A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Čestitanje Nove (gregorijanske) godine od strane struktura IZ

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Kakav je propis (hukm) i stav Islamske zajednice BiH, o čestitanju nove godine preko televizijskih programa, od strane rukovodstva pojedinih medžlisa Islamske zajednice?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Islamska zajednica nije zauzela posebna stav o ovom pitanju. Kako se ne radi o islamskom blagdanu, nema potrebe da ga čestitaju organi i službenici IZ. Međutim, obilježavanje početka nove godine može se tretirati i kao neka vrsta običaja, pa postupak medžlisa nije neki poseban prekršaj, mada ga ne odobravamo.

Prelazak nemuslimana na islam

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Ja sam trenutno pripadnik katoličke crkve, pa me zanima koje bi sve obrede morao proći da postanem pripadnik islamske zajednice?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Poštovani,

Prije odluke o prihvatanju islama potrebno je da se upoznate s njegovim osnovnim učenjima i temeljnim načelima. Nakon toga, ukoliko se odlučite da izvršite svoju nakanu, dovoljno je da iskreno izgovorite riječi kojima se potvrđuje osnovni kredo islama: šehadet - svjedočenje jezikom i potvrda srcem da nema drugog boga sem Allaha i da je Muhammed Njegov Poslanik. Uz to treba potvrditi i sve imanske šarte (osnovna načela vjere). Poslije toga, možete obavijestiti druge o svojoj odluci. Sve ovo možete učiniti i pred lokalnim imamom, ukoliko to želite, čime se drugi muslimani upoznaju s Vašom odlukom. Potrebno je prije tog čina okupati se. Procedura je u biti jednostavna.

Propisi vezani za stavljanje nikaba

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam jedan veliki problem. Naime, i ja i moj inshAllah budući suprug smo iz vjerskih porodica i oboje vjerski obrazovani u našem rodnom gradu Sarajevu. Oboje slijedimo hanefijski mezheb, kao i većina Bošnjaka. Međutim, meni se javila želja za nikabom, odnosno ja sam nekoliko puta sanjala da nosim nikab. Međutim, moj zaručnik baš i nije oduševljen tom idejom. Ja ne znam u čemu je hajr i šta je najbolje za nas, ali poznajemo se dugi niz godina i mnogo puta smo klanjali istiharu za nas, i osjećamo da je to to. Planirali smo se uzeti dok ostvarimo osnovne uslove za život. Ja sada ne znam šta da radim, ne znam šta je ispravno. On ne želi da pristane na nikab. Molim Vas da mi pomognete oko ovog problema, odnosno osjećam da ću šta god da odlučim izgubiti nešto. Ne znam zbog čega je toliko protiv toga, kad smo oboje, hvala Allahu na pravom putu.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Stavljanje nikaba ne spada u vjerske obaveze žene. U našim okolnostima, nikab je veliko opterećenje za ženu i nepotrebna kušnja drugima, jer djeluje antipropagandno na ogromnu većinu. Dovoljan Vam je hidžab. Zato Vam savjetujemo da se ne upuštate u avanturu s nikabom i time dovedete u pitanje realizaciju Vaše namjere u vezi braka.

Akika i nadijevanje imena djetetu

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Dobili smo kćerkicu, hvala Allahu dž.š. na tome, i sada me interesuje sljedeće:

1. Proučio sam ezan i ikamet prve prilike kada je to bilo moguće po rođenju djeteta, ali nisam je pozvao 3 puta po imenu njenom i majkinom. Da li opet da proučim ezan i ikamet i pozovem je po imenu, i nakon toga proučim dovu za novorođenče?

2. Da li treba meso od akike ( koje cemo insallah zaklati ubrzo jer nismo stigli 7, 14 dan ) trebamo podijeliti kao meso kurbana ( jer sam to upravo procitao na sajtu rijaseta ) ili trebam napraviti gozbu za prijatelje, rodjake od tog mesa?

 

Odgovor: 

Esselamu alejkum!

1. Budući da ste proučili ezan i ikamet novorođenčetu, nema potrebe da ponavljate učenje ezana i ikameta niti šta drugo u vezi tog pitanja. Ovi propisi inače nisu iz kategorije obaveza tako da ih ne treba naknadno obavljati.

2. S mesom kurbana za akiku se nešt drugačije postupa, tj. ne zadržava se ništa za sebe, već se dijeli u cijelosti, ili priređuje sohbet za prijatelje i rodbinu i servira se u cijelosti. U nuždi, može se zadržati nešto za sebe i porodicu. Neka Vam je mubarek rođenje kćerkice i neka joj Allah podari zdravlje, uputu i lijepu nafaku.

Prisustvo na svečanostima na kojima se toči alkohol

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Dali je dozvoljeno da musliman prisustvuje sijelu/događaju (svadba ili sl.) svom bližnjem, ako se na tom događaju toči i pije alkohol?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Pijenje alkoholnih pića je, kao što je općepoznato, strogo zabranjeno u islamu. Poslanik a.s. je prokleo sve one koji su uključeni u lanac proizvodnje, distribucije, prodaje, serviranja....alkoholnih pića. Također, zabranjeno je sjediti za stolom na kojem se toči i pije alkohol. Dobro bi bilo da o ovom problemu razgovarate sa Vašim rođakom i pokušate mu objasniti zašto nije dobro da se na toj svečanosti toči alkohol, te da to može biti razlog da ne prisutvujete tom radosnom događaju. Ukoliko procijenite da bi Vaš izostanak mogao poremetiti rodbinske veze, to možda može biti neko opravdanje da se prisustvuje događaju, ali da izbjegavate društvo i prostoriju u kojoj se pije alkohol, a pogotovo stol za kojim se to čini.

