A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Kako naklanjati

Pitanje

Kako će postupiti osoba koja je počela da klanja 9 godina nakon punoljetstva u islamu, u pogledu naklanjavanja propuštenih namaza? Da li će morati naklanjavati farzove od svakog namaza posebno, za svaki propušteni dan za sve te godine i tako ih zanijetiti, ili na neki drugi način?


Odgovor
Mora se zanijetiti naklanjavanje svakog farza ponaosob. Nijet u namazu kojim se razlikuje jedan od drugog namaza je šart - uvjet ispravnosti.

Pitanja o abdestu

Pitanje

1. Kakv je status uzimanja abdesta u kupatilu u kojem se nalazi wc šolja. Čula sam da abdest nije ispravan ako se ne spusti poklopac na wc šolji, i isto tako da se abdest gubi ukoliko se uđe u kupatilo a daska na wc šolji nije spuštena.

2. Da li će ženska osoba, koja inače nije pokrivena, izgubiti abdest ukoliko je otkrivene glave (i ruku) vidi osoba koja joj nije mahrem? Npr. osoba izađe sa abdestom sa namjerom da ide na namaz u džamiju, ali stavi maramu tek kada dođe do džamije.


3. Da li će abdest biti pokvaren ukoliko se u toku uzimanja abdesta progovori?

4. Da li osoba može prilikom uzimanja abdesta samo skvasiti prstima sluznicu nosa, ili „uroniti" nos u šaku vode, s obzirom da joj često nakon ušmrkavanja, pa čak i najmanjeg ili običnog ispuhivanja nosa, počne teći krv na nos, tako da postoji opasnost da zakasni na namaz?

 

Odgovor

1. Dozvoljeno je uzeti abdest u kupatilu u kojem se nalazi wc šolja. Abdest je ispravan bila daska na wc šolji spuštena ili ne.

2. Neće izgubiti abdest, ali je počinila grijeh zbog otkrivanja dijelova tijela koji inače moraju biti pokriveni pred strancima.

3. Govor tokom uzimanja abdesta treba izbjegavati, ali ne kvari abdest.

4. Može se tako postupiti, abdest će biti ispravan.

 

Posjeta mezarjima za Bajram

Pitanje

Je li je bid'at da se ide u posjet mezarjima na dan Bajrama?

 

Odgovor

Obilazak mezarja nije bid'at, već sunnet. Nema zabrane da se obilaze mezarja bilo koji dan pa i tokom samog Bajrama. Međutim, budući da je Bajram (posebno prvi dan) vrijeme veselja, radosti i obilaska rodbine i prijatelja, a obilazak mezarja izaziva sjetu i tugu, što su dvije oprečne vrste osjećanja, bolje je prolongirati posjetu mezarju za neku drugu priliku.

Razlike u namazu muškarca i žene

Pitanje

Da li postoji razlika u klanjanju između žene i muškarca?


Odgovor

Nema bitne razlike u načinu klanjanja namaza između muškarca i žene. Postoje razlike u nekim detaljima, kao npr. načinu vezanja ruku u namazu (žene vežu ruke na grudima, a muškarci ispod pupka), neophodnom obimu pokrivenosti tijela, formiranju safova u džematu...

Specijalizacija iz ginekologije

Pitanje

Esselamu alejkum!
Mlada sam doktorica i sestra u vjeri pred kojoj je velika dilema. Naime, ponuđena mi je specijalizacija iz ginekologije kojom bih se željela baviti, ali nisam sigurna da li je po islamskim načelima doktoru dozvoljeno da vrši abortus? Pretpostavljam da je medicinski indiciran abortus dozvoljen, a šta je sa namjernim prekidom trudnoće?

Budući da ću raditi u malom mjestu, gdje ću možda biti i jedini ginekolog, da li te okolnosti imaju ikakvu važnost kod takvog djela? I da li je na specijalizaciji dozvoljeno uraditi abortus da bih naučila samu tehniku izvođenja?
Neka Vas dragi Allah dž. š. nagradi monogo biste mi pomogli s odgovorom!

 

Odgovor

Izuzetno je važno da imamo žene muslimanke koje se bave ginekologijom. To je jedna od vrsta kolektivnih obaveza muslimana. Kao i svaka struka i nauka, i ginekologija ima svoje uvjete i standarde koje morate ispuniti da biste se uopće mogli baviti tom djelatnošću.

Kada se radi o abortusu koji specijalizant izvodi radi vježbe, kandidat specijalizant ne odgovara za njeg, već mentor koji o tome donosi odluku. Kada je riječ o abortusima općenito, neki od njih su zabranjeni, a neki dopušteni. O tome se donose procjene tokom bavljenja tom djelatnošću u svakom konkretnom slučaju. Ukoliko imate nekih dilema, sumnji i zadrške, opredijelite se za neku drugu specijalizaciju, ali svaka od njih izaziva neke dileme i otvara neka pitanja.

Ekshumacija i prevoz ostataka

Pitanje

Molim Vas za odgovor na pitanje, da li je dozvoljena ekshumacija i prevoz ostataka umrlog (koji je umro i koji je ukopan u inostranstvu) nazad u BiH radi ukopa u rodnom mjestu?

 

Odgovor

Ukoliko postoji potreba za ekshumacijom, kao npr. da osoba nije ukopana u muslimanskom mezarju, nemogućnost ili teškoća kod posjećivanja i obilaska kabura i sl., nema smetnje da se to uradi i prevezu ostaci u Bosnu i Hercegovinu kako bi se ukopali u muslimansko mezarje. Ako nema potrebe i razloga koji smo naveli, bolje je ne činiti ono što je nepotrebno.

Brak s h. Aišom


Pitanje

Svjedoci smo danas dosta napada na Poslanika s.a.v.s. Često ti napadi dolaze radi Poslanikovog braka sa Aišom r.a.
Vas pitam, da li postoje pouzdani podaci koliko je hazreti Aiša imala godina kada se udala za Poslanika, i da li ima nešto o tom braku u Časnom Kur'anu. Volio bih da o tome nešto znam jer sam i sam zbunjen informacijama o Poslanikovom braku sa hazreti Aišom. Shvatio sam da je Poslaniku melek rekao da se oženi hazreti Aišom? Da li o tome ima nešto u Kur anu Allahovom dž. š. ?
Bio bih vam zahvalan na odgovoru i objašnjenju jer mi znači da sebi razjasnim neke stvari i otklnoim sve nedoumice odnosno nejasnoće.

 

Odgovor

Kada je riječ o Poslanikovom a. s. braku sa hazreti Aišom r.a. treba znati da tu nema ništa sporno niti je taj brak potakao bilo kakve priče i kontroverze u vrijeme kada se desio i kasnije. Brak je bio zakonit i u skladu sa šerijatskim propisima. H. Aiša je bila punodobna u vrijeme otpočinjanja bračnog života s Poslanikom a.s. Koliko je tačno imala godina pouzdano se ne zna niti je to relevantno. Kada je riječ o stupanju u intimne odnose sa suprugom, islamski je propis da je dozvoljeno stupiti u intimne odnose sa suprugom tek kada ona fizički i psihički bude sposobna za to, bez obzira na datum sklapanja braka, što je ispoštovano i u slučaju hazreti Aiše. Fizička i psihička sposobnost za bračne odnose je individualno pitanje i razlikuje se od osobe do osobe, klimatskih i drugih uvjeta. Neprijatelji islama s vremena na vrijeme potegnu pitanje Poslanikove a.s. ženidbe s više žena, s hazreti Aišom i sl., ne bi li na taj način doveli u pitanje njegov moralni integritet. Razlozi svih njegovih ženidbi, nakon ženidbe s hazreti Hatidžom, su pojašnjeni u djelima muslimanskih historičara i ko želi da o tome sazna više, neka se obrati na ta djela. Ovo pitanje se s vremena na vrijeme aktuelizira s ciljem unošenja sumnje u vjerovanje muslimana. Kur'an govori samo o potvori i neosnovanoj optužbi hazreti Aiše od strane munafika i nekih pojedinaca i kategorički brani njen moralni integritet. O samoj ženidbi Poslanika a.s. s Aišom r.a. Kur'an ne govori.

Upotreba dezodoransa tokom posta

Pitanje

Eselamu alejkum,
Da li kvari post dezodorans za tijelo koji se koristi protiv znojenja? Dezodoransi uglavnom sadrže neku vrstu industrijskog alkohola u sebi kao sastojka i kada se namiriše tijelo, taj se miris osjeti.

 

Odgovor

Upotreba dezodoransa za tijelo ne kvari post.

 

O zakašnjelom pokajanju

Pitanje

Moje pitanje je hipotetičko, ako osoba koja nije bila u namazu i ostalim Allahovim dž. š. farzovima, sazna da je teško bolesna, ali neće umrijeti barem još 10 godina recimo, i odmah se pokaje kad sazna za bolest a ima još recimo 10-tak godina života po nekim medicinskim procjenama, da li se kasno pokajala Allahu dž. š.?
Jer čini mi se da se pokajanje ne prima pred smrt. Da li je saznanje o smrtnoj bolesti pred smrt pokajanje ili nije i prima li se ovo pokajanje i usmjeravanje na Pravi put?
Molim vas da ovo pitanje ozbiljno pročitate i da mi ozbiljno odgovorite jer, ne daj Bože, može biti potrebno.

 

Odgovor

Bolest koja traje duže od jedne godine ne smatra se smrtnom bolešću bez obzira kako teška bila. Pokajanje se prima i u smrtnoj bolesti sve do pred same smrtne muke i izlazak duše iz tijela.
No to nije razlog da neko odgađa s teobom i pokajanjem, jer smrt može nastupiti iznenada, a ne znamo da li ćemo uspjeti pokajati se na samrtnoj postelji. Niko ne može znati niti biti siguran da će biti živ tokom slijedećih nekoliko minuta, a kamoli godina. Ne znamo da li će nam se Allah smilovati i teobu nam uopće omogućiti. Zato s pokajanjem treba požuriti. To što je osoba oboljela od bolesti od koje se obično umire, pa makar i tokom mjeseci ili godina, nije zapreka za primanje pokajanja.

Uzvišeni u Kur'anu kaže: "Allah prima pokajanje samo od onih koji učine kakvo hrđavo djelo iz lahkomislenosti, i koji se ubrzo pokaju; njima će Allah oprostiti.- A Allah sve zna i mudar je.

Uzaludno je kajanje onih koji čine hrđava djela, a koji, kad se nekom od njih približi smrt, govore: "Sad se zaista kajem!" a i onima koji umru kao nevjernici. Njima smo bolnu kaznu pripremili." (En-Nisa', 17-18)

Boravak u zadimljenom prostoru

Pitanje

Prije par dana nakon ulaska u kancelariju na poslu gdje su svi pušači koji ne poste, poprilična količina dima od cigara me je okružila i vjerovatno sam nešto od tog dima udahnuo ili mi je ušlo u nos ili u usta protiv moje volje. Pokušao sam se malo izmaknuti ali bilo je toliko dima da nije bilo alternative.
Bojim se da mi je to pokvarilo post. Pričao sam s nekim prijateljima i dok neki kažu da mi post nije pokvaren, s obzirom da nisam pušač i da nisam imao alternativu, nego biti u toj kancelariji, drugi su mišljenja da je svejedno jer ako je i malo dima ušlo u nos ili u usta, taj dan je potrebno napostiti.
Malo je ipak teško se držati daleko od zapušenih prostora kad postite, jer kod nas se svugdje u kancelarijama puši, ali svejedno ne znam je li to opravdanje pa bi volio čuti vaše i zvanično mišljenje da li je zbog ovoga potrebno napostiti taj dan?


Odgovor

Vaš post je ispravan budući da niste namjerno i svjesno udisali duhanski dim, već se to desilo kao rezultat Vašeg boravka u zadimljenoj prostoriji. U takve prostorije ne treba ulaziti bez potrebe.