A+ A A-

Pretraga pitanja

Kršenje kućnog reda u džamijama

1. Pitanje:

Kršenje kućnog reda od: Broj: 03-KM-832-1/07, 05. Ševval 1428. h.g. - 16. oktobar 2007. godine,  član 8.
Nije dopušteno u džamiji spavati, „objedovati, pušiti, organizirati bilo kakav vid sportske rekreacije ili činiti druge stvari koje su suprotne islamskoj tradiciji Bošnjaka. Zabranjeno je upotrebljavati razglas osim za oglašavanje namaskog vakta, učenja salavata i salle.
Kod nas je običaj da poslije bajrama i jednog i drugog se malo posjedi u džamiji, popije kahva, koja zapali, bogami se malo i nadimi ali se to sve kasnije očisti, okreći, hanume spreme kolača i priprave se sokovi pa se beglenbegliše o svemu i svačemu. Da li je to u suprotnosti sa ovim članom,uz to se pusti na razglasu koja domaća ilahija i et,... i često nam hodža pusti te domaće ilahije,kad su kakvi radovi oko džamije u haremu, te recimo mevlud pred akšam ako dođemo ranije to sve s razglasa, nadam se da to ne smeta komšijama, nama naprotiv prija, bilo je par pritužbi na ilahije ove neke moderne s dosta muzike ali šta ćemo ilahije kao ilahije sve na jednom cd-u pa šta se zadesi.

 

1. Odgovor:

Esselamu alejkum!

Spomenutu odredbu Kućnog reda u džamijama i mesdžidima treba u potpunosti sprovesti, a za njeno sprovođenje odgovoran je prije svih imam, a potom i džematski odbor na čelu sa mutevelijom. Sve je jasno rečeno u tom članu i samo treba ispoštovati navedeno.

 

2. Pitanje:

Član 5.
U tumačenju i izvršavanju ibadetskih islamskih dužnosti u džamijama, mesdžidima i drugim vjerskim objektima Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini primjenjuje se hanefijski mezheb. Šta ako se pojave osobe koje se ne pridrzavaju hanefijskog mesheba, jer često nam u goste dođe neko ko "čudno" klanja. Šta smo dužni uraditi u tom slučaju, bilo je putnika namjernika iz turske ili sirije, tamnoputih, ne upitah odakle su, ali se nisu držali kućnog reda, ko će im i objasnit kad čudno pričaju.

 

2. Odgovor:

Esselamu alejkum!
Kada je riječ o primjeni hanefijskog mezheba, ova odredba se prije svega odnosi na imama i Bošnjake koji tradicionalno slijede hanefijski mezheb. Međutim, ukoliko bi u džamiju ili mesdžid došao klanjati sljedbenik nekog drugog ehli-sunnetskog mezheba, ima pravo klanjati po svom mezhebu i niko nema pravo da ga spriječi u tome, kao što i mi imamo pravo da klanjamo po svom mezhebu kada se nađemo u džamiji u kojoj imam i prisutne džematlije klanjaju po nekom drugom mezhebu (malikijskom, šafijskom ili hanbelijskom). Ne može se niko izbaciti iz džamije ili prisiliti ga da mijenja mezheb zato što imam i džematlije klanjaju po nekom drugom mezhebu. Ovo se prije svega odnosi na sljedbenike četiri općepriznata i prihvaćena ehli-sunnetska mezheba (hanefijski, malikijski, šafijski i hanbelijski mezheb).

 

3. Pitanje:

Sve učestalija pojava korištenja minareta za postavljanje internetske opreme (repetitora često srbijanske ZONA kompanije), što za mene predstavlja ruglo i sramotu te u razgovoru sa ostalim džematlijama i mještanima tih naselja izražena je opšta odbojnost od takve reakcije, zašto takve odluke donose imam i par ljudi oko njega, da li je to prije svega normalno i moralno? Čuje se često i rečenica: Pa nizašta drugo i ne služe(misleći na munare), bolje u tom slučaju iznajmite bh telecomu bolji će račun imati i džemat i muftijstvo ako je stalo do para, ovo me posebno tangira... Kod nas to nije slučaj ali okolni džemati su već instalirali tu opremu, a naša je munara na udaru...

3. Odgovor:

Esselamu alejkum!

Smatramo neprimjerenim i neprihvatljivim pretvaranje munara u svojevrsne repetitore, i njihovo komercijalno instrumentaliziranje u komunikacione svrhe, jer je to u suprotnosti s osnovnom svrhom minareta, a to je oglašavanje ulaska namaskog vremena ezanom. Nije nam poznato da je Rijaset eksplicite dozvolio ili zabranio spomenuti postupak, ali na osnovu odredbi o korištenju džamije i džamijskih prostora i objekata, možemo zaključiti da to nije dozvoljeno.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH