A+ A A-

MINA vijesti (arhiva)

Saopćenje povodom izjave Doris Pack

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

Znak_IZ_500Usljed nastavka srpske propagande i medijske manipulacije čiji instrumenti postaju parlamentarci Evropskog parlamenta, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

- Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je uvjerenja da srpska propaganda perfidnim metodama uvlači Evropski parlament, posebno pojedine njegove zastupnike, u projekat širenja neistina i straha od islama i muslimana Bošnjaka, kao autohtonog evropskog naroda.

Opširnije

Saopćenje u povodu propagande Darka Tanaskovića

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

Znak_IZ_500Sarajevo, 13. februar 2012. (MINA) - U povodu priloga u Dnevniku 2 RTRS od 12. 02. 2012. gdine, u kojem je „ekspert" za srpsku propagandu Darko Tanasković izdao nalog Islamskoj zajenici u Bosni i Hercegovini šta treba da radi, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

- Razumljivo je da bivši ambasador beogradskog režima i dežurni „ekspert" za srpsku propagandu mora zaraditi kruh svoj svagdašnji tako što širi islamofobiju, ali nije razumljivo kako može jedan "intelektualac" javno negirati genocid u lice žrtvama genocida, unatoč mjerodavnim presudama međunarodnih sudova.

Opširnije

Saopćenje povodom izjave Aleksandre Pandurević

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

 

Znak_IZ_500Sarajevo,11. februar 2012. (MINA) - Povodom neodmjerene i panične reakcije zastupnice SDS-a u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine Aleksandre Pandurević na hadžićku hutbu reisu-l-uleme (petak, 10.02.2012. g.), Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:  

- O tome ko je "najveće zlo koje je zadesilo bošnjački narod" postoje živi svjedoci, žrtve srpskog genocida, kao i presude Haškog tribunala i Međunarodnog suda pravde u Hagu, te stoga Aleksandra Pandurević ne treba da se brine o bošnjačkom narodu nego o predstavnicima srpskog naroda da ponovo ne posegnu za etničkim čišćenjem i masovnim progonima i ubistvima Bošnjaka.

Najbolji dokaz da je hutba reisu-l-uleme u Hadžićima bila potrebna i da ima smisla je panična reakcija Aleksandre Pandurević i drugih srpskih političara. Ako postoje dokazi o zločinu u "Silosu" zašto tolika nervoza i panika. Galamom i lažima se nije ništa postiglo u prošlosti pa tako neće moći ni sad, ni ubuduće. Naravno, onima koji se ponose kad im se kaže: "Mi Srbi lažemo da bi smo obmanuli sebe, da utešimo drugog; lažemo iz samilosti, da nas nije strah, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju i tuđu bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid našeg patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno", (Dobrica Ćosić), - smeta istina i oni se boje zato što misle da je svaki glas protiv laži, zapravo glas protiv njih samih, kaže se u saopćenju Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.          

Podsjećanja radi,  Aleksandra Pandurević je za Srnu komentirajući hadžićku hutbu reisu-l-uleme kazala: "Potpuno sam ostala bez teksta, jer mi ta izjava liči na poziv na novi sukob i ponovno činjenje zločina nad Srbima... Mislim da je Cerić najveće zlo koje je zadesilo bošnjački narod, jer njega ždere unutrašnja mržnja. Mislim da je Mustafi Ceriću najteže s njim samim i mogu samo reći: Pomozi mu Bože ne zna šta radi."

Hutba reisu-l-uleme u džamiji u Hadžićima

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

 

hadzici-dzamijaSarajevo, 10. februar 2012. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić u džamiji u Hadžićima imamio džumu namaz i održao hutbu.

MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme: 

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله. قال الله سبحانه و تعالي في كتابه الكريم: وَإِذْ يَعِدُكُمُ اللّهُ إِحْدَى الطَّائِفَتِيْنِ أَنَّهَا لَكُمْ وَتَوَدُّونَ أَنَّ غَيْرَ ذَاتِ الشَّوْكَةِ تَكُونُ لَكُمْ وَيُرِيدُ اللّهُ أَن يُحِقَّ الحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَيَقْطَعَ دَابِرَ الْكَافِرِينَ (8:7)  لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ (8:8) يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ (3:71) وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا (17:81) مَّا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ وَلَا لِآبَائِهِمْ كَبُرَتْ كَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ إِن يَقُولُونَ إِلَّا كَذِبًا (18:5) بَلْ بَدَا لَهُم مَّا كَانُواْ يُخْفُونَ مِن قَبْلُ وَلَوْ رُدُّواْ لَعَادُواْ لِمَا نُهُواْ عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (6:28) قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُمْ سُنَنٌ فَسِيرُواْ فِي الأَرْضِ فَانْظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذَّبِينَ (3:137) هَـذَا بَيَانٌ لِّلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِّلْمُتَّقِينَ (3:138) وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (3: إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ وَتِلْكَ الأيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاء وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الظَّالِمِينَ (3:140)

Allah Uzvišeni i Kur'anu Časnom kaže:

- Allah vam je obećao da ćete imati jednu od dviju  skupina - a vi ste više voljeli da bude ona koja nije bila naoružana. Allah je htio da riječima Svojim ustanovi istinu i onemogući one koji istinu gaze. Htio je da oživi istinu a usmrti laž, makar to ne bilo zločincima po volji (8:7-8). O sljedbenici Knjige, zašto istinu neistinom zamračujete i svjesno istinu krijete (3:71). Reci im: "Istina je došla i zato laž mora otići, jer laž je poražena" (17:81). O tome oni ništa ne znaju, a ni preci njihovi. Kako krupne riječi izlaze iz usta njihovih! Oni ne govore drugo do neistinu (18:5). Ne, ne, njima će jasno postati ono što su prije krili; a kada bi im se ponovo pružila prilika, opet bi nastavili da rade ono što je bilo zabranjeno, jer oni su zaista lažljivci (6:28). Prije vas su mnogi narodi bili i nestali, zato putujte po svijetu i pogledajte kako su završili oni koji su laži proizvodili. To je vijest za svakog čovjeka, to je putokaz i pouka onima koji se samo Allaha boje. I ne gubite hrabrost i ne žalostite se! Vi ćete pobijediti ako budete iskreni vjernici. Ako vas rane bole, i drugi imaju svoje rane. Povijest je puna iznenađenja - Allah daje pobjedu sad jednima, a sad drugima, da bi se jasno znalo ko je iskreno predan Allahu i ko je vjeru svojim životom svjedočio. Allah ne voli one koji poriču istinu i šire laž (3:137-140).          

         Draga braćo i sestre,

Ovdje sam danas s vama u Hadžićima da se suočim sa našom sudbinom, koja nije stvar slučajnosti, već je stvar našeg izbora; to nije nešto što treba čekati, već nešto što treba prihvatiti. Jer, kao što neko reče, sudbina vodi one koji hoće, a vuče one koji neće.

Dakako, veličina jednog naroda je u njegovoj sposobnosti da se hrabro suoči sa svojom sudbinom. Stoga, svaki put kada se narod bori za ideal, ili se trudi da poboljša sudbinu svojih sunarodnjaka, ili se bori protiv nepravde, on daje zračak nade da će istina pobijediti laž te da će pravda nadvladati krivdu.

Politički nalog ne može biti isprika za neistinu i nepravdu zato što je ljudska savjest iznad svih lažnih predrasuda i krivih optužbi. Laganje ne može biti vrlina. Laganje je nemoralna osobina. Čovjek zdravog razuma ne može prihvatiti da laže da bi varao samoga sebe, niti da bi tješio samoga sebe, niti da bi mu se oprostilo, niti da bi se borio protiv straha.

Samo čovjek bolesnog uma može hrabriti druge da lažu i sakrivati svoj i nečiji drugi jad i nemoral. Laž nije nikakav oblik patriotizma, niti je laž mjera nečije visoke inteligencije. Laž je zlo koje se provlači krvnim žilama poput otrova, pa se i ne primjećuje kako djeluje. Zločinac počinje time što predstavlja da laž naliči na istinu, a završava time što istina naliči na laž. Otuda se čuje razmišljanje: "Šta može hladna i gola istina protiv blistavih čari laži".

Naravno da može, jer laž je kao gruda snijega: što se više valja, to je veća, ali što je sunce jače, to se brže istopi.  Dakako, istina je to sunce od kojeg se tope i najviše grude laži.

Prema tome, istina je najsigurnija zaštita od neprijatelja; istina je uzvišeno stanje uma; istina je najviše blagostanje duše; istina je najskuplji dragulj u individualnom i kolektivnom pamćenju jednog naroda. Eh, baš zato oni hoće da nam taj dragulj ukradu svojim lažima i galamom "hvatajte lopova", dok oni završe svoj prljavi posao. Zato im je potrebna ta neviđena Gebelsova propaganda, jer istini nije potrebno mnogo riječi, a laž ih nikad nema dovoljno.

Da bi nam oteli taj dragulj istine, oni nas ne puštaju na miru ni jedan dan, ni jedan sat, želeći da nas umore i tako podčine pod svoju laž. Dakako, oni koji su imali plan da unište djelimično ili u cijelosti jedan narod, prvo su morali ubiti istinu a onda proizvesti laž kao naviku za svoju utjehu, ali i za našu uspavanku. Otuda smo danas suočeni sa nasiljem na našu dušu, na našu pamet, na našu čast, na našu slobodu i na naše pravo na mir nakon tolikih progona, ubijanja, silovanja i na kraju genocida. Europa bi trebala znati, ako ima morala i stida, da onaj koji ne kažnjava zlo, taj zapovijeda da se zlo čini. Zlotvori ne znaju za ljubav i zato ne znaju ni za stid.    

Međutim, u jedno svi moraju biti sigurni, i oni koji nam laži kroje, ali oni koji bi da nas lahko prodaju za te njihove laži, mi im nećemo dopustiti da nam ukradu istinu, jer istina je naše jedino oružje, naša jedina odbrana, naš jedini spas na ovome i na budućem svijetu.

Svakako, mi vjerujemo da postoji apsolutna istina, jer kada ne bi postojala apsolutna istina, svijet bi bio u haosu. Ne bi postojali zakoni fizike, ništa ne bi imalo nikakva značenja, ne bi postojala ni istina ni laž. Kakav li bi onda samo nastao nered, ali hvala Bogu da apsolutna istina postoji, kao što postoji i Božji apsolutni zakon i Božji apsolutni sud, posebno za one koji uspiju pobjeći od ljudskih relativnih zakona i sudova, koji su opterećeni ljudskim predrasudama i uskim ljudskim interesima.

To je naša poruka danas iz Hadžića: prije svih onima koje su uhapšeni zbog "Silosa" da priznaju i prihvate istinu ma kakva bila, ali i da znaju da ćemo se zajedno s njima boriti protiv svih laži i potvora. Stoga, mi s ovoga časnog mjesta, u ovome časnom danu i pred ovim časnim ljudima koji su danas u džamiji tražimo da se uhapšenim Hadžićanima odmah i bezuvjetno omogući odbrana sa slobode, jer oni nisu zaslužili da ih se zbog odbrane svog doma i domovine ponižava. Onima koji se ne boje istine, mora se omogućiti da se sa slobode istinom brane.

Naša poruka porodicama uhapšenih je da znaju da nisu sami. Mi smo s njima kao sa svojom braćom. Budite hrabri i strpljivi, jer laž ne može istinu nadživjeti.

Naša poruka Hadžićima je naše veliko hvala za veliku hrabrost i gostoprimstvo koje su samo Hadžićani znali pružati u danima naše odbrane od agresije na naš narod i našu državu. Hadžići su bili i ostali oaza slobode i časti našeg naroda.

Poruka iz Hadžića našem narodu: Probudi se, moj narode, i nemoj čekati da jednog po jednog odvode pa kad nas sve odvedu da tek onda shvatimo da smo trebali braniti slobodu i pravo svoga brata kako bi sačuvali svoju vlastitu slobodu i pravo.

Naša poruka iz Hadžića najodgovornijim na vlasti glasi: Nas ne brinu toliko njihove laži koliko nas brine vaša nesposobnost da kažete istinu o nama i da štitite naše pravo na život i slobodu. Izdaja radi položaja je najveći grijeh, kojeg narod dobro pamti a meleki pišu u svoje knjige. Oni koji misle da im je sve dozvoljeno da bi ostvarili ličnu korist i koji smatraju da je prodaja narodne časti i slobode vrlina i umijeće snalažljivog, treba da znaju da narod nije budala. Ovaj narod je živio i gora vremena, ali nikad nije prodao svoj obraz. Stoga, ako vam se ne dâ da nam pomognete, mi vas molimo da nam ne odmažete. Kao i dosada, mi znamo, hoćemo i možemo sami se braniti i sami se organizirati u zaštiti naših prava, jer naša snaga je u našoj istini i našoj pravdi za svakog čovjeka dobre volje.

Mi se nikog osim Boga ne bojimo!

Allahu Svemogući, osnaži nas u našoj borbi za istinu i pravdu!

Allahu Sveznajući, pouči nas kako da govorimo istinu i da drugima preporučujemo da govore istinu bez straha i bez stida!

Allahu Milostivi, omili nam bratstvo u vjeri i domovini i uputi nas putem na kojem je naša zajednička sreća i radost! Amin!

Saopćenje Službe za odnose s javnošću

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

 

ZNAKIZ1Sarajevo, 9. februar 2012. (MINA) - U povodu medijskih izvještaja da Vanjskopolitički komitet Evropskog parlamenta priprema Nacrt rezolucije kojom će se pozvati Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini da se „jasno negativno izrazi o rastu vehabizma", Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

- Izjave parlamentaraca Evropskog parlamenta Doris Pak i Holanđanina Bastiana Beldera podsjećaju Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovini i muslimane Bošnjake na stavove, propagandu i psihološki rat srpskih ekstremista kojima su izloženi svo ovo vrijeme. Ti ekstremistički stavovi, pod plaštom borbe protiv samo njima znane islamske i muslimanske prijetnje Evropi, odgovorni su za teške patnje, zločine i masovna stradanja muslimana Bošnjaka, uključujući i genocid.

Doris Pak i Bastian Belder imaju pravo da vjeruju u istinitost sramnog propagandnog izvještaja policije Republike Srpske, koji je, nekadašnje ratne stradalnike a sadašnje malobrojne povratnike Bošnjake u Republiku Srpsku, proglasio prijetnjom i vjerskim ekstremistima zato što idu u džamiju, ali nemaju pravo ohrabrivati i podsticati lažne izvještaje o muslimanima i promovirati takve vrijednosti u Evropi.

Doris Pak i Bastian Belder imaju pravo dodvoravati se, lobirati ili čak biti na platnom spisku Milorada Dodika ili drugih srpskih ekstremista, ali nemaju pravo širiti predrasude i javno nepovjerenje prema muslimanima. Oni imaju pravo da ne vole muslimane Bošnjake, ali nemaju pravo omalovažavati i potcjenjivati zločine koji su nad muslimanima Bošnjacima počinjeni i prizivati njihove nove progone usljed svojih ili bilo čijih drugih predrasuda, mržnje ili neodgovorne politike.

Doris Pak i Bastian Belder nemaju pravo „prati" i umirivati bilo čiju prljavu savijest zbog toga što se, nakon proglasa "nikad više" holokaustu i genocidu u Evropi, prepustio jedan miroljubivi evropski narod genocidu i istrebljenju, na način što će svojim izjavama vrijeđati žrtve genocida, dodatno im nanositi bol i povećavati patnju.

Doris Pak i Bastian Belder imaju pravo, ukoliko im to njihova politička i moralna načela dozvoljavaju, biti ravnodušni prema onima koji negiraju genocid, ali nemaju pravo negirati presude Haškog tribunala i Međunarodnog suda pravde koji su ustanovili da je u Srebrenici srpska vojska i policija počinila genocid, iako tada u ovom gradu nije bilo nijednog „saudijskog vehabije", nego su tamo živjeli „siromašni, zapostavljeni" i izgladnjeli muslimani Bošnjaci. Njih su čuvali holandski vojnici, a sigurnost im garantirali Ujedinjeni narodi.

Milorad Dodik negira genocid i sudske presude smijući se u lice žrtvama genocida, a pored toga svojim izjavama da ne mogu suditi sudije muslimani i da se u njih ne može imati povjerenje, on kreira novi ambijent za progon musliman Bošnjaka naočigled nijemog svijeta, kao nekada u Srebrenici. Doris Pak i Bastian Belder imaju pravo izabrati da li će podržavati ovakve šovinističke i rasističke izjave ili će braniti vrijednosti ljudskog života i dostojanstva, mira i suživota svugdje i za svakoga i podsjećati na genocid kao uvjet da se on više ne ponovi, kao što to traži Rezolucija Evropskog parlamenta od 15. januara 2009. god. kojom se od članica Evropske unije i zemalja Zapadnog Balkana traži obilježavanje 11. jula kao Dana sjećanja na genocid u Srebrenici.

Povijest sve nas uči da su nekada Jevreji bili krivi za sve i svašta, što je bilo opravdanje  za njihovu eliminaciju, a sada su muslimani Bošnjaci permanentno pod optužbama i sumnjičenjima za sve i svašta. Nekada su bili krivi za „islamski fundamentalzam", „islamski terorizam", „tursku krivnju", a sada su krivi za „vehabizam", kako bi se opravdala njihova dalja eliminacija. Povijesno iskustvo muslimane uči da nakon optužbe, sada za vehabizam kao nekada za islamski fundamentalizam, slijede progoni, logori i genocid. Počne sa optužbom, završi sa genocidom. Muslimanima Bošnjacima još trebaju obznaniti da su krivi što su živi i zato što su rođeni na pogrešnom mjestu i u pogrešnom vremenu.

Nažalost, Doris Pak i Bastian Belder svojim izjavama muslimanima i Islamskoj zajednici poručuju da sav trud koji su uložili u liječenju dubokih ratnih rana i trauma bošnjačkog naroda, borbi protiv svake vrste osvete i mržnje, naporu u promoviranju tolerancije i suživota nakon ratnih strahota, da sve to nije i neće biti dovoljno da se prihvate kao jednakopravni i iskreni partneri, nego će oni ostati i biti pod stalnim pritiskom i sumnjičenjima da dokazuju svoju podobnost. Žalosno je da na propagandne podvale pristaju oni za koje su muslimani vjerovali da ih razumiju i da su im prijatelji, ali je još žalosnije ako bi ovo mogli biti nagovještaji novog političkog zaokreta koji u Evropi neće tolerirati drugo i drugačije, kao što je srednjovjekovna inkvizicija progonila ljude zbog drugačijeg mišljenja i uvjerenja.

Doris Pak i Bastian Belder znaju, a ako nisu znali, da su željeli mogli su se i upoznati sa jasnim i odlučnim stavovima Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini o svim pitanjima i njenom trajnom opredjeljenju za univerzalne vrijednosti mira, slobode i dobrobiti za svakog čovjeka. Uprkos višestrukom stradanju muslimani Bošnjaci su i u najtežim iskušenjima znali čuvati svoj obraz i čast tako što nisu udarali na obraz i čast svojim komšijama zbog njihove vjere i uvjerenja i odlučno su odbacivali nasilje i mržnju, a umjesto rasizma i genocida uvijek se iskreno, jasno i glasno opredjeljivali za dijalog i suživot, kaže se u saopćenju Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Čestitka reisu-l-uleme Hameneiju

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

reisu-l-ulema-ceri01cSarajevo, 9. februar 2012. (MINA) - Povodom 33. godišnjice iranske islamske revolucije, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je uputio čestitku duhovnom vođi Ajatullahu Aliju Hameneiju čestitku u kojoj se kaže:

Opširnije

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

  minber-begov-dzamija

 

Čovjek mora sve naučiti. On se mora sa svim stvarima i pojavama u svijetu suočiti i prema njima se odrediti umno.  Sarajevo, 3. februar 2012. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao hutbu.

MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme:

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله.قال الله سيحنه و تعالي: فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ مَا يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِّن نَّهَارٍ بَلَاغٌ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ (46:35)

Hvala Allahu Uzvišenom na nimetu imana, na berekitu islama i na faziletu ihsana!
Hvala Allahu Uzvišenom na hidajetu, jer da nije bilo hidajeta Njegovog mi bismo bili u dalaletu!
Hvala Allahu Milostivom koji je iz svog rahmeta slao poslanike da nas nauče istini i da nas pouče pravdi i ljubavi među ljudima!
Hvala Allahu Dobročinitelju koji nam poslao Muhammeda sina Abdullahovog, a.s., sa radosnom viješću o Džennetu, ali i sa tužnom viješću o Džehennemu.
Hvala Allahu Plemenitom koji je dopustio da nam Muhammed, a.s., bude svjedok na ovome i na drugom svijetu da smo bili muslimani - miroljubivi ljudi!

Draga braćo i sestre,
Za razliku od životinja i drugih živih organizama, čovjek je jedini živi organizam koji nema prirodni instinkt za preživljavanje. Životinje po svom prirodnom instinktu mirisa i dodira znaju koja je hrana za njih otrovna a koja nije. Čovjek nema tu životinjsku sposobnost, ali ima sposobnost uma i razuma, koju životinje nemaju. Zbog toga su čovjekov um i razum sredstva pomoću kojih čovjek uči kako da živi i preživi.

Jer, čovjek mora sve naučiti. On se mora sa svim stvarima i pojavama u svijetu suočiti i prema njima se odrediti umno i razumno.

No, budući da je ljudski um ograničen a razum omeđen, bilo je nužno da Milostivi Stvoritelj prosvijetli ljudski um i razum svojim nūrom, svjetlom, kako bi čovjek bolje vidio i lakše razumio stvari i pojave u svijetu.

Zbog toga je Uzvišeni Allah nekim ljudima udahnjivao toliko od svog nūra koliko je bilo potrebno čovjeku da zna ko je, odakle je i kamo treba da ide.

Ne zna se tačno koliko je bilo Allahovih poslanika, ali se zna da su neki od njih bili 'ul-l-'azm, odvažni i odlučni u mijenjanju povijesti: - Muhammede, budi uporan kao što su bili uporni odlučni poslanici prije tebe i ne prizivaj da se (tvoj narod) što prije kazni, jer kad se suoče s onim što im se obečaje da će se suočiti - doživjet će to kao jedan trenutak dana. Tako je to da znaš! Pa zar mislite da pokvareni ljudi neće biti poraženi!? (Kur'an, 46:35).

[فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُوْلُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ مَا يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِّن نَّهَارٍ بَلَاغٌ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ]

Ko su bili ti odlučni i odvažni poslanici (أولو العزم) prije Muhammeda, a.s., koji su promijenili ljudsku povijest?

Prvi među njima bio je Nuh, a.s., koji je, po Allahovom emru, napravio lađu za spas čovječanstva. - I gradi lađu pred Nama i po našem nadahnuću ... (Kur'an, 11:37) [...وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَوَحْيِنَا].

Drugi je bio Ibrahim, a.s., koji je, počevši od svog oca Azera, ustanovio usule, temelje, za vjeru u Jednoga Boga: - Ja okrećem lice svoje, kao pravi vjernik, prema onome koji je nebesa i zemlju stvorio, ja nisam od onih koji Njemu druge ravnim smatraju. (Kur'an, 6: 79)

[إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ].

Treći je bio Musa, a.s., kojeg je Allah Svemoćni prosvijetlio svojim govorom (و كلّم الله موسي تكليما) i zadužio ga da objavi Allahov zakon (Šeri'at) na zemlji, poznat kao deset Božjih zapovijedi, kao što su vjerovanje u Jednog Boga, poslušnost prema roditeljima, poštivanje prava komšije te imperativi: nemoj slagati, nemoj ubiti, nemoj ukrasti i nemoj preljubu učiniti! Ni jedna od ovih Božjih zapovjedi Musaovog šerijata nije a niti će izgubiti na značaju za čovjekov život i opstanak na zemlji do Sudnjega dana.

Četvrti Allahov poslanik koji je odlučno i odvažno promijenio povijest, zapravo koji je bio razdjelnica između stare i nove povijesti čovječanstva bio je Isa sin Merjemin, kojem je Allah Uzvišeni "jasne dokaze dao i Džibrilom ga podržao" (وآتينا عيسي ابنَ مريمَ البيّنات وأيّدناه بروح القدس).

Naravno, u ovu grupu odlučnih i odvažnih poslanika (أولو العزم) ubraja se i posljednji Allahov poslanik Muhammed, a.s., kao kruna svih poslanika, kao nositelj i prenositelj vječne Allahove poruke čovječanstvu, kao najznačajniji afirmator (مصدّقا) i reformator (مجدّدأ) religijske misli i prakse u povijesti te kao svjedok žive ljudske povijesti do Sudnjega dana.

Zanimljiv je hadis, kojeg navodi el-Bejhaqi, u kontekstu Alejihsselamovog Mi'radža, u kojem se kaže da je Uzvišeni Allah pozvao Alejhisselama da kod Sidretu-l-munteha kaže što ima, na što je Alejhisselam rekao: - Gospodaru moj, Ibrahima si uzeo za svog khalīla, prijatelja, i dao si mu ogromnu vlast; sa Musaom si izravno govorio, Davudu si dao vlast, omogućio si mu da savija željezo i podčinio si mu brda; i Sulejmanu si dao veliku vlast, podčinio si mu brda, džine i ljude, tako isto šejtane i vjetrove si mu podčinio i osigurao mu moć, koju niko nakon njega nije imao, Isaa si poučio Tevratu i Indžilu i omogućio mu da izlijeći gubavca i slijepca te da oživi mrtvoga, dok si njegovu majku i njega oslobodio od šejtanskog utjecaja.

Na te riječi Uzvišeni Allah odgovora Alejhisselamu, na Miradžu, na Sidretu-l-muntehau, pa mu kaže: - I tebe sam uzeo za khalīla, prijatelja svog, što je zapisano u Tevratu kao khalīl-l-rahmān, prijatelj Milostivog; tebe sam ovlastio da budeš poslanik cijelom čovječanstvu te da budeš onaj koji donosi radosne vijesti o Džennetu (بشيرا), ali i žalosne vijesti o Džehennemu (نذيرا); tebi sam očistio prsa od prljavštine, oslobodio te brige i podigao ti ugled tako da te spominju kad kod spominju Mene (شرحت لك صدرك، ووضعت عنك وزرك، ورفعت لك ذكرك، فلا أُذْكَرُ إلا ذُكِرتَ مَعِي); učinio sam da tvoj ummet bude najbolji primjer drugima i propisao tvom ummetu da se drži srednjeg puta te da u svakom dobru tvoj ummet bude prvi i zadnji; osigurao sam da u tvom ummetu ima ljudi čija srca nose radosnu vijest; tvom ummetu sam propisao da na svakoj hutbi svjedoči da si ti Moj sluga i poslanik; ti si prvo stvorenje i posljednji vjerovjesnik; tebi sam objavio sure-i fatihu i nikom više, i tebi sam objavio zadnje ajete u sure-i beqareh i nikom više, te učinio te da budeš prvi i posljednji od mojih vjerovjesnika (دلائل البيهقي: ج 2/402).

Osim ovog razgovora sa Rabbom, Alejhisselam je na Mi'radžu vidio ono što nije ni jedan od njegove braće poslanika, a to su Džennet i Džehennem u njihovoj stvarnosti. Dakle, Muhammed, a.s., je vidio ono što niko od ljudi na zemlji nije vidio: vidio je ljepotu Dženneta, raja, i grozotu Džehennema, pakla. Spoznao je razloge zbog kojih su neki ljudi u Džennetu a neki u Džehennemu.

- Kad bijasmo na drugom katu nebesa vidio sam svoja dva rođaka, Isa sina Merjeminog i Jahja sina Zekerijaovog; kad bijasmo na trećem ugledah čovjeka koji je bio lijep kao mladi mjesec. "Ko je ovaj"? - upitao sam Džibrila: "Ovo je Jusuf sin Jakubov" - reče.

Kad stigosmo na četvrti kat, viđoh čovjeka kako sjedi: "Ovo je Idris" - reče mi Džibril. Kad dođosmo na peti kat ugledah čovjeka sa bijelom dugom bradom. Nikad tako lijepog čovjeka nisam vidio. "Ovo je miljenik svog naroda Harun sin Imranov" - reče Džibril.

Kad bijasmo na šestom katu, viđoh crnoputog čovjeka sa dugim nosom. "Ovo je tvoj brat Musa sin Imranov" - reče Džibril.

Kad se popesmo na sedmi kat nebesa, viđoh čovjeka kako sjedi na stolici ispred vrata el-bejtu-l-me'mūr, a to je nebeska Kaba, oko koje svakoga dana tavaf čini sedamdeset hiljada meleka sve do Sudnjeg dana. Po izgledu on je meni najsličniji a ja njemu. "Ovo je tvoj otac Ibrahim" - reče Džibril. Zatim me Džibril uvede u Džennet...

Na mi'radžskom putu Alehisselam je zamolio Džibrila da mu se pokaže i Džehennem. "Dakako, pokažite Muhammedu Džhennem" - naredi Džibril.

Pred sobom sam odjedanput vidio oganj, koji umalo da me povuče. Zamolio sam Džibrila da naredi da se Džehennem zatvori, ali sam u međuvremenu vidio ljude koji su u svojim rukama držali plamenove vatre kao rijeke duge, plamenove koji su im ulazili na usta a izlazili na stražnjicu. "Ovo su oni koji su nepravedno jeli imetak jetima" - objasnio je Džibril.

Na drugoj strani viđoh ljude velikih stomaka, koji su išli Faraonovim putem prema užarenoj vatri. "Ovo su zelenaši, oni koji su uzimali kamatu i bogatili se na račun sirotinje" - reče Džibril.

A onda sam vidio ljude pred kojim je na jednoj strani stajalo lijepo i ukusno meso a na drugoj strani stajalo je pokvareno meso. Ti ljudi su jeli meso koje je bilo pokvareno. "Eh vidiš, to su oni koji su ostavljali ono što je Allah dozvolio, a uzimali ono što je Allah zabranio" - objasnio mi je Džibril.

Draga braćo i sestre, sutra je 12. rebiu-l-evel, rođendan (mevlud) našem pejgamberu Muhammedu, a.s., pa je, stoga, važno da se podsjetimo šta nam je on ostavio u amanet da čuvamo i prenosimo za naše dobro, za naš uspjeh na ovome i spas na drugome svijetu.

Nije bez razloga posljednjem poslaniku i vjerovjesniku Uzvišeni Allah pokazao istinu o Džennetu i Džehennemu, jer Sveznajući zna da umni i razumni ljudi ne mogu ostati slijepi pred istinom o Bogu, ali i da će biti onih koji će svjesno ili nesvjesno zaboravljati istinu o Džennetu i Džehennemu.

Jer, lakše je vjerovati da postoji neka nevidljiva sila koja upravlja ovim svijetom, naročito kad čovjeka uhvati kakva muka, nego da na kraju ovog prolaznog života valja polagati račun za učinjena djela.

Biće, kao što je čovjek, koje ne zna automatski razlikovati istinu od laži, ne može automatski razlikovati ni dobro od zla. Čovjek ne može preživjeti po vlastitom nahođenju, niti po slijepom hodu, niti po igri slučaja, niti po ličnom hiru. Ono što je potrebno da bi preživio, ugrađeno je u njegovoj naravi, ali ne po njegovom izboru. Njegov izbor je samo u tome da otkrije ili ne otkrije svoju narav.

Čovjek je slobodan da izabere krivi put, ali nije slobodan da na krivom putu uspije. On je slobodan da zanemari realnost, slobodan je da zanemari svoj um i razum slijepo tumarajući putem koji mu se sviđa, ali nije slobodan da izbjegne provaliju koju neće da vidi.

Čovjek je slobodan da ne bude savjestan, ali nije slobodan da izbjegne kaznu za nesavjesnost, a to je njegova propast. Čovjek je jedina živa vrsta na zemlji koja ima moć da djeluje kao svoj vlastiti ubica.

Zbog toga je Allahov Poslanik došao da objasni da je čovjek racionalno biće, koje može da bira između svog racionalnog života ili samoubilačke propasti.

Posljednji Allahov Poslanik Muhammed, a.s., ostavio je poruku da čovjek mora biti čovjek po vlastitom izboru; mora poštivati vrijednosti života po vlastitom izboru; mora učiti da čuva i razvija život po vlastitom izboru; mora otkriti vrijednosti koje život znače i primijeniti ih u praksi po vlastitom izboru. A to znači da čovjek mora prihvatiti i u životu primijeniti po vlastitom izboru moralni kod, kojeg mu nudi Allahova knjiga (Kur'an) i Alejhisselamova praksa (Sunnet). - Ja sam poslan da ustanovim i usavršim moralni kod kod ljudi - poručio nam je Allahov Poslanik Muhammed, a.s., kojem poklanjamo našu vjeru i ljubav, nadajući se njegovom šefa'atu onda kad drugog šefa'ata neće biti.

Stoga, draga braćo i sestre, približimo se jedni drugima u ovim mevludskim danima i zbijmo svoje redove u odbrani naše slobode i prava da živimo i radimo prema moralnom kodu našeg Pejgambera!

Allahu Svemogući, prosvijetli naš um i razum na putu istine i dobra!
Allahu Sveznajući, pouči nas da slobodu izbora koristimo za dobrobit čovječanstva!
Allahu Milostivi, omili nam Sunnet Tvog Poslanika i ujedini nas u ljubavi prema Poslaniku, njegovoj časnoj porodici, njegovim ashabima i svim ljudima koji su živjeli i umrli u istini i pravdi! Amin!

 

Razriješenom imamu Ahmetu Omerbašiću trajno oduzeto pravo na rad u IZ

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

ZNAKIZ1Sarajevo, 30. januar 2012. (MINA) - Ured muftije zeničkog je saopćio da je razriješenom imamu, hatibu i muallimu u džematu Piljužići, Medžlis IZ Tešanj, Ahmetu (Ibrahima) Omerbašiću trajno oduzeto pravo na rad u Islamskoj zajednici.

Imam Ahmet Omerbašić je razriješen dužnosti imama, hatiba i muallima u džematu Piljužići zbog teške povrede službene dužnosti.

S obzirom da on nije postupio prema dekretu Rijaseta od 21.11.2011. g. i još dodatno svojim negativnim djelovanjem unio razdor u džematu Piljužići i omeo rad organa Islamske zajednice, izrečen mu je dekret o trajnom oduzimanju prava na rad u Islamskoj zajednici, saopćeno je iz Ureda Muftije zeničkog.

Reisu-l-ulema primio kardinala Theodora McCarricka iz Vašingtona

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti

Sarajevo, 27. januar 2012. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio uzoritog kardinala Theodora McCarricka iz Všingtona i člana Upravnog odbora  Catholic Relief Services.

reis-kardinal-mc-was-01-2012

Kardinal Theodor je dugogodišnji prijatelj BiH i ovaj put je došao u posjetu da bi podržao  nastojanja CRS-a na pomoći povratku raseljenih porodica u njihove domove, te iskazao dobru volju i solidarnost s ljudima u BiH.

U razgovoru s reisu-l-ulemom kardinal se interesovao za međureligijski dijalog u BiH.

Kao svog starog poznanika, reisu-l-ulema ga je upoznao o tome da BiH čuva svoju tradiciju suživota i tolerancije i da kroz aktivnost Međureligijskog vijeća BiH se čuva i razvija međuvjerski dijalog.

Reisu-l-ulema je zamolio kardinala da se sam uvjeri u međuljudske i međuvjerske odnose u Sarajevu i svojim svjedočenjem potvrdi da je Sarajevo simbol suživota i tolerancije.

Kardinal je zahvalio reisu-l-ulemi na prijemu i poželio da svi narodi  i sve vjere u BiH skladno žive. Također, kardinal je iskazao svoju nadu da će BiH kroz svoje aktivnost uticati na suživot i toleranciju u regionu i Evropi.