A+ A A-

Pretraga pitanja

Brak i konzumacija braka sa maloljetnim osobama

Pitanje:

Selam alejkum! 
Jako me interesuje tefsir ajeta u Suri Et- Talak. Govorim o 4. ajetu ove sure. Ovaj ajet je jako negativno korišten od strane kršćanskih misionara i od onih koji mrze Islam. Kažu da taj ajet dozvoljava muslimanima da imaju seksualne odnose sa malom djecom odnosno onima koji su još u djetinjstvu. Inače sam čuo od muslimanima nije dozvoljeno da imaju seksualne odnose dok neko ne bude dostigao pubertet, što znači u zapadnoj definiciji osoba koja je u mogućnosti rađati djecu i imati seksualne odnose bez ikakvih fizičkih problema. Dakle da je dozvoljeno napraviti bračni ugovor, ali da nije dozvoljeno konzumirati brak prije puberteta. Kao npr. u slučaju Aiše pubertet je došao kad je bila 9 godina stara i tada je to sve išlo normalno, i niko nije reagovao na to. 

Ali sada ovi kršćanski misionari kažu da ovaj ajet (65:4) dozvoljava da se imaju seksualni odnosi prije toga, makar bilo i kad je neko 1 godinu star. Evo sada neki muslimani su odgovorili i rekli da se ovo ne odnosi na osobe prije puberteta i u djetinjstvu jer se koristi riječ "Nisai" u tom ajetu te da se to odnosi na osobe koje nemaju menstruaciju zbog nekih bioloških razloga. Kažu da se riječ "Nisaa" ne odnosi na malu djecu dok se u nekim tefsirama, potvrđuje stav ovih kršćanskih misionara kao što je u tefsiru Jalalayn, Ibn Kathir, Mawdudi i te tako.

Mene interesuje Vaš stavu o ovome pitanju, kakav je tefsir ovog ajeta? I je li to potvrđuje stav kršćanski misionara ili je stvar onakva kako je objašnjena od strane muslimanskih apologetičara - da nije dozvoljeno da se imaju seksualni odnosi i konzumira brak dok neko ne bude dostigao pubertet, što znači da budu fizički spremni na seksualne odnose bez ikakvih problema. 
 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
U spomenutom ajetu se nigdje ne govori o seksualnim odnosima. Ajet se odnosi na slučajeve razvoda braka. U ranijem periodu je bilo uobičajeno u nekim sredinama sklapanje brakova u ime maloljetnih lica od strane staratelja, ali je to bilo samo formalno sklapanje braka bez prava na konzumaciju braka, tj. intimni odnos sve do punoljetnosti, odnosno fizičke i psihičke spremnosti za to. Tako sklopljen brak nije punovažan sve dok ga ne odobri malodobno lice nakon što postane punoljetno. Prije toga nema stupanja u intimne odnose. Međutim, tako sklopljen, formalno sklopljen, nepunovažan brak, bilo je moguće raskinuti i ajet govor o tom slučaju. U Članu 4. Ženidbenog zakona - Hukuk aile kararnamesi koji je donešen u Osmankoj carevini, a na temelju učenja hanefijskog mezheba stoji sljedeća odredba: "Kandidatima za ženidbu priznaje se sposobnost za sklapanje ženidbe ako je zaručnik navršio 18,. a zaručnica 17 godina života. " Iznimno sudac može, prema članu 5. istog zakona, dozvoliti vjenčanje doraslom mučkarcu, koji nije navršio 18 godina života, ako se ovaj obrati za to sudu s tvrdnjom da je postao punodoban, a tjelesno tako razvijen, da mu se može tvrdnji povjerovati. Slična odredba važi i za djevojku. Spomenutom odredbom, shodno novom idžtihadu, zabranjeno je i formalno sklapanje braka s takvom osobom kako bi se onemogućila eventualna zloupotreba ustanove formalnog sklapanja nepunovažnog braka u ime malodobne osobe.Da zaključimo, prema šerijatskim propisima zabranjeno je stupiti u intimne odnose s malodobnom ili bilo kojom drugom osobom koja fizički i mentalno nije sposobna za to, a tu sposobnost otprilike stiče s navršenim gore spomenutim godinama života.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH