Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Obaveza abdesta za svaki drugi vakat

Pitanje:

Imam priliku u jednoj džamiji, kao žena, da klanjam džuma-namaz. Međutim, problem je u tome što se džuma u toj džamiji klanja pred samo vrijeme ikindijskog namaza, tako da se odmah nakon predaje selama džumanskog farza‚ uči ezan za ikindijski namaz i odmah se klanja ikindijski farz, bez mogućnosti klanjanja ikindijskog sunneta ili druge pauze između džume i ikindijskog farza. Za to vrijeme ja kao sahibi-uzur nemam mogućnost da odem na sprat u abdesthanu, očistim se i uzmem abdest za ikindijsko vrijeme i da stignem na ikindijski farz, jer se kratko uči na namazu. Kako tu postupiti? Da li da klanjam ikindijski farz sama (npr. kod kuće ili u džamiji) - tako bih imala priliku da kao sahibi-uzur uzmem abdest za novo namasko vrijeme, ali ne bih mogla klanjati u džematu - ili da jednostavno klanjam ikindijski farz u džematu bez ponovnog uzimanja abdesta - iako ne znam da li se u međuvremenu pojavila smetnja koja me čini sahibi-uzrom ili nije?

Odgovor:

Na osnovu iznesenih činjenica čini nam se da se tu radi o tzv. fiktivnom spajanju namaza (džem' suri), tj. klanjanju džume na kraju podnevskog vakta, a ikindije na početku namaskog vakta. U svakom slučaju radi se o dva farz namaza. Budući da istekom namaskog vakta prestaje važiti abdest sahibi-uzura za naredni vakat i njegov namaz, trebate se ponovo abdestiti i tek onda pristupiti klanjanju ikindije namaza. Tako se postupa u slučaju kada se desi pojava koja je uzrok isprike, odnosno koja predstavlja uzur. A ako se ne desi ta pojava/isprika nakon uzimanja abdesta za aktuelno namasko vrijeme, abdest Vam neće biti pokvaren makar i isteklo aktuelno namasko vrijeme, budući da prethodno postignuto stanje čistoće (abdest) nije narušeno pojavom (hades) koja kvari abdest. (Tahmaz, Hanefijski fikh, 1/116) A Allah najbolje zna.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH