A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Držanje pauka tarantule u kući

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Interesuje me da li je u islamu zabranjeno držanje tarantule pauka u kući?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Savjetujemo Vam da ne držite te životinje u kući. To su opasne životinje, ugriz im je otrovan, a nikakve koristi od njihovog držanja. Bespotrebno držanje takvih životinja u neprirodnom okruženju može se smatrati pokuđenim.

Klanjanje više namaza s jednim tejemumom

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Ako smo uslijed nedostatka vode uzeli tejemum i klanjali namaz, a u međuvremenu je voda postala dostupna, da li se taj namaz treba ponovo obaviti uz uzimanje abdesta?

Da li je potreban poseban nijet (u zavisnosti koji ibadet obavljamo) kod uzimanja tejemuma kada hoćemo klanjati, učiti Kur'an ili sa jednim tejemumom možemo obaviti više ibadeta?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
1. Nema potrebe u spomenutom slučaju obnavljati namaz. Namaz bi bio pokvaren samo u slučaju da se voda pronađe tokom namaza. U principu, u slučaju nedostatka vode, odnosno nemogućnosti upotrebe, bolje je sačekati s klanjanjem do pred istek vremena u nadi ne bi li se došlo do vode.
2. S jednim tejemumom se može obaviti više ibadeta i nema potrebe posebno nijetiti za šta se uzima tejemum.

Trostruki razvod braka

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je tačno da je oficijelni stav četiri mezheba da se trostruki razvod u jednoj situaciji tretira i kao finalni, te koliko je utemeljeno mišljenje da se takav čin tretira jednim razvodom?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Savremeni idžtihad je na tragu stava da se to tretira jednim razvodom, kako je bilo i u vrijeme Vjerovjesnika a.s. i što je u skladu sa praksom Poslanika a.s.

Sportske aktivnosti u džamiji

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Interesuje me Vaše mišljenje o sportskim aktivnostima u džamijama?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Pitanje nije precizno postavljeno. da li se misli na sportske aktivnosti u džamiji (gdje se nalazi, mihrab, minbera, ćurs i sl.,tj. osnovni prostor namijenjen za klanjanje namaza), ili se misli na neke prateće prostorije, koje su u sklopu kompleksa. Prvo nije prihvatljivo, a drugo se može tolerisati, ovisno o tome o kojim i kakvim aktivnostima je riječ, pod uvjetom da se pri tom ne krše islamski propisi.

Kakav stav treba imati prema određenim islamskim grupacijama?

Pitanje:

Esselamu alejkum!
Kakav stav, po Vašem mišljenju treba imati spram šija, vehabija i drugih grupacija koje se pojavljuju na našem prostoru? Kako u svakodnevnom razgovoru, suživotu i sl. pravilno postupati, jer sve je više omladine koja uz to što je musliman, pripada i određenoj grupaciji, pokretu i sl.?

Ja sam svršenica medrese, na fakultetu sam upoznala ljude koji imaju različito poimanje vjere, praktikovanje i sl. I sama sam dio džemata koji se trudi raditi na Allahovom putu, ali koji IZ doživljava kao krovnu instituciju. Trudila sam se sve razumijevati i biti muslimanka, i "samo" to, ali to više nije dovoljno.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Dovoljno je da budete muslimanka, onako kako se to tradicionalno kod nas razumijeva u okviru naše Islamske zajednice, i nema potrebe za svrstavanjem uz ovu ili onu grupaciju. Preporučujemo Vam da pročitate Platformu  o saradnji Islamske zajednice sa organizacijama islamskog određenja koje djeluju u Bosni i Hercegovini, u kojoj su definirate koordinate za naš odnos prema spomenutim grupacijama.

Plaćanje vazife na dva mjesta

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li smo mi dužni na dva mjesta plaćati Vazifu? Npr. žena je živjela u Sarajevu, tamo redovno plaćala vazifu, te nakon njene smrti sinovi su željeli da majku ukopaju u rodnom mjestu u Modriči, nakon čega je MIZ Modriče tražio da za umrlu uplatimo 5 zadnjih godina vazife. Da li je to moguće ili je neki lopovluk u pitanju?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Pitanje članarine je u nadležnosti medžlisa, a negdje i džemata,  Islamske zajednice. Iako postoji načelna odluka Rijaseta IZ da jedna članarina važi za cijelu Zajednicu, to je praktično teško izvodivo u vezi dženaza i troškova za dženazu. Naime, nije regulisan odnos između Medžlisa IZ Sarajevo, kome je plaćana članarina, a traži se usluga i snošenje troškova dženaze od Medžlisa IZ Modriča. Problem je u tome što ne postoji jedinstveno regulisana članarina na nivou cijele IZ, već to pitanje reguliraju medžlisi svojim propisima i odlukama. Tu nastaju ovi problemi. Mišljenja smo da tu nije riječ o nekom lopovluku IZ Modriča, oni samo postupaju po svojim propisima kojima štite interese svog medžlisa.

Život s roditeljima nakon sklapanja braka (odvojeno od supružnika)

Pitanje:

Esselam alejkum!

Je li dozvoljeno mladiću i djevojci da se vjenčaju šerijatski uz saglasnost njihovih roditelja, te odluče da nastave živjeti odvojeno sa svojim roditeljima, zbog nemogućnosti zajedničkog života tj. slabog imovinskog stanja.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Savjetujemo vam da obavite prvo civilno vjenčanje kod matičara, pa potom šerijatsko vjenčanje. Kako ćete urediti vaš zajednički život, hoćete li živjeti odvojeno i viđati se povremeno ili živjeti skupa, što je logično, o tome se možete dogovoriti. Međutim, potrebno je da se brak oglasi i da ljudi znaju da ste u braku.

Sađenje i stavljanje cvijeća na kabur

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Da li je dozvoljeno posaditi cvijeće kraj nišana umrle osobe? Moja je majka umrla prije nekoliko dana i imala bi želju posaditi bijelu ružu pored njenog nišana.

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Mada zasađivanje cvijeća na kabur nije uobičajeno u našoj tradiciji, mišljenja smo da nema dokaza koji to izričito zabranjuje. Naprotiv, analogijom bi se moglo opravdati, jer se prenosi u tradiciji da je Vjerovjesnik a.s. stavio dvije svježe grančice palme na jedan kabur kazavši da se nada da će biti ublažena patnja osobe u kaburu sve dok se ne osuše te grančice. Naravno, nije isti postupak Vjerovjesnika a.s. i ostalih ljudi, ali može poslužiti kao neka vrsta opravdanja.