Održan dvodnevni seminar na FIN-u za vjeroučitelje sa završenim islamskim fakultetima u inostranstvu
Shodno zaključku Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, br. 03-08-2-1099/12, na dan 16. redžeba 1433.h.g./06.06.2012. godine, Vjerskoprosvjetna služba Rijaseta u saradnji sa Fakultetom islamskih nauka u Sarajevu je realizirala dvodnevni intenzivni seminar za vjeroučitelje koji su završili islamske fakultete u inostranstvu sa nostrificiranim diplomama na FIN-u, a radi ekvilibracije obrazovnog profila vjeroučitelja u BiH. Nakon uspješne realizacije sličnog seminara održanog 2012. godine, Vjerskoprosvjetna služba je utvrdila da jedan broj vjeroučitelja iz raznih razloga nije mogao prisustvovati prvom seminaru, te je za te vjeroučitelje ponovo organizirala isti.
Seminar je održan 01. i 02. 02. 2014. godine u prostorijama Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu.
Na seminaru su vjeroučitelji imali priliku slušati sljedeće teme:
- Osobenosti islamske kulture i civilizacije u BiH i njene implikacije na nastavu vjeronauke - Prof.dr. Ismet Bušatlić
- Uloga i značaj razredne klime u nastavi islamske vjeronauke - Prof.dr. Refik Ćatić
- Vrednovanje u nastavi islamske vjeronauke - Doc.dr.Izet Pehlić
- Islamska zajednica u BiH prije i nakon vraćanja islamske vjeronauke u redovno školstvo - Mr. Muharem Omerdić
- Normativni aspekt djelovanja Islamske zajednice u BiH - Mensur Karadža
- Temeljna nastavna umijeća u nastavi islamske vjeronauke - Dr.sc. Nezir Halilović
Nakon svakog predavanja protokolom seminara je predviđeno vrijeme za pitanja i razgovore koje su učesnici u punom kapacitetu iskoristili kod svakog predavanja.
Nakon seminara izvršena je evaluacija seminara i svako od učesnika je imao priliku da na anonimnom upitniku iznese svoje stavove i svoje viđenje seminara. Evaluacijski listovi su dali sljedeće rezultate.
ANALIZA EVALUACIJSKOG LISTA SEMINARA
1. Šta vam je na ovom seminaru najviše koristilo?
- Edukacija i druženje
- Iskustvo predavača i njihovi savjeti
- Kako možemo koristeći razne metode napraviti razredni ugođaj
- Metode koje vjeroučitelj može koristiti i primijeniti u nastavnom satu i sama artikulacija sata.
- Mogućnost da čujem iskustva svojih kolega o temama koje su bile zastupljene na seminaru.
- Od svakog predavača imali smo šta naučiti
- Okoristio sam se informacijama koje nisam posjedovao o didaktici i pedagoškim metodama
- Praktična iskustva predavača
- Predavanje dr. Ćatića i dr. Halilovića
- Spoznaja misije vjeroučitelja je povećana
- Sva predavanja bila su na dosta visokom nivou, podsjetili smo se na neka iskustva stečena od ranije i svakako dosta novog naučili. Ako moram, izdvojio bih susret s profesorom Bušatlićem kao posebno koristan za mene i spoznaje da postoji svijest kod nadležnih o daljem napretku vjeronauke...
- Sve teme su jako korisne, a posebno ocjenjivanje u nastavi
- U suštini sve, a posebno bih izdvojila važnost emocionalne klime na času i izlaganje dr. Izeta Pehlića
- Zapadanje u rutinski, monoton način rada ili „san“, tako da ovaj i slični seminari me probude i u meni neki vid pozitivne energije i želje za radom.
2. U kojoj je mjeri ovaj seminar ispunio vaša očekivanja?
3. Šta je ovaj seminar moglo učiniti sadržajnijim?
- Malo više pedagoško-didaktičkih metoda
- Možda još više razgovora i razmjene nekog vida iskustva sa kolegama uz prisustvo predavača
- Možda malo više o islamskoj kulturi i civilizaciji Bošnjaka – bitnosti naše historije
- Organizacija je na nivou, jedino možda još malo više vremena za komentare i razgovor
- Uspostavljanje atmosfere za više interakcije među učesnicima seminara
- Veći broj primjera (konkretnih) vjeroučitelja u samoj nastavi i neki od prijedloga šta bismo mogli činiti
- Više primjera(praktičnih) iz didaktike i metodike
- Više razgovora i pisanog materijala za učesnike
- Više tema vezanih za tok i metode na času islamske vjeronauke, praktičnih primjera, više prostora za interakciju
- Više vremena za interakciju (pitanja vjeroučitelja i iznošenje problema sa terena)
4. Šta će se promijeniti u vašem radu kao posljedica ovog seminara?
- Iščekivanje novog seminara
- Još bolji pristup nastavi i pozivu koji smo odabrali
- Još veća ozbiljnost u pristupu nastavi i samoj pripremi nastavnog sata
- Mislim da ću bolje ispuniti emanet hadisa Resulullaha, s.a.v.s.
- Mnogo toga, jer informacije i predavanja koja smo imali priliku da čujemo nismo imali priliku čuti na našim fakultetima na kojima smo studirali
- Mogo štošta. Propitivanje sopstvenog rada, počevši od priprema za čas, svjesnosti pripadnosti kulturi i civilizaciji i praktična primjena toga na učenike
- Nadam se boljem i kvalitetnijem radu u budućnosti
- Nadam se boljem organiziranju nastave i našeg emaneta
- Nastojat ću biti bolji i dosljedniji predavač i bolje se pripremati za rad u razredu
- Ovo je bio poticaj na moj bolji angažman
- Pomaci
- Promijenit će se, u određenoj mjeri, moj odonos prema učenicima
- Spoznaja da mi kao vjeroučitelji svojim djelovanjem i postupkom možemo mijenjati ambijent
- Stav prema radu vjeroučitelja
- Svakako nova saznanja koja sam usvojio. Posebno predavanje predavača Izeta Pehlića
- Usavršiti didaktičko-metodičke metode
5. Kakav je vaš opći dojam o seminaru?
6. Molim vas da napišete svoje komentare o seminaru.
- Sve najbolje
- Korisno
- Odličan izbor tema
- Seminar je bio jako zanimljiv i koristan. Nadamo se da će biti još sličnih
- Sve najljepše pohvale i zahvaljujem vam na ovom novom iskustvu
- Seminar je raznolik, različitost važnih i zanimljivih tema, kao i predavača, tako da je seminar ispunio moja očekivanja. Hvala vam
- Seminar je, u svakom slučaju, bio koristan. Sve pohvale!!!
- Seminar je bio jako koristan i trebalo bi biti više ovakvih seminara
- Redoslijed važnosti izlaganja tema seminara je odličan i pretpostavljam ciljan. Svaka od njih je ostvarila svoj cilj.
- Odlično
- Ovaj seminar je veoma koristan i značajan za mene
- Seminar je bio odličan i uspješan
- Sve najljepše
- Lijep ugođaj i dobra atmosfera, te profesionalnost predavača
- Seminar je veoma koristan
H.N.