A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Je li zagrljaj grijeh

Pitanje

Danas sam vidio poznanicu koju nisam dugo vidio i nekako smo se mahinalno zagrlili - ništa preprisno. Koliko je to grijeh zagljaj? Ne prisan, je li to grijeh kao blud? Šta da uradim? Osjećam se jako ružno radi toga što sam uradio.


Odgovor

Nedozvoljeni zagrljaj i sl. muškarca i žene koji nisu u braku i nisu blisku srodnici nije grijeh kao blud, ali je svakako grijeh (haram) i treba ga izbjegavati. Nije isti grijeh onoga koji to čini s namjerom zadovoljavanja pohote i sl., kao onoga koji to čini iz nekakve kurtoazije. U svakom slučaju, musliman treba izbjegavati takve postupke. Oni su uvijek sumnjivi i izazivaju podozrenje.

Prijateljstvo između muškarca i žene

Pitanje

Da li je u Kur'anu ili sunnetu zabranjeno prijateljstvo između muškarca i žene?
Jesu li muškarac i žena, koji su vjernici, prijatelji jedno drugom? Može li se reći da je haram prijateljstvo između spolova?

 

Odgovor

Postoji okvirno, opće prijateljstvo između svih vjernika općenito, kao što se ngalašava u Kur'anu: "Vjernici i vjernice su jedni drugima prijatelji". Postoje uobičajene rodbinske i komšijske veze i prijateljstva u okviru porodica. Međutim, neko posebno prijateljstvo između muškarca i žene, mimo braka i mimo kolegijalnih odnosa na poslu šerijat ne poznaje i ne priznaje. Osamljivanje muškarca i strane žene je zabranjeno.

Pravni i poslovni subjektivitet žene

Pitanje

Esselamu alejkum!
Imam jednu radnu kolegicu koja kaže kako je čitala u nekom hadisu da čovjek (muž) ne može za izdržavanje porodice trošiti novac koji je žena zaradila bez njenog dopuštenja i kaže da ako čovjek nije u stanju da izdržava ženu ne treba se ni ženiti. Zanima me Vaše mišljenje o ovakvom hadisu, kako kaže moja kolegica.

 

Odgovor

Vjerovatno u hadisu nema tako formulisana rečenica. Ali na osnovu šerijatskih propisa, znamo da žena ima vlastiti pravni i poslovni subjektivitet, da ima pravo na vlastitu imovinu.
Pa prema tome, muž, niti bilo ko drugi, ne može trošiti njenu imovinu bez njenog dopuštenja. Čovjek koji nije u stanju izdržavati suprugu i porodicu može se oženiti ako je žena bogata, radi i sl. i spremna je da mu pomogne ili neko drugi. Jasno je da se od vazduha ne može živjeti. Neko porodicu mora izdržavati, a za to su potrebna sredstva. Muž o tome treba razmišljati prije braka.

Citati u Dervišu i smrti

Pitanje

Meša Selimović počinje ovako roman Derviš i smrt:
Bismilahir-rahmanir-rahim!
Pozivam za svjedoka mastionicu i pero i ono što se perom piše;
Pozivam za svjedoka nesigurnu tamu sumraka i noć i sve što ona oživi;
Pozivam za svjedoka sudnji dan, i dušu što sama sebe kori;
Pozivam za svjedoka vrijeme, početak i svršetak svega
da je svaki čovjek uvijek na gubitku.

Da li je ovo tačno preneseno iz Kur'ana. Piše da jeste. Ako jeste možete li mi reći gdje je?

 

Odgovor

Ovo što je navedeno u "Dervišu" je zapravo zbir ajeta iz različitih sura. Prva rečenica je interpretacija 1. ajeta iz sure "El-Kalem, druga 16. i 17. ajeta sure "El-Inšiqaq", treća je interpretacija 1. i 2. ajeta sure "El-Qijameh", a četvrta 1. i 2. ajeta sure "El-'Asr". U svakom slučaju, tu se ne radi o doslovnom prijevodu, već o nekoj vrsti intepretacije.

Post više keffareta

Pitanje

Ako trebam postiti da bih izvršio keffaret, i to trebam raditi neki duži period, šta u tom
slučaju da radim? Kada je keffaret u pitanju kaže se nahraniti 10 siromaha, obući ih ili postiti tri dana za jednu prekršenu zakletvu, moje pitanje je da li je post u ovome zadnji način, tj. da ako ne mogu ove dvije prve stvari, tek onda post, da li je to otkupljenje postom na nekom nižem stepenu

 

Odgovor

U tom slučaju nema smetnje da spojite postove za više keffareta, makar se postilo dan za danom duži period.
U svakom slučaju možete sebi rasporediti kako Vam odgovara.
Post je alternativa, ukoliko osoba nije u mogućnosti izvršiti prethodno. Očigledno je da je u ovom slučaju prednost data socijalnom aspektu i korisnosti, u odnosu na čisto vjerski aspekt. U nekim drugim keffaretima prednost je data postu u odnosu na hranjenje siromaha, kao u slučaju keffareta za zihar.

Krvarenje iz zuba i abdest

Pitanje

Krvare mi zubi, nekada imam u grlu dosta krvi, to nije krv koja curi dakle iz grla, barem se meni tako čini, već koja se tu slije. Šta da radim po pitanju adbesta kada je tako?

 

Odgovor

Ako krv ne izlazi vani neće pokvariti abdest. Abdest je ispravan. Ako, pak, izlazi vani, trebate se abdestiti za svaki namaski vakat kao sahibi uzur.

Uplata keffareta

Pitanje

Želim da uplatim keffaret za neke zakletve, gdje tačno da odem i izvršim uplatu?


Odgovor

Kefferet možete uplatiti u nekoj od medresa s naznakom da je to za ishranu siromašnih učenika, ili u javnu kuhinju s naznakom da je to za ishranu deset siromaha, ili lično dajte nekim siromasima.

Sejjidu-istigfar

Pitanje

Selam,
Da li je ovo Sejjidul-istigfar: E'ûzu biKe min šerri mâ sana'tu, ebû'u leKe bi ni'metiKe
'alejje, ve ebû'u bi zenbî fa'gfir lî fe innehu lâ jagfiruz-zunûbe illâ
Ente
(Allahu moj, Ti si moj Gospodar, nema božanstva osim Tebe, stvorio si me i ja sam Tvoj rob, i odgovaram na Tvoj ugovor i Tvoje obećanje, koliko to mogu. Utječem Ti se od
zla koje sam počinio, vraćam Ti se shodno Tvojim dobrima prema meni, i kajem Ti se za moje grijehe, pa mi oprosti jer grijehe ne oprašta niko osim Tebe)


Odgovor
Da, toje Sejjidul-istigfar, s tim što tekst na arapskom jeziku niste u cijelosti naveli.

Odobrenje za aktivnosti u džamiji

Pitanje

Od prije mjesec dana, nakon jacije namaza, u svom džematu, upoznao sam jedan Dawa Tabligh džemat iz inostranstva, tačnije Malezije, gdje nam se na prigodan način obratio emir tog džemata te objasnio svrhu svoje posjete nama, kao džematu i Bosni i Hercegovini kao zemlji.
Iskreno rečeno, u prvi mah, bio sam iznenađen, takva praksa u našoj zemlji, najblaže rečeno je neuobičajena, ili ja barem kao vjernik, nikada prije nisam sreo nekoga ko prakticira poziv na namaz, poziv u vjeru - Islam, na takav direktan način.

Ne namjeravam ni poreći da me takav pristup oduševio, te sam vrlo rado se odazvao pozivu emira malezijskog džemata, da zajedno sa još nekolicinom mlađih džematlija Kuvajtske džamije na Čengić Vili, obilazimo naše džamije, obilazimo domove i radna mjesta vjernika ili onih koji bi to trebali postati uz Allahovu dž. š. pomoć, u smislu poziva u vjeru, poziva na namaz, poziva na dolazak u naše džamije...

Nakon prvobitnog lijepog prijema od strane džemata Istiqlal džamije i Kuvajtske džamije, vrlo brzo usljedila je, za mene neshvatljiva netrpeljivost te i otvoreno suprotstavljanje prakticiranja Dawa Tabligh džemata osim ukoliko se radi SAMO I ISKLJUČIVO O NAMAZU ...

Naime, samo nam je namaz bio dozvoljen, sve ostale pokušaje, objašnjenja, molbe naišle su na tvrde uši imama obje džamije, da bi na kraju, kulminirala situacija ničim izazvanog kulturnog izbacivanja iz džamije, u najmanju ruku kao da smo nepoželjni...

Nepotrebno je i objasniti koliko sam kao vjernik i džematlija bio razočaran takvim stavom imama obje džamije, koliko je jadno i patetično zvučalo objašnjenje da za takvo što - trebamo imati pismeno odobrenje muftijstva ili više instance, jer, naše su aktivnosti u suprotnosti sa kućnim redom u džamijama koji je donesen kao odgovor na ranije ponašanje vehabija u proteklom periodu.

Uzalud objašnjenja emira Tabligh džemata da nisu vehabije, i da neće biti nepristojnosti a kamoli nasilja u našem radu, ostalo je da je Dawa Tabligh nepoželjna u našim džamijama, dok se drugačije ne odredi.

Vama se obraćam, jer, ne znam više kome da se obratim za pomoć.

Essellamu alejkum ve Rahmetullahi ve berekatuhu

 

Odgovor

Osim klanjanja namaza kao i ostale džematlije, nikakve druge aktivnosti u džamiji ne možete obavljati bez odobrenja mjesnog imama, a on treba dozvolu od glavnog imama i muftije. Ne vjerujemo da će vam neko smetati da obilazite domove i radna mjesta onih koji to žele. To nije u domenu nadležnosti IZ. Takva su pravila nametnuta i imamima, pa nema razloga da se na njih ljutite.

Halal klanje

Pitanje

Imam jedno pitanje u vezi s halal klanjem, jer na internetu nalazim oprečne informacije.
Naime, na internet stanicama organizacija za izdavanje halal certifikata nalazim informaciju da klanje mora obaviti musliman.
No na par drugih mjesta nalazim da je dozvoljeno da klanje izvrši i pripadnik jevrejske ili kršćanske vjere.
Da li je ovaj stav ispravan, da li je dozvoljeno da jedemo meso koje je zaklao pripadnik drugog naroda kojem je objavljenja Knjiga?

 

Odgovor

Spomenuto uvjetovanje je iz razloga sigurnosti, budući da među onima koje smatramo kitabijama može biti agnostika, ateista...., a uvijek postoji mogućnost da dođe do miješanja halal mesa s onim koje je haram putem klanja istim nožem ili obradom u istim prostorijama. Ukoliko postoje muslimanske mesnice, meso treba kupovati u onim koje ispunjavaju halal standard, a ako nema takvih, onda se poseže za alternativom, ukoliko je ona sigurna od spomenute dvije primjedbe. Zašto posezati za nečim nesigurnim i upitnim ako imamo ono što je sigurno i neupitno.