Nisab za poljoprivredne proizvode

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Htio bih da ovim pitanjem otklonim jednu dilemu. Naime, do sada na lecima o zakatu koji su distribuirani u Preporodu, a koje je izdavala IZ pisalo je da je nisab  na poljoprivredne proizvode 653 kg. Isto piše i na stranici zekat.ba. Međutim, u Vašem odgovoru o sličnom pitanju koje je objavljeno u augustu 2011. godine kazali ste da je nisab 1098 kg. Kako postupit i po kojem mišljenju?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Razlike u mjerama nastaju kao posljedica različitog preračunavanja starih mjera, u ovom slučaju veseka i sa'a, u savremene mjere težine. U hadisu se spominje mjera od pet veseka kao nisab za poljoprivredne proizvode, što odgovara količini od pet devijih tovara. Prema nekim pravnicima, npr, komentator Multeke, (str. 268., izdanje FIN,a, 2002.)  Vehbi Sulejman Gavedži tvrdi da jedan vesek iznosi 60 sa'a, a jedan sa' 3. 640 grama, što je ukupan iznos od 1092. kg. Prema drugom načinu preračunavanja, koji su usvojili Karadavi, Vehbe Zuhajli i dr., ta količina odgovara iznosu od 653 kg. Nema jasnog i nepobitnog dokaza koji bi dao prednost jednom ili drugom mišljenju. Zato je i nastala spomenuta razlika u stavovima. Predstrožnost je u postupanju prema mišljenju koje utvrđuje manju količinu prilikom preračunavanja mjera. Prema stavu savremenog fekiha Muhammeda Kal'adžija, u nisab ne ulazi količina koja je potrebna vlasniku za ishranu porodice tokom jedne godine. Također, od ukupnog prihoda odbijaju se dugovi kao što je cijena za đubrivo i troškovi obrade zemljišta, ako se osoba zadužila. Također, spomenuti autor kao uvjet navodi namjeru prodaje viška prihoda. Ako su usjevi namijenjeni za vlastitu upotrebu, ne podliježu zekjatu. (V. El-Mevsu'a el fikhijje el-mujessere, 2/1012 - pojam zekjat)

Tumačenje kur`anskog ajeta koji govori o čuvanju stidnih mjesta

 

Pitanje:

Selam!

Zamolio bih Vas da mi pojasnite šta se podrazumijeva pod „ili onih koje su u posjedu njihovu“ u ajetu "I koji stidna mjesta svoja čuvaju, osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu, oni, doista, prijekor ne zaslužuju; a oni koji i pored toga traže, oni u zlu sasvim pretjeruju". Koliko je meni poznato druženje sa ženom van braka je haram pa me zato interesuje šta se misli sa ovim "ili onih koje su u posjedu njihovu".

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Taj dio propisa koji se odnosi na "one koje su u posjedu njihovom" više nije aktuelan, zato što više ne postoje društveni odnosi koji su u davno vrijeme omogućavali takve vrste odnosa. Naime, to se odnosi na ranije raširenu ustanovu konkubinata koja danas ne postoji. Prema tome, ostaje drugi dio propisa, a to je "njihove žene". Pogrješno je da propise direktno iz izvora izvodi osoba koja nije stručno osposobljena za to.

Šerijatsko vjenčanje muslimana i nemuslimanke

 

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moje pitanje se odnosi na šerijatsko vjenčanje muslimana i nemuslimanke, koji su već duže vremena u braku! Naime, oni su u braku već 30 godina ali žele i šerijatsko vjenčanje i šerijatski vjenčani list.

Da li kod nas u IZ ima nekih posebnih pravila oko ovakvih slučajeva, te i sa osvrtom i na specifičnost naših povratničkih džemata?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Islamska zajednica je davno donijela fetvu o zabrani tzv. mješovitih brakova (1938.) i do danas ta fetva nije povučena, pa prema tome ne obavljamo šerijatska vjenčanja takvih parova. Ako žena primi islam tada se može obaviti šerijatsko vjenčanje. Šerijatskim vjenčanjem na neki način se populariše takav brak, a mi to ne želimo. Prema tome, dovoljno je to što su se vjenčali pred matičarem. 

Izbacivanje sjemena tokom posta

 

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Moje pitanje je vezano za izbacivanje sjemena tokom posta. Naime, razmišljajući mi se desilo nenamjerno izbacivanje sjemena. Da li mi je post pokvaren, s obzirom da sam bio budan i razmišljao o tome? Nisam imao nikakvog dodira niti je to bilo namjerno izazvano.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ako je razmišljanje o tome bilo nenamjerno, post nije pokvaren i nema obaveze nadoknade. Međutim, ako je ejakulacija posljedica namjernog razmišljanja, uz svijest o mogućim posljedicama, post je pokvaren i obaveza je napostiti taj dan.

Trudnica i namaz

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Imam komplikacije u trudnoći i preporučeno mi je mirovanje. Zanima me kako mogu klanjati namaz? Kako se može klanjati sjedeći?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dobro bi bilo da se konsultirate s ljekarom u vezi tjelesnih kertnji u namazu, tj. da li Vam štete u periodu spomenute bolesti. Ukoliko ne budete u stanju klanjati stojeći, možete namaz obaviti sjedeći tako što ćete ruku obaviti naginjući se tijelom prema naprijed, a kod sedžde naginjući se još više, odnosno ako je moguće obaviti je kako treba, a ako ne, onda kako i koliko može.