A+ A A-

Pretraga pitanja

Tempo klanjanja namaza u džematu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Živim u Njemčkoj, tako da se ovdje ne čuje ezan na munari mada mnoge džamije posjeduju munaru. U koju god džamiju idem, ljudi tako brzo klanjaju da stičem pojam ko da se utrkavaju između sebe koji će prije namaz svoj završiti. Tako da ja uvijek ostajem zadnji koji stoji i dalje na namazu i to sa puno rekjata iza njih.
Najviše mi je žao kad u i za vrijeme džume moram da ubrzam svoj namaz, odnosno prva četiri rekjata džumanskog sunneta da bih mogao da stigem sjedeći da poslušam hutbu. Jednom sam bio primoran da odložim ta prva četiri rekjata džumanskog sunneta jer sam bio siguran da klanjanjem tog džumanskog sunneta neću moći stići da čujem hutbu. Šta sam uradio tim povodom? Dao sam prednost farzu nad sunnetom , tako što sam izostavio taj džumanski sunnet i sačekao u miru da počne hutba. Ja sam u toku održavanja hutbe u takvom tjelesnom i duševnom stanju kao kad sam i u samom namazu, zato je u ovom slučaju kod mene slušanje hutbe veća i preča dužnost od samog džumanskog sunneta. Ne znam da li sam u pravu u vezi tog mog ubjeđenja ili ne? Ako nisam recite mi molim vas da mogu da objavim svome umu rat da bih iskorjenio to moje ubjeđenje.

Selam.

 

Odgovor

Kada se klanja u džematu, ne treba klanjati ni prebrzo ni presporo. Treba odabrati sredinu. Pažnja koju poklanjate slušanju hutbe za svaku je pohvalu i tu se nema šta korigirati. Hutba se drži radi njenih poruka, a ne iz formalnih razloga. Ako se uzme u obzir vrijeme koje je potrebno imamu za klanjanje četiri rekjata sunneta, zatim učenje mjezina prije ezana dok se imam penje na minberu, te učenje ezana prije hutbe, to je sasvim dovoljno vremena da se normalno klanjaju četiri rekata džumanskog sunneta, ni prebrzo ni presporo.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH