Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Neka pitanja o namazu

Pitanje

1. Da se prije vitr namaza uči ikamet i ezan?

2. Pročitao sam u jednoj knjizi da se prije namaza nijet ne mora izgovoriti riječima? Da li je to tako, i ako nije recite mi da li da ostanem pri nijetu koji ja izgovorim svojim riječima?

3. Kada imam uči na džuma namazu da li i ja učim za njim ili prije njega, ako proučim je li to problem? Isto tako, druga sura, često ja ne znam neke sure koje imam uci, pa učim onu koju znam, da li je to uredu?

4. Kako učiti u sebi? Ja moram micati usnama i osjetiti da izgovaram nešto?

Odgovor

1. Prije vitr namaza nema ni ezana niti ikameta.

2. Nije obaveza izgovoriti nijjet riječima, ali ne smeta ako se izgovori. U našem mezhebu je to pohvalno radi potvrde srčanog nijjeta.

3. Nema potrebe da učite bilo što za imamom na džumi namazu. Kada on uči vi slušajte i pratite njegovo učenje.

4. Da, kada se uči u sebi, treba micati usnama, a ne samo učiti u mislima.

Posebna ramazanska nafila

Pitanje

Esselamu alejkum!

Možete li mi reći da li ima neka posebna nafila namaz kaja se klanja u ramazanu te šta se sve uči na tom namazu kao i zikr koji je dobro učiti nakon tog namaza. Isto tako da li ima nafila koja se klanja za noć Kadr te šta se uči na tom namazu i zikr nakon toga namaza.

Odgovor

Nema neke specijalne nafile koja se klanja tokom ramazana i za Lejletul-kadr. Uz ramazan i za Lejletul-kadr se klanja teravih namaz, a ko je u stanju dobro je da klanja i dodatni broj rekjata noćnog namaza koji se klanja poput teravih namaza. Obično se tokom noćnog namaza duže uči. Poslije svakog selama (može poslije dva, a može i poslije četiri rekjata) mogu se učiti prigodne dove za sebe, svoju porodicu i sve muslimane.
Za Lejletul-kadr dobro je učiti dovu koju je Poslanik a.s. preporučio hazreti Aiši: "Allahumme inneke 'afuvvun tuhibbul-'afve f'afu 'anni".

Gubljenje abdesta u namazu

Pitanje

Interesuje me kako će postupiti osoba koja klanja za imamom i na trećem rekjatu izgubi abdest, kako u toj situaciji treba da postupa?


Odgovor

Osoba koja u namazu izgubi abdest, treba se uzeti za nos (kao da joj je potekla krv iz nosa) i izaći van. Uzet će abdest i vratiti se klanjati. Može nastaviti namaz gdje ga je prekinula pod uvjetom da tokom izlaska i uzimanja abdesta nije progovorila ili otkrila avret, ali je bolje započeti namaz ispočetka.

 

Nadriliječenje i gatanje

Pitanje

Da li je uredu strava ili je to nešto pogrešno?
Koji je vaš stav o hamajlijama i gatanju, znam da nije to uredu, a ima naroda u Bosni koji kažu da je to dobro, opet neki kažu da nije dobro, da je haram? A čuo sam ono za kafu i neke šoljice što se okreću, je li to ne valja? I grah, tako nešto, pošto narod o tome priča?
I šta je sa tim drvetom tisovina koje je to drvo, je li nešto posebno?


Odgovor
Preporučujemo Vam da izbjegavate sve što ste spomenuli u Vašem pitanju.

Mi samo podržavamo školsku medicinu, dakle liječenje koje propišu ljekari. U slučaju psihičkih smetnji (sihr) može se liječiti učenjem Kur'ana i Poslanikovih a.s. dova.
Bilo koji drugi načini liječenja, a neke ste spomenuli u Vašem pitanju, nemaju šerijatsko utemeljenje i treba ih izbjegavati.

Sadekatul-fitr za goste

Pitanje

Imao sam goste prvi par dana ramazana i sada me interesuje da li sam obavezan dati sadakatul-fitr za njih (jer su bili moji gosti u ramazanu), i ako jesam je li u tom slučaju spada obaveza sa njih davanja sadekatu-fitra.


Odgovor

Niste obavezni dati sadekatul-fitr za goste koji Vas posjete ili budu na iftaru kod Vas. Vi ste obavezni dati sadekatul-fitr za Vas i Vašu užu porodicu koju izdržajete. Gosti su obavezni dati za sebe.

Obaveza zekata i pored kredita

Pitanje

Zovem se Šerif i zanima me zekat. Ako čovjek ima kredite kod banke ili je auto kupio na kredit, da li je ta osoba dužna dati uopšte zekat i na što je dužan dati zekat?

Odgovor

Ukoliko osoba i pored otplaćivanja rata kredita uspije tokom godine uštedjeti novca u visini nisaba (3.314 KM) na taj ušteđeni iznos treba dati zekjat od 2,5 %. Ukoliko je obaveza vraćanja kredita ili duga trenutna, cjelokupni iznos duga ili kredita će se odbiti od ušteđene imovine, pa ako preostali dio iznosi koliko je nisab, samo na taj preostali dio će se dati zekjat.
Ako bi osoba željela da cjelokupni ušteđeni dio uloži u vraćanje kredita ubrzanim tempom, to je dozvoljeno i u tom slučaju na ušteđeni dio nije obavezna dati zekjat, ali tako doista mora i postupiti, a ne samo namjeravati tako postupiti s ciljem izbjegavanja izdvajanja zekjata. Zekjat se daje osim na ušteđeni novac, na zlato i srebro ukoliko dostižu iznos nisaba, na stoku (također se uvjetuje nisab - određeni broj grla), na trgovačku robu (nisab iznosi 3.314 KM) i na poljoprivredne proizvode.

Zekat na med

Pitanje

Interesuje me moj konkretan slučaj u vezi zekata na med i pčelinje proizvode. A Vaš odgovor će mi poslužiti kao urnek za ubuduće. Hobi mi je pčelarstvo pa ću navest ovogodišnji bilans rada.
Ako sam na 30 pčelinjih društava izvrcao 400 kg meda, 50 kg ostavljam za svoje godišnje potrebe, oko 50 kg na razne načine učinih poklonom, a 200 kg prodam cirka 3000 KM. Od toga godišnje na hranu-pogače, održavanje opreme, lijekove, troškove odlaska i rad na pčelinjaku izdvojim oko 2000 KM.
Koje mjerilo ću uzeti za izdvajanje zekata, jer imam pčelinjih proizvoda mimo svojih godišnjih potreba?
Allah vas nagradio!

 

Odgovor

Zekjat na med iznosi 10% izvrcanog meda analogno poljoprivrednim proizvodima. No, budući da ste imali troškova u vezi prehrane, lijekova, prijevoza itd., prilikom obračuna zekjata možete odbiti te troškove od ukupnog proizvoda i na preostali dio izdvojiti 10% na ime zekjata kao i kod poljoprivrednih proizvoda. Hedije se ne izdvajaju jer, nisu obavezne.
U Vašem računanju negdje se zagubilo 100 kg koje niste spomenuli. Konkretno, u Vašem slučaju od 400 kg izvrcanog meda možete odbiti 133 kg koja pokrivaju troškove u visini 2.000 KM, a na preostala 267 kg trebate izdvojiti 26,7 kg meda, ili još bolje da zaokružite na 27 kg. Možete cjelokupni iznos zekjata dati u protuvrijednosti u novcu, što je korisnije i bolje. Isto ćete postupiti i s ostalim pčelinjim proizvodima.

Broj ajeta u Kur'anu

Pitanje

Pišem diplomu iz šerijatskog prava i zanima me da li se zna tačno, koliko ima ajeta u Časnom Kur'anu? Ja sam prebrojala ajete u Kur'anu s prevodom Besima Korkuta i nabrojala 6236, isti sam broj našla i na nekim mjestima na internetu i u vjerskim udžbenicima. Ali sam u nekim drugim djelima našla, da ima 6360, 6243 ili čak 6.666 ajeta.
Pa sad ne znam šta je tačno. Interesuje me zašto postoje razlike u broju ajeta (zar nema samo jedan određeni broj kao što je sa brojem sura 114)?

Selam iz Slovenije!

 

Odgovor

Nema razlike u sadržaju Kur'ana već u načinu brojanja ajeta, odnosno podjele sadržaja na ajete shodno tumačenjima različiti škola. Također, neki Bismillu na početku svake sure tretiraju ajetom, a neki ne. Zbog toga su nastale ove razlike u broju ajeta. Prema našemu brojanju, u Kur'anu ima 6236 ajeta kako ste i Vi spomenuli u vezi Korkutovog prijevoda Kur'ana.

Je li zagrljaj grijeh

Pitanje

Danas sam vidio poznanicu koju nisam dugo vidio i nekako smo se mahinalno zagrlili - ništa preprisno. Koliko je to grijeh zagljaj? Ne prisan, je li to grijeh kao blud? Šta da uradim? Osjećam se jako ružno radi toga što sam uradio.


Odgovor

Nedozvoljeni zagrljaj i sl. muškarca i žene koji nisu u braku i nisu blisku srodnici nije grijeh kao blud, ali je svakako grijeh (haram) i treba ga izbjegavati. Nije isti grijeh onoga koji to čini s namjerom zadovoljavanja pohote i sl., kao onoga koji to čini iz nekakve kurtoazije. U svakom slučaju, musliman treba izbjegavati takve postupke. Oni su uvijek sumnjivi i izazivaju podozrenje.

Prijateljstvo između muškarca i žene

Pitanje

Da li je u Kur'anu ili sunnetu zabranjeno prijateljstvo između muškarca i žene?
Jesu li muškarac i žena, koji su vjernici, prijatelji jedno drugom? Može li se reći da je haram prijateljstvo između spolova?

 

Odgovor

Postoji okvirno, opće prijateljstvo između svih vjernika općenito, kao što se ngalašava u Kur'anu: "Vjernici i vjernice su jedni drugima prijatelji". Postoje uobičajene rodbinske i komšijske veze i prijateljstva u okviru porodica. Međutim, neko posebno prijateljstvo između muškarca i žene, mimo braka i mimo kolegijalnih odnosa na poslu šerijat ne poznaje i ne priznaje. Osamljivanje muškarca i strane žene je zabranjeno.