Promo banner

A+ A A-

Saopćenje o stranačkim aktivnostima u objektima IZ

znak-iz-izdSarajevo, 24. juli 2012. (MINA) - U povodu aktueliziranja pitanja korištenja džamijskih prostora u kontekstu izbornih stranačkih aktivnosti, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

-Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini  je na 2. vanrednoj sjednici održanoj u Sarajevu, 19. 04. 1423. h. g. odnosno 28. 08. 2002. m.g., donio Odluku  u kojoj su iznešeni stavovi Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini o stranačkim, predizbornim i izbornim aktivnostima ili promociji političkih subjekata u objektima Islamske zajednice ili na vjerskim obredima. Odluka je objavljena u Glasniku Rijaseta IZ u BiH, broj: 9-10/2002. god. na str. 1078 ­– 1079. Bilo kakvo odstupanje u prošlosti ili sadašnjosti od slova i duha ove Odluke predstavljalo je i predstavlja odstupanje od principa i stava koji je obavezan za sve uposlenike, organe i ustanove Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Rijaset Islamske zajednice podsjeća imame na njihovu obavezu čuvanja hurmeta i svetosti džamija i vjerskih obreda od svih oblika stranačkih aktivnosti i političke zloupotrebe ma od koga takvi pokušaji dolazili. Rijaset Islamske zajednice visoko cijeni i odlučno podstiče slobodu, zdravu i kreativnu konkurenciju političkog djelovanja što se mora odvijati izvan objekata Islamske zajednice i vjerskih obreda. Zbog naše djece muslimani Bošnjaci u ovom i svakom drugom vremenu imaju obavezu sačuvati ono što im je svima zajedničko, a to je njihova Islamska zajednica i njeni prostori. Vjerski obredi i objekti Islamske zajednice jednako pripadaju svim muslimanima bez obzira na njihovu političku orijentaciju, zato Rijaset Islamske zajednice apelira na sve muslimane Bošnjake koji su u politici da pokažu ljudsku i političku zrelost i povijesnu odgovornost te ne pokušavaju koristiti resurse Islamske zajednice za svoje stranačke interese i ciljeve. Rijaset Islamske zajednice podsjeća da su Banja Luka, Prijedor, Čajniče, Čapljina, Foča i ostala mnogobrojna povratnička mjesta značajno politički zapuštena i da muslimani Bošnjaci vape za susretom i razgovorima s onima koji u Sarajevu imaju ambiciju da artikuliraju bošnjačke nacionalne interese. Zašto se političke elite „ne otimaju“ za bošnjačka sela i gradove u Podrinju, Posavini i drugim mjestima? Umjesto uništavanja preostalog dobra kojeg Bošnjaci imaju u Sarajevu, neka bošnjački političari duh i vrijednosti sarajevskog dobra šire u Livnu, Višegradu, Kozarcu, Stocu, Mostaru a ne da se Sarajevo postavlja kao politički plijen kojeg će čerečiti razjedinjeni i međusobno posvađani sitni interesi ograničenih političkih vizija kao što su neki drugi interesi ratnih godina čerečili Srebrenicu ili Prijedor. Muslimanima Bošnjacima nije prihvatljivo da se danas u političkom smislu od Sarajeva praviti ratna Srebrenicu ili Prijedor.

Rijaset Islamske zajednice podsjeća na sadržaj Odluke iz 2002. godine i obavezu njenog poštivanja 

BISMILLAHIR-RAHMANIR-RAHIM 

- Svaki čovjek ima pravo na zaradu vlastitim trudom i radom! (Kur'an)

- Svaki čovjek je odgovoran za emanet koji mu se povjeri! (Hadis)  

Uloga Islamske zajednice nije da promovira bilo koju političku stranku, ali je nesporno njezino pravo da prati svako političko djelovanje i da, na temelju svoje misije predstavljanja i čuvanja islamskog identiteta muslimana zauzima jasne stavove o svim pitanjima koji se tiču vjere, slobode i časti muslimana kao građana Bosne i Hercegovine. Islamska zajednica želi da se bosanskohercegovačka država i društvo što prije oslobodi predrasuda o vjeri i vjerskim zajednicama, posebno islamu i Islamskoj zajednici i da se konačnom uspostavom vladavine prava Islamskoj zajednici omogući da izvršava svoju misiju, doprinoseći općem dobru, miru i toleranciji među ljudima. Imajući to u vidu Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je donio sljedeću Odluku o stavovima Islamske zajednice o političkim strankama i općim izborima:

1)Islamska zajednica ne promovira ni jednu političku stranku, a nosioci vjerskog autoriteta u Islamskoj zajednici ne mogu obnašati nikakvu političku funkciju; 

2)Prostori Islamske zajednice i javni vjerski skupovi ne mogu se koristiti za promociju bilo koje političke stranke; 

3)U vjerskom obraćanju muslimanima, naročito sa minbera za vrijeme džume-namaza, hatibi ne mogu imenovati ni jednu stranku niti političku ličnost, bilo u pozitivnom, bilo u negativnom smislu; 

4)Islamska zajednica poštuje demokraciju kao princip državnog i društvenog uređenja, te uvažava princip političkog nadmetanja. Međutim, Islamska zajednica ima pravo i obavezu da javno reaguje ukoliko ocijeni da se u tom političkom nadmetanju ugrožavaju osnovna ljudska prava muslimana i ako primijeti da političko djelovanje određene stranke ili određene ličnosti onemogućava muslimane da žive po savjesti svoje vjere i morala; 

5)Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini poziva muslimane da izlaze na izbore i da glasaju po svojoj savjesti. Rijaset Islamske zajednice ima puno povjerenje u političku razboritost i moralnu odgovornost muslimana i zato je uvjeren da će oni znati iskoristiti slobodu izbora kako bi u našoj domovini Bosni i Hercegovini zavladao istinski mir i sigurnost te ostvario se napredak u državi i društvu.