A+ A A-

Saopćenje Službe za odnose s javnošću u povodu stavova Valentina Inzka

ZNAKIZ1Sarajevo 28. avgust 2009. (MINA) - U povodu stavova Valentina Inzka visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini, objavljenih u časopisu Svjetlo riječi, broj 316/317, srpanj/kolovoz 2009., u kojem govori o alevizmu, zatim "da je Karadžić bio najveći prijatelj islama" o širenju "radikalnog islama", muslimanima koji nisu ostali u svojoj tradiciji, te o prihvatljivom islamu, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdaje saopćenje za javnost u kojem se kaže:

- Bošnjaci muslimani od visokog predstavnika očekuju da on tumači i implementira Dejtonski mirovni sporazum i predano radi na uspostavljanju demokratskih standarda i integraciji BiH u Evropsku uniju. Islamska zajednica smatra da visoki predstavnik nije kompetentan, niti ima takve nadležnosti da muslimanima tumači propise islama, islamsku doktrinu i tradiciju i ovakvi, namjerni ili nenamjerni, izleti samo nanose štetu bosanskim muslimanima. Bosanski muslimani imaju svoju ulemu i svoje muftije, imaju svoju dokazanu tradiciju učenja, življenja i tumačenja islama.

Islamska zajednica se pita zašto se Bošnjaci permanentno moraju pravdati zbog svoje vjere? Zašto se moraju Bošnjacima stalno držati predavanja o njihovoj vjeri, zašto se Bošnjacima pored njihove uleme mora govoriti šta im valja a šta ne valja, šta im je prihvatljivo a šta nije prihvatljivo u vjeri, dok ostali mogu uživati u miru svoje vjere, pošteđeni uznemiravanja i sumnjičenja? Da li imaju ti diplomati važnijih poslova od bavljenja islamom i njegovim tumačenjem? Da li je to poruka da visoki predstavnik koji je i specijalni predstavnik Evropske unije u našoj zemlji treba bosanskim muslimanima ubuduće biti i visoki tumač ili specijalni tumač islama? Zašto se, i s kakvim moralnim pravom, miroljubivim Bošnjacima, nad kojima je pred očima cijelog svijeta činjen genocid i unatoč tom genocidnom iskustvu, nameće teorija o islamskom radikalizmu.

Islamska zajednica sugerira visokom predstavniku da bosanske muslimane poštedi tumačenja prijateljstva Karadžića prema islamu i muslimanima, kaže se u saopćenju Službe Rijaseta za odnose s javnošću.

Šta je rekao Valentin Inzko

Prenosimo dio intervjua za „Svjetlo riječi" br. 316/317, koji se odnosi na islam i muslimane u Bosni i Hercegovini i na koji je reagirao Rjaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini:

Ne, nisam to mislio, nego ima lice­mjerja i kod nas vjernika koji ćemo osu­đivati materijalizam Zapada a koristiti sve njegove proizvode. Zar mnogi ne ko­riste protuzapadnu politiku kao sredstvo protiv sekularnosti države? Uvodim Vas i u pitanje o muslimanima u Europi.

Mislim da je u BiH bilo dosta alevitskog islama iz Turske. Pogotovo u Beču ima puno alevita. To je jedna blaža, eu­ropska, tolerantna forma. Mislim da je to tu domaće, a druge struje su tuđe, nisu se udomaćile. Mislim da i neće. Jedan vaš političar mi je rekao da ne možeš kalemiti maslinu na šljivu, to ne ide. Tako i ja mi­slim, da se nešto što je tuđe neće prihvatiti. Mislim da bi ovaj tradicionalni bosanski islam mogao biti model za Europu.

Ne ide li Europa sve više desno i zbog straha od muslimana?

Ima tendencija, ali mislim da je u Europskom parlamentu ostao isti omjer snaga, pa to vrijedi samo djelomično. Kad, recimo, u jednom haustoru imaš 50 obitelji, i samo je jedna austrijska, a ostale su islamske, ta se austrijska, narav­no, plaši, iako su dosta puta ti muslimani najbolji susjedi. Tako sad ima dosta ljudi koji biraju desne stranke. To je taj trend.

Mislim da je Karadžić bio najveći prijatelj islama, on je najviše učinio da se ovdje širi radikalni islam. Da nije bilo te agresije, mnogi muslimani bi ostali u svojoj tradiciji. Mislim da treba još neko vrijeme. Nedavno sam bio na Baščaršiji i vidio kako jedna fina djevojka jednog zaista pravog vjernika, koji ne propušta nijedno klanjanje, nije imala maramu. Rekla je: Ja sam muslimanka i vjerujem u Allaha, ali to je u meni, a ne u marami. Kao što neki kažu za alkohol: loše stvari izlaze iz usta a ne u usta. Ima različitih ljudi koji su vjernici, ali taj bosanski islam za mene je sasvim prihvatljiv i sekularan. Mi u Austriji imamo islam i priznajemo ga u školama, vjeronauk ima podršku dr­žave. Ali samo ta linija, a ne linija koja propovijeda govor mržnje.

Dosta političara i religioznih vođa, a što je teže i običnih ljudi ne žele pri-znati odgovornost za vlastito zlo u ratu niti patnju i žrtve drugih.

Tu možemo samo spomenuti ono što je rekao Isus: "Istina će vas osloboditi." Bez istine i pravde nema ničega. To tre­baju napraviti sudovi i druge institucije, a to će trajati još generaciju-dvije. Treba imati vrlo veliko razumijevanje za sve ljude koji su izgubili svoje drage. Znam jednu gospođu iz Srebrenice koja je izgu­bila 21 rođaka. To nitko ne može razu­mjeti i posušiti te suze, ali bismo mogli iz toga izvesti pouku. To je i Njemačka uči­nila i sad su Nijemci i Izraelci, Nijemci i Francuzi veliki prijatelji. To je moguće i mora biti moguće ako smo ljudi.