Uređenje džemata
- Published in
- Kategorija: Džemat/džamija
- Štampa , E-mail
Pitanje:
Eselamu Alejkum!
Ovog puta imamo nekoliko pitanja koja se tiču našeg džemata i jako su važna i trebaju nam odgovori što je prije moguće:
1. Da li je ženama preporučeno da zajedno sa muškarcima sjede u jednoj prostoriji dok imam drži predavanje, iako žene imaju prostor u drugoj prostoriji u kojoj nema muškaraca i obezbijeđeno im je ozvučenje i ogromni ekran tako da i one vide i čuju govor imama? U prostoriji u kojoj sada sjede izmiješani muškarci i žene, muškarci su okrenuti direktno prema ženama, sjede ispruženih ili podignutih nogu, a žene sjede ispred njih gledajući njih i imama dok govori, kada žene moraju ustati da pogledaju svoju djecu koja su na donjem spratu džamije moraju proći ispred muškaraca koji jako slobodno sjede kao da su kod svoje kuće na svom krevetu.Je li ovako miješanje dozvoljeno? Šta nam hadisi našeg Poslanika govore o ovome?
2. Žene dolaze namirisane raznim mirisovima u džamiju, tako da se taj miris osjeti u prostoriji u kojoj one sjede zajedno sa muškarcima...Je li to dozvoljeno? Molimo vas ukažite na hadise časnog Poslanika o ovome.
3. Djevojke dolaze na mektebsku nastavu u nepropisnoj odjeći koja je jako uska, kratka i providna, te se vidi i njihov unatarnji veš. Je li pravilno postupiti tako što se na to ukaže imamu, i raditi na popravci oblaćenja naših djevojaka? Je li haram da ja svoju djecu ne vodim više u mekteb jer se bojim negativnog uticaja lošeg ponašanja i lošeg oblačenja na moju djecu? Postoje li vjerodostojni hadisi koji ukazuju na ovakve situacije?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Poštovana,
U sva tri pitanja, koja se odnose na tri različite situacije, Vaša zapažanja i primjedbe su osnovane i umjesne. Načelno, gledajući striktno na propise iz oblasti islamske kulture druženja, odijevanja, boravka u džamiji i sl., Vi ste u pravu što ukazujete na stanovita kršenja tih propisa. Međutim, gledajući na konkretnu situaciju i okolnosti koje ju okružuju, u primjeni tih propisa u datoj situaciji treba biti fleksibilan u smislu da se vodi računa o postepenosti i taktičnosti u radu, imajući u vidu sve okolnosti. Naravno, to ne opravdava zanemarivanje propisa i tamo gdje se mogu primijeniti, ali ne treba biti prestrog, pa da ta strogost dovede do rastjerivanja ljudi, djece i omladine. Lahko je rastjerati ljude, ali ih je teško okupiti. Ovako vjerovatno rezonira i imam u svom tolerisanju nekih blažih kršenja propisa u nadi da će se to vremenom popraviti i poboljšati. Zato i Vama preporučujemo strpljenje i nadanje da će se stanje popraviti. Teško je ostvariti idealno stanje u neidealnim okolnostima, ali mu svakako treba težiti. Neka Vas Uzvišeni nagradi za brigu o džematu i njegovom stanju.