Diskriminacija islamske vjeronauke u obrazovnom sistemu Srbije
Kao što je poznato, vjeronauka se zalaže za promociju moralnih načela i svih pozitivnih vrijednosti u društvu. Oni koji usvoje i praktično primjene znanje iz programa ovog predmeta mogu postati uzor svima koji žele biti korisni članovi društvene zajednice. Vjeronauka uči poštivanju drugog u drugačijeg, promoviše lijepe međuljudske odnose, kulturu komunikacije sa drugima, radi na prevenciji maloljetničke delikvencije, bluda, zloupotreba droga, alkohola, cigareta i drugih poroka, kao i na promociji čuvanja zdravlja i života. Između ostalog, ona podučava učenika kako da putem dužnosti i obaveza uređuje svoj odnos prema Bogu, samome sebi, roditeljima, rodbini, komšijama, zajednici, domovini, čak i prirodi.
Međutim ne smije se zanemariti jedan od veoma bitnih ciljeva vjeronauke, a to je - promocija uvjerenja da svaki čovjek treba čuvati vrijednosti svog identiteta, kao i poštivati vrijednosti tuđeg identiteta.
Upravo je na ovaj segment njenih programskih ciljeva udarila vlast Republike Srbije kada je iz obrazovnog sistema isključila 92 vjeroučitelja Islamske vjeronauke i na njihovo mjesto postavila režimske ljude (islamskih imena) koji imaju za cilj, po nakaradnom političkom srborežimskom projektu, doprinijeti maksimalnoj asimilaciji, prije svih, bošnjačke djece. Kroz tolerisanje i nametnute 'svetosavizacije' ova asimilacija bi u dogledno vrijeme otvorila put prema, slobodno možemo kazati, pokrštavanju bošnjačke djece kao finalnog cilja onih koji su 2007. godine udarili i na jedinstvo Islamske zajednice u Republici Srbiji. Sve ovo, po svemu sudeći, je dobilo ''blagoslov'' od strane dvojice potplaćenih bošnjačkih ministara koji se umjesto za interese svoga naroda već odavno bore za interese srbijanske vlasti.
Relativno davne 2001. godine u saradnji sa crkvama i vjerskim zajednicama u školski sistem Republike Srbije je uveden predmet Vjeronauka. Tadašnje Ministarstvo vjera je bilo podržavatelj i pokrovitelj ovog projekta. Islamska zajednica u Srbiji je najozbiljnije shvatila svoj dio doprinosa ovom važnom projektu. Danonoćno je rađeno na pripremanju nastavnih planova i programa za sve razrede, obezbjeđivanju vjeronaučnih užbenika, osposobljavanju kadra, profila vjeroučitelja koji će izvoditi nastavu Islamske vjeronauke i osiguravanju svih komponenti potrebnih za uspješno izvođenje nastave.
Prvi čas Islamske vjeronauke održao je vjeroučitelj Hajrudin Balić 2001.godine u Srednjoj ekonomsko-trgovinskoj školi u Novom Pazaru. Predmet je izazvao veliko interesovanje i kod učenika i roditelja što je rezultiralo time da se preko 90 % bošnjačke djece veoma brzo opredijeli za pohađanje ovog predmeta. Tok izvođenja nastave je tekao bez ikakvih problema sve do 2007. godine, kada je Republika Srbija odlučila da napadne jedinstvo Islamske zajednice nelegalno osnivajući paravjersku tvorevinu pod imenom 'Islamska zajednica Srbije'. I laiku je jasno da islamska zajednica kao samostalna, nezavisna institucija u svom nazivu uopće ne smije imati sintagmu kojom je neko prisvaja. Tako na primjer postoje: Islamska zajednica u Hrvatskoj, Islamska zajednica u Sloveniji, Islamska zajednica u Srbiji, Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini, a ne Islamska zajednica Bosne i Hercegovine! Sami pristanak izvjesnog kruga labilnih 'vjernika' na naziv 'Islamska zajednica Srbije' je bilo pristajanje na marionetski položaj u kojem će sve konce u funkcionisanju ove zajednice vući srbijanski režim!
S druge strane, predvodnik Islamske zajednice u Srbiji muftija Muamer ef. Zukorlić je nadljudskim naporima, pored svih režimskih napada, kao i izdaje od strane dvojice marionetskih bošnjačkih ministara, uspio da očuva snagu jedine legitimne Islamske zajednice, njen integritet, ponos i dostojanstvo. Pošto je srbijanski režim očekivao da će i predvodnik legitimne Islamske zajednice 'pasti na koljena', a to se nije dogodilo, udari na Islamsku zajednicu su nastavljeni.
Kada je o obrazovanju riječ, jedan od napada države na slobodu prava Bošnjaka bilo je i zaustavljanje procesa akreditacije Internacionalnog univerziteta u Novom Pazaru. Nedavno se, zbog ove diskriminacije prava, nekoliko bošnjačkih institucija obratilo Evropskoj uniji. Univerzitet je obezbijedio studijske programe koji sadrže sve zakonom predviđene elemente, sticanje kvalifikacija za brojne profesije i zanimanja, sveobuhvatan i cjelovit program multietničkog karaktera, kvalificirano nastavno osoblje različite nacionalne pripadnosti, prostor, učionice, laboratorije, svu tehničku opremu potrebnu za rad u brojnim departmanima za izučavanje brojnih nauka.
Uprkos svemu, iz nejasnih razloga, proces akreditacije Internacionalnog univerziteta je zaustavljen, a u isto vrijeme u istom gradu, Novom Pazaru, velikom brzinom je otvoren drugi univerzitet kojem je akreditacija data u roku od tri sedmice!
Licemjeran odnos Srbije prema Bošnjacima se ogleda i kroz iznošenje razloga za diskriminaciju njihovih prava, gdje su se u ovom slučaju svo vrijeme navodili razlozi bez ikakvog utemeljenja, poput tobožnjeg nedostatka kvalitetnog studijskog programa, prostora i kvalificiranog osoblja. Univerzitetu se bezrazložno nanijela milonska materijalna šteta.
Narodni poslanik, predsjednik Bošnjačke demokratske zajednice je na skupštini srbijanskog parlamenta iznio sve probleme diskriminacije Bošnjaka u obrazovnom sistemu, ali je od ministra obrazovanja Žarka Obradovića ponovo dobio pesimističan odgovor uz navođenje onih istih, mnogo puta ponovljenih, neosnovanih razloga.
Danas i mala djeca u Sandžaku znaju da je u sve ovo do grla umiješana visoka politika kojoj je cilj ponovo uspavati probuđenu bošnjačku svijest o identitetu, kako bi se, kao mnogo puta dosad, muslimanima Bošnjacima sloboda dozirala 'na kašičicu', ali ostaje nejasno kako se 'moćnici' konačno ne okane svojih zlih namjera i nakon što su upoznali bošnjačku snagu i želju da svoje vjerske i nacionalne vrijednosti brane i odbrane.
Savršen primjer čuvanja časti i dostojanstva naroda i zajednice je primjer predvodnika Islamske zajednice u Srbiji muftije Muamera Zukorlića koji konstantno ulaže nadljudske napore u očuvanju bošnjačkih vjerskih i nacionalnih interesa. Nakon što se srbijanski režim odvažio da iz obrazovnog procesa isključi 92 stručna nastavnika Islamske vjeronauke i postavi svoje podanike, muftija Zukorlić je bio prisiljen da donese – Fetvu kojom se bošnjačkoj djeci zabranjuje pohađanje vjeronauke kod nekompetentnih i nepouzdanih osoba.
Ministar Žarko Obradović je u svom licemjernom stilu osudio ovu Fetvu, a roditelji i učenici već postupaju po njoj. Danas, 9. oktobra 2012. godine, na trgu 'Gazi Isa-beg Ishaković' u Novom Pazaru održan je protestni skup građana na kojem se traži vraćanje sručnih nastavnika Islamske vjeronauke na radna mjesta, a organizirana je i protestna šetnja građana do Gradske uprave u Novom Pazaru. Gradonačelnik, koji je po svemu sudeći jedan od podanika režima, se nije smio usuditi izaći pred građane.
Osim bojkota režimski programirane vjeronauke od strane učenika i roditelja, najavljene su i sudske tužbe koje će biti poslate i Beogradu i međunarodnoj zajednici. Tužbe će biti iznijete na račun Ministarstva prosvete i nauke Republike Srbije koje je u potpunosti zanemarilo listu vjeroučitelja koju je dostavila Islamska zajednica u Srbiji. Ovim zapostavljanjem spiska vjeroučitelja grubo je prekršen zakon o obrazovanju, a Islamskoj zajednici nanesena šteta sa nesagledivim posljedicama.
Tenzije u Sandžaku i dalje rastu. Građani bošnjačke nacionalnosti sve više spomnju mogućnost ostvarenja Autonomiju Sandžaka – kao evropske prekogranične regije, kao jedino moguće rješenje svih nagomilanih problema u odnosima dvaju naroda. S druge strane, Republika Srbija ne čini ništa da taj proces uspori, tj. čini sve da ga ubrza!
Mersada Nuruddina Agović, vjeroučiteljica