A+ A A-

Slušanje muzike

Pitanje:

Esselamu alejkum!

U poznatom pravnom djelu hanefijskog mezheba El-Muhtar stoji: ''Slušanje muzičkih instrumenata je haram - veliki grijeh.'' A u komentaru pomenutog djela koji se zove El-Ihtijar navode se riječi Ebu Jusufa, učenika Ebu Hanife, r.a., koji je rekao:  ''U kuću iz koje se čuju muzički instrumenti ja ulazim bez dozvole vlasnika kuće, zato jer je sprečavanje zla obaveza.''

Zašto mi u BiH ne prihvatimo stav našeg imama po ovom pitanju, kad je njegov stav jasan, ako smo deklarisani kao sljedbenici tog mezheba?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ne postoje čvrsti i neupitni dokazi da je slušanje muzike haram. Da bi se nešto okvalifikovalo kao haram moraju postojati jaki dokazi za tu pravnu kvalifikaciju. Sama činjenica da se u određnim prilikama (svadba) preporučuje upotreba nekih muzičkih instrumenata (def) u svrhu oglašavanja svadbe, ukazuje da ne može biti govora o tome da je to haram po sebi (haram li zatihi), ali se može okvalifikovati kao zabranjeno, ili pokuđeno zbog nekih vanjskih svojstava i okolnosti, tj. s obzirom na popratne pojave i posljedice. No, u svakom slučaju bolje je kloniti se sumnjivih stvari. Stav Ebu Hanife može biti samo rezultat uvida u spomenute okolnosti, popratne pojave i posljedice.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice