LAĐU POTAPAJU ONI KOJIMA SU FETVE HOBI
Šerijatsko-pravno mišljenje (fetva) izneseno je na javnu licitaciju, a
mnogi koji imaju sasvim malo šerijatskog znanja daju fetve koje se
odnose na važna pitanja od općeg interesa bez imalo ustezanja i
razmišljanja. U jednom predanju stoji: “Onaj ko je najsmjeliji među
vama za davanje fetvi, najsmjeliji je i da trpi Vatru.‘‘
Osim toga, ima onih koji sa sobom imaju pet-šest učenika i sebe
smatraju “potpomognutom grupom i spašenom skupinom‘‘, dok su svi ostali
u zabludi ili su otpadnici, potvoritelji i griješnici. Za njih su
vladari nejvjernici, pisci bezbožnici (heretici), pjesnici razvratnici,
učenjaci režimski ljudi, daije obmanjivači, činovnici zulumćari,
trgovci varalice...
Takvi postupaju kao što je postupao haridžija Ebu Hamza kada je svome
prijatelju rekao: “Niko osim mene i tebe neće ući u Džennet!‘‘
- Subhanallah! U Džennet čija je širina kolika su nebesa i Zemlja, ući
će samo dvojica!? Prepuštam ga tebi! To nije onaj Džennet kojeg
Uzvišeni Allah obećaje Svojim robovima – zaprepašteno mu odgovori
prijatelj.
Jednom smo ja i dr. Sa‘d el-Burejk vodili diskusiju s nekim mladićem
koji je završio samo Osnovnu školu, a onda je napustio dalje
školovanje, pa se posvetio čitanju knjiga koje je razumijevao sam na
svoj način. Zbog toga je izvrtao smisao Tekstova, interpretirao dokaze
na svoj način i na kraju formirao smiješno razumijevanje Šerijata. Mi
smo tom mladiću spomenuli Bin Baza i Ibn Usejmina, a on ih je
omalovažio i nipodaštavao.
Čudno je što je taj mladić davao fetve u pitanjima akaida, krvnog
delikta i vela vel-bera‘a koja spadaju u najteža pitanja uopće. Ali,
nakon brojnih diskusija s njim, njegov um je očišćen od te smetenosti i
neka je na tome hvala Uzvišenom Allahu.
U vrijeme Omera b. El-Hattaba živio je čovjek po imenu Sabig b. ‚Asl
koji je dijelio fetve i “šakom i kapom‘‘ i baratao argumentima bez
ikakvog razumijevanja i ustezanja. Omer je pozvao ovog čovjeka, oborio
ga licem na zemlju i počeo ga odozgo udarati štapom sve dok čovjek nije
izgubio svijest. Kada se osvijestio reče:
- Asbahna ve asbaha mulku lillah! (Osvanusmo i osvanu sve u Allahovoj vlasti!)
- Kako se osjećaš – upita ga Omer.
- Nestalo je onoga što sam osjećao i sada sam, uz Allahovu, dozvolu ozdravio - reče čovjek.
Osim toga, postoje internet stranice i satelitski kanali koji su puni
muftija koji nemaju potrebne kvalifikacije za to; nemaju memorije,
razumijevanja i znanja o intencijama Šerijata, a ne poznaju ni
stvarnost. Njihove fetve koje donose su iskrivljenje, ekscentrične,
kontradiktorne i sukobljene. Jedan od njih na jednom od tih kanala
kadgod bude upitan o nečemu kaže: “Nema smetnje u tome, nema zapreke da
se to radi...‘‘
Drugi, opet, ponavlja: “Mislim, a Allah opet najbolje zna...‘‘,
“očigledno je...‘‘, “predostrožnije je...‘‘, i slične izreke koje
ukazuju na plitkoću znanja, pukotinu u mozgu i kržljavost u spoznaji.
Pitanje je samo kako je Ummet dopustio da pitanja vjere i ovoga svijeta
prepusti “muftijama‘‘ za koje se zna da nisu bili istrajni u traženju
znanja, da nisu bili temeljiti u razumijevanju argumenata i da nisu
izučavali šerijatsko pravo i islamske znanosti?!
Kako možemo budućnost naših potomaka i sudbinu našeg Ummeta prepustiti
ljudima koji donose fetve u pitanjima u kojima su se velikani među
učenjacima ustezali. A da su ta ista pitanja postavljena Omeru b.
El-Hattabu on bi okupio sve učesnike Bitke na Bedru da se s njima
konsultuje.
Kada će se objediniti fetve u islamskom svijetu, od Džakarte pa do
Nuakšota, odnosno u cijelom svijetu uopće?! Naime, u svakoj
muslimanskoj zemlji postoje mogućnosti da se ostvari ovo objedinjavanje
i moguće je angažiranje sposobnih i temeljitih alima, te desetine
prevodilaca na satelitskim kanalima i telefonskim linijama koje bi bile
otvorene danonoćno.
O vi koji žurite s fetvama, o vi koji ishitreno izričete sud o nečijem
kufru, novotariji, grijesima i zabludi, zar ne mislite da će te biti
proživljeni na Danu velikom?! (Aluzija na ajet: “Zar oni ne misle da će
biti proživljeni da Danu velikome?!)
Fetva je sud (mišljenje) kojim muftija istupa u ime Allaha, pa teško
onima koji pogriješe kada istupaju u ime Onoga Koji je Jedan i Koji sve
potčinjava!
Svaki čovjek ima toliko propusta i grijeha koji ga mogu gurnuti u more
kajanja, a šta će tek biti s onima koji preuzmu grijehe i pogreške
drugih ljudi?!
Stoga, o ulemo, obuzdajte razuzdane fetve, spriječite izigravanje s
Čistim Šerijatom i zaustavite maloumnike da se igraju s vatrom! Jer,
kada je “uže fetve ostavljeno da visi svezano za vrh grebena‘‘, tada su
se oni koji su početnici u ilumu odvažili da za njega prihvate, pa su
davali fetve o tespihu, zekatu na nakit, puštanju odjeće ispod članaka,
slikanju... Kada niko na to nije reagovao oni su počeli davati fetve o
nafilama, farzovima, šartovima, vadžibima... A kada su opet pušteni,
počeli su davati fetve iz oblasti akide, krvnog delikta, el-vela‘a
vel-bera‘a...
Tako su fetve postale zajednički plijen i svojina svih ljudi i zbog
takvih “muftija stradaju i usjevi i potomstvo.‘‘ Polovičan alim
uništava vjeru, polovičan ljekar uništava zdravlje, a polovičan
arhitekta doprinosi rušenju građevina. Ashabi su one koji bi pitali za
neku fetvu slali jedan drugom i izbjegavali davati fetve iz obazrivosti
i straha od Uzvišenog Allaha. Tako su postupali i veliki alimi iz
sljedećih generacija, pa je imam Malik jednom upitan za četrdeset
pitanja i odgovorio je na svega osam pitanja. Na ostalih trideset i dva
pitanja rekao je: “Ne znam.‘‘ Tada je čovjek koji mu je postavio to
pitanje začuđeno rekao: “Imam Malik ne zna!?‘‘
- Idi svijetu i razglasi im da Malik ne zna ništa – Malik reče ovom čovjeku.
Imam Malik je ovako postupao i pored toga što se zna da su za njega
njegovi savremenici rekli: “U Medini se fetve ne donose dok je u njoj
Malik.‘‘
A imam Šafi‘i je za njega rekao: “Kada se spomenu učenjaci, onda se za Malika može reći da je zvijezda.‘‘
Jedan pjesnik je spjevao: “Kada Malik u svojoj Medini dadne neku fetvu, mene tada nikakva druga fetva zadovoljiti ne može.‘‘
Zato, dragi brate, reci mi – tako ti tvoga Gospodara – koliko je znanje
ovih brzopletih neznalica u usporedbi sa Malikovim znanjem?!
Osim toga, neki se stavljaju u položaj teoretičara pravca ehli sunneta
i džema‘ata i svako onaj ko se s njima slaže, na Pravom je putu, a
svako ko se ne slaže, u očitoj je zabludi. Takvi iz neznanja daju fetve
u svim oblastima, a sami ne razlikuju šta je ravno, a šta okruglo.
Kaže Uzvišeni Allah (u prijevodu značenja ajeta): “I ne govorite laži
jezicima svojim: ‚Ovo je dopušteno, a ovo zabranjeno‘ da biste tako o
Allahu laži izmišljali. Oni koji o Allahu laži izmišljaju – neće
uspjeti.”(En-Nahl,116.)
Ajid el-Karni
Preveo: Muhamed Mehanović
(www.preporod.com,
Monday, 09 July 2007)