A+ A A-

Pretraga pitanja

Nagrade za obavljeni namaz u Ramazanu

Pitanje:

Moje pitanje se odnosi na razumijevanje ovog hadisa:
"Onaj ko se u tom mjesecu približi Allahu činjenjem dobrog djela, makar bilo i neznatno, bit će nagrađen kao da je učinio farz u neko drugo vrijeme! A ko učini farz, bit će nagrađen kao da je učinio sedamdeset farzova kad nije ramazan!"
Naime, slušao sam hutbu na kojoj je efendija citirao ovaj hadis i protumačio ga na način "...svi smo mi nekad propustili neki namaz. Ako budemo klanjali sabah za vrijeme mjeseca ramazana, Allah dž.š. će nam upisati 70 sabaha!". Po logici ovog efendije ukoliko ja klanjam farze u jednom danu Ramazana, mogu se usput odužiti za propuštenih 345 farzova van ramazana!(70x5-5) Smatram da je ovo pogrešno tumačenje i razumijevanje hadisa i tražim pojašnjenje.
Ukoliko je tačno, onda ću se potruditi da klanjam sve farzove u ramazanu, i da odmaram do narednog, jer ću na računu imati 70 puta više od mjesečnih potreba!

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Vjerovatno ni spomenuti imam u svom komentaru citiranog hadisa (kojeg je prenio Selman r.a., a zabilježio Ibn Huzejma u svom Sahihu) nije ciljao na značenje koje ste Vi u svom tumačenju naveli, a koje je sasvim pogrešno. Naime, to što se za djela (posebno farzove) u nekom vremenu ili nekim okolnostima obećava veća nagrada ne znači da je osoba oslobođena tih obavea u drugim vremenima, posebno kada je riječ o namazima. Da bi osoba zaslužila nagradu (sevap) za svoje djelo, ono mora biti primljeno kod Boga, a ko to može garantovati da će naši namazi, post i ostala dobra djela biti primljeni. Ocjenu tih djela daje Uzvišeni Bog, a mi se samo možemo nadati da će biti primljena. Kada bi se neko oslanjao na svoje namaze tokom ramazana, a poslije ramazana ih propuštao klanjati, to bi bio dosta pouzdan znak da njegovi namazi tokom ramazana nisu bili primljeni kod Boga, jer je alamet primljenih djela kontinuitet u njihovom činjenju. Ima postača, kaže Poslanik a.s. u jednom hadisu, koji od svog posta imaju samo glad i žeđ. Takav slučaj može biti i s namazima i drugim dobrim djelima ukoliko se ne čine iskreno, skrušeno, s dubokom nadom i dovom da budu primljeni. Da li ova svojstva postoje ako osoba poslije ramazana okrene leđa namazima i drugim dobrim djelima?! Dakle, da zaklječimo: uvećana nagrada za dobra djela učinjena tokom ramazana jeste znak Allahove posebne milosti koju prosipa na vjernike u ovom blagoslovljenom mjesecu, te je treba shvatiti kao dodatni impuls i podsticaj za povećani angažman u Šehri-ramazanu, a nikako kao dio proste matematičke računice prema kojoj ta djela mogu zamijeniti propuštene farzove mimo ramazana. Isti je slučaj i s obećanom nagradom za dobro djelo učinjeno u Lejletul-kadru ili u nekom drugom posebnom vremenskom ili prostornom ambijentu.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH