A+ A A-

Pretraga pitanja

Sumnja u ispravnost abdesta

Pitanje:

Poštovani profesore,
Našao sam jedan odgovor u kome Vas pitaju o sumnji u gubitak abdesta, i Vi ste rekli da je princip da se računa da abdest nismo izgubili sve dok ne budemo sigurni u to, tj. ako recimo posumnjamo u namazu da nam je procurilo mokraće, računa se da abdest nismo izgubili dok ne budemo sigurni da smo je ispustili. "Ono što je sigurno ne može se otkloniti sumnjom", ste napisali.
Zanima me da li to znači da se različito tretira sumnja u ispravnost abdesta, pa treba obnoviti abdest, od sumnje u gubitak abdesta, pa ne treba obnavljati abdest?
Također, iskoristio bih priliku da Vas pitam još nešto. Poznato je da se nakon gusula ne treba uzimati abdest jer je on sadržan u gusulu, pa poslije gusula možemo klanjati. Međutim, ako recimo u toku gusula ispustimo vjetar, ili malo mokraće, da li će to pokvariti gusul, ili samo abdest koji se računa da je uključen u gusul?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

1. Da, dobro ste primijetili da se različito tretiraju, tj. imaju različite posljedice kada je riječ o abdestu, sumnja u u pogledu ispravnog uzimanja abdesta ili samog uzimanja abdesta nakon hadesa i sumnje u gubitak abdesta. U prvom slučaju se presumira da osoba nema abdest, a u drugom da ga ima i da ga nije izgubila, jer sumnja ne otkalnja ono što je sigurno. U prvom slučaju bili smo sigurni u hades, a sumnja se javila u pogledu ispravng uzimanja abdesta, a u drugom slučaju bili smo sigurni u abdest, a posumnjali u njegovo kvarenje.

2. Spomenuto ne kvari gusul, ali se poslije toga mora uzeti abdest.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH