Čestitost (moralnost) i bračna dostojnost
- Published in
- Kategorija: Bračno pravo
- Štampa , E-mail
Pitanje
Selam.
S obzirom da Allah dž.š. u Kur'anu kaže da su nevaljali muškarci za nevaljale žene, i nevaljale žene za nevaljale muškarce, a čestiti muškarci za čestite žene i čestite žene za čestite muškarce, a znam i za hadis gdje se kaže da čovjek neće preseliti dok ne učini grijeh za koji kori svog brata koji ga je učinio a zatim se za njega pokajao, pa me interesuje, da li je grijeh onda da muškarac ili žena koji su počini blud, a potom se pokajali, budu u vezi sa ženom odnosno muškarcem koji nisu? Da li pokajanje briše grijehe na način da se onda ovaj ajet ne primjenjuje?
Odgovor
Esselamu alejkum!
Tačno je da spomenuti ajet pojašnjava i definira moralni profil osoba koje jedna drugoj odgovaraju kada je riječ o stupanju u brak. Logično je i primjereno da moralno čista osoba želi i treba da stupi u brak s moralno čistom osobom. Nemoralna osoba nema pravo stupati u brak s moralnom osobom, jer je njen profil nemoralnost, pa neka u brak stupa sa osobom sličnog profila. Međutim, u slučaju da se nemoralna osoba iskreno pokajala i vratila vjeri, može stupiti u brak s neporočnom osobom. Brak će biti ispravan. Jer, iskrena teoba briše grijehe. Međutim, neporočna osoba treba biti na oprezu, tj. treba biti sigurna u iskrenu teobu griješnika, obzirom da su prevare moguće. U svakom slučaju, to što ranije nemoralna osoba traži moralnu osobu za bračnog druga ide u prilog moralnosti i neporočnosti prije braka. Jer, ko je bio neporočan prije braka, veliki su izgledi da takav ostane i u braku.