A+ A A-

MINA vijesti

Fetva o nadriljekarstvu i iscjeliteljskim seansama Turabija

  • Published in

Sarajevo, 15. juni 2011. (MINA) - Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je na Drugoj redovnoj sjednici održanoj u Sarajevu dana 11. redžeba, 1432./ 13. juna, 2011. god „izrazio zabrinutost pojavom i promoviranjem nadriljekarstva u Bosni i Hercegovini" te predložio Vijeću za fetve da održi vanrednu sjednicu i razmotri to pitanje radi donošenja fetve i jasnih stavova.

sjednica-vijece-za-fetve-juni-2011 

Na temelju toga, Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je održalo vanrednu sjednicu u srijedu 13. redžeba, 1432./ 15. juna, 2011. god. pod predsjedavanjem reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića, vrhovnog muftije Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, uz učešće članova Vijeća: zamjenika reisu-l-uleme hfz. Ismeta Spahića, muftija banjalučkog Edhema Čamdžića, bihaćkog Hasana Makića, goraždanskog Hameda Efendića, mostarskog Seida Smajkića, sarajevskog Husejina Smajića, travničkog Nusreta Abdibegovića, tuzlanskog Husejna Kavazovića, zeničkog Ejuba Dautovića i vojnog muftije Ismaila Smajlovića te je nakon razmatranja ovog pitanja usvojilo prijedlog fetve koju je napisao fetva-i emin dr. Enes Ljevaković u kojoj se kaže:

-Na temelju Časnoga Kur'ana i Sunneta Allahovog Poslanika, a.s., a nakon uvida u izjave nadriljekara-iscjelitelja Mekkija Turabija i načina na koji on vrši svoje iscjeliteljske seanse, Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini zaključuje da se radi o neprihvatljivom djelovanju. Nadriljekarstvo je šerijatski zabranjeno (haram), odlazak nadriljekaru na iscjeliteljsku seansu je, također, šerijatski zabranjeno djelo kao i svaki vid pomoći, saradnje, promoviranja i promicanja takve i sličnih aktivnosti kojima se obmanjuju lahkovjerni ljudi, manipulirajući njihovim željama i potrebama.

Temeljem gore donesene fetve, Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini donosi slijedeće zaključke i zahtjeve:

Pojava Mekkija Turabija i njegovo djelovanje u Sarajevu, a time i u Bosni i Hercegovini, šerijatski je zabranjeno (haram), pa se ljudima koji vjeruju u Allaha i Sudnji dan savjetuje da se klone ovog harama.

Prema saznanjima do kojih je došlo Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, oni koji su išli na Turabijeve seanse nisu izliječeni i osjećaju se prevarenim.

Prošlogodišnje Turabijeve seanse u Sarajevu narušile su ugled i nanijele moralnu štetu Bosni i Hercegovini jer je Mekki Turabi uzimao našu zemlju kao primjer uspjeha njegovog nadriljekarstva.

Prema tome, Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini zahtijeva od nadležnih organa vlasti, medicinske struke  i  znanstvene javnosti da zaustave obmanu i sramotu koja se nanosi našem društvu pojavom i djelovanjem nadriljekara Mekkija Turabija.

Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini zahtijeva od domaćina i pokrovitelja nadriljekarstva preko osobe Mekkija Turabija da odustanu od ovog, po opće duhovno i duševno stanje društva, štetnog djelovanja sa nesagledivim posljedicama.

Ova fetva sa rečenim zaključcima i zahtjevima ima se pročitati u svim džamijama u domovini i dijaspori sa minbera u petak, 15. redžeba, 1432. / 17. juna, 2011. godine.

Svemogući Allahu, osnaži nas da budemo i ostanemo na Pravom putu!

Sveznajući Allahu, pouči nas da lijek tražimo i nađemo ga na način s kojim si Ti zadovoljan!

Milostivi Allahu, omili nam halal, a udalji nas od harama! Amin!

Evropska akademija nauka i umjetnosti čestitala BANU

  • Published in

evropska-akademija-nauka-i-umjetnosti-logoSarajevo, 14. juni 2011. (MINA) - Evropska akademija nauka i umjetnosti iz Salzburga uputila je čestitku prof. dr. Feridu Muhiću  predsjedniku  Bošnjačke akademije nauka i umjetnosti u povodu osnivanja najviše naučne i umjetničke ustanove bošnjačkog naroda.

Kako stoji u telegramu, Evropska akademija obavještava  predsjednika Muhića da je Bošnjačku akademiju uvrstila na svoju mailing listu i da je otvorena za saradnju s najmlađom akademijom nauka i umjetnosti u Evropi, saopšteno je iz Generalnog sekretarijata Bošnjačke akademije nauka i umjetnosti u Novom Pazaru.

Osnovana BANU

  • Published in

Sarajevo, 10. juni 2011. (MINA) - Nakon tromjesečnih priprema Inicijativnog odbora kojeg je predvodio muftija Muamer Zukorlić, na Internacionalnom univerzitetu u Novom Pazaru 09.06.2011. god. osnovana je Bošnjačka akademija nauka i umjetnosti.

banu-n-pazar-juni-2011-8

Utemeljivači, članovi Osnivačke skupštine Akademije, su: prof. dr. Ferid Muhić iz Skoplja; prof. dr. Mustafa Cerić iz Sarajeva; muftija Muamer Zukorlić iz Novog Pazara; prof. dr Dževad Jahić, prof. dr. Muhamed Filipović, prof. dr. Lamija Hadžiosmanović, prof. dr. Đenana Buturović, prof. dr. Ibrahim Pašić, prof. dr. Omer Nakičević, prof. dr. Smail Čekić, prof. dr. Džemaludin Latić, prof. dr. Hasnija Muratagić Tuna, prof. dr. Ejup Ganić, književnik Nedžad Ibrišimović, prof. dr. Omer Ibrahimagić iz Sarajeva; književnik Alija Džogović iz Peći; prof. dr. Šerbo Rastoder iz Bara; akademski slikar Mehmed Slezović iz Novog Pezara; akademski slikar Nuradin Dino Trtovac iz Zagreba; profesor Ermin Sinanović i ekonomista Haris Hromić iz Sjedinjenih Američkih Država.

Na Osnivačkoj skupštini usvojena je Platforma za osnivanje Bošnjačke akademije nauka i umjetnosti, kao i Statut Akademije. Za prvog predsjednika BANU izabran je prof. dr. Ferid Muhić.

Za predsjednika Senata Akademije izabran je prof. dr. Mustafa Cerić, a za potpredsjednike Akademije prof. dr. Dževad Jahić i prof. dr. Lamija Hadžiosmanović. Odlukom Skupštine za generalnog sekretara Akademije izabran je muftija Muamer Zukorlić.

Senat Akademije pored predsjednika, prof. dr. Mustafe Cerića, čine i prof. dr. Ferid Muhić, prof. dr Dževad Jahić, prof. dr. Lamija Hadžiosmanović, muftija Muamer Zukorlić, prof. dr. Muhamed Filipović, prof. dr. Ejup Ganić, književnik Nedžad Ibrišimović i prof. dr. Mevlud Dudić.

Nadzorni odbor Akademije čine: prof. dr. Smail Čekić - predsjednik, prof. dr. Šerbo Rastoder - član i prof. dr. Ibrahim Pašić - član.

Sud časti čine: prof. dr. Omer Nakičević - predsjednik, prof. dr. Hasnija Muratagić Tuna - član i akademski slikar Mehmed Slezović - član.

Nakon Osnivačke skupštine održana je Promotivna skupština Bošnjačke akademije nauka i umjetnosti na kojoj su se velikom broju prisutnih obratili generalni sekretar Akademije muftija Muamer Zukorlić, akademik Muhamed Filipović, predsjednik Akademije prof. dr. Ferid Muhić i predsjednik Senata reisu-l-ulema prof. dr. Mustafa Cerić.

Cilj osnivanja Akademije je okupljanje naučnih i umjetničkih potencijala bošnjačkog naroda u cilju očuvanja i afirmacije nacionalnih i kulturnih vrijednosti.

Sjedište Akademije je u Sarajevu sa odjelom u Sarajevu i Novom Pazaru, a djelovat će u Bosni i Hercegovini, Sandžaku i na svim prostorima gdje žive Bošnjaci.

Akademija će kroz najviše naučne i umjetničke standarde baštiniti multikulturalnost BiH, Sandžaka i šire regije, te doprinositi multikulturalnom i dijalogu općenito, kako između ostalog stoji u Statutu Akademije.

Ova Akademija nije konkurent sličnim ustanovama, već u postojećim akademijama u okruženju i šire vidi potencijalne partnere.

Akademija će djelovati kroz četiri odjeljenja: Odjeljenje društveno-humanističkih nauka, Odjeljenje za islamsku tradiciju, Odjeljenje za umjetnost i Odjeljenje prirodno-matematičkih, medicinskih i tehničkih nauka.

Nema sumnje da je ovim bošnjačka nacija dobila još jedan stub svog opstanka i očuvanja sopstvenog identiteta, istaknuto je na promotivnom dijelu Osnivačke skupštine BANU.  

Reisu-l-ulema u posjeti IZ Bošnjaka u Njemačkoj

  • Published in

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić u pratnji generalnog sekretara Rijaseta Muhameda ef. Salkića i rukovodioca Ureda za bošnjačku dijasporu mr. Mirsada ef. Kalajdžića od 02. 06. do 06. 06. 2011. g boravi u radnoj posjeti

Opširnije

Reisu-l-ulema na konferenciji Evangelističke crkve

  • Published in

Dresden, 2.juni 2011. (MINA) - U okviru tradicionalnog 33. susreta pod naslovom „Deutscher Evangelischer Kirchentag", danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa ef. Cerić u Dresdenu održao predavanje o temi „Od zajedničke baštine do zajedničkih vrijednosti, od zajedničke historije do zajedničkog djelovanja".

reis-dresden-juni-2011-3

Riječ je o konferenciji u organizaciji Evangelističke crkve koja se održava svake dvije godine u različitim gradovima u Njemačkoj. Prošlogodišnji Kirchentag je bio u Minhenu a ove godine se ova konferencija održava u Dresdenu. Na konferenciji koja traje od 01. do 05. juna 2011, koju je otvorio predsjednik Njemačke Christian Wulf, učestvovat će 1800 predavača a očekuje se oko 120 000 učesnika.

Na konferenciji se očekuje i  dolazak Kancelarke Angele Merkel te brojnih uglednih svjetskih ličnosti iz politike, religije, ekonomije i nauke.  Spektar tema i problematike koje će tretirati društvena zbivanja u Njemačkoj i svijetu na najbolji način oslikava ideju održavanja ove konferencije. U fokusu brojnih predavanja je međureligijski dijalog između judaizma, kršćanstva i islama kao i pitanje integracije muslimana u njemačko društvo. Interes medija za ovu konferenciju je iznimno veliko pa je prijenos zbivanja u elektronskim medijima zapažen.

reis-dresden-juni-2011-4

U svom polusatnom obraćanju u prisutstvu više od 400 slušatelja reisu-l-ulema dr. Cerić je između ostalog rekao:

- Zahvaljujem se predsjednici Kirchentaga Katrin Görig- Eckardt na pozivu da danas i moje srce u Dresdenu bude  sa vašim srcima, u našoj zajedničkoj molitvi da u Evropi vlada vječiti mir i sigurnost među svim ljudima i narodima.

Zahvaljujem se vrijednoj Bošnjakinji Emini Čorbo-Mešić koja je rođena ovdje u Njemačkoj i koja je svojim radom na polju međuvjerskog dijaloga zaslužila moje priznanje što me obavezuje da joj kažem da sam na nju i njoj slične ponosan.

reis-dresden-juni-2011-1

 Također, sretan sam što mogu odati priznanje i mom kolegi Muhamedu Baščeliću koji svojim djelovanje u Islamskoj zajednici Bošnjaka zaslužio moju zahvalnost kao i priznanje za njegov doprinos u iniciranju i realiziranju ideje o Centru za islamsku teologiju na univerzitetu u Tibingenu, što je od povijesnog značaja za integraciju muslimana u njemačko društvo. Posebnu zahvalnost dugujem Prof. dr. Stefanu Schreineru koji nas hrabri da ustrajemo na putu međureligijskog i međukulturnog dijaloga. 

Dame i gospodo,

Prihvatio sam da danas  budem u Dresdenu zato što sam osjetio potrebu da podijelim s vama nama zajedničko vjerovanje da smo svi mi Ademova i Havina djeca i da nam je jedan Stvoritelj.

Prihvatio sam da danas budem s vama kao vaš poziv da zajedno gradimo Nuhovu lađu spasa i da obnovimo zavjet pred Bogom na međusobnu ljubav i pomaganje.

Prihvatio sam da budem danas s vama da se podsjetimo na zajedničke korijene Ibrahimovske tradicije koju danas trebamo više nego ikada.

Prihvatio sam da danas budem s vama u Dresdenu da bih zajedno s vama ponovio deset Božijih zapovijedi od Musaa a.s. sa Sinaja od kojih su najvažnije: da je Bog jedan, da roditelja treba poštovati, da komšiju treba paziti, da se ne smije ukrasti, ne smije slagati i da ne smije se ubiti nevina čovjeka.

Prihvatio sam da danas budem s vama kako bi zajedno shvatili da je Isaovo a.s. poštovanje prema drugom i drugačijem neuništiva vrijednost.

Prihvatio sam da danas budem s vama u Dresdenu zato što me je Božiji Poslanik Muhammed a.s. naučio da znam da smo svi rođeni slobodni, da smo svi rođeni jednaki, da nema prednosti arap nad nearapom niti nearap nad arapom, kao ni bijelac nad crncem niti crnac nad bijelcem, osim po moralnom karakteru, te da nema prisile u vjeri kao ni prisile u nevjeri.

reis-dresden-juni-2011-2

Također, drago mi je da sam  danas ovdje kako bih s vama podijelio zadovoljstvo što se i nakon 16 godina iščekivanja osumnjičeni za ratni zločin Ratko Mladić našao u Hagu.  Zahvaljujem se svim ljudima i organizacijama koje su doprinijele da se čuje istina i donekle zadovolji pravda za genocid nad mojim narodom potkraj 20. stoljeća. Ako iko, onda vi u Njemačkoj razumijete da je 20. stoljeće bilo stoljeće najvećih ljudskih dostignuća ali najstrašnijih ljudskih posrnuća od holokausta do genocida. Stoga 21. stoljeće mora biti drugačije u smislu da se umjesto pravednog rata govori o pravednom miru, da se umjesto svetoga rata uspostavi sveti mir posebno u svetoj zemlji Ibrahimovske tradicije, te da se umjesto umijeća ratovanja ljudi takmiče u umijeću života u miru i sigurnosti.

Evropa je naš zajednički dom, naša zajednička briga, naša zajednička sudbina i naša zajednička nada da se više nikad nikom ne ponovi horor prošlog stoljeća. Sa ovim mislima želim vam uspješan festival religijske slobode i ljudske solidarnosti - završio je svoje obraćanje reisu-l-ulema dr. Cerić u Dresdenu.

 

Autor: Muhamed Baščelić

Pismo reisu-l-uleme u povodu napada na ljude i imovinu u RS

  • Published in

Sarajevo, 31. maj 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić uputio pismo domaćim i međunarodnim i zvaničnicima u kojem je ukazao na napade na ljude i imovinu Islamske zajednice na području entiteta Republika Srpska.

Reisu-l-ulema dr. Cerić je pismo uputio članovima Predsjedništva Bosne i Hercegovine Bakiru Izetbegoviću, Željku Komšiću i Nebojši Redmanoviću, predsjedavajućem Vijeća ministara BiH Nikoli Špiriću, ministru sigurnosti Sadiku Ahmetović, predsjedniku RS Miloradu Dodiku, predsjedniku  Vlade RS Aleksandaru Džombiću, ministru unutrašnjih poslova RS Stanislavu Čađi, visokom predstavniku Valentinu Incku, ambasadorima zemalja članica Vijeća za provedbu mira - PIC (SAD, Velika Britanija, Turska, Rusija, Njemačka i Francuska).

napad-sefer-begova-dzamija-banjaluka-maj-2011

Razbijeni prozor na Sefer-begovoj džamiji u Banjaluci

U pismu se navodi da su nakon zapaljivih izjava pojedinih političara iz Beograda i entiteta Republika Srpska, kao i mnogih organizacija koje se protive hapšenju osumnjičenog za ratne zločine Ratka Mladića pojačani napadi na ljude i imovinu Islamske zajednice na području entiteta Republika Srpska.

O pojačanim napadima, provokacijama i ugroženosti muslimana Bošnjaka u entitetu RS svjedoče sljedeći primjeri:

  • - U noći sa subote na nedjelju, 28./29. maj 2011. godine izvršen je još jedan u nizu vandalskih napada na Sefer-begovu džamiju u Banja Luci. Tom prilikom je razbijeno jedno prozorsko staklo. Također, prethodnih dana na ulazna vrata ove džamije lijepljeni su neprimjereni plakati, a prilikom učenja ezana (poziv na molitvu) upućivane su psovke.
  • - Sinoć, 30. 05. 2011. godine, nakon izlaska s noćne molitve (jacije namaza) vjernici Sefer-begove džamije u Banja Luci bile su iznenađene slikom nedavno uhapsenog osumnjičenog za ratne zločine Ratka Mladića, koju je neko postavio pred džamijska vrata dok su vjernici bili na molitvi.
  • - U Bosanskoj Dubici fasada, nedavno obnovljene, Čaršijske džamije u noći 29./30. maj 2011. godine gađana je jajima, dok su tokom noći grupe ljudi ispred kuće imama u ovom gradu uzvikivali riječi podrške osumnjičenom ratnom zločincu Ratku Mladiću.

U pismu reisu-l-ulema poziva imenovane domaće i međunarodne zvaničnike da iskoristite svoje ovlasti i autoritet kako bi spriječili napade na ljude i imovinu i zaustavili širenje straha prema povratnicima Bošnjacima koji su se vratili da stalno ostanu na svojim ognjištima i imanjima, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Reisu-l-ulema u Briselu

  • Published in

Jučer je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić na poziv predsjednika Europske komisije Hose Manuela Barosa (José Manuel Barroso) prisustvovao sedmom susretu religijskih autoriteta visokog ranga u Europi. Riječ je o godišnjem susretu europskih vjerskih autoritete sa najvišim zvaničnicima Europske unije, gdje se razmatraju aktualna pitanja u svijetu, posebno u Europi sa fokusom na ulogu vjere u promoviranju vrijednosti dijaloga, suživota i tolerancije u svijetu. 

Opširnije

Jedinstvena hutba reisu-l-uleme i vrhovnog muftije

  • Published in

minberSarajevo, 27. maj 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Mustafa ef. ceric u Begovoj džamiji u Sarajevu održao hutbu koju MINA prenosi u cjelosti.

Hutba reisu-l-uleme:

HUTBA
REISU-L-ULEME
DR. MUSTAFE CERIĆA
U GAZI HUSREVBEGOVOJ DŽAMIJI
(Rebiu-l-uhra 24, 1432/maj 27, 2011
)

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله.

Draga braćo i sestre,
Ovo je jedinstvena hutba reisu-l-uleme i vrhovnog muftije Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Mustafe Cerića koju danas (petak rebiu-l-uhra 24, 1432/maj 27, 2011) čitaju hatibi sa mimbera svih džamija u domovini i dijaspori.

Ova hutba je slobodni i moralni glas u borbi za zaštitu ljudskih prava koja su bila ugrožena udarom na vjeronauku u osnovnim i srednjim školama u Sarajevskom kantonu.

I kao što kaže jedna arapska poslovica: رُبَّ ضَارٍّ ناَفِعٌ - Neki udar može biti koristan, tako se ovih dana udar na vjeru i vjeronauku u školi doista pretvorio u našu korist, jer nas je ujedinilo u našem otporu protiv, već duže vremena, brutalnih nasrtaja na našu ljudsku čast, na naše vjersko pravo i na islamsku tradiciju Bošnjaka.

Našu su šutnju i toleranciju antiislamski i islamofobični mediji uz podršku određenih centara političke moći, koji nemaju osjećaj za potrebe vjernika, shvatili kao slabost i zato nisu očekivali da će naša reakcija na njihovu akciju da nas vrate u mračno doba dvadesetog stoljeća biti tako snažna, jedinstvena i beskompromisna.

Da, tako je. Nije srednji vijek najmračnije doba u ljudskoj povijesti, već je dvadeseto stoljeće najmračnije doba u ljudskom pamćenju. Oni kojima to još uvijek nije jasno neka pročitaju knjige uglednih autora sa svjetskih priznatih univerziteta, koji sve jasnije i glasnije govore o tome da je baš dvadeseto stoljeće bilo najmračnije doba u ljudskom djelovanju zbog Hirošime i Nagasakija, zbog fašizma i boljševizma, zbog holocausta i genocida, zbog utopističkog i bezbožničkog svjetonazora, zbog čovjekovog krivog vjerovanja da je život moguć bez Boga, ili kao da Boga nema, zbog čovjekove umišljenosti da može zamijeniti Stvoritelja, jer je, kako se kaže u Kur'nu Časnom (90:5-7): - Čovjek mislio da je svemoćan, jer je mnogo uložio da bi nad svim vladao, jer je mislio da ga niko ne vidi! (أَيَحْسَبُ أَنْ لَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ أَحَدٌ. يَقُولُ أَهْلَكْتُ مَالاً لُبَداً. أَيَحْسَبُ أَلَمْ يَرَهُ أَحَدٌ.).

Pokazalo se ipak da čovjek ne samo da nije svemoćan, već je nemoćan da održava red i mir na zemlji bez vjere u Boga, koja zahtjeva moralnu odgovornost, koja nadilazi ljudsku sebičnost. Nažalost, naš narod je platio visoku cijenu lažnog svjetonazora i zato smo danas tako odlučni da nas više nikad niko ne može vratiti u tu neizvjesnost. To kažemo zato što smo mi vjernički narod, koji čuva uspomene na svijetle primjere ljudi koji su nosili i pronosli svijetlo vjere i morala i u mračnim vremenima, poput mostarskog muftije Džabića, reisa Čauševića, Mehmeda Handžića, Kasima Dobrače, Husejna Đoze, Ahmeda Smajlovića, i mnogih drugih.

Kao što su bili njima i nama su lijepi uzori (أُسْوَةٌ حَسَنَة), Allahovi vjerovjesnici Nuh, Ibrahim, Musa, Isa i Muhammed, alejhim selām edžme'īn. Primjeri njihovog života su slični životnom iskustvu našeg naroda u prošlom stoljeću. Nuh, a.s., je nastojao uvjeriti svoga sina da ostane u očevoj lađi, da ne ide tamo gdje za njega nema spasa pa makar se popeo na najviše brdo. No, Nuhov sin nije poslušao svoga oca i zato ga ni najviši vrh brda nije spasio.

Nije li tako bilo i sa mnogim sinovima iz našeg naroda kada su ih očevi zvali da ostanu u vjeri svojih pradjedova, da ne idu tamo gdje im nema spasa, pa makar se popeli na najviši vrh ovozemaljske vlasti.

Ibrahim, a.s., je zvao svoga oca Azara da napusti širk (mnogoboštvo) i da prihvati tevhīd (jednoboštvo), jer Bog je Jedan, jer Bog nije rodio i rođen nije, jer Bogu ništa i niko nije ravan.

Nije li tako danas i sa mnogim roditeljima u našem narodu, kojima djeca govore da im nedostaje vjera u kojoj je spas za sva vremena.

I Musaov, a.s., primjer je nama pouka. Shvativši da je podaništvo najgore poniženje za čovjeka, Musa, a.s., se borio za slobodu svoga naroda i hrabrio ga da se ne boji tiranina. Neki su to srcem prihvatali, neki su kalkulirali, a neki su od straha ili od nemorala govorili: فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلاَ إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ - Hajde ti i Gospodar tvoj pa se borite, mi ovdje ostajemo (5:24).

Nije li isto tako stanje i danas među nekim između nas koji kažu: "Hajde vi i vaša vjera pa se borite, mi imamo našu ideologiju i ostajemo sa našim prijateljima."A zna se da su ih ti njihovi prijatelji ostavili kad im je bilo najteže.

Isa, a.s., je simbol ljubavi prema čovjeku zato što mu je Uzvišeni Allah rekao da za sebe kaže svim ljudima: وَالسَّلاَمُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا - Ja sam mir od rođenja do smrti i na dan mog proživljenja (19:33).

Nisu li to prave riječi i za naš narod u cjelini, koji zlo ne misli, koji je za mir od rođenja do smrti i koji vjeruje u svoje proživljenje u miru i radosti za sve svjetove.

Posljednji Allahov Poslanik Muhammed, a.s., je radost i milost svim svjetovima pa iz njegovog ljudskog i vjerovjesničkog života možemo najviše naučiti zato što je njegov Sunnet sličan sudbini našeg naroda.

Gotovo svi ovozemaljski izazovi koje je živio i preživio naš narod slični su izazovima koje je živio i preživio naš Pejgamber Muhammed, alejhisselam. Od napuštenosti do zbrinutosti u zajednici, od razočarenja do divljenja u borbi za istinu i pravdu, od nesloge do jedinstva u vjeri i ljubavi, od progona do povratka domu svome, od žalosti do radosti u beskrajnoj Allahovoj milosti - sve su to bila pejgamberova stanja, kao što su i sadašnja stanja u našem narodu. Stoga treba da su nam jasne ove kur'anske poruke: - Svakom pripada ono što zaradi! - Onaj koji bude uradio koliko trun dobra - vidjet će ga, a onaj koji bude uradio koliko trun zla - vidjet će ga! - Niko nije kriv za tuđi grijeh! - Vjernici su braća i zato treba da žive i rade složno u spoznaji da su odgovorni pred Uzvišenim Bogom.

Nije li, stoga, vrijeme da jedni drugima pogledamo u oči i da svi zajedno zaključimo: - Tražili smo snagu... i Allah nam je dao poteškoće koje su nas osnažile. Tražili smo mudrost.... i Allah nam je dao probleme koje treba da riješimo. Tražili smo bogatstvo...i Allah nam je dao mozak i tijelo da možemo raditi. Tražili smo hrabrost....i Allah nam je dao prepreke koje treba da savladamo. Tražili sam ljubav... i Allah nam je dao ljude kojima treba pomoći. Tražili smo pomoć... i Allah nam je dao prilike da se dokažemo. Nismo dobili ništa od onoga što smo tražili... ali dobili smo sve što nam je potrebno.

Sinovi su dobili ono što im je potrebno - Nuhovu lađa spasa, koju ne smiju napustiti ni po koju cijenu, jer za njih nema drugog spasa.

Očevi su dobili ono što im je potrebno - Ibrahimovu poruku da sinovi treba da nauče svoje očeve kako se vjeruje i kako se postiže uspjeh na ovome i spas na drugome svijetu.

Narod je dobio ono što mu je potrebno - Musaovu hrabrost da se bori za svoja prava i slobodu da misli svojom glavom, da govori svojim jezikom i da se bori protiv straha od tiranina.

Islamska zajednica je dobila ono što joj potrebno - Isaov mir i ljubav u svojim redovima, među imamima i džematlijama, među muderisima i učenicima, među hatibima i vjeroučiteljima. Napad na našu vjeru i ljudsku čast ujedinio nas je više nego ikada od Sarajeva do Novog Pazara, te od Zagreba, Ljubljane, Kosova i Skoplja, pa sve do Sidneja, Čikaga, Berlina i Beča.

Svi muslimani Bošnjaci ma gdje bili danas su jedna i jedinstvena duša u odbrani svoga prava i slobode da im se vjera ne osporava nikad i nigdje. Odlučni su da ih se ne tjera u ilegalu, jer hoće, znaju i mogu učiti svoju djecu pravim vrijednostima vjere i morala u javnim školama u duhu viševjekovne tradicije suživota i tolerancije sa svim ljudima dobre volje.

