Večer Kur’ana Brizbejnu
U subotu (30.05) se Bošnjački islamski centar činio malim da primi sve one koji su došli da svoja čula i duše napajaju slušajući vrsne učače Kur’anskih sureta. Učači su bili poznata i dokazana imena i sigurno su prvi razlog ovako dobre posjete. Sigurno da je jedan od razloga i “miris Ramazana” koji se već osjeti i djeluje na stvaranje tako svečane atmosfere. A gosti su bili od Sidneja, Adelaide, Melburna, poludomaćina iz Gold Kosta te domaćina iz Brizbejna. U uvodnoj riječi efendija Sifet Omerović je pozdravio goste i prisutne, poželio dobrodošlicu i naglasio da je večerašnji program u želji da se približavanje mjeseca Ramazana naglasi i da svi oni koji su došli svojim prisustvom potvrđuju važnost nadolazećeg mjeseca za svakog muslimana. Potom je najavio prvog učesnika u programu a bio je to hafiz Mustafa Torlak iz Brizbejna koji je učio prvih jedanaest ajeta sure El-Hudžarat -Sobe, koja govori o bontonu, šerijatu, Poslaniku, vijestima… a da se posebno odlikuje posebnim i izuzetnim ritmom.
Suvišno je trošiti riječi kolika je pažnja bila dok je učenje hafiza Mustafe Torlaka trajalo, a posebno su bile zanimljive promjene ritma, visine glasa i intonacije u toku učenja spomenutog sureta.
Drugi učač večeri je bio imam Imraan Husain sa Gold Kosta. On je učio prvih pet ajeta suru Junus. Desetu suru u Kur’anu koja, između ostalog, govori o istini, objavljena je u Meki. Učenje je bilo u punom zanosu i posebno obojeno i snažno u dubokim tonovima koji inače krase ovog učača.
Treći učač večeri bio je gost iz Adelaide, imam Izudin Mezit koji je učio ajete iz sure Al’ Bakara – Krava, koja govori o svih pet islamskih šartova: postu, hadžu, zekatu, namazu i šehadetu…da u kući u kojoj se uči sura El-Bekare , šejtan ne ulazi u nju.
Četvrti učač je bio hafiz Muhamed Ibrahim Šami koji je učio zadnjih šest ajeta sure Et – Tevbe-pokajanje, koja je dobro poznata sura o čovjekovoj potrebi za pokajanjem i vraćanju na Pravi put…Sura koja Allahovu milost pronosi kao znak čovjeku da je njegovo pokajanje Allahu najdraži poklon i ono što ga vraća u korito čovječnosti i čini Allahovim miljenikom. Učenje hafiza Muhameda Šamija bilo je dramatično, potresno i ukazalo je na svakodnevnu dramatičnost ljudskog života…
Da je sura Et - Tevba posebno važna i aktuelna ukazao je i Zemri Idrizi iz Melburna. Njegovo učenje je bilo nastavak još veće dramatičnosti koja čovjeka prati kroz život. Nje su bili svjesni svi prisutni i njihov doživljaj se očitovao na momente grobnom tišinom, a zatim skrušenim izgovorom molitvi koje su tražile i išle potom pokajanja...
Posljednji u nizu učača te večeri bio je imam Ahmed Gazaleh iz Brizbejna. Učio je suru Ar-Rahman; Milostivi, sura koja govori, izmedu ostalog, ko je Allah, njegove blagodati, osobine…Ono što krasi ovog učača je njegovo potresno i duboko proživljeno učenje koje je na prisutne ostavilo snažan utisak i kao isplanirano da cijeloj večeri da utisak jake emotivne proživljenosti svakog ajeta. Ako bi se pravila ocjena o izazvanom dojmu svih šest učača Kur’ana onda bi ona bila veoma visoka i mogla se pročitati u očima, kretnjama i kratkim i ushićenim komentarima prisutnih...
Potom se prisutnima obratio imam Jasmin Bekrić iz Sidneja, predsjednik Mešihata Bošnjačkih islamskih zajednica u Australiji, koji je čestitao organizatorima i domaćinima ove večeri i naglasio da čovjek da bi bio u harminiji mora da hrani i tijelo i dušu, a da za dušu nema bolje hrane od Kur'ani Kerima. U metafori o kapi kiše koja kad padne u pustinju nestaje, ali kad padne u more postane okean je podvukao važnost imama u džematu i zajednici i njegovu odgovornost u harmoniziranju i osmišljavanja duhovnog života. Posebno je bila nadahnuta njegova interpretacija iz sure Noćno putovanje koja govori o našoj potrebi u poštivanju roditelja i potresne priče o majci i sinu koja nam svojim krajem na slikovit način potvrđuje ono što je bezbroj puta potvrđeno, a to je da je «džennet pod majčinim nogama». Posebno je podvukao važnost i potrebu u poštivanju roditelja u današnje vrijeme kad je sve više otuđenosti djece i roditelja.. Govoreći o tome ko je pravi vjernik i po čemu se poznaje podsjetio je da je pravi vjernik onaj čije srce na Allahovu spomen zadrhti, a da se naš iman u našem srcu i duši povećava kad čujemo ili izgovaramo ajeta. Svoje obraćanje je završio u svečarskom tonu i još jednom pozdravio sve prisutne u ''očekivanju najdražeg gosta kojeg očekujemo ''misleći na mjesec Ramazana...''
Kao glavni predavač večeri bio je najavljen prof. Dr.Mohammed Abdalla njegov predavanje čekalo se velikim isčekivanjem. Njegova tema Kur'an u svjetlu nauke je jedna od najomiljenijih i ujedno najzahtjevnijih tema za sve islamske predavače. Tema plijeni baš kao i islam svojom univerzalnošću, misaonosti i aktualnošću. Koju god od savremenih naučnih disciplina uzmete, u njihovim najzahtjevnijim pitanjima, možete ih naći u Kur'anu kao odgovore koji čak predviđaju i njihov budući put kretanja. Ono što frapira mnoge naučnike jeste što se časni Kur'an kao mističan tekst javlja samo tamo dokle čovjekova spoznaja nije došla. Ta činjenica je najbolji dokaz o Božanskom porijeklu Kur'ana. Otuda se Kur'an shvata kao najveća mudžiza današnjice, Poslanik a,s, je živio po Kur'anu, odnosno bio je živi Kur'an, Kur'an koji hoda, bio je nadahnut, dozvoljavao je šta je dozvoljeno i zabranjivao je ono što je zabranjeno. Zato nije čudno što je njegova supruga Aiša r,a, rekla za Poslanika a,s, da je: Kur'an koji hoda po zemlji.! Takva metafora je znak da Islam kao vjera, ili, bolje reći, kao stil života, traži sklad između onoga što propovijedamo i živimo. Ima li bolji primjer da se ukaže kako dvoličnost, licemjerje i sve deformacije ljudskog morala u istinskom muslimanu nemaju mjesta. Posebno je naglašeno da je Islam vjera koja od nas zahtijeva da je živimo, a ne propovijedamo. Ta njegova osobenost u kojoj se ostvaruje neposredna veza sa Bogom je dovela do velikih promjena i u ostalim religijama i direktna je potvrda o Božanskom porijeklu i Božjem prisustvu u svakom čovjeku. Razlika među ljudima samo je u svjesnosti, ili nivou te svjesnosti. Ovo ''samo'' je ključ razumijevanja, jer se po tome ljudi mogu razlikovati kao planina od ravnice, kao zrno pijeska od pustinje. Zapravo tolika prostranstva su u svakom čovjeku i tolika je razlika između znanja i neznanja. Čitavo predavanje bilo je začinjeno i dozom humora koja je svojstvena ovom predavaču koji je zbog te vedrine duha posebno omiljen i cijenjen. Ove noći njegov se humor odnosio na čovjeka kao Božjeg stvorenja koje je toliko sklono zaboravljanju i ponavljanju da u svojoj žurbi za materijalnim često zaboravlja svoju prolaznost i vezu sa Bogom, te ga se najčešće sjeti kada treba da mu pomogne u njegovim namjerama da uveća svoje materijalno bogatsvo. Čovjek pri tome zaboravlja da na svijet dođe praznih ruku, i da ga napusti praznih ruku...Znači život i naš svijet u kojem postojim je ''nešto više'' od našeg materijalnog postojanja...
To predavanje koje je dodatno nahranilo duše prisutnih je bio posljednji duhovni sadržaj te večeri i nakon toga je slijedila zajednička dova i poziv domaćina, efendije Sifeta Omerovića, za dodatno druženje uz večeru koju su svim prisutnim pripremile džematlije sa prostora Brizbejna i Gold Kosta.
Na kraju je vazno reci da je ovo vece bilo jos jedna potvrda da je život u zajednici prirodna i najvažnija osobina čovjeka kao Božjeg stvorenja, a da je Bošnjački islamski centar dobra potvrda za to.