A+ A A-

Pretraga pitanja

Ukop u muslimansko mezarje

Pitanje:

Es-selamu alejkum!
Molimo Vas da nam odgovorite na sljedeća dva pitanja. Naime, izvršni odbor Medžlisa IZ-e Cazin je pripremio Odluku o korištenju i uređenju vakufskih mezarja na svome području, te se susreo sa dva specifična pitanja, a odnose se na ukop u muslimansko mezarje muslimanke koja se uda za nemuslimana, i nemuslimanke koja se uda za nemuslimana. Dakle, naša pitanja glase: Da li je dozvoljen ukop u muslimansko mezarje:
1.muslimanke koja se uda za nemuslimana (tj. da li je ona tim činom prestala biti muslimanka, te joj je kao takvoj zabranjen ukop u muslimansko mezarje), i
2.nemuslimanke koja je udana za muslimanom, koja prakticira islamske obrede, posjećuje džamiju, ponaša se kao muslimanka, ali zvanično (pred svjedocima i organima IZ-e) nije izjavila da prihvata Islam kao svoju vjeru (najčešće u takvim slučajevima kao dokaz imamo samo usmene tvrdnje članova njihovih užih porodica - supruga i djece), tj. da li je nužno da takva osoba i zvanično prihvati Islam?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Poštovani,
Drago nam je da je Izvršni odbor Medžlisa IZ Cazin pristupio normativnom rješavanju pitanja uređenja i korištenja vakufskih mezarja na svom području putem donošenja odgovarajuće odluke ili pravilnika. Krajnje je vrijeme da se spomenuto pitanje uredi i reguliše u svim medžlisima IZ u BiH. U Vašem pismu ste postavili dva specifična pitanja s kojima ste se susreli prilikom pripreme za donošenje spomenute odluke.Evo odgovora na vaša pitanja:
1. Sami čin udaje muslimanke za nemuslimana, iako je strogo zabranjen (haram), ne izvodi iz vjere ukoliko nije popraćen vjerovanjem da joj je to dozvoljeno. Prema tome, ona se smatra velikom grješnicom, ali ne i nevjernicom, te će se, shodno tome, ukopati u muslimansko mezarje, ako izrazi želju za tim, odnosno ukoliko je bila član Islamske zajednice, kao i ostali muslimani.
2. Osoba koja prakticira islamske obrede, ide u džamiju i ponaša se kao musliman/ka smatra se muslimanom bez obzira što nije provela zvaničnu, javnu proceduru primanja islama. Islam se prima izgovorom šehadeta iz uvjerenja, a namaz sadrži izgovor šehadeta. Zvanična, javna procedura izgovora šehadeta pred imamom (u džematu) nije uvjet valjanosti prihvatanja islama, već samo njegova obznana. Stoga, bivša kršćanka (pripadnica ehli-kitaba) koja je udata za muslimana, koja prakticira islamske obrede, posjećuje džamije i ponaša se kao muslimanka, smatra se muslimankom i ukopat će se u muslimansko mezarje na njen zahtjev ili zahtjev njene djece i muža, uz klanjanje dženaze namaza i primjenu ostalih islamskih propisa vezanih za opremanje i ukop muslimana. Uz taj zahtjev, treba priložiti njeno pismeno priznanje da je primila islam ili izjavu dva svjedoka koji će potvrditi njeno primanje islama makar i samo putem prakticiranja islama. 

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH