Da li postoji u islamu zabrana pojedinih aktivnosti u posebnim danima u sedmici?
- Published in
- Kategorija: Meleki/džini/šejtani/sujevjerje
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Da li postoji u islamu zabrana pojedinih aktivnosti u posebnim danima u sedmici?
Npr., često se čuje u našem narodu da ne valja sjeći nokte ili kosu petkom ili utorkom, ili da se ne valja srijedom i subotom na mjesečevu mijenu kupati ili sjeći kosu i mnoga druga sujevjerja.
Odgovor:
Spomenute zabrane/pokude koje se temelje na zloslutnji i umišljanju loših predznaka nemaju utemeljenje u izvorima islama. One su plod pogrešnog narodnog vjerovanja, odnosno sujevjerja ili praznovjerja, te se na njih ne treba posebno obazirati.
Zloslutnja koja se povezuje s određenim brojevima, danima u sedmici i sl., zabranjena je u islamu, jer se događaji/dešavanja vežu za njihove uzroke Božijom voljom i odredbom. Spomenute odrednice nemaju nikakve stvarne veze s ljudskom ne/srećom. Zloslutnja je bila široko rasprostranjen oblik sujevjerja u predislamskom društvu, koji je islam okarakterisao i osudio kao neispravno vjerovanje i praksu. Vjerovjesnik Muhammed, a.s., je kazao: „Nema osnova vjerovati u loše predznake i zloslutnju; drag mi je optimističan pristup.“ „A šta je to optimističan pristup?“ – priupitaše prisutni. „Lijepa riječ“ – odgovori im Vjerovjesnik, a.s.“ (Buhari)
Smisao ove zabrane ogleda se u tome što je zloslutnja izraz lošeg mišljenja o Bogu, dž.š., što ona demorališe čovjeka i pasivizira ga u određenom vremenu, pothranjuje u njemu defetizam i fatalističko poimanje života, slabi njegovu odlučnost i volju. Islam afirmira optimističan pristup i pozitivan odnos prema životu i radu u svakom vremenu i mjestu.