Mevludska svečanost u Ljubljani
U četvrtak, 12. rebiu-l-evvela 1434. h.g., odnosno 24. januara 2013. godine, u Ljubljani je obilježen 12. rebiu-l-evvel, rođendan Muhammeda, a.s., sa učenjem mevluda, a kojeg su proučili imami i omladinski hor džemata Ljubljana.
Ljubljanski imami Senad ef. Karišik i Špendi ef. Fidani uz pomoć izvršnog Odbora IZ-e u Ljubljani na čelu sa h. Midhatom Alagićem, organizirali su mevlud povodom rođenja Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda, a.s. Tim povodom okupili su se imami iz većine džemata iz Slovenije koji su i proučili mevlud uz pomoć omladinskog hora džemata Ljubljana čije članice su svojim milozvučnim glasovima uljepšavale mevludski ambijent i budile sjećanja iz djetinjstva kada je miris mevluda imao posebnu čar.
Tim povodom vaz-nasihat održao je muftija dr. Nedžad Grabus koji, kako ljubljanski imami rekoše, nikad nije izostajao sa ovakvih i sličnih programa džemata Ljubljana. Stoga su mu uputili posebne riječi hvale. U svom vazu muftija dr. Nedžad Grabus između ostalog kazao je:
»Kada govorimo o Muhammedu, a.s., mi se prisjećamo svoga života. Muhammed, a.s., je rođen kao siroče, babo mu je preselio na Ahiret dva mjeseca prije njegovog rođenja. Majka, hazreti Amina, umrla je u njegovom ranom djetinjstvu. Djed je također preselio na Ahiret, dok je Muhammed, a.s., bio mali. Onda ga je čuvao amidža koji nikad nije prešao na islam, a bio je njegov pravi zaštitnik. Njegovi najbliži rođaci su ga proganjali zato što je bio musliman. Kao što se mnogima danas smiju i kažu: 'Vidi ga ide u džamiju, a do jučer je pio alkohol'. U džamiju ne idu ljudi "meleki", već ljudi koji su griješili i koji hoće da se očiste. Mi na temelju života Muhammeda, a.s., i njegovih ashaba to i učimo. Ashabi koji su bili oko Muhammeda, a.s., dok im nije došla objava nisu znali za istinu. I mnogi ljudi prolaze pored džamije deset godina i nikad ne čuju ezan. Kao što ima kod nas džematlija, dolaze pred džamiju godinama, dovode djecu u mekteb, ali neće pod bajrak Muhammeda, a.s. A šta je bajrak Muhammeda, a.s., kod nas u Ljubljani? Bajrak islama jeste da čuvaš islam ovdje koliko možeš. Neki kažu šta je meni IZ dala ili šta će mi dati ako se uključim u nju, šta ja imam od toga? Pa šta bismo mu mogli dati? Dajemo mu čist prostor i dajemo mu najbolje muderrise i muallime da mu uče dijete. Zar išta može biti bolje na ovom svijetu. Mi koji živimo ovdje, svjesni smo činjenice šta znači sačuvati dijete. I ovo je prilika, kada govorimo o Muhammedu, a.s., da se oslobodimo svih ovodunjalučkih briga.
Kada odete u Mekku i znate arapski, pitate ima li ovdje rođaka Muhammeda, a.s., niko vam ne zna kazati gdje su njegovi rođaci. A to je najpoznatije pleme koje je bilo u doba misije Muhammeda, a.s., pleme Kurejš. I sada imaju neki ljudi koji se zovu Kurejš. Ali nema poznatih njegovih rođaka. Ako bude dunjaluk trajao još hiljadu godina neće biti ni naših rođaka. Niko nas se neće moći sjetiti, bez obzira na ovu tehniku koju sada imamo. I šta ima Muhammed, a.s.? Ima nas, a mi imamo njega i mi smo ustvari taj ummet za kojeg se Muhammed, a.s., molio i na Mi'radžu. Zato naši pjesnici u mevludu kažu on za nas stalno moli, a mi grješnici ostavljamo sunnete. A šta je to sunnet? Sunnet je život i praksa Muhammeda, a.s. Hadis je ono što je on govorio. Šta je sunnet? Sunnet je da uđeš u kuću desnom nogom, sunnet je da opereš ruke prije i poslije jela, sunnet je da opereš usta i zube poslije jela. Sunnet je da budeš čist, da vodiš računa o čistoći. Kad si čist, onda možeš uzeti Kur'an. I ako uzmeš Kur'an to će te smiriti i kada ga i ne razumiješ, kada ga učiš, kada ga slušaš! Kur'an ti daje berićet. On ti donosi radost i smiruje te. Onda naiđeš na sure u kojima se spominje Muhammed, a.s. Ima jedna sura koja je nazvana po Muhammedu, a.s. Onda naiđeš na kratke sure u kojima Allah, dž.š., spominje kako je to živio Muhammed, a.s.: 'Nisi li bio siroče, pa smo te spasili'.
Zato je u islamskoj kulturi jetima uvrijediti veliki grijeh. Mnogo je naše djece koja su odrasla u sirotištima. Ima i nekih naših džematlija koji su odrasli u tuđim kućima kao sirčad. Zato draga braćao i sestre, ne dozvolite da vas neupućeni zavedu i kažu da nama ne treba mevlud. Onaj ko ne razumije mevlud i sevdah, on nema nikakve tradicije. Insan koji se ne može uhvatiti za tradiciju i ne može razumijeti na koji način su živjeli njegovi roditelji i kako su čuvali svoju vjeru i uspomene na Muhammeda, a.s., nemoguće je da se sačuva. Kada učimo ajet: 'Mi smo te poslali kao milost svijetovima'. Dakle, Muhammed, a.s., je milost nama, jer se mi na primjeru njegovog života i njegovih ashaba učimo kako mjeriti dobro i kao mjeriti slabo. Čuli smo malo prije u kasidi o Muhammedu, a.s., kako je čistu od prljave vode razlučio.
Kada govorimo o Muhammedu, a.s., nemojte da budemo nesvjesni i da ga stotinu puta dnevno spomenemo, a to nam samo izleti iz usta i to usput kažemo. O spominjanju Muhammeda, a.s., treba voditi računa da to ne bude samo puko izgovaranje. Muhammed je el-bešir, donosilac radosne vijesti. On je en-nezir, opominatelj, es-siradž, on je svjetiljka, el-munir, on osvjetljava naš put. On je posljednji Božji poslanik. Mi ga slijedimo i tako će biti usprkos tome što mi možemo svakdnovno čuti da se Muhammed, a.s., optužuje u medijima za različite razloge. Tako je bilo i u njegovom dobu i tako će biti do kijametskog dana. Blago li se vjernicima koji sa šehadetom liježu i koji sa šehadetom ustaju. Stoga, draga omladino, draga dječico, kad god hoćete spavati proučite sedam puta ajetu-l-kursiju. Kada god kažete: 'Da Allaha, dž.š., ne obuzima ni drijemež ni san' znajte da to pomaže odkloniti sve belaje. Ovi stariji to znaju i oni imaju manje belaja, jer su čitav život bili muslimani i njih ne treba previše upozoravati. Nas interesuje omladina koja sad živi puni život i ima snagu da nakon ovog mevluda ostane na hairli putu ili ode u belaj. Mi vam savjetujemo da budete hairli. Mi opominjemo i upozoravamo. Zato će nam sve džematlije biti svjedoci, a i meleki će biti svjedoci da smo govorili. I zato je važno svaku noć nakon učenja ajetu-l-kursije proučiti i dvije sure Nas i Felek. I kada tako sa abdestom legnete, vjerujte da vam ne treba nikakav zapis. Nema potrebe ići nikom da vas liječi, jer ćete biti potpuno duhovno zdravi. Možete jedino imati kakvu fizičku bolest, a za takvu bolest treba vam doktor, a ne imam. Vama treba imam živ, ovakav kakav jeste, da vas nauči i da ga poštujete te da radite onako kako vam hodža govori. Nije tačno to što govore oni koji ne vole vjeru ni imama pa kažu: 'Slušaj šta hodža priča, a ne radi ono što hodža radi'. Vidite šta su na hodže izmišljali. Vi znate da bez naše uleme nema nikakvih aktivnosti.
Mi kada nešto organiziramo, onda to radimo ne samo radi dunjaluka, već i zbog Ahireta. I zato se ljudi odazivaju. Da smo večeras ovdje nešto prodavali, ne bi ovoliko ljudi došlo. Ljudima treba smiraj i mir i mi ga tražimo u učenju o našem Resulu, Muhammedu, a.s. Zato nikad ne zaboravimo ajet koji se uči na svakoj džumi: 'Allah, dž.š., i meleki donose salavat na Poslanika, o vjernici i vi tako donosite salavat na Božijeg Poslanika'. Stoga, draga braćo i sestre, nastojmo, koliko je moguće, uskladiti svoj život sa idealnim životom Muhammeda, a.s. Nastojmo koliko je to moguće u svojoj kući čuvati to svjetlo dini islama i nastojmo da se iz naših kuća izbaci ako ima harama.
Grad u kojem je ukopan Muhammed, a.s, ove godine je kulturna prijestolnica muslimanskog svijeta, Medina. Pozvan sam pa ću, ako Bog da, ići na tu manifestaciju. Medina je grad koji je objeručki primio Muhammeda, a.s., i tamo je on ukopan. Kada uđete u njegovu džamiju, oni koji ste bili, sjećate se da ste tamo zadrhtali, jer ste došli do mjesta gdje se islam ustabilio i gdje je islam dobio svoju puninu. Stoga, na današnji dan, kada se sjećamo rođenja Muhammeda, a.s, sina Amine i Abdullaha, koji je bio historijska ličnost, mi ćemo na sve provokacije o njemu odgovoriti na ovakav način, dostojanstveno, i živjet ćemo životom kojim nas je on podučio. Tako ćemo biti jaki.
Ako galamom branimo Muhammeda, a.s., onda ne možemo postići ljubav Muhammeda, a.s., niti drugima pokazati koliko ga volimo. U njegovom prisustvu se nije dizao glas. Naše životno opredjeljenje je ugledati se na Muhammeda, a.s., nastojati živjeti približno njegovom načinu života i biti pošten čovjek. Na takav način ćemo se pokazati kao ljudi i pokazati pripadnost ovoj našoj vjeri - dini islamu«, kazao je muftija Grabus.
Mevlud šerif mubarek olsun!
Nevzet Porić