A+ A A-

Pretraga pitanja

Razvod braka

Pitanje

Esselamu alejkum.

Nakon 7,5 godina braka ja i moja hanuma smo odlučili da se razvedemo. Što se tiče svjetovnog prava odlučili smo da to bude sporazumno. Njeni razlozi za razvod su nedostatak ljubavi i "različiti pogledi na život". Moji razlozi zbog kojih sam odlučio da najzad odustanem od pokušavanja spašavanja braka su sljedeći: žena aktivno odbija izvršavanje bračne obaveze duže vremena a zadnjih godinu i po u potpunosti iako je svjesna šerijatske težine tog djela, zatim komunicira i viđa se sa jednim "prijateljem" krijući od mene bez obzira što joj to izričito zabranjujem, zatim izlazila je do neka doba noći bez mog znanja s kim i gdje a pogotovo bez moje dozvole, zatim potpuno nepoštovanje mene i mojih odluka itd. Naglašavam da su ovo samo neki od razloga. Ja s a druge strane nisam joj ništa osporio što se tiče šerijatskih obaveza prema njoj i djetetu, čak sam joj pružio daleko više nego što sam bio obavezan.

Mnoge stvari sam trpio na svoju štetu, a stavljajući kao cilj ispred sebe opstanak braka i dobrobit sina od 5,5 godina koji će po dogovoru ostati s njom. Međutim, shvatio sam da u svemu ovome nisam uspio da zaštitim granice koje je Uzvišeni postavio, a što me je  najviše i grizlo te sam odlučio da prestanem sa bezuspješnim trudom i krenem u tom smjeru.

Ovo sve sam naveo sa razlogom da vam upotpunim sliku situacije i da vam pomognem oko odgovora na moje pitanje koje glasi: 

Prilikom šerijatskog sklapanja braka dogovor za mehr je bio hadž koji joj u toku dosadašnjeg braka nisam uspio isplatiti. U slučaju razvoda prema gore navedenim uslovima, da li sam dužan isplatiti mehr ukoliko su razlozi za razvod nepoštivanje strogih šerijatskih obaveza i muževe volje kako je navedeno. Naime, od par alima sam čuo da su tri verzije isplate mehra i to: 

1. ukoliko razvod nastupa isključivo muževom odlukom bez zasluge od strane žene onda je muž dužan u potpunosti isplatiti mehr;

2. ukoliko je razvod dogovorni bez ičije krivice usljed nedostatka ljubavi i sl, a da nije niko uskratio prava ovog drugog onda se isplaćuje polovina mehra;

3. ukoliko je razvod braka uslovljen nepoštovanjem muževe volje i rađenje po svom nahođenju i kontra šerijata od strane žene onda muž nije dužan isplatiti ništa od mehra. 

Molim vas da mi potvrdite da li su navedene tvrdnje šerijatski utemeljene i da li moj slučaj spada u neku od navedenih kategorija te da me posavjetujete kako ispravno šerijatski postupiti u navedenoj situaciji. 

Želim naglasiti da ovim pitanjem ne tražim izgovor za neizvršavanje svoje obaveze ukoliko ona postoje već želim biti siguran u svoju obligatornost u navedenoj situaciji a koja mi je saznanjem o ove tri verzije nejasna.

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Budući da je brak konzumiran i da ste se sporazumno razveli bez uvjetovanja neisplate mehra, dužni ste isplatiti ugovoreni mehr u cijelosti. Potvrda obaveze mehra nastaje iz dva razloga: bračna konzumacija (spolni odnos) i smrt jednog od supružnika. Budući da u Vašem slučaju postoji bračna konzumaciju, mehr je potvrđen, i jedino se može osloboditi te obaveze isplatom ili ženinim oprostom, odnosno oslobađanjem supruga od obaveze isplate mehra.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH