koja provodi ankete javnog mnijenja Zogby International. "Ovih je dana naša glavna javna diplomacija rat, rat u Iraku, što na mnoge načine podsjeća ljude u ostatku svijeta na ono što promatraju kao najgore kvalitete Sjedinjenih Država: kaubojsku diplomaciju, pojam carstva itd".
Unatoč sve negativnije percepcije Sjedinjenih Država u svijetu, John Zogby kaže da postoje i neki pozitivni znaci. Primjećuje da su Sjedinjene Države još uvijek izvor divljenja mnogim ljudima zbog demokratskog sustava, tehnologije, znanosti i kulture. Gospodin Zogby smatra da Sjedinjene Države moraju početi od toga i na tome temeljiti svoju snagu kako bi poboljšale svoj imidž i učinkovitost poglavito na ratom poharanom Srednjem istoku.
Dužnosnik State Departmenta Alberto Fernandez kaže da Sjedinjene Države zauzimaju izravniji pristup kako bi doprle do publike ne Srednjem istoku. "Mislim da bismo trebali imati što efikasnije američke radijske i televizijske programe i trebamo se obraćati publici gdje god se ona nalazila. Dakle, ako je publika na Al-Jazeeri, mi isto trebamo biti na Al-Jazeeri. Međutim, moramo našu poruku slati i izravnim putem".
John Zogby priznaje da američki medijski programi igraju važnu ulogu, međutim, dodaje da će za popravak američkog imidža na Srednjem istoku i šire trebati više od uglađenih američkih radijskih i televizijskih programa. Dugoročno gledano, kaže John Zogby, Amerikanci se mogu okrenuti prema 2008. godini kad će novoizabrani predsjednik imati šansu za svježi start u pokušaju da poboljša imidž zemlje u svijetu.
(http://www.voanews.com/croatian)