A+ A A-

NOVI MUALLIM BR. 27

NOVI MUALLIM

Časopis za odgoj i obrazovanje

god. VII, br. 27, Sarajevo, 7. ramazan1427. h.g. / 29. septembar 2006.

 

Image 



SADRŽAJ

 

Senada Hasanbašić

UVODNIK................................................................. 2

 

PUTOKAZI

Ismail Albayrak: TURSKA TUMAČENJA KUR’ANA U DVADESETOM STOLJEĆU   4

 

SAGLEDAVANJA

C.S. Lewis: UKINUĆE ČOVJEKA .......................  20

 Mevludin Dizdarević: SUKOB CIVILIZACIJA IMA NOVO IME - SUKOB BOGATIH I SIROMAŠNIH        28

 

MUALLIM

Muamer Tinjak: EBU BEKR ES-SIDDIK (632. - 634.)         38

Muhamed Rizvić: SMANJENA SPOSOBNOST UČENJA I NEDOSTATAK PAŽNJE    44

Medina Jusić: POTREBE DJECE  .......................... 51

Amra Heljić-Imamović: UTICAJ NASTAVNIKA NA KREATIVNOST DJECE    61

Mustafa Hasani: VJERA U SVAKODNEVNICI .... 68

 

TEMA BROJA

Remzija Pitić: VJERSKI PROGRAM ..................... 74

*PRILOG ................................................................ 80

 

HISTORIJA OBRAZOVANJA

Ahmed Čolić: ZAPAD NA ISTOKU ........................ 96

 

MUALLIMOVA PROZA

Isnam Taljić: KURTUBA ........................................ 102

 

PREGLED .............................................................. 112

 


 SAŽETAK

 

TURSKA TUMAČENJA KUR’ANA U DVADESETOM STOLJEĆU  - Ismail Albayrak

Ovu raspravu Ismaila Albayraka (Turska tumačenja Kur’ana u dvadesetom stoljeću) u prijevodu Djermane Šete Muallim preuzima iz hrestomatije Tumačenje Kur’ana u Republici Turskoj, koju priređuje prof. dr. Enes Karić. Rasprava Ismaila Albayraka objavljena je u pakistanskom časopisu Islamic Studies (Islamabad, godište 2005.). 

Ova Karićeva hrestomatija donosi njegove uvodne rasprave o fenomenu i tematici tumačenja Kur’ana u sekularnoj Republici Turskoj, a potom slijedi desetak stručnih i naučnih studija iz pera turskih i drugih univerzitetskih profesora. Knjiga je u pripremi.

 

SUKOB CIVILIZACIJE IMA NOVO IME – SUKOB BOGATIH I SIROMAŠNIH - Mevludin Dizdarević

Minulih godina svjedočimo činjenicu da, naporedo sa povećavanjem jaza između bogatih i siromašnih, po principu spojenih posuda raste i strah bogatih da ostanu bez svoga novca i ugodnog života. Strah, kao svoju prirodnu konsekvencu, porađa zatvaranje i povlačenje u sebe. Odsustvo pravde je jamačno prvi i osnovni znak da su neko društvo, imperija ili civilizacija dosegli svoj vrhunac te da im predstoji skori silazak sa historijske scene. Dok jedno društvo pred sebe postavi pravdu kao najviši ideal i čvrsto se drži univerzalnih principa pravičnosti, to društvo posigurno napreduje. Onog trena kad društvo izda ove principe i od pravičnog se pretvori u društvo nepravde, njegov nestanak je izvjestan.

Valja nam, dakle, govoriti o pravdi kao egzistencijalnom principu bez kojeg ljudski život gubi svaki smisao. Pravda se mora dosegnuti evolucijom ili revolucijom, sasvim svejedno. Naravno, revoluciju u klasičnom smislu te riječi ne smatramo adekvatnim rješenjem društvene krize.

 

SMANJENA  SPOSOBNOST  UČENJA  I  NEDOSTATAK  PAŽNJE -   Muhamed ef. Rizvić,

Rad na naučnom doprinosu je težak put koji zahtijeva određenu volju, strpljenje, sposobnost i intenzivnu pažnju i koncentraciju, izgrađene navike, disciplinovanost i tačnost, ovladanost velikim brojem naučnih disciplina, a iza toga uporan svakodnevni rad.

U prezentovanom sadržaju korištena je precizna terminoligija kombinovana sa jasnim definicijama ključnih pojmova u tekstu. Teskt  predstavlja interdisciplinarni pristup pokušaja unapređenja rada sa djecom koja imaju teškoće u učenju i ponašanju, kako u školi tako i u mektebu.

Preciznosti sadržaja su zasnovani na najsavremenijim pedagoško-metodičkim, medicinskim, sociološkim i psihološkim istraživanjima. Vaspitnoobrazovna vrijednost ponuđenog rukopisa ogleda se i u tome što on obezbeđuje objektivna saznanja o najvažnijim temama u ovoj oblasti (mentalno zdravlje, pedagoška praksa, tjelesna i psihička ometenost, mentalno zaostala djeca, djeca sa poremećajima u ponašanju, poremećaji govora itd.)

Cilj ponuđenog rukopisa je da se pomogne i unaprijedi rad sa kategorijom djece koja imaju teškoće u učenju i ponašanju, ali se istovremeno nalaze u redovnoj školi i redovnim odjeljenjima (inkluzivna nastava), ili u mektebskim učionicama. Tu je posebno dat naglasak na to kako nastavnici i muallimi koji rade sa ovom kategorijom djece treba dobro da poznaju njihove sposobnosti i osobine ličnosti kako bi mogli odabrati i  najadekvatnije pristupe u radu sa tom djecom.

 

POTREBE DJECE - Medina Jusić

U ovom radu su obuhvaćene samo one osnovne, opće potrebe šestogodišnjaka koje se najčešće javljaju u tom i njemu bliskom uzrastu. Potreba za privrženošću roditeljima se smanjuje sa uzastom, dok se primjerice potreba za dokazivanjem, istraživanjem i radoznalošću, odnosno saznanjem, povećava što je dijete starije. Ove, kao i potrebe za igrom i razonodom, poštovanjem, pražnjenjem enerije (fizičkim aktivitetom), ljubavlju i nježnošću, te razgovorom su karakteristične i za mnogo stariji uzrast i prate dijete, sa većim ili manjim intenzitetom, u toku njegovog osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Vremenom se kod djece iz ovih, izdeferenciraju i neke specifične potrebe kao što su potreba za umjetničkim izražavanjem, kreativnošću, originalnošću,  potreba za samopotvrđivanjem i dr.

Mogućnost zadovoljavanja potreba djeteta zavisi od društvenog miljea u kojem se ono kreće, prvenstveno od porodice, a potom i škole kao „autoriteta“ u odgojno-obrazovnom procesu. 

 

UTJECAJ NASTAVNIKA NA KREATIVNOST DJECE - Amra Heljić- Imamović

Vođenje procesa učenika i praćenja učenika u tom jedna je od najfascinantnijih i najzahtjevnijih zadaća u odgojno – obrazovnom radu.

Da bi proces podučavanja bio uspješan potrebno je uz izbor oblika nastave odlučiti, osmisliti i organizirati tok nastave i njeno držanje.

Osmišljavanje i organizacija odgojno – obrazovnog rada, posebno u savremenim uvjetima, nužno je ako u recipijentu želimo poboditi njegovu kreativnu i stvaralačku stranu. Sadašnji školski sistem suočen sa svim svojim nedostacima doživljava sve oštrije kritike. Osnovni problem tradicionalnog metoda podučavanja prije svega ogleda se u tome što učenika svodi na pasivnog subjekta koji prima informacije koje on treba da reprodukuje. Kreativnost je jedna od osnova na kojima insistira koncept permanentnog ili savremenog obrazovanja.

 

VJERA U SVAKODNEVNICI – Mustafa Hasani

Iščitavajući novi nastavni plan i program (NPP) vjeronauke nameće se opća ocjena da teme fikha nisu dominantne i da takav pristup treba i promicati. Naime, ako se provjeri broj ajeta pravne naravi onda su alimi koji su ih brojali došli do zapanjujuće brojke od svega 500, što u procentima iznosi zaista manji dio Allahove Knjige koja je uputa cijelom čovječanstvu.

Iako se kroz literaturu koja se objavljuje kod nas često nameće ocjena da fikhske teme dominiraju treba promovirati pristup koji i teme prava dovode u kontekst onoga što je svrha a što sredstvo.

Stalnim osluškivanjem naše stvarnosti učinit ćemo da nastava vjeronauke postane aktuelna, korisna i smislena i atraktivna. Tekst Vjera u svakodnevnici se bavi pitanjem prezentiranja fikha u vjeronauci, ostavljajući neke smjernice u kojem pravcu bi ta prezentacija mogla biti efikasnija i podobnija za djecu vjeronaučnog uzrasta.

 

ZAPAD NA ISTOKU - Ahmed Čolić 

U pripremi je prvo bosansko izdanje, remek djela srednjovjekovne fizike, «Knjiga o vagi mudrosti» koju je napisao ar-Rahman al-Hazini,veliki islamski znanstvenik 12. stoljeća.

Prvi prijevod dijelova «Knjige o vagi mudrosti»,sa arapskog na neki od evropskih jezika izvršio je ruski orijentalista N.V. Hanikov,1859. godine.Prvi kompletni prijevod «Knjige...» na evropske jezike(ruski jezik) izašao je tek 1983. godine u redakciji «Instituta historije prirodnih nauka i tehnike Akademije nauka SSSR.»

Izdanje koje se priprema na bosanskom jeziku je prijevod «Knjige...» sa ruskog jezika i prvi je prijevod na neki od južnoslovenskih jezika.

U ovom članku dat je kratak komentar «Knjige o vagi mudrosti»,od strane prevodioca i priredjivača bosanskog izdanja.

 


 

Slijedeće dokumente možete DOWNLOADOVATI (Desni klik > Save as) u pdf/doc formatu :

1. KORICA27 

2. SADRŽAJ

3. Uvodnik

4. Impressum

5. Sažetak

6. Ukinuće čovjeka

7. Ogledni čas - Ebu Bekr Es-sidik

8. Vjerski program