A+ A A-

Pretraga pitanja

Različiti načini klanjanja namaza

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Čitajući Buharijinu i Muslimovu zbirku hadisa, naišao sam na hadis koji govori o dizanju ruku više puta u toku namaza. Da li sam stoga dužan dizati ruke u namazu više puta zato što znam da ta dva velika učenjaka nemaju slabog hadisa u svojim zbirkama i da je sigurno da je Poslanik a.s., dizao ruke više puta? Ili trebam slijediti Ebu Hanifin stav sa hadisom koji prenosi Ibn Mesuda koji kaže da to Poslanik a.s. nije radio.
Je li istina da je Poslanik a.s. klanja na više načina klanjao ili važi pravilo da ako je jedno ispravno onda automatski mora da je drugo pogrešno?
Zašto se u našim džamijama kao ispravan prihvata samo Ebu Hanifin način klanjanja ako imaju sahih hadisi da je riječi „Amin" naglas nakon Fatihe sunnet, zatim pomjeranje kažiprsta na sjedenju, dizanje ruku više puta u namazu također sunnet itd?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Razlike u načinu klanjanja namaza u praksi četiri ehli-sunnetske pravne škole (mezheba) su neznatne i ne treba oko toga voditi bilo kakvu raspravu. To je završene priča, ništa se tu ne može promijeniti niti ima potrebe za mijenjanjem bilo čijeg stava i prakse u pogledu načina klanjanja namaza. Svi ti načini su utemeljeni, imaju svoje argumente; razlike se uglavnom odnose na propise iz domena sunneta ( koji se mogu i izostaviti a da namaz bude ispravan), pa prema tome uklopite se u naš džemat i ne opterećujte se tim razlikama. Hanefijski mezheb je ukorijenjen u našem narodu i ta pozicija se neće mijenjati. Pogrješno je praviti razdor i smutnju u džematu zbog insistiranja na nekim manje važnim propisima. Uklopite se u džemat i okončajte priču o tim pitanjima. 

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH