Učenje Fatihe prilikom klanjanja namaza u džematu
- Published in
- Kategorija: Namaz/ezan
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Selam alejkum!
Ako možete prokomentarisati ovaj hadis i klanjanje u džematu po hanefijskom mezhebu da li nam se prima namaz klanjajući za imamom ako ne proučimo fatihu.
Poslanik s.a.v.s. je rekao: „Nema namaza onaj ko ne prouči fatihu.“
Odgovor:
Prema propisima hanefijskog mezheba muktedije koje klanjaju namaz za imamom nisu obavezne učiti bilo šta od Kur'ana u namazu, uključujući i Fatihu. Dokazi hanefijskih pravnika su riječi Uzvišenog Allaha: „A kad se uči Kur'an, vi ga slušajte i šutite da biste bili pomilovani.“ (El-A'raf, 204.) Ajet naređuje da se sluša i šuti. Slušanje se odnosi na namaze u kojima imam uči naglas, a šućenje obuhvata namaze u kojima imam uči u sebi i naglas. Također, hanefijski učenjaci navode hadis „Imam je određen da predvodi, pa kada izgovori tekbir i vi izgovorite tekbir, a kada uči šutite.“. (Muslim)
Hadis kojeg Vi spominjete primjenjuje se na taj način što onaj ko klanja pojedinačno lično prouči Fatihu, a onaj ko klanja u džematu za njega Fatihu uči imam jer učenje imama je dovoljno i ono zamjenjuje učenje muktedija pojedinačno. Dokaz za to je hadis: „Ko klanja za imamom, imamovo učenje je i njegovo učenje.“ (Ibn Madže, El-Bejheki i Ed-Darukutni)
Prema tome, namaz muktedijama je ispravan iako oni ne uče Fatihu jer za njih imam uči.