Prilika je ovo da pozovemo sve prvake u bošnjačkom narodu da se okupe oko zajedničkog cilja, a to je moralna obnova našeg naroda i vraćanje nade u bolju i sigurniju budućnost nakon teških iskušenja. Naš narod zaslužuje da ga se poštuje i da ga predstavljaju pošteni, hrabri i mudri ljudi u vjeri, kulturi i politici kako bi bio siguran da mu se više nikad neće ponoviti genocid.

Dakako, nije nevažno da ovdje spomenemo i jučerašnje hapšenje osumnjičenog za ratne zločine nad našim narodom Ratka Mladića. Važno je da podijelimo zadovoljstvo sa žrtvama genocida te da izrazimo zahvalnost svim poštenim organizacijama i pojedincima u domovini i svijetu, koji su pridonijeli da istina pobijedi laž i da pravda savlada nepravdu.

No, najvažnije od svega je Muhamedova, a.s., pouka da nikad ne zaboravimo odakle smo i ko smo u svojoj vjeri, u svojoj porodici, u svom domu i domovini. Mi nikada ne smijemo odustati od povratka tamo odakele nas progone zadnjih stotinu godina.

Mi moramo čvrsto vjerovati u dan kada ćemo se svi skupiti na jedno mjesto ma koliko bili trenutno razasuti po bijelome svijetu.

Mi imamo pravo na svoje mjesto pod suncem na Balkanu i u Europi kao i svi drugi narodi.

Mi imamo pravo i obavezu da sanjamo o našoj budućnosti u kojoj ćemo imati sve što imaju i drugi narodi na Balkanu i Europi u vjerskom, nacionalnom, kulturnom, državnom i međunarodnom smislu.

Mi imamo razlog da kažemo cijelome svijetu da se nikog osim Boga ne bojimo i zato treba da nas tako drugi shvate i prihvate.

Mi se moramo učuti bratskoj solidarnosti uvijek i na svakom mjestu, posebno danas kad našu pomoć trebaju naša braća u Sandžaku, odnosnu u Novom Pazaru, gdje je poplava pogodila stotine porodica.

Stoga, kao što je i najavljeno danas je u svim džamijama u domovini i dijaspori organizirana sergija za pomoć Novom Pazaru i zato vas pozivam da svako prema svojim mogućnostima pruži ruku pomoći našoj braći u Sandžaku uz našu dovu da im Allah Uzvišeni dadne sabur i selamet.

Želimo da naša braća u Sandžaku znaju da smo mi sa njima u njihovoj muci kao što su i oni uvijek bili s nama u našoj nevolji.

Bože Svemoćni, ako pogriješimo, podari nam snagu Ademovog (a.s.) pokajanja;

Ako nas zadesi nesreća, pouči nas Nuhovoj (a.s.) lađi spasa;

Ako nas zamrači krivovjerje, osvjetli nam put Ibrahimovim (a.s.) pravovjerjem;

Ako nas uhvati strah od silnika, osposobi nas Musaovom (a.s.) pravdom;

Ako nam se ponudi mržnja, spasi nas Isaovom (a.s.) ljubavlju;

Ako budemo protjerani iz domova naših, osnaži nas Muhamedovom (a.s.) željom za povratkom domovima našim.

Bože Milostivi, ujedini naša srca u humanosti.

Učvrsti korake naše u istini i pravdi.

Bože Pravedni, molimo Te da nasilnicima oduzmeš mač, a slabima da podariš moć vjere u istinu i pravdu. Amin!

Saopćenje Službe za odnose s javnošću o izjavi Valentina Incka

  • Published in

ZNAKIZ1Sarajevo 26.5.2011. (MINA) - U povodu današnje izjave visokog predstavnika Valentina Incka, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

-Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini izjavu visokog predstavnika i specijalnog predstavnika Evropske unije u Bosni i Hercegovini Valentina Incka (Dnevni avaz, 26.05.2011.), koji je komentirajući svoje izjave o govoru reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića, da ako se nekome čini da je vrijeđao „spreman je da se izvini", smatra nedovoljnom, ali ipak pozitivnim znakom i nada se da je Ured visokog predstavnika iz svoga nepromišljenog koraka izvukao pouku.

Za Islamsku zajednicu ostaje tužno saznanje da unutar Ureda OHR-a ne postoji dovoljna unutarnja koordinacija i odmjerenost, shodno koncentraciji moći i ovlaštenjima OHR-a, obzirom da predstavlja politiku Evropske unije i Ujedinjenih naroda, što nam jača uvjerenje da je saopćenje iz ovog Ureda upravo posljedica takvog stanja i rezultiralo je uvlačenjem lično gospodina Incka u područje za koje nije imao tačnih informacija.

Islamska zajednica vjeruje da nije bilo potrebe da se Ured OHR-a i visoki predstavnik lično upliću u raspravu o vjeronauci, pogotovo kada je to pitanje već bilo riješeno, ali su ovim korakom zauzeli stranu u antiteističkim i antiislamističkim hajkama i nametanju cijelom društvu vrijednosti jedne ideologije.

U saopćenju OHR-a, 23. 05. 2011. g., spominje se kantonalni ministar obrazovanja Emir Suljagić, a u naknadnim pojašnjenjima gospodin Valentin Incko je kazao da je morao reagirati zbog napada na gospođu Ketrin Ešton, što je kontradiktorno i predstavlja neku naknadnu pamet u cilju pokušaja davanja bilo kakve potkrepe svome reagiranju koje je lišeno temeljnih principa i profesionalnih standarda, konkretnosti na šta i koga se reagira, kada, gdje, zbog čega i koji je sporan sadržaj. Ova činjenica je još više osnažila neuvjerljivost sadržaja reagiranja OHR-a i ojačala uvjerenje da se radi o pristrasnom saopćenju naručenom u cilju zaštite jedne ideologije i osobe. Dakako, nema potrebe da visoki predstavnik i njegov Ured brane gospođu Ešton i evropsku politiku od Islamske zajednice i reisu-l-uleme. 

Podsjećamo da je i ranije visoki predstavnika Valentin Incko, naravno ako izuzmemo sramne šeme iz OHR-a, iznosio, u najmanju ruku, vrlo nespretne izjave i neprimjerene kvalifikacije o Islamskoj zajednici i muslimanima. Zbog svega toga Islamska zajednica smatra da se visoki predstavnik trebao izviniti.

Naime, visoki predstavnik Valentin Incko u intervju, „Svjetlo riječi", broj 316/317, srpanj/kolovoz 2009., je kazao:„Mislim da je u BiH bilo dosta alevitskog islama iz Turske. Pogotovo u Beču ima puno alevita. To je jedna blaža, eu­ropska, tolerantna forma. Mislim da je to tu domaće, a druge struje su tuđe, nisu se udomaćile... Mislim da bi ovaj tradicionalni bosanski islam mogao biti model za Europu.... Kad, recimo, u jednom haustoru imaš 50 obitelji, i samo je jedna austrijska, a ostale su islamske, ta se austrijska, narav­no, plaši, iako su dosta puta ti muslimani najbolji susjedi... Mislim da je Karadžić bio najveći prijatelj islama, on je najviše učinio da se ovdje širi radikalni islam. Da nije bilo te agresije, mnogi muslimani bi ostali u svojoj tradiciji. Mislim da treba još neko vrijeme. Nedavno sam bio na Baščaršiji i vidio kako jedna fina djevojka jednog zaista pravog vjernika, koji ne propušta nijedno klanjanje, nije imala maramu. Rekla je: Ja sam muslimanka i vjerujem u Allaha, ali to je u meni, a ne u marami...  Ima različitih ljudi koji su vjernici, ali taj bosanski islam za mene je sasvim prihvatljiv i sekularan. Mi u Austriji imamo islam i priznajemo ga u školama, vjeronauk ima podršku države. Ali samo ta linija, a ne linija koja propovijeda govor mržnje."

Glas  Srpske, od 19.  04.  2009.  godine, na internet stranici objavio je sljedeću izjavu Valentina Incka: "Vraćanje imovine SPC bio bi pravedan i ispravan gest i dobar signal za povratak Srba u Sarajevo i signal za veće razumijevanje i toleranciju... Žao mi je zbog toga što danas u Sarajevu ima samo pet odsto i Srba i Hrvata zajedno, a nekada ih je bilo mnogo više. Sarajevo je uvijek bilo mješovito, imalo je mnogo tradicija, vjera i kultura. Bilo je mnogo više Jevreja u ovom gradu. Sada ovdje ima nekih novih ljudi iz drugih kultura". 

Islamska zajednica je čvrstog ubjeđenja i očekivanja da visoki predstavnici i službenici OHR-a, umjesto tumačenja islama, bavljenja Islamskom zajednicom i reisu-l-ulemom, imaju obavezu da tumače i implementiraju Dejtonski mirovni sporazum i predano rade na uspostavljanju demokratskih standarda i integraciji BiH u Evropsku uniju. Ured i službenici OHR-a nisu kompetentni, niti imaju takve nadležnosti da muslimanima tumači propise islama, islamsku doktrinu i tradiciju i ovakvi, namjerni ili nenamjerni, izleti samo nanose štetu bosanskim muslimanima, saopćeno je iz Službe za odnose s javnošću Rijaseta.