Ajet u kojem se spominju dvije smrti
- Published in
- Kategorija: Kur`an / objave
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Esselamu alejkum!
Pročitao sam odgovor na pitanje o dvije smrti koje Kur'an Časni spominje, ali mi je tekst izazvao još veću pa vas molim za objašnjenje.
"Gospodaru naš," - reći će oni -"dva puta si nas usmrtio i dva puta si nas oživio; mi priznajemo grijehe naše, pa ima li ikakva načina da se iziđe?"(40:11)
Vaš odgovor:'' Postoji nekoliko tumačenja spomenutog ajeta. Najveći broj mufessira smatra da se ovaj ajet tumači u svjetlu 28. ajeta sure El-Bekare: "Kako možete da ne vjerujete u Allaha, vi koji ste bili ništa (tj. mrtva materija), pa vam je On život dao; On će, zatim, učiniti da pomrete i poslije će vas oživjeti, a onda ćete se Njemu vratiti." Prema ovom tumačenju, prva smrt je ona prije udahnjivanja duše u tijelo zametka, a druga nakon rođenja osobe. Prema drugom tumačenju, prvo usmrćenje je na koncu života osobe, a drugo u kaburu nakon što umrli bude oživljen radi kaburskog ispita, tj., odgovaranja na pitanja koja postavljaju meleki Munker i Nekir. Prema trećem tumačenju, prvo usmrćenje se desilo nakon što su svi ljudi ili njihove duše stvoreni - izvedeni iz kičme Ademove i kada je zatraženo od njih da posvjedoče ko je njihov Gospodar, te su nakon preuzete obaveze (Misak) vjerovanja u Allaha - Stvoritelja svega, bili usmrćeni i poslije toga sukcesivno stvarani. Drugo usmrćenje je ovo uobičajeno na ovom svijetu. Prvo tumačenje je najizglednije, jer ima potvrdu u drugom kur'anskom ajetu.Allah najbolje zna šta je istina od ovoga i koje je pravo tumačenje spomenutog ajeta.''
''U njima, poslije one prve smrti, smrt više neće okusiti i On će ih patnje u ognju sačuvati,''(44:56)
Čitajući prije navedeni ajet, svako objašnjenje povlači pitanje, npr. ako je prva smrt kad nismo postojali onda je dunjalučka druga itd. Ako su dvije smrti dunjalučka i berzahska, onda poslije prve slijedi i druga.
Molim Vas da mi ovo razjasnite jer smatram da ste najkompetentniji za to. Hvala mnogo.
"Pitajte učene ako ne znate." (prijevod značenja El-Enbija, 7)
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Ovaj ajet koji ste citirali je posve jasan. Ukazuje na to da u Džennetu nema smrti, nakon one prethodne kojom su okončali život na dunjaluku. U Svakom slučaju to je zadnja smrt koja je prethodila ulasku u Džennet, tako da se to može usaglasiti sa sva tri tumačenja ajeta u kojem se govori o "dvije smrti i dva proživljenja". A Allah najbolje zna.
Inače, tefsir - tumačenje Kur'ana nije moje uže polje bavljenja, već fikhski (praktičnopravni) propisi. Zato bi bilo bolje da ovo pitanje postavite nekom od naših mufessira koji se više bave ovom naučnom disciplinom.