Iftar u kući i van kuće
- Kategorija: Post/ramazan
Da li je davanje iftara, recimo na islamskoj pedagoškoj akademiji, primljen kao iftar koji se daje u kući?
Odgovor
Da, to je iftar za koji slijedi nagrada kao i za onaj koji se priredi u kući.
Da li je davanje iftara, recimo na islamskoj pedagoškoj akademiji, primljen kao iftar koji se daje u kući?
Odgovor
Da, to je iftar za koji slijedi nagrada kao i za onaj koji se priredi u kući.
Da li osoba koja je obavila hadž može prisustvovati na vjerskom obredu kao što je sunnet djeteta na kome se pak služi alkohol a da nije griješna?
Odgovor
Musliman treba izbjegavati mjesto i društvo u kojem se služi alkohol, bio hadžija ili ne.
Da li neko ima pravo da tvrdi da alkohol, ako se konzumira povremeno i u malom količinama, nije grijeh?
Odgovor
Niko nema pravo da to tvrdi. Poslanik a. s. kaže: "Ono što opija u velikim količinama haram je konzumirati i u malim količinama". Što je haram činiti često, haram je i samo jednom. Ali činiti haram stalno i u kontinuitetu gore je nego činiti ga povremeno. Dva harama gora su od jednog.
Želio bih znati da li je dozvoljeno zekjat i sadekatu-l-fitr od ove godine poslati porodici koja je rodbina mojoj suprugi, a u velikoj su potrebi za novcem koji im treba za operaciju djeteta?
Naravno da ćemo pomoći i izvan ovog iznosa, ali smo mislili da će ovim putem pomoć biti veća i olakšati porodici da dijete brže dođe do zdravlja, insh Allah.
Zamolio bih za brz odgovor zbog hitnosti situacije. Neka te Uzvišeni Allah nagradi za tvoj trud.
S. B., Švedska
Odgovor:
Liječenja djeteta treba podržati na neki drugi način, dobrovoljnim prilozima i donacijama, a sredstva zekjata i sadekatul-fitra izdvojiti u fond "Bejtul-mal".
Da li postoje neki izvori koji ukazuju na to da je zabranjeno/pokuđeno utorkom obavljati poslove, pa čak i obične kao čišćenje i sl, ili započinjati neki posao, kao što to danas govori i praktikuje većina muslimana ili je to novotarija?
Odgovor
Takav postupak nema osnove. Riječ je o sujevjerju.
Kako će postupiti osoba koja je počela da klanja 9 godina nakon punoljetstva u islamu, u pogledu naklanjavanja propuštenih namaza? Da li će morati naklanjavati farzove od svakog namaza posebno, za svaki propušteni dan za sve te godine i tako ih zanijetiti, ili na neki drugi način?
Odgovor
Mora se zanijetiti naklanjavanje svakog farza ponaosob. Nijet u namazu kojim se razlikuje jedan od drugog namaza je šart - uvjet ispravnosti.
1. Kakv je status uzimanja abdesta u kupatilu u kojem se nalazi wc šolja. Čula sam da abdest nije ispravan ako se ne spusti poklopac na wc šolji, i isto tako da se abdest gubi ukoliko se uđe u kupatilo a daska na wc šolji nije spuštena.
2. Da li će ženska osoba, koja inače nije pokrivena, izgubiti abdest ukoliko je otkrivene glave (i ruku) vidi osoba koja joj nije mahrem? Npr. osoba izađe sa abdestom sa namjerom da ide na namaz u džamiju, ali stavi maramu tek kada dođe do džamije.
3. Da li će abdest biti pokvaren ukoliko se u toku uzimanja abdesta progovori?
4. Da li osoba može prilikom uzimanja abdesta samo skvasiti prstima sluznicu nosa, ili „uroniti" nos u šaku vode, s obzirom da joj često nakon ušmrkavanja, pa čak i najmanjeg ili običnog ispuhivanja nosa, počne teći krv na nos, tako da postoji opasnost da zakasni na namaz?
Odgovor
1. Dozvoljeno je uzeti abdest u kupatilu u kojem se nalazi wc šolja. Abdest je ispravan bila daska na wc šolji spuštena ili ne.
2. Neće izgubiti abdest, ali je počinila grijeh zbog otkrivanja dijelova tijela koji inače moraju biti pokriveni pred strancima.
3. Govor tokom uzimanja abdesta treba izbjegavati, ali ne kvari abdest.
4. Može se tako postupiti, abdest će biti ispravan.
Je li je bid'at da se ide u posjet mezarjima na dan Bajrama?
Odgovor
Obilazak mezarja nije bid'at, već sunnet. Nema zabrane da se obilaze mezarja bilo koji dan pa i tokom samog Bajrama. Međutim, budući da je Bajram (posebno prvi dan) vrijeme veselja, radosti i obilaska rodbine i prijatelja, a obilazak mezarja izaziva sjetu i tugu, što su dvije oprečne vrste osjećanja, bolje je prolongirati posjetu mezarju za neku drugu priliku.
Da li postoji razlika u klanjanju između žene i muškarca?
Odgovor
Nema bitne razlike u načinu klanjanja namaza između muškarca i žene. Postoje razlike u nekim detaljima, kao npr. načinu vezanja ruku u namazu (žene vežu ruke na grudima, a muškarci ispod pupka), neophodnom obimu pokrivenosti tijela, formiranju safova u džematu...
Budući da ću raditi u malom mjestu, gdje ću možda biti i jedini ginekolog, da li te okolnosti imaju ikakvu važnost kod takvog djela? I da li je na specijalizaciji dozvoljeno uraditi abortus da bih naučila samu tehniku izvođenja?
Neka Vas dragi Allah dž. š. nagradi monogo biste mi pomogli s odgovorom!
Odgovor
Izuzetno je važno da imamo žene muslimanke koje se bave ginekologijom. To je jedna od vrsta kolektivnih obaveza muslimana. Kao i svaka struka i nauka, i ginekologija ima svoje uvjete i standarde koje morate ispuniti da biste se uopće mogli baviti tom djelatnošću.
Kada se radi o abortusu koji specijalizant izvodi radi vježbe, kandidat specijalizant ne odgovara za njeg, već mentor koji o tome donosi odluku. Kada je riječ o abortusima općenito, neki od njih su zabranjeni, a neki dopušteni. O tome se donose procjene tokom bavljenja tom djelatnošću u svakom konkretnom slučaju. Ukoliko imate nekih dilema, sumnji i zadrške, opredijelite se za neku drugu specijalizaciju, ali svaka od njih izaziva neke dileme i otvara neka pitanja.