A+ A A-

Prekidanje sunnet-namaza radi priključivanja farz-namazu u džematu

Pitanje:

Esselamu alejkum.

Poštovana braćo, zanima me stav četiri pravne škole u vezi sa početkom klanjanja farz-namaza u džematu. Da pojasnim, često sam u prilici vidjeti naše starije pa i određene imame u penziji da klanjaju sunnet, a proučio se ikamet za farz namaz, a oni i dalje klanjaju sunnet, čak zakasne na prvi rekat farz-namaza ili ponekada i više. Znači moje pitanje konkretno glasi: da li je preče napustiti sunnet i pristupiti klanjanju farza ako znamo da nećemo stići klanjati sunnet prije nego što imam krene na ruku'u, ili će nastaviti klanjati sunnet i naklanjati kasnije ono što ga je prošlo? Allah Vas nagradio.

Odgovor:

Ovo nije mjesto za izučavanje detaljnih stavova svih mezheba o nekom pitanju pri čemu bi se iznosili dokazi svih mezheba. Ovdje iznosimo kratke odgovore u kojima uglavnom iznosimo odgovore u skladu sa propisima hanefijskog mezheba jer se kod nas taj mezheb primjenjuje.

Prema propisima hanefijskog mezheba ako je osoba počela obavljanje sunneta ne treba ga prekidati radi započinjanja farza u džematu, jer samim započinjanjem sunneta (nafile) njegovo upotpunjavanje postaje vadžib, na osnovu riječi Uzvišenog Allaha: „i ne ništite djela svoja!“ (Muhammed, 33.) U spomenutom slučaju ako je osoba na prvom rekjatu ona će klanjati još jedan rekat i onda predati selam, a ako je na trećem rekatu upotpunit će ga sa četvrtim rekatom. Na taj način neće ga mimoići zajedničko obavljanje namaza, a uz to će obaviti i sunnete.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice