Trudnica i nadoknada propuštenih dana posta
- Published in
- Kategorija: Post/ramazan
- Štampa , E-mail
Pitanje
Selam.
Molim vas da mi pojasnite slijedeću situaciju. Žena nije postila pretprošli ramazan jer je bila u poodmakloj trudnoći. Također, prošli ramazan nije postila jer je dojila dijete. Nakon prestanka dojenja djeteta samo je uspjela napostiti 10 do 15 dana. Sada je ponovo trudna i slijedeći ramazan neće moći postiti zbog trudnoće a vjerovatno ni ramazan nakon toga, jer će, inšaAllah, dojiti dijete. Znači 4 ramazana uzastopice nije (ili neće moći) postila zbog trudnoće i dojenja. Pitanje je slijedeće:
Da li sve dane propuštenih ramazana mora napostiti, nekad u budućnosti, ako Bog da, ili u ovoj situaciji može platiti fidju?
Odgovor
Esselamu alejkum!
Osnovni je princip u slučaju opravdano propuštenog posta da se naposti isti broj dana čim prije, a poželjno je da to bude prije nastupa sljedećeg ramazana, shodno kur'anskom ajetu: "...a onome od vas koji bude bolestan ili na putu - isti broj dana...." (El-Bekara, 184) U drugom dijelu istog ajeta govori se o "onima koji jedva podnose post", tj. stare i iznemogle te neizlječivo bolesne osobe, "otkup je da jednog siromaha nahrane". "A ko drage volje da više, za njega je bolje. A bolje vam je, neka znate, da postite" - kaže Uzvišeni u nastavku ajeta. Trudnica i dojilja koje se boje za svoje ili zdravlje svoga djeteta, imaju opravdanje da ne poste tokom perioda trudnoće ili dojenja, ali su obavezne napostiti propuštene dane. Međutim, ukoliko se kod žene stalno smjenjuju periodi trudnoće i dojenja, tako da ne uspijeva na vrijeme napostiti propuštene dane, tj. prije nastupa narednog ramazana, tako da se nakupi više ramazana koji nisu ispošteni, u tom slučaju se može primijeniti princip olakšavanja, tj. zamjena napaštanja fidjom, za svaki dan propuštenog posta nahraniti jednog siromaha, jer bi bilo preteško za ženu da napašta više stotina nagomilanih dana. "Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoća imate" - kaže Uzvišeni u kontekstu zaduživanja postom i utvrđene olakšice za bolesnika i putnika (185. ajet sure El-Bekara). Prema tome, u navedenom slučaju može se postupiti po spomenutoj olakšici, jer Allah nikoga ne zadužuje mimo njegovih mogućnosti.