Dvije smrti spomenute u Kur'anu
- Published in
- Kategorija: Smrt/dženaza/opremanje umrlog
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Kada Allah dž.š. u Kur'anu kaže: '' „Gospodaru naš,“ - reći će oni – „dva puta si nas usmrtio i dva puta si nas oživio; mi priznajemo grijehe naše, pa ima li ikakva načina da se iziđe?“ '' (40:11), na koje se dvije smrti misli - jedna je ova smrt kada napuštamo dunjaluk, a koja je druga?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Postoji nekoliko tumačenja spomenutog ajeta. Najveći broj mufessira smatra da se ovaj ajet tumači u svjetlu 28. ajeta sure El-Bekare: "Kako možete da ne vjerujete u Allaha, vi koji ste bili ništa (tj. mrtva materija), pa vam je On život dao; On će, zatim, učiniti da pomrete i poslije će vas oživjeti, a onda ćete se Njemu vratiti." Prema ovom tumačenju, prva smrt je ona prije udahnjivanja duše u tijelo zametka, a druga nakon rođenja osobe. Prema drugom tumačenju, prvo usmrćenje je na koncu života osobe, a drugo u kaburu nakon što umrli bude oživljen radi kaburskog ispita, tj., odgovaranja na pitanja koja postavljaju meleki Munker i Nekir. Prema trećem tumačenju, prvo usmrćenje se desilo nakon što su svi ljudi ili njihove duše stvoreni - izvedeni iz kičme Ademove i kada je zatraženo od njih da posvjedoče ko je njihov Gospodar, te su nakon preuzete obaveze (Misak) vjerovanja u Allaha - Stvoritelja svega, bili usmrćeni i poslije toga sukcesivno stvarani. Drugo usmrćenje je ovo uobičajeno na ovom svijetu. Prvo tumačenje je najizglednije, jer ima potvrdu u drugom kur'anskom ajetu. Allah najbolje zna šta je istina od ovoga i koje je pravo tumačenje spomenutog ajeta.