Šerijatski stav o uzgoju životinja zbog krzna
- Published in
- Kategorija: Odijevanje
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Moje pitanje se odnosi na temu odijevanja. Po struci sam magistar tekstilnog i modnog dizajna i zbog toga bih željela s Vama da raspravimo neke teme sto se ticu odijevanja i Islama, propisa vjere u vezi toga.
Nedavno je usvojen Zakon o uzgoju životinja u svrhu proizvodnje krzna (uključujući i kucne ljubimce). Sa stajališta moje struke kao magistra tekstilnog dizajna, ubijanje životinja zbog krzna/odjeće je apsolutno neprihvatljivo!
Živimo u 21.vijeku, tekstilne tehnologije/inovacije tekstilnih materijala svakim danom postaju sve bolji, tako da možemo pronaći materijale koji štite i na velikim hladnoćama, a što se tiče oponašanja životinjskog krzna, ne može se lako uočiti razlika izmedju umjetnog i životinjskog krzna - umjetno krzno je opcija za sve kojima se sviđa takav stil.
Ako sve ovo sagledamo sa aspekta mode i pomodnog odijevanja - životinjsko krzno - nije i ne može biti odjeća čovjeka 21. vijeka! Ovo je doba digitalnih tehnologija, pametne odjeće, a ne barbarskog ubijanja živih bića zbog njihovog krzna.
Željela bih da znam kakav je stav Islama o ovome, s obzirom da se ove životinje uzgajaju na farmama, obično se žive oderu i umiru u najvećim mukama!
Odgovor:
Allah je stvorio čovjeka i odlikovao ga nad drugim stvorenjima. Jedna od odlika jeste da mu je potčinio druga stvorenja i dozvolio mu da se njima koristi. Uzvišeni kaže: „I stoku On za vas stvara; njome se od hladnoće štitite (tj. koristite njihovu kožu za šatore i odjeću), a i drugih koristi imate, njome se najviše i hranite; ona vam je ukras kad je sa ispaše vraćate i kad je na pašu izgonite, a nosi vam i terete u mjesta u koja bez velike muke ne biste stigli... (En-Nahl, 5.)
Prilikom korištenja životinja čovjek se prema njima mora humano ponašati, pa je tako čovjeku zabranjeno da životinju uzima za metu radi igre i zabave, također mu je zabranjeno da ih muči, izgladnjuje i sl. Čak i kada ih kolje, radi potrebe a ne zabave, klanje treba obaviti na što bezbolniji način. Prema tome, ukoliko se čovjek pridržava gore spomenutih principa korištenje životinjskog krzna i kože je dozvoljeno, shodno principu izvorne dopustivosti, te pravilu da koža štavljenjem postaje čistom, osim svinjske i pseće, prema našem mezhebu. U slučaju općeg interesa, nadležni državni organi mogu donijeti odgovarajuće propise kojima se regulira navedeno pitanje.