A+ A A-

MINA vijesti

Reisu-l-ulema na samitu uleme u Maroku

  • Published in

Sarajevo, 15. mart 2011. (MINA) - U organizaciji londonske asocijacije „Radikalni srednji put"  u marokanskom drevnom gradu Fesu od 10. do 12. marta, 2011. godine održan je trodnevni samit visoke muslimanske uleme o temi „Srednji put - model za odbranu kroz angažman".

U  jednom od najstarijih gradova svijeta Fesu, gdje su sačuvani višeslojni kulturni i civilizacijski tragovi od neprocjenljive vrijednosti,  su se sastali muslimanski autoriteti današnjice poput Šejha Abdullaha bin Bejja iz Mauritanije, Šejha Ahmeda Tidžanija iz Senegala, Habiba Omera bin Hafiza iz Jemena, Šejha Abdul Hakima Murada iz Britanije, Šejha Usama Muhammeda Saada iz Egipta, Šejha Muhammeda Karidullaha iz Sudana, Habiba Salija el-Džifrija iz Indonezije, Šejhe Halime Krausen iz Njemačke, nigerijskog muftije Ibrahima Saliha el-Husejna, Šejha Ibrahima Abdulbarija iz Somalije, Šejha Nasruddina Burhanudina iz Turske i reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića. 

reis-maroko-2011-3

Učesnici samita u Fesu

Muslimanski svijet prolazi kroz vrlo izazovna iskušenja i povijesne promjene za koje ulema mora naći adekvatan odgovor, jer muslimanski narodi su umorni od beživotnih priča koje nemaju utemeljenje u autentičnoj islamskoj tradiciji i zdravom ljudskom razumu. Zato su teme o kreativnosti u islamskom djelovanju, razumijevanju potreba i stremljenja muslimanske mladeži, suočavanju sa različitim tumačenjima islama i približavanje tih različitosti ka jednom zajedničkom cilju, a to je unutar muslimanska tolerancija i razumijevanje, te opća kultura međuvjerskog i međukulturnog dijaloga, bile glavna okosnica samita u Fesu. Posebna pažnja je posvećena ulozi muslimana u Europi, ili na Zapadu uopće, u objašnjavanju i zbližavanju pogleda na relaciji Islam-Zapad u današnjem međuovisnom svijetu u svim oblastima života. Reisu-l-ulema Cerić je zajedno sa Šejhom Abdul Hakimom govorio o izazovima i mogućnostima islama na Zapadu u kontekstu većinsko-manjinskih zajedničkih aktivnosti na polju međuljudskog i međuvjerskog razumijevanja, kao osnovnog preduvjeta za jedinstvo smisla u različitosti vjera i kultura.

reis-maroko-2011-5

 Značajno učešće žena (alima) na samitu u Fesu

U svom izlaganju reisu-l-ulema Cerić je govorio o nužnosti „duhovne revolucije", „koja se u kontekstu muslimanske povijesti može posmatrati kao ciklični put od sedam praznih stoljeća prije islama, sedam punih stoljeća nakon islama, iza kojih dolazi sedam teških stoljeća, da bi na početku petnaestog stoljeća po Hidžri, muslimani ušli u novi revolucionarni ciklus, koji treba da pokaže i dokaže takvu duhovnost koja će nahraniti gladnog, izliječiti bolesnog, utješiti tužnog i osnažiti slabog. - Jusufe, o prijatelju, protumači nam šta znači: sedam mršavih krava pojede sedam debelih; i sedam klasova zelenih i sedam drugih sasušenih, - pa da se vratim ljudima, da bi oni saznali. Sijaćete sedam godina uzastopno - reče - pa ono što požanjete u klasu ostavite, osim ono malo što ćete jesti, jer će poslije toga doći sedam teških koje će pojesti ono što ste za njih pripremili, ostaće jedino ono malo što ćete za sjetvu sačuvati. (Jusuf, 46-48).

reis-maroko-2011-6

Reisu-l-ulema u razgovoru sa učiteljem i prijateljem Šejhom Abdullahom Bejjom

Nije li baš tako: muslimani su prvih sedam stoljeća punili svjetske hambare naukom, kulturom i civilizacijom; hranili su gladne, oslobađali potlačene, prosvjećivali nepismene, hrabrili kreativne. No, nakon toga dođe „sedam mršavih stoljeća", koje pojedoše „sedam debelih" do te mjere da ostade samo „ono malo za sadašnju sjetvu" iz koje treba da niknu novih sedam klasova „stoljeća", koje će muslimani iznova puniti svojim duhom nauke, kulture i civilizacije.

reis-maroko-2011-4 

Na konferenciji za novinare (sa lijeva na desno) Šejh Abdul Hakim, reisu-l-ulema Cerić,
Šejh Habib ibn Omer Hafiz i Šejh Muhammed Karibullah

Ja duboko vjerujem u princip ovog cikličnog puta muslimanske povijesti o kojoj nam je govorio najveći ljudski um svih vremena Polímata - astronom, ekonomist, historičar, pravnik, teolog, hafiz, matematičar, vojni strateg, nutricionist, filozof, sociolog, i državnik, rođen 27. maja, 1332. godine  ovdje na sjeveru Afrike u Tunisu Abū Zajd Abdul Rahman bin Muhammad bin Khaldūn Al-Hadrami, umro 19. marta 1406. godine, neka mu je rahmet duši a nama pouka da čitamo njegove knjige i razumijemo njegove misli i poruke - zaključio je reisu-l-ulema Cerić svoje izlaganje u Fesu.

reis-maroko-2011-7 

Mevlud u Fesu na marokanski način

 

reis-maroko-2011-2

Šejh Habib Omer bin Hafiz iz Jemena iskoristio je kratku posjetu
džamiji Al-Karawijjīn da održi kratki ders učesnicima samita u Fesu,
baš kao u stara vremena.

 

reis-maroko-2011-1 

Panorama grada Fesa sa najstarijom džamijom-univerzitetom Al-Karawijjīn na svijetu, koju je 895. god. podigla mlada princeza Fatima  el-Fihri, koja se sa ocem Muhammedom el-Fihrijem preselila iz Kairawana (Tunis) u Fes. Naslijedivši veliko bogatstvo od oca, princeza Fatima i njezina sestra Merjema odlučile su napraviti džamiju-univerzitet na zapadnom dijelu Fesa, koja može primiti 20.000 klanjača i tako ostaviti trajni dokaz o značajnoj ulozi žene u izgradnji islamske kulture i civilizacije.

 

 

Reisu-l-ulema izrazio saučešće japanskom ambasadoru

  • Published in

Sarajevo, 14. mart 2011. (MINA) - U  povodu  katastrofalnog zemljotresa, cunamija i havarije na nuklearnim postrojenjima   koji su  pogodili Japan i njene stanovnike, danas je reisu-l-ulema dr. Mutafa Cerić  posjetio ambasadu Japana u Sarajevu i  izrazio najdublje saučešće i saosjećanje ambasadoru Japana u Bosni i Hercegovini Futao Motaiu i narodu te prijateljske zemlje.

reis-jap-amb-2011

Reisu-l-ulema je zamolio ambasadora da prenese poruku japanskom narodu da nisu sami, da mi saosjećamo njihov bol i da vjerujemo da će savladati i ovo, kao sva dosadašnja iskušenja.

reis-jap-amb-2011-1

Reisu-l-ulema je informirao japanskog ambasadora da će Islamska zajednica u petak 18. marta 2011. organizirati sergiju, prikupljanje priloga, u svim džamijama u domovinu i dijaspori za pomoć japanskom narodu.

Saopćenje reisu-l-uleme povodom hapšenja generala Divjaka

  • Published in

Sarajevo, 4. mart 2011. (MINA) - Povodom hapšenja generala Jovana Divjaka u Beču, Austrija, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je izdao saopćenje u kojem se kaže: - Hapšenje generala Jovana Divjaka u Beču za sve nas koji smo preživjeli genocid u Bosni i Hercegovini na kraju dvadesetog stoljeća u Europi i nakon krika „never again"

Opširnije

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji

  • Published in

reisu-l-ulema-CericSarajevo, 4. mart 2011. (MINA) - Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić danas je u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao hutbu.

MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme:

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله. قال تعالي: يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاء وَمَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ.

Draga braćo i sestre,

Nikome nikada nije, a niti će, poći za rukom da izbroji sve stvoreno u ovom nepreglednom kosmosu kojeg Uzvišeni Allah, Stvoritelj, stalno proširuje: وَالسَّمَاء بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ - Pogledaj ovaj kosmos kojeg smo Mi napravili svojim rukama i kojeg Mi stalno proširujemo! (51:47), još nešto, Uzvišeni Allah napominje: - ... zar oni ne vide da smo Mi stalno prisutni na Zemlji i da Mi Zemlju s krajeva njezinih kratimo, pa zar oni doista misle da su apsolutni pobjednici?! (21:44).! أَفَلَا يَرَوْنَ أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا أَفَهُمُ الْغَالِبُونَ .

Subhanallah! Neka je slava i hvala Allahu Svemogućem koji nije ostavio ovaj kosmos da bude prazan, već ga je ispunio živim bićima i neživim stvarima koje nije moguće nabrojati: - Sve što ste tražili, Allah vam je dao, i ako biste sve te blagodati htjeli brojati, ne biste ih mogli nabrojati. Pa, čovjek je, uistinu, nepravedan i nezahvalan! (14:34) - kaže Uzvišeni Allah. وَآتَاكُم مِّن كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَتَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا إِنَّ الإِنسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ .

Naravno, onaj koji je sve to stvorio, zna sve to i nabrojati: - Sve smo Mi to u Knjizi jasno nabrojali (36:12) - kaže Uzvišeni Allah وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ .

Čovjek je samo jedno od Allahovih stvorenja, koje se razlikuje od ostalih živih bića i neživih stvari u kosmosu po svojoj sposobnosti da misli, da govori, da računa, da piše, da crta, da radi, da gradi, ali i da ruši i kvari red i poredak u ovom kosmosu. Dakle, za razliku od životinjskog svijeta, čovjek ima razum koji mu omogućuje da zna kako da mu ostala živa bića i nežive stvari služe za njegove potrebe i njegov užitak.

No, pošto je čovjekov razum ograničen pa zato nije u stanju da shvati cijeli smisao kosmosa, kao ni svoj položaj u njemu, Uzvišeni Allah mu je ponudio milost hikmeta (mudrosti), koja je viša, šira i dublja od njegovog razuma ne bi li, doista, vladao nad živim i neživim svijetom i ne bi li u tome uživao zadovoljavajući svoje ljudske potrebe. - Uzvišeni Allah daje mudrost kome hoće, a onaj koji mudrost dobije, dobio je veliko dobro, koje znaju cijeniti samo pametni ljudi! - kaže Allah, dž.š.

 يُؤتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاء وَمَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ.

Životinjama nije ponuđena ta mudrost zato što životinje nemaju moć da mudrost prihvate i nemaju dar slobode.

Životinje žive u svojoj predodređenoj prirodi i ništa ne mogu mijenjati, kao što to, u određenoj mjeri, čovjek može mijenjati u prirodi na bolje ili na gore, ovisno o stepenu njegove pameti, odnosno mudrosti ili gluposti.

Svijest da se razlikuje od životinje zato što ima pamet i misao koju životinja nema, čovjeka navodi da svoje razumne, odgovorne ili mudre postupke uspoređuje sa evlijama i muttekijama, moralnim ljudima, dok svoje nerazumne, neodgovorne ili glupe postupke upoređuje sa magarcima i majmunima.

U ljudskom govoru magarac je metafora za glupog, a majmun za neodgovornog čovjeka. No, da li je to baš tako? Da li je magarac baš toliko glup? Nije li čovjek nepravedan prema magarcu ako se zna da je magarac pouzdan vodič čovjeku u pustinji, da je najotporniji u teškim uvjetima, da među magarcima nema AIDS-a, da magarac ne jede travu koja opija, da između vode i alkohola magarac bira vodu, jer životinje nemaju potrebu da traže sreću u opijanju, nemaju potrebu da piju alkohol koji, kao što nam ovih dana javlja Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), uzrokuje 4 posto ljudske smrti širom svijeta, što je više od smrti koju uzrokuju bolesti AIDS-a, tuberkuloze i nasilja.

Više od dva miliona ljudi umire svake godine od bolesti koje uzrokuje alkohol. Alkohol je postao posebno smrtno-rizičan faktor za muškarce od 15. do 59. životne dobi - navodi Svjetska zdravstvena organizacija u svom izvještaju pod naslovom „Global Status Report on Alcohol and Health" (Globalni statusni izvještaj o alkoholu i zdravlju).

Nadalje, alkohol uzrokuje 60 vrsta bolesti i ranjavanja, kao što su ciroza jetre, epilepsija, trovanje, saobraćajne nesreće, nasilje na ulici i u porodici te više vrsta raka. Konzumiranje alkohola nije isto u svim zemljama i regionima u svijetu. Alkohol se troši najviše u razvijenim zemljama a najmanje u Sjevernoj Africi i južnoj Aziji gdje su muslimani većina - tvrdi Svjetska zdravstvena organizacija.

Nadati se da će većina muslimana u svijetu, pa i kod nas, ostati dosljedna bezalkoholnoj kulturi i da još uvijek nije došlo vrijeme za koje Alejhisselam kaže, kao što prenosi ibn Madže:

ليَشربنّ الناس من أمتي الخمر يسمّونها بغير اسمها يعزف علي رؤوسهم بالمعازف والمغنيات يخسف الله بهم الارض.

- Doći će vrijeme u kojem će neki ljudi iz mog ummeta piti vino nazivajući to drugačijim imenom da bi sakrili sramotu i tražit će da im se svira i pjeva do te mjere da će u zemlju propasti!

Ovo Alejhisselamovo proročanstvo treba shvatiti kao upozorenje šta se može dogoditi muslimanima ako izgube pamet zbog bilo kojeg opijanja i zbog bilo čega što je izvan tewhīda, kao temeljnog uvjeta za uspjeh na ovome i spas na drugome svijetu.

Budući da se, kao što nam je Alejhisselam rekao, muslimani nikad neće složiti oko dalāleta (krivovjerstva), onda su sadašnja događanja u muslimanskom svijetu neki znak na koji cijeli svijet treba da obrati pažnju.

Nije slučajno da se baš na početku dvadeset prvog stoljeća muslimani bude i traže slobodu mišljenja i govora, traže slobodu od straha i bijede.

Predugo ovim svijetom vladaju ideologije, koje nisu bile, niti su sada, u stanju istinski odgojiti ljude sa moralnim vrijednostima i ljudskim vrlinama.

Ideologiju komunizma uništila je nasilna kolektivizacija i „uravnilovka" naroda; ideologiju liberalizma ili igru bez granica u međuljudskim i međunarodnim odnosima razotkriva sadašnje opće sukobljavanje unutar narodnih političkih zajednica, kao i međunarodnih državnih blokova.

Namećući vječito neprincipijelno nadmetanje među ljudima, narodima i državama, ideologija liberalizma je dovela ljude, narode i države širom svijeta u stanje teške, gotovo neizlječive bolesti.

Jasno se pokazuje da su teze o tome da je briga svakog pojedinca samo za vlastito dobro najbolji put do ostvarenja zajedničkog ili općeg dobra, te da je uspostava slobodnog svjetskog tržišta jedina garancija uspostave vječnog mira i njegovog očuvanja, puka utopija.

Dakle, sve više postaje jasno da su to pogrešni putevi kako za pojedinca tako i za društva, pa je stoga svijest o potrebi za alternativom sve snažnija i sve glasnija. A kad ljudi shvate da im je potrebno alternativno ponašanje, onda dolazi do revolucije koju bih nazvao „duhovnom revolucijom" kao najvećim izazovom za 21. stoljeće.

Baš tako, u muslimanskom svijetu je na sceni „duhovna revolucija", kao ideja o slobodi mišljenja i govora, kao ideja o slobodi od straha i bijede.

To je ideja ili zamisao koja treba da ima smisao ili svrhu koju valja postići držeći se uzvišenog načela da su svi ljudi Allahova stvorenja i da svi ljudi zaslužuju život dostojan čovjeka, a to je islamska ideja ili islamsko načelo kojeg treba osloboditi od ideologije ili ideologija koje ponižavaju ljudsku čast i dostojanstvo.

Jer, ideologija kad postane temelj sistema ljudskih vrijednosti, predstavlja program, kojeg se nameće ljudima da ga provode bez osjećaja za smisao i svrhu. Ako u takvom slučaju društvena praksa ne vodi ostvarenju smisla, nju se mora mijenjati, jer postaje zaprekom ostvarenja ljudskog smisla.

Zato i mi ovdje treba da razlikujemo ideju o zajedničkom životu od ideologije, koja nam oduzima pravo slobode na vlastiti smisao života.

Allahu Svemoćni, osnaži nas u našoj namjeri da samo Tebi služimo!

Allahu Sveznajući, pouči nas smislu i svrsi ovozemaljskog života i pokaži nam pravi put do uspjeha i do spasa!

Allahu Milostivi, budi nam milostiv uvijek i na svakom mjestu!

Dženazetu-l-gaib za Necmettina Erbakana

  • Published in

necmettin-erbakanSarajevo, 28. februar 2011. (MINA) - Sutra, u utorak, 01. marta 2011. godine, u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, nakon podne namaza klanjat će se salatu dženazeti-l-gaib, dženaza namaz u odsutnosti, za dušu rahmetli Necmettina Erbakana.

Dženazu će predvoditi reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić.

Neka Allah dž.š. podari džennet Necmettinu Erbakanu, njegovoj porodici sabur, a svima  pouku i poruku za sva vremena, kaže se u saopćenju Kabineta reisu-l-uleme u povodu preseljenja na Ahiret bivšeg premijera Republike Turske, Necmettina Erbakana.

Udruženje žena iz Bužima kod reisu-l-uleme

  • Published in

Sarajevo, 25. februar, 2011. (MINA) - Brojne članice Udruženja žena „Izvor" iz Bužima posjetile su danas Rijaset Islamske zajednice gdje ih je primio i s njima razgovarao reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić.

reis-udruzenje-zena-buzim-2011

Žene ovog Udruženja su upoznale reisu-l-ulemu o aktivnostima Udruženja koje uspješno djeluje već osam godina i broji preko 180 članova. Za protekli period svoga djelovanja realizovale su niz uspješnih projekata koji se odnose prije svega na njegovanje bošnjačke tradicije.

Reisu-l-ulema je podržao aktivnosti Udruženja žena „Izvor" iz Bužima, pohvalio njihov rad i zaželio im uspješno dalje djelovanje.

reis-udruzenje-zena-buzim-2011-1

Na kraju je svima njima uručio knjigu „Vjera, narod i domovina".

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji u Sarajevu

  • Published in

reisu-l-ulema-Ceric-01Sarajevo, 25. februar 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić imamio džumu namaz i održao hutbu u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu.
MINA u cijelosti prenosi hutbu Reisu-l-uleme:

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله.قال الله في القران الكريم:
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا.

Draga braćo i sestre,
Ovih dana su se učile, slušale i kosmosom širile Allahove riječi: - Muhammede, Mi smo te poslali sa istinom da obraduješ i da opominješ...! (إنَّا أَرْسَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا ...) - Poslali smo te, Muhammede, svim ljudima i narodima kao glasnika radosnih vijesti i žalosnih opomena, ali većina ih to još ne zna! ( وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ) - O Vjerovjesniče, Mi smo te poslali da budeš svjedok, da nosiš i pronosiš radosne vijesti o dobru, ali i žalosne vijesti o zlu te da pozivaš ljude na Allahov put sa Njegovom dozvolom kao svjetionik i kao prosvjetitelj ! يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا. ) - Allahov Poslaniče, Mi smo te poslali da budeš milost i radost svjetovima!( وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ ).

Nije ni čudo da te Allahove riječi odzvanjaju kosmosom, jer ovo je mjesec rebiu-l-evvel u kojem se rodio najbolji od svih Allahovih stvorenja, Muhammed, sallallahu alejhi we sellem!

Doista, gotovo da nema muslimanske zajednice u svijetu koja ove godine nije obilježila rođenje (mevlud) posljednjeg Allahovog Poslanika Muhammeda, a.s., na svim razinama državne, narodne i privatne svečanosti; gotovo da nema muslimanskog pjesnika koji nije napisao pjesmu u slavu Allahovog Miljenika; gotovo da nema muslimanskog političara koji se nije pojavio da se vidi na mevludu; gotovo da nema muslimanskog medija svih vrsta koji nije emitovao vijest o ovogodišnjem mevludskom mjesecu i koji nije govorio o moralnim vrijednostima našeg Pejgambera Muhammeda, alejhisselam; gotovo da nema sufijskog šejha koji nije okupio svoje muride da uče ilahije o Habibullahu; i gotovo da nema muslimanskog srca koje ne zatreperi kad se uči mevlud o životu Resulullaha.

No, da li je to dovoljan dokaz da su današnji muslimani uistinu pravi sljedbenici Alejhisselamovog puta?

Da li je zvučno učenje Kur'ana o Poslanikovoj misiji svrha samoj sebi?

Da li poezija o Poslaniku kod muslimana budi osjećaj moralne odgovornosti ili je to samo kratka poetska zabava?

Da li sadašnji muslimanski kraljevi i vladari obilježavaju mevlud kako bi im Muhammed, a.s., bio uzor u njihovom životu i radu ili to rade da bi pokrili svoj zulum i nemoral?

Da li je današnja ulema svjesna svoje odgovornosti za čuvanje Ajehisselamovog poslaničkog naslijeđa ako znaju za njegov hadis العلماء ورثة الانبياء?

Da li je posljednji Allahov Poslanik Muhammed tražio da se gleda i veliča njegova slika ili je tražio da se sluša, da se razumije, da se primjenjuje i da se nosi i pronosi svijetom njegova poruka kao radosna vijest, i kao žalosna opomena?

Dakako, sve dok Alejhisselamova poruka, kao Božanska radosna vijest o dobru i žalosna opomena o zlu, ne uđe u naša srca, ne prodre u naš um, i ne zaživi u našoj duši ne možemo reći da smo istinski sljedbenici Muhammedovog puta, koji nas vodi do uspjeha na ovome svijetu i spasa na drugome svijetu. Zato poslušajmo Alejhisselamove poruke koje nam je ostavio u Tebuku dvije godine prije smrti:

فإن أصدقَ الحديثِ كتابُ اللهِ - Najbolji govor je Allahov govor!
و أوثقَ العُريَ كلمة التقوي- Najbolji štićenik je pobožnost!
وخير الملل ملة إبراهيم- Najbolji primjer naroda i vjere je primjer Ibrahimovog naroda i vjere!
وخير السنن سنة محمد صلي الله عليه و سلم- Najbolji životni put je put Muhammedov, a.s.!
وأشرف الحديث ذكر الله- Najčasniji govor je zikrullah!
وأحسن القصص القران- Najbolja kazivanja su kur'anska kazivanja!
وخير الأمور عوازمها- Najbolja vrijednost je ispunjavanje svojih obaveza!
وشر الأمور محدثاتها- Najgora stvar je izmišljotina u vjeri!
وأحسن الهدي هدي الانبياء - Najbolji putokaz je putokaz vjerovjesnika!
وأشرف الموت قتل الشهداء- Najčasnija smrt je smrt šehida!
وأعمي العمي الضلالة بعد الهدي- Najmračnija sljepoća je krivi put nakon pravog puta!

وخير الاعمال ما نفع- Najbolji posao je onaj od kojeg se ima koristi!
وخير الهدي ما اتبع- Najbolji pravac je onaj koji se dosljedno slijedi!
وشرّ العمي عمي القلب- Najgora sljepoća je sljepoća srca!
واليد العليا خير من اليد السفلي- Ruka koja daje je bolja od ruke koja uzima!
وما قلّ وكفي خير مما كثر والهي- Malo imanje koje ti je dovoljno bolje je od velikog imanja koje te uništava!
وشرّ المعزرة حين يحضر الموت- Najgore izvinjenje je pred samu smrt!
وشرّ الندامة يوم القيامة- Najgore kajanje je na Sudnjem danu!
ومن الناس من لا ياتي الجمعة إلا دبراً،- Ima ljudi koji na džumu-namaz dolaze u zadnji čas!
ومنهم من لا يذكر الله الا هجراً- A ima i onih koji Allah spominju samo da ih drugi čuju!
ومن أعظم الخطايا اللسان الكذوب- Najteži grijeh je lažljivi jezik!
وخير الغني غني النفس- Najbolje bogatstvo je bogatstvo duše!
وخير الزاد التقوي- Najbolja opskrba je takvaluk - pobožnost!
ورأس الحكمة مخافة الله- Bit mudrosti je bogobojaznost!
وخير ما وَقَرَ في القلب اليقين- Najbolje stanje je samopouzdanje srca!
والإرتياب من الكفر- Sumnja i sumnjičenje u jasne stvari je znak kufra (nevjere)!
والنياحة من الجاهليّة- Kukanje je ostatak džahilijjeta!
والغلول من حر جهنم- Krađa javnog dobra je džehennemska vatra!
السُّكْرُ كَيٌّ من النار- Opijanje je vatra koja prži dušu i tijelo!
والخمر جماع الإثم- Alkohol je zbir svih grijeha!
وشرّ المال مال اليتيم- Najgora stvar je otimati imetak jetima!
والسعيد من وُعِظَ من غيره- Sretan je onaj koji uči od iskustva drugog!
وملاك العمل خواتمه- Konac djelo krasi!
وشرّ الروايا روايا الكذب- Najgora poruka je lažna poruka!
وكل ما هو آت قريب- Sve što dolazi blizu je!
وسبابة المسلم فسوق- Vrijeđanje muslimana je grijeh!
وقتاله كفر- Ubijanje muslimana je kufur (nevjera)!

وأكل لحمه من معصية الله- Lažno svjedočenje protiv muslimana je kao da jedeš njegovo meso, a to je veliki grijeh!
وحرمة ماله كحرمة دمه- Imovina muslimana je sveta kao njegova krv!
ومن يَغفر يُغفر له- Onaj koji prašta drugima, bit će oprošteno i njemu!
ومن يعفُ يعفُ الله عنه- Onaj koji je samilostan prema drugima, bit će se samilosno i prema njemu!
ومن يكظم الغيظ يأجُره الله- Ko obuzda svoj bijes, Allah će ga nagraditi!
ومن يصبر علي الرزيّة يعَوِّضه الله- Ko je izdržljiv u mukama, Allah će mu nadoknaditi!
ومن يبتغ السمعة يُسَمَّعِ الله به- Ko se lažno predstavlja da bi bio slavan, Allah će ga osramotiti!
ومن يتصبّر يغفر الله له- Onaj koji je izdržljiv na pravom putu, Allah će mu oprostiti!
من يعص الله يُعْذَّبُ. - Onaj koji Allahu prkosi, bit će na mukama!

Tako je govorio posljednji Allahov Poslanik Muhammed, a.s., i tako je nas zadužio da prenosimo njegove poruke, i tako je važno da znaju oni koji ne poštuju slobode i prava muslimana, koji ih ubijaju, koji kradu njihov imetak, koji ih ponižavaju i koji se lažno predstavljaju da bi bili slavni, oni treba da znaju da su Alejhisselamove poruke vječne i da ih niko ne može izbrisati iz pamćenja istinskih vjernika!

Allahu Svemoćni spasi nas od svakog zuluma!

Allahu Sveznajući, pouči nas istinskim porukama našeg Pejgambera!

Allahu Milostivi, budi nam milostiv u ovim danima teških iskušenja za ummet Muhamedov! Amin!