A+ A A-

Pretraga pitanja

Sumnja u potpunost namaza

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Vrlo često u zadnje vrijeme mi se pojavljuje sumnja da li sam učinio jednu ili dvije sedžde na rekatima. Nekada tu sumnju odbacim, nekada učinim sehvi-sedždu na kraju. Postupam li ispravno? Naime shodno hadisu Božijeg dž.š. poslanika Muhammeda a.s. ,kojeg bilježi Muslim, u kojem se kaže: "Ja sam isključivo čovjek; zaboravljam isto kao sto i vi zaboravljate. Ako neko od vas zaboravi nešto u (namazu), neka učini dvije sedžde dok je još na sjedenju." , ja zaključujem da se sehvi sedzdom može nadoknaditi ako se u namazu zaboravi bilo farz ili vadžib ili sunnet, da li ispravno zaključujem?  Drugo moje pitanje jeste: na jednom vitr namazu sam na ruku, tek naslonio vrhove dlanova na koljena,nisam fino obuhvatio prstima koljeno, da li je to nepotpuno izvršen ruku?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

1. Ukoliko se sumnja javlja učestalo, treba je odbaciti kao vid šejtanske vesvese. Ipak, treba je uzeti u obzir kao indikator stanovite rasijanosti i pomanjkanja potrebne koncentracije i skrušenosti u namazu, te se usmjeriti na otklanjanje tog nedostatka. Ukoliko je sumnja u broj učinjenih sedždi na nekom rekjatu jaka, onda nije dovoljno učiniti samo sehvi-sedždu, zato što ona ne može nadomjestiti farz u namazu; ona nadomješta samo namaski vadžib (a za propušteni sunnet nije ni potrebna), dok propušteni farz u namazu treba naknadno obaviti, a potom učiniti sehvi sedždu zbog nečinjenja farza prema njegovom redoslijedu u namazu. Prema tome, pogrješno ste razumjeli spomenuti hadis u pogledu mogućnosti sehvi-sedžde da nadomjesti farz u namazu. Sehvi-sedžda, u pogledu farza, popravlja samo poremećeni redoslijed, ali ne otklanja nedostatak u vidu neizvršenog namaskog farza (rukna), koji je sastavni dio namaza, bez kojega on ne može postojati.

2. Pitanje obuhvatanja ili stavljanja vrhova dlanova na koljeno na ruku'u spada u detalje namaza iz kategorije sunneta koji ne utječu na valjanost namaza. Ispravno je da se na ruku'u ruke stave na koljena raširivši prste ruku i dovodeći leđa u ravan položaj. Ovo je u skladu s hadisom kojega je zabilježio Ibn Hibban u svom Sahihu. (V. Multeka (prijevod), 1/ 106).

